Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunginosia ITÄ-HELSINGISSÄ mihin muuttaisit lasten kansssa?

Vierailija
17.12.2008 |

Entä mihin ei kannata muuttaa?Mielipiteitä ja perusteluja,kiitos.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itästadia kohtaaan,mutta ilmeisesti ihan yhtä hyvää aluetta kun muutkin?!ap..

Vierailija
22/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suosittelen tätä lintukoloa. Voisin myös asua Vartioharjussa, Puotilassa, Tammisalossa ja Marjaniemessä.

Minä en lähtisi muualle täällä. Kyllä Kontulastakin kasvaa ihan ihmisiä ja siellä on paljon sivistynyttä porukkaa, mutta se rupusakki on vaan niin näkyvää siellä. Ja minä tykkään asua lintukolossa keskellä Helsinkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit siellä kiroilee lapsilleen ka muuta lähiökäyttäytymistä..

Sekä näkyvää on "eri maalaiset", hm... Itse asun etelä-helsingissä ja oli kyllä sellainen kulttuurishokki että huh:)

Parhaimmasta päästä(mutta ei kyllä nämääkään paikoittaan mielyttäviä, Puotila,

Vartiokylä, ja merellinen Vuosaari kiva(pieni alue), mutta suurimmalta osalta Vuosaari aivan totaalisen kauheata(eli jos liikut yleisillä en suosittele!).

Vierailija
24/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat leikkipuistot, edulliset vuokra-asunnot, 2 koulua ja päiväkotia. Hyvät liikenne yhteydet. Ollaan viihdytty nyt 7 vuotta. Asutaan länsi-Herttoniemessä rivitalossa, lähellä Viikkiä.

Vierailija
25/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et asu Espanjassa niin et asukaan. ;)

Vierailija
26/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin voisin muuttaa.

Aurinkoranta on ihanan näköistä aluetta ja varmaan tasokkaat asunnot, mutta koulut on persiistä, näin olen kuullut ystäviltäni joiden lapset käy Vuosaaressa kouluja.

En muuttaisi Kontulaan tai Vesalaan, enkä Myllypuron kerrostaloihin.

Vierailija
27/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi Kontulaan, enkä Myllypuroon.

Vierailija
28/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen ja pidetty asuinalue.

Vierailija
29/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joka paikassa asunut tai edes käynyt, mutta niistä paikoista joista on kokemusta niin Vesala, Vuosaari(erityisesti vanha vuosaaren alue), Puotila, Vartiokylä ovat kivoimpia alueita.

Mielestäni Kontula ja Jakomäkikin ovat ihan ok. Puistola on myös kivaa aluetta.

Asutaan tällä hetkellä Vantaan Rajakylässä ja se on ihan Vesalan vieressä, mutta Vantaan puolella, joten ei Itä-Helsingiä. Muuten paras alue täälläpäin.

Vierailija
30/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet pitkään Roihuvuoressa ja viihtyneet siellä hyvin. Meri on lähellä, luontoa löytyy vielä. Herttoniemenrannassa on varmasti tosi viihtyisiäkin paikkoja mutta musta se on tosi täyteen rakennettu niin kun uudet alueet yleensäkin. Tykkään vanhoista isoista 50-l pihoista, ostarin kaupat on ok, kirjakauppa, kukkakauppa, kirjakauppa, kirjasto yms. löytyy, Itäkeskukseen ja Siilitien metroasemalle kävelymatka, bussit kulkee Herttoniemeen ja Itäkeskukseen. Muutama miinus on toki. Vanhat talot eivät vastaa ihan nykyajan normeja, isoja asuntoja on vähän, pesutilat pieniä ja putkiremontit kolkuttaa ovella jollei niitä ole jo tehty...Mutta kaikkea ei voi saada.

Muista paikoista ei ole kauheesti kokemusta. Kontulan ostari on mielestäni epämiellyttävä, Marjaniemi kallis ja lähipalveluita siellä ei taida olla juurikaan, Itäkeskukseen en myöskään muuttaisi asumaan vaikka palvelut siellä ovat tietysti hyvät.

Vierailija
31/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merta lähellä mutta voisin asua kerrostalossa. Rivari/paritalo ei kiinnosta ollenkaan. En ole viherpipertäjä tai puutarhuri luonteeltani laisinkaan.

En missään nimessä muuttaisi: Myllypuroon tai Itäkeskukseen

Hirveitä betonilähiöitä joissa paljon ongelmakäyttäytymistä.

Vierailija
32/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluiten ei edes kerrostalo.

Vierailija
33/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, mihin menee metro. Ihan naurettavia nuo kommentit, joissa sanotaan, ettei voisi asua siellä eikä täällä kun siellä on sellaisia ja tällaisia ihmisiä.

Mulle kelpaa kaikenlaiset ihmiset. Lasten on hyvä nähdä erilaisuutta ympärillään, myös sellaisia ihmisiä, joilla ei mene ihan keskiluokkaisesti.

Vierailija
34/103 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en missään nimessä metrojen viereisiin vuokratalokasarmeihin tai muihin vastaaviin.

Vierailija
35/103 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa samaan luokkaan/ kouluun. Itä-helsingin koulut ovat täynnä epäsososiaalista paskasakkia.

Aurinkolahti tai Herttoniemenranta voi puitteiltaan olla vaikka kuinka ihanaa mutta kun astut kadulle....tai viet lapsesi kouluun....tai menet itse metrolla töihin....

Ihan karmeaa.

Vierailija
36/103 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei..

Hevossalmi tosi rauhallinen, jollas, laajasalo.

Vierailija
37/103 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet asu täällä idässä päin, yksi vähemmän kaltaistasi paskasakkia, sinun omia sanoja lainaten.

kanssa samaan luokkaan/ kouluun. Itä-helsingin koulut ovat täynnä epäsososiaalista paskasakkia.

Aurinkolahti tai Herttoniemenranta voi puitteiltaan olla vaikka kuinka ihanaa mutta kun astut kadulle....tai viet lapsesi kouluun....tai menet itse metrolla töihin....

Ihan karmeaa.

Vierailija
38/103 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karmeaa.

Ihanat alueet mutta ympärillä Matinkylän vuokrakasarmit.

Vierailija
39/103 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari on hyvä paikka asua. Mikäli lapsesi on loistrava koulussa ja yläaste ikäinen niin paras koulu on Auringonlahden peruskoulu ja siellä tiedelinja tai teknologiakasvatus. Vaikee päästä ulkopaikkakuntalaisen.

Vierailija
40/103 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetkohan kovin hyvin Vuosaarta. Täältä löytyy erilaisia alueita, pitää olla paljon rahaa jos meinaa muuttaa Aurinkolahteen, omakotitaloon Rastilaan, tornitalokin kallis. Itse olen asunut Roballa, töölössä ja viihdyn täällä parhaite. Hyvät ulkoilumahdollisuudet, voi golftata, pelata tennistä, urheilukenttä, jos lapsesi tekniikkaan suuntautuva niin Aurinkolahden peruskoulun yläaste on se koulu. Tiedelinjalle tosin vaaditaan että yläpäässä on jotain samoin tekniikkakasvatuslinjalle. Hyvä täällä on elää ja asua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi