Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIvauvat kesäkuun alkuun!

01.06.2009 |

Ajattelin alottaa uuden pinon ku ei oo enää toukokuu. Aika hiljasta on kyllä näillä keleillä mut koitetaa parhaamme pitää pinoa pystyssä :)

Meil on neuvola torstaina joten sitte paremmin taas kuulumisia viimestää. Ulkona on pieni koisaamassa. Ihmeen hyvin tuli unet vaik ottiki nokoset taas autos ku käytii esikoine kuskaamas hoitoo. Se on harmin paikka ku pieni nukahtaa aina sil reissul ja sit ei millää menis enää syömise jälkee ku pitäs...

No mut tää viikko enää, sit jää esikoinenki kotihoitoon. Päätettii nyt nii vaikka kavereita se aina haluu. Mut naapuruston lapsilla alko kesälomat ja toivon mukaa ovat joskus kotonaki.

AMELIElle tsemppiä! Kyl sä äkkiä löydät ne rutiinit jolla selviit sen viikon ilman miestä. Jotkut jopa väittää, et tekee suhteel hyvää ku ei nää nii usein. Mä en jaksa siihe uskoo ku ittelläki on aina nii paha mieli ku toine lähtee.

MINNIn perheelle paranemisia! Toivottavasti saatte lääkkeet otettua ja jopa pysymään sisällä, eihä se ab oikee auta jollei saa koko kuurii syötyy. Miten teil muute menee? Ootko jo saanu jotai apuja?

Onkos LOOTUSKUKKASEN mies "toiminu" nyt paremmin? Vai olitko se sinä joka palaveerasi isäntänsä kanssa? Anteeks jos meni väärin. Toivottavasti teilläkin sujuu oikein luontevasti ja on kaikilla hyvä mieli :)

Mitäs kesäsuunnitelmia kaikilla on? Meil ei oo viä mitää, mut toivottavast päästäis jossai ees käymää. Mulla on elokuun alussa se Madonnan keikka siä Tallinnas ja sitä odotelles ;) Mies pitää varmaa sen viikon isyyslomaa ku jää lasten kanssa. Äiskä lähtee pienemmän kummitätin kanssa hunningolle :D

Mut nyt joihinki hommeleihi, taitaa olla pyykkikone jo pysähtyny... Aurinkoisia päiviä ja koittakaa ehtii kirjottelee kuulumisiiki jossai välis.

Marlene ja vähis 4kk1vko

ps. Liittääkö joku sen listan ja edellisen? En edelleenkää osaa, onneton :(

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: Voin laittaa s.postilla soseohjeita :).

Herranen aika kun joidenkin vauvit juo maitoa!! Meidän poju kun syö purkillisen sosetta niin max. 50ml maitoa menee päälle. Vaikuttaako sosen paksuus mitenkään..? Teen aika paksua sosetta porkkanat ym on just ja just kypsiä eli en liikoja keittele :).

Amelie: Sucre d'orge unipussi,3-6kk, hihaton on meillä. Ei maksa paljon yli 30e ja suosittelen!! Jumaliste niitä meidän rauhattomia öitä, mutta nyt on sen liikkumisen osalta yöt rauhoittunut. Ei tarvi peittoa ja nyt kun yöt ei ole vielä lämpimät ainakaan täällä niin poju nukkuu pitkähihaisella bodyllä ja siinä pussissa.

Nyt ruokaa...

Vierailija
62/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laittelen itse noita soseita, ja mietin kovasti mitä laittelis seuraavaks ja miten yhdistelis.

EMU, jaksatko mullekin laittaa s-postina ohjeita? tikru08@gmail.com on osoite, ja kiitos suuresti jos jaksat postittaa :) Ja jos muillakin on jotain kivoja soseohjeita niin saapi lähetellä! :)

Unipussia ollaan täälläkin katteltu.. Lähinnä jos auttais päiväuniin, niitä kun ei meillä oikein nukuta, ja jos nukutaan niin HYVIN lyhyesti. Päivät tuntuukin tosi pitkiltä kun koko ajan saa viihdyttää poikaa...

Nyt iltakylvylle pojan kans:) Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin saa laittaa ohjeita: minttu_niemi@hotmail.com (jäipä nimikin salaan.. ;) Kiitos! =D

Ja unipussi on meilläkin hakusessa. Kapaloliina kun jää pieneksi, ja lämpimillä ilmoilla on neiti siihen käärittynä niin hikinen paketti, että on pitänyt luopua siitä ihanuudesta. Mietin vaan, että kun useimpia pusseja on kokoa 0-6kk ja 6-12kk, että viitsiikö enää sitä pienempää tilata, kun neiti on jo ensi viikolla 5kk!?

Vierailija
64/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika yöunilla, ah ihanaa, ja mä sitten koneelle heti... :)

-minni- samoja mietteitä.... Noi koot on hämmentäviä, kun ei haluais et lapsi hukkuu siihen unipussiin, mutta ei sitten viitsis erikseen ostaa n. kuukaudeksi pussia. Jos oikein katsoin niin ainakin ruskovilla myy yhdenkoon unipussia, mut sen täytyy sit olla aika suuri... Vaikeaa. Samoin kuin se, että noissakin on valikoimaa niin hirmusti!

Niin ja nyt täytyy hehkuttaa, kun meillä on tää refluksiongelma, niin olisko lääkitys alkamas vaikuttaa (saa varmaan koputtaa puuta) tänään ja eilen vaan n. 10 puklua, ja se on ennätys!! :)

Vierailija
65/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mikä meillä on menee varmaan yli 6kk ikään. Se on hyvän mallinen ja ei poju kasva kuukaudessa niin paljoa, että kävis sillon pieneksi. Oon yrittäny etsiä kuvaa netistä meidän pussista muttei ole tullut vastaan..

Meillä oli tosiaan yöt ihan hirveitä ja olin ehdottomasti valmis kokeilemaan ja maksamaan n35e pussista ja ostan sitten aikanaan isomman. Kurkatkaapas osta ja myy palstalle, siellä olis käytettynä jollain myytävänä.

Vierailija
66/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pojalla kaksikin unipussia ja molemmat 6kk-> ja ihan hyvät on. Hieman isot mutta ei haittaa käytössä.

Tänään siirrettiin vauva rottinkiensisängystä pinnasänkyyn ja laitettiin sellanen mobile sen pään ylle killumaan. Jätkä oli niin tohkeissaan ja innoissaan siitä ettei uni meinannu sitten millään tulla!! Hauska tyyppi =).

Toivotaan Tiitinen, että teillä helpottais tää uus lääke.

Marlene, mä en vois millään kuvitella, et menisin johonki töihin missä pitää yöllä olla valveilla. *hatunnosto*. Toisaalta oonhan mä joka hiivatun yö "työssä" missä herään sen miljoona kertaa..

Tänään on ollu sellanen päivä että pää on ku HAminan kaupunki, pyörii niin pirusti ja oon kaksi juomalasiakin tiputtanut ku kohnotan. Eli välillä noi monen monituiset yöheräämiset vaikuttaa muhun näin. Mut muuten ihan ok olo =).

Lapset on nukkumassa ja jotta saan pään vielä vähän enemmän sekaseks niin nautin toista siideriäni. On se kylmä juoma vaan nautinto välillä!

Meillä oli keskiviikkona 4kk neuvola. PAino 6,5kg ja pituus 64cm. Oon kans alottanu pikkuhiljaa alottanu kiinteiden maistattelun. Ei kylläkään vauvaa yhtään kiinnosta ne. On vissiin neljän päivän aikana 2 teelusikallisen verran nielassu.. No, hiljaa hyvä tulee.

Me ollaan käyty prick testeissä ja niissä ei mitään mikä informois. Ens tiistaina olis maitoaltistus eli lääkäris juotetaan maitoa ja katotaan oireita. Mä oon nyt parina päivänä kokeillu antaa vauvalle Nania ja hyvin on uponnu, ei oo oksentanu, mut nyt tänään (eilen aamulla siis annoin viimeks) on taas posket helahtanut ihan "rohtuneiks". Sillon pari kk sit ku sai iltasin nania niin posket oli tosi rohtuneet ja punaset ja ne yöt ihan piinallisia. Mut kyl nää "piinayöt" jatkuu edelleen. Muna ei prick testeissä oireillu mitenkään mut jos syön jotain munallista niin ihan ihottumaiseks menee iho. Sitä on vaan sit vältettävä =).

On ollu tosi tylsiä sadepäiviä. Me ollaan niin ulkoilmaihmisiä, että on oikein ahdistanu ku oltu sisällä. Ollaan sit käyty hoplopissa ja kavereilla kylässä.

Suunnittelen kovasti esikoisen (5v) päiväkodista pois ottamista ens vuodeks ja seurakunnan kerhoon ilmoittaudutaan. Me ollaan niin aamu-unista porukkaa, että ei sinne päiväkotiin päästä muuta ku kauheella kiireellä, kiukulla ja riidalla niin et kaikilla paha mieli. Kerho olis kolme keraa viikossa ja alkais vasta klo 12 mikä sopis meijän rytmiin loistavasti. KErho olis 3 kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan ja päiväkodissa on ollu 2-3 kertaa viikossa 6 tuntia kerrallaan.

Jaha, mies kinuaa saunaseuraa. Taidan mennä!

Hantsa Pantsa

Vierailija
67/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos eka kotiäitylille sii kirppishommasta! En osaa sanoa kuin on myynyt mutta toivotaan parasta :) Torstaina saan tietää.

Meillä oli viikon kestävä vatsatauti 2v pojalla ja Aadalla, kamalaa. En oo oikeestaan muuta tehnyt kun vaihtanut kakkavaippoja ja pessy pyykkiä ihan hulluna..

Mut tuun huomenna uudestaan ku yks muksuista ei nuku ja pelleilee vaan...

Vierailija
68/163 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hantsa-Pantsa: Noista pricktesteistä vain sen verran, että juttelin niistä kerran yhden lääkärisihmisen kanssa ja hän sanoi suoraan, ettei oikein ymmärrä miksi niitä vieläkin harrastetaan, niin paljon kuulemma tulee vääriä tuloksia suuntaan jos toiseen.

Kyllähän ne YLEENSÄ paljastavat sellaiset ainekset, mille on tosi allerginen, mutta itselläkin sellainen kokemus, että vuosi sitten oltiin tytön kanssa prickissä ja melkein kaikista nousi patit. No, herneen kohdalla naytti nollaa, joten uskaltauduin sitten kokeilemaan hernettä neidille - ja voi niitä oireita. Maitoa, perunaa ja vehnää sekä ruista lukuunottamatta ei ole koskaan mistään ruoasta tullut sellaista punoitusta ja kutinaa... eli se siitä prickien luotettavuudesta.

KUITENKIN, jos ei ollut mitään reaktiota yhteenkään aineeseen niin luultavasti teillä ei ole ainakaan laaja-alaisia allergioita, onnittelut siitä. Nimittäin sen verran niistä prickeistä kuitenkin saa osviittaa, että multiallergikko yleensä aina reagoi edes johonkin nostamalla iholle sen patin. Meillä ei vauvana reagoinut edes vehnään, joka kuitenkin yksi pahimmmista, vasta kolmevuotiaana näkyi nuo vilja-allergiat ihotestissä, sen sijaan maito on aina nostanut kaamean patin. Toivotaan, että jos teillä jotain löytyy niin vain se maito sitten. Vaikka senkin allergian kanssa eläminen aiheuttaa työtä niin on yksi aine kuitenkin loppujen lopuksi aika helppo eliminoida ruokavaliosta ja korvata muulla. Vaikka alkuun paljon pähkäilyä aiheuttaisikin. Mutta kaikkeen tottuu.

No tulipa taas vuodatusta ja ihan ohi vauvan. Anteeksi, kun mun aina pitää vaahdota näistä allergiajutuista.

Meillä pienin köhii edelleen, kuitenkin jonkinverran on tilanne jo rauhoittunut, eli eiköhän tästä kohta aleta toipua.

Vierailija
69/163 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teistä imettäjistä kukaan vielä aloittanut soseita? Onko ollu millainen vaikutus soseiden aloituksella imetyksiin tai maitoon?

Meillä alkaa syömisrytmi kääntyä sillai, että aamuisin ennen kuin noustaan ylös, tankataan maitoo oikein kunnolla...mut sitte ku noustaan ylös 8-9 aikaan niin sitte ei maistu maito ei millään moneen tuntiin. Oon yrittäny nyt monena päivänä ennen toisia päikkäreitä imettää mut ei oo kelvannu, mut sitte oon antanu sosetta, että söis jotain ennen unia, niin vetää purkillisen. Seuraava maito on sitte herättyä eli joskus 13-14. Sitte seuraava joskus klo15-16 ja sitte illalla hedelmäsose klo19 ja joskus 20.30 tissiä. Öisin tankkaa maitoo klo23-00, 01.30-02 ja 04 ja sitte tunnin-puolentunnin välein heräämiseen asti. Oon miettiny, että saako Kalle tarpeeksi maitoo, ku päivisin joskus voi olla jopa 4-5tunnin pätkä ilman tissittelyä?? Öisin kyllä tankkaa, mut... Soseiden kaa hörppii vähä vettä.

Ja Kalle hermostuu ku joka välissä yritän tarjota rintaa... Nyt sitte päätin, että en ressaa vaan annan sitte maitoo Kallelle ku tosissaan sitä haluaa. Mua vaan niin jännittää, että maidon tulo loppuis tai että Kalle ei enää haluais rintaa...en haluais alkaa opetteleen korvikkeiden käyttöä ku puoli vuotta reilu ku vielä vois imettää,niin sitte sais siirtyy suoraan lehmän maitoon. Ja pelkään, että Kalle ois allerginen maidolle tai ainaki laktoosi-intoleranssi, ku se maissivelli sai ihottumat aikaan, mut pelkkä maissisose taas ei. Ja korvikekokeilut (joskus joku 60ml annettu, jos ei oo ollu mun maitoo pakkasessa) on aina aamulla sitte päättyny mahakitinään. Ihottumaa ei tuosta määrästä oo tullu. Pitäis testata joku 80-100ml korviketta, että miten reagois, niin ei tarvis niin ressata imetyksen jatkosta....

Kestoilijat: Mitä vaippaa olette öisin kokeilleet? Mää ajattelin tilata Ronja&Roope tuplaläppä vaipan, ku kaveri kehui sitä täydelliseksi yövaipaksi.

Anteeksi ku ihan vaan omaanapaa...ja vähä Kallenkin. :) Ryhdistäydyn ensi viestissä...

Amelie ja Kalle 4kk ja 3viikkoa

Vierailija
70/163 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie, Kalle saattaa yöllä tankata niin paljon maitoa massuun, että aamupäivällä olo on ähky. Olen nimittäin huomannut Emmasta nyt kun on näitä huonoja öitä ollut ja saanut vain tissillä rauhoittumaan (eli syönyt normaalia enemmän yöllä tissiä) niin aamupäivällä ja päivällä ei sitten tissi niin kauhean hyvin maistu ja saattaa puklaillakin. Kun eikös se maito ole yöllä rasvapitoisempaakin? Niin ja Emmalla saattaa muutenkin välillä olla syötön väli sen 4h, että ei ainakaan luulisi sellaisesta vielä maitomäärän vähentyvän?

Muutamat olivat uskaltaneet kestoilla yöaikaan :) Minä en ole vielä uskaltanut ;) Onko kukaan laittanut yöksi bumgeniusta? Päisivin vaihdan bumgeniuksen 2-4h välein niin jotenkin en uskalla sitä yöksi laittaa. Eilen kyllä vähän unohtui tuo vaipanvaihto ja bumgenius oli Emmalla 7h, vähän oli bodyn reuna kastunut... Meillä on nyt vain 10 vaippaa käytössä, kun yhtäkkiä meidän kaikki sisävaipat kokoa M kävi pieneksi!! Mm. Ronja&Roope sisävaippa kiinteällä imulla. Amelien tapaan minäkin mietin niitä tuplaläppiä yökäyttöön, jos vaikka yhden ostaisi ensin kokeeksi...

Emma heräsi taas viime yönä jo klo 2 ja jotenkin ounastelin siitä mitä tuleman pitää. Varsinkin kun neiti ei meinannut millään huolia tuolloin tissiä. Kyllähän hän siinä sitten söikin ja hetken päästä alkoi taas ihan lohduton itku, mikä ei meinannut loppua millään. Klo 3 sitten laitoin pari suppoa pyllyyn ja 5min päästä huuto loppui kuin seinään ja neiti simahti. Mutta taas tunnin päästä alkoi kamala "kipuitku" ja sitä kesti 20min. Mä en yhtään käsitä mistä nuo kipuitkut tulee!!?? Tämä oli nyt 7. kerta kuukauden sisään, eli noin 1-2 kertaa viikossa niitä tulee ja mikään muu ei auta kuin panadol!!!! Ei oikein kehtaa mennä lääkärinkään kun jos nyt huomiselle ajan varaisi niin lääkärihän nauraisi meidät pihalle kun neiti vaan naureskelisi lääkärille. Näin kävi esim juuri keskiviikkona neuvolalääkärillä kun kerroin että Emma on kitissyt viikon verran tukkoista nenäänsä ja voisiko hän kurkata sinne korviin. Emma vaan naureskeli lääkärille ja oli tosi hyväntuulinen. Lääkäri piti mua varmaan ihan höhlänä.

Tänä aamuna Emma kyllä heräsikin sitten aivan järkyttävän löysät ja pahanhajuiset kakat vaipassa ja lakanoissa ja peitossa ja sitä itseään oli kyllä ihan joka paikassa, oli edessä ja takana ja sivussa. Mutta ennen noihin kipuitkuihin ei ole liittynyt mitään paukuttelua tai kakkaamattomuuta tai sellaista että luulisi sen olevan esim masuvaivaa.

Että jos jollakulla on jotain ideoita mistä tämä voisi johtua niin kertokaa ihmeessä!!

MiaMik ja Emma 4kk+

Vierailija
71/163 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen vasta tunnukset toimimaan. Voihan vitsit näitä sivuja! Muutamaan kertaan sai niitä ylläpidolta pyydellä ennenkuin lähettivät uudet tunnukset :/ Tyhmänä kirjoitin pitkät pätkät ennen tätä uudistusta vanhoille sivuillaja sinnehän ne jäi jonnekin nettiavaruuteen :)

Meilläkin on ollut taas kaikenlaista. Pikku-neidillä oli viime viikolla neljäs ab-kuuri kahden kuukauden sisällä korvatulehdukseen. Eli kaippa me jonkinlaiseen kierteeseen sitten jouduttiin. Kahden kuuukauden iässä oli eka ja nyt ollut sitten tasaiseen tahtiin. Tietääkö joku onko putkitukseen joku ikä -tai painoraja tms.? Lääkäri kyllä puheli jo viime viikolla jotain korvalääkärille lähettämisestä, mutta sanoi sitten että katsotaan vielä. Toivottavasti tää ois ollut nyt viimeinen. Tai ainakin vois pientä taukoo pitää.... Jos vaikka pääsis oikein jälkitarkastukseen asti. Kahden viimeisen kuurin välissä ei ollut kuin viikko-pari. Lisäksi nyt viime kuurin aikana Hertalla tuntui olevan vatsa ajoittain aika kipeä. Raukka veti välillä kaareksi ja huusi kuin syötävä. Ajattelinkin jo ettei oo kuuri purrut, mutta koska kakkakin oli ihan vihreää ja vesiripulia niin ehkäpä oli vaan vatsanpuruja. Ja kuuri loppui pe. Nyt Hertta on ihan kunnossa.

4 kk neuvolassakin käytiin. Hertan tuoreet mitat oli 6435g ja 64,8cm. Painokäyrä menee hiukan alspäin ihan noiden tulehdusten takia. Hertta kun syö tosi huonosti kun tulehdus on päällä. Mutta maidolla silti jatketaan, kun yösyötöt ei oo lisääntynyt ja muutenkin normi-tilanteessa syö päivälläkin noin 3 tunnin välein. Eli eipä tuo nälkäiseltä vaikuta. Yölläkin syö kerran tai kahdesti. Lääkäri kyllä jotain mutisi soseista, mutta enpä taida silti aloittaa. Ehtiihän niiden kanssa sitten pelata. Jos juhannuksen jälkeen sitten aloittelisi. Eikä tuo Hertta mikään luuviulu todellakaan ole :)

Hirveitä määriä tosiaan teidän vauvat syö! Eipä mulla tietty tississä mittaria ole, mutta kun Hertta syö pullosta niin se on max. 50ml. Tosin pullo ei kauheen hyvin kelpaa edelleenkään. Eli sellaista parin tunnin luokkaa munkin oma aika on :)

Meilläkin kestoillaan päivällä. Yökestoiluakin ollaan mietitty, mut en oo uskaltanut vielä. Sisävaippa - villahousu -yhdistelmällä vois koittaa. Se on todettu pitävämmiksi.

Ihania kuvia kaikista lapsukaisista ja hauveleista!!! Meillä on akvaario ja sekin on hiukan liikaa, kun ei meinaa ehtiä millään sitäkään hoitamaan.

Vauvakuumettakin joillakin pukkaa. Mä halusin pari kuukautta sitten ehdottomasti vielä kolmannen, mutta nyt kun tätä sairastelua on ollut ihan tarpeeksi niin johan on vauvakuumekin hävinnyt :) Ainakin toistaiseksi...

Sellasta meille. Toivottavasti nuo kelit hiukan paranis. Vaikka meillä oli kyllä viime viikonloppuna ihan mahdottoman kuuma yläkerran makuuhuoneissa, kun oli helle, joten sen vuoksi niitä ei kyllä kaipais. Muuten kyllä... Täytyy muuttaa alakertaan sitten.

Meilläkin muuten Helmi aloittaa syksyllä pari kertaa viikossa päiväkerhon. Kiva saada hiukan hengähdystaukoa tuosta uhmiksesta ja pikkuisen aikaa olla kahdestaan vaan Hertan kanssa :)

Jepsis ja tytöt 4kk ja 2,5v.

Vierailija
72/163 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMU: Kiitos ohjeista! =D

AMELIE & MIAMIK: Meillä käytetään yötäpäivää bummareita, ja sinne sen omien mikrokuituimujen väliin taittelen bamboo doublerin, ja vaipanvaihtoväli on useimmiten 4-5h. Se doubleri ei juurikaan lisää paksuutta, mutta imee ihan uskomattoman hyvin! Yöksi laitan kaksi doubleria, ja toimii täysin moitteettomasti 12h. (Linkkivinkki: http://www.fanttinen.fi/bamboo-doubler-colour-p-792.html )

Vierailija
73/163 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Minnikki! Meiltä löytyykin 2kpl noita bamboo doublereita. Taidan heti ensi yönä kokeilla (jos muistan). Laitatko vielä päälle hahtuvavillikset? Meillä kun neiti nukkuu mahallaan, niin tuntuu että kaikki pissa valuu vaipan etuosaan!

Tilasin eilen 2kpl Hilivinksis k neppi sisävaippoja. Niiden pitäisi myös mennä koko vaippaiän ja lisäimun kanssa varmasti menee yökäytössäkin. Lisäksi tilasin yhden L-koon Hilivinksis taskuvaipankin kokeiluun :)

Taidankin tänään pestä ja lanoliinittaa meidän hahtuvavillikset pitkästä aikaa :)

Emma nukkuu vielä yöunia, nukahti klo 20 jälkeen, heräsi syömään 5.45 ja vähän vielä kasiltakin... Sain siis itsekin nukuttua hyvin viime yön kun se toissayö meni ihan pipariksi. Jotenkin nuo imetyshormonit kyllä vaikuttaa positiivisesti, kun vaikka yöt menee välillä huonommin niin ei pahemmin väsytä. Mutta kuten pantsakin sanoi niin on sellainen olotila juuri että tavarat tippuu käsistä ja mulla menee ainakin senat ihan sakaisin. Saatan sanoa että vitsit kun tuulee, menee silmä tukalle jne :D

Aurinkoista maanantaipäivää kaikille! Tai täällä ainakin paistaa aurinko :)

MiaMik ja Emma 4,5kk

Vierailija
74/163 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin kiirus taas...onneksi tämä tauti on nyt sit ohi.

Moni puhunut vauvakuumeesta. Juu ei meille enään lisää lapsia, 3 saa riittää :). Näissäkin jo sen veran hommaa kun vanhinhan on vasta 4v.

Ihanan näköisiä muksuja siis niin pikkuihmisiä ei todellakaan enään niin vauvoja.

Ihanaa kun täällä auinko paistaa ja kohta mennään ulkoilemaan ja saan samalla aadan nukkumaan vaunuihin :)

Vierailija
75/163 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla vielä kysymään että saakos noita lasisia pilttipurkkeja pakastaa? Esikoisella käytetään vielä hedelmäsoseita puurossa niin aattelin josko alkaisi keräämään niitä purkkeja ja tekisi niihin sitten soseita...

Vierailija
76/163 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas vilahti ihan huomaamatta. Paljon oli luettavaa, kun en ehtiny/jaksanu viikonlopun aikana koneelle.

Neiti oppi "naksuttelemaan" suulla tai kielellä silleen jännästi. Syönnin lomassakin välillä kääntää pään pois, naksuttelee ja jatkaa sitten taas syömistä. Jos vähänki ympärillä tapahtuu, niin ei millään malttais syödä vaan pitäs kaikki ehtiä nähä ja kuulla.

Unipussista oli ollu puhetta. Saatiin semmonen lahjaksi, kun neiti synty ja en ole kyllä paljon käyttäny. Pari iltaa sitten aattelin kokeilla, että jos neiti nukkuis siinä paremmin. Nukkumaan alko kl 23 ja 2 mennessä oltiin herätty 5 kertaa, joten otin pois pussista ja tavallinen peitto tilalle. Nukku sitten loppu yön putkeen. Että taas muistan miksi se pussi on kaapin perukalla ollutkin..

Amelie kyseli vieressä nukuttamisesta. Minä oon huomannu, että neiti nukkuu levottomammin vieressä ja vähän väliä pitää olla tissillä. Tänä aamuna otin ekan heräämisen aikaan kl 6.30 viereen, kun en jaksanu istuallaan imettää, niin sitten oli 9 asti vähän väliä tissillä. Omassa sängyssä nukkuu paremmin mun mielestä.

Vaipoistakin oli jotain juttua ollu. Se on kyllä semmonen aihe, mihin olen ihan koukussa! "Meijän äiti on koukussa kestovaippoihin" jee jee :D Mutta yöllä pidetään bumgeniusta eikä aina ole sen normi imun lisäksi muuta, kun mies ei yleensä laita. Minä laitan semmosen lisäimun ja tulee sen kanssa kyllä tosi paksu paketti. Tänä aamuna oli vähän tullu läpi, kun mies laitto vaipan joskus kl 21 ja aamulla 9 aikoihin vaihoin. Siis ei lisäimuja. Ollaan yökestoiltu heti alusta asti. Huomenna pitäs tulla pari taskuvaippaa, kun annavillasta tilasin. Sieltä oon ennenki tilannu ku ei ole erikseen postimaksuja, niin kehtaa pienempiäkin paketteja. Tilasin myös jonku hamppuimun, jota aattelin testata lisäimuna. Semmosia tosi kulahtaneita harsojakin meillä on mitä oon kans käyttäny lisäimuna. No joo.. Semmonen aihe, mistä juttua riittäis loputtomiin :)

Te jotka ootte ite ommellu vaippoja, niin millä kaavoilla? Aattelin että jos rohkaistuis ja kävis tänään kangaskaupasta jotain kangasta. Vai ootteko tehny jostain vanhoista kankaista? Oliskohan kierrätyskeskuksessa jotain soppelia? Mitä?

Tänä aamuna neiti puklas mun olkapäälle, meni sitten hiuksetki pukluun. Muutenkin taas pari päivää pulautellu enemmän ku normisti.

Joku mainitsi imetyshormoneista, ettei niiden ansiosta niin väsytä. Mulla kyllä väsyttää koko ajan tosi paljon. Viikonloppu aamuina mies on noussu Ainon kanssa että minä olen saanu nukuttua ja vielä eilen nukuttiin koko porukka 3 tunnin päikkärit. Tänä aamunakin tuntu etten millään pääse ylös. Pitäis kyllä käydä kilpirauhaskokeissa, olis pitäny jo viime kuussa mutta kun aamuisin on niin hankala, ku ei kehtais neitin kans lähteä liikenteeseen niin aikasin..

Mutta pitää laittaa pyykit kuivumaan ja lähteä kartsalle käppäilee. Jääny tuo kävelykin turhan vähiin, ku ei ikinä jaksa lähteä lenkille. Että onko ihme, kun paino ei tipu?!

Mukavaa maanantaipäivää ja ihanaa kesäkuista viikkoa kaikille! Toivottavasti tulis vähemmän lunta, ku viikonloppuna..

Hömppä ja neiti 4,5kk

Vierailija
77/163 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan taas ehdi kommentoimaan kaikkea mitä aion kun poika köllöttää tuossa vieressä, löhötään läppärin kanssa meidän sängyllä, poika höpöttelee kattovalolle:)

Amelie kysyit soseista + imetyksestä. Meillä soseet on vaikuttanu niin, että poika ei syö läheskään niin paljon maitoa. Tai että välillä (aamut ja illat ja ehkä kerran päivällä) syö hyvin, mut muuten se on rinnalla sellaista "räpeltämistä", ei varmaankaan oo sit nälkä.

Muutenkin oon nyt ihan sekaisin näiden sosejuttujen kanssa. Tähän asti on maistunu hienosti, mut eilen ja tänään ei ole suostunut syömään! Hedelmäsose on menny hyvin iltapäivällä, mut lounaaksi annettu peruna-parsa-kukkakaali ei ole mennyt alas. Tänäänkin vaan pari lusikallista ja sit alkoi hillitön huuto. Peruna on meillä nyt viidettä päivää, eikö poika sit vaan tykkää siitä? No, en ole alkanu tyrkyttää, oon vaan antanu sit tissiä tilalle.

Tilasin sitten sen unipussi... Grobag-merkkisen, 6-18kk ikäisille. Kokeillaan, toimisiko meillä:)

Niin ja vieressä nukuttamisesta.. Meilläkin poika nukkuu alkuyön omassa sängyssää, mut sit tuossa 5 aikoihin kun syö tokan kerran niin en jaksa nousta ite yölös, vaan monesti otan viereen. Siinä sit sais olla tissi suussa koko ajan, ja pyörii ja hyörii (toisin ku omassa sängyssä).

Kestovaippojen kaavoista hömppä27:lle: Mä oon tehny vaippoja kestovaippainfon sivuilta löytyvää kaavaa muokaten. Siellä on tee se itse -osiossa sisävappa sivutarralla. Kaavat on helppo tulostaa ja sit koota. Tuota mä olen sitten ensin pari koe-vaippaa ommeltuani muokannut meille sopivammaksi. Ja täytyy sanoa et tosi toimivia vaippoja on tullut! Ja nuohan meneekin kaavojen tekijän mukaan n. 8-18 kg, mut mä aloin käyttää kun poika oli n. 6,5kg, ja tosi hyvin on menny!

Kankaita olen ostanut nettikaupoista. Kangaskauppoihin en oo jaksanu lähteä penkomaan, joten en tiedä millaiset valikoimat niissä on sopivia vaippakankaita. Ja voihan toki vanhojakin kankaita käyttää! Ymmärtääkseni esim. parhaat päivänsä nähneet flanellipaidat ja froteedyyhkeet on oivaa matskua vaippoihin. Mä tein noistakin pari, mut tuntui että tuli melko paksu paketti... Eli mun tavoitteena oli tehdä mahdollisimman ohut ja imukykyinen, ettei tarviis mitää lisäimuja. Mä oon ommellu sit hampputrikoosta, hamppufleecestä, bambujoustofroteesta ja bambufeecestä noita sisävaippoja, ja laitan aina myös taiteltavan läpän niihin. Noi kankaat olen huomannu niin imukykykyisisksi, ettei tarvii kovin montaa kerrosta. Ja kuivaliinakankaana olen käyttänyt mikrofleeceä (kaikille se ei kai sovi) ja coolmaxia. Mikrofleece on musta tosi helppo ja kiva.

Moni tuntuu käytävän bumgenious-vaippoja. Miten saatte ne toimimaan?? Kuulostaa varmaan tyhmältä, mut meillä poika pissii ja kakkaa niin paljon ja usein, ettei nuo pidä ilman erillistä kuorivaippaa ollenkaan :( Harmittaa, sillä tuo olis ollu muuten kiva yhdenkoon vaippa. Onneksi vain yhden ostin..

Anteeksi kaikki ketä ei kiinnosta, kun intoilen täällä näistä vaippajutuista... Olen vaan mäkin ihan hurahtanut kestoilemaan:)

Hurjaa kun joku kirjoitteli et luntakin on vielä tullut! Ei tää kesäkuu kovin kesä vielä näköjään oo....

Jännittää muuten, kun juhannuksena on tarkoitus lähteä autolla vähän sukuloimaan koko perheen voimin. ei vaan ole meidän poika kovin tottunut automatkustaja, ja meinaa hermostua kun joutuu olemaan kahlittuna niissä vöissä. Jännittää miten mahtaa mennä. Pitää varmaan pysähtyä tosi monta kertaa, vaik toi yhtä matkaa ajettuna olis noin 4h matka. Menee sit kai koko päivä:)

Vierailija
78/163 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun tiitiselle: Hyvä ettet tyrkytä soseita, tappelusta saa vain kierteen aikaan. Vauva huutaa, äiti hermostuu. Etenkin esikoisen kohdalla voi tuntua, että alku on hankalaa ja ettei se vauva KOSKAAN opi syömään kiinteää... Mutta kuka on nähnyt esimerkiksi 12-vuotiaan vaativan tissiä äidiltään.

Soseita syödään meillä nyt pari kiertaa päivässä muutama ruokalusikallinen kerralla ja tuonkin määrän olen huomannut vaikuttavan niin, ettei enää aina tissi maistu, kun sitä tyrkyttelen... Yöllä tosin lutkuttaa senkin edestä.

Yövaipasta: Meillä käytössä kaksiläppäiset Nupsukka-yövaipat, nuo on aivan IHANIA ja täysin pitäviä. Ainoa kerta, kun vaatteet oli märkänä oli se, kun unohdin vetää kuoren sisävaipan päälle. Nuo Nupsukat ovat siis sisävaippoja, jotka vaativat kuoren. Muutenkin käytän melkein aina juuri tuota sisävaippa-kuori yhdistelmää. En ole ollenkaan niin ihastunut taskuvaippoihin, vaikka noitakin meiltä muutama löytyy. Lähinnä, jos isäntä vaihtaa vaipan teen sitten taskupaketin valmiiksi, niin ei hänkään laita kertistä. Meillä oli alkuun isännän kanssa erimielisyyttä kestoista, hän kun meinasi, että saan niistä liikaa työtä itselleni, ettei tällä porukalla kannata pyykkimäärää lisätä. Mutta nyt kun vain kestot on olleet käytössä pari kuukautta hänkin on jo tottunut noihin.

Vieressä nukkumisesta joku kysyi... Meillä on aina ollut perhepeti, nytkin kaksi nuorinta nukkuvat vieressä. Tuon allergikon kanssakin helpompi näin, kun pitää yöllä rasvailla niin ei tarvi nousta ylös. Minä ja mies olemme tähän järjestelyyyn niin tottuneita, että meidän unemme ei häiriinny lasten vieressä olosta. Ja lapset eivät nuku yksin ollenkaan (paitsi vauva päivällä vaunuissa)

Nyt viimein vauva heräsi, pitänee nousta. Pitkään tänään nukkuikin, yleensä heräilee jo klo6.30 - 7. Eli ADJÖ!

Vierailija
79/163 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahtuu mukaan uusi äiti ja poika. Meille syntyi Onni 1.1.09 (rv 38+3) ja nyt vasta törmäsin tähän ketjuun.

Meillä elämä sujuu melko mukavasti. Onni syö ja nukkuu hyvin, on ollut terveenä ja kasvanut niinku pitääkin. Ainoa ikävä juttu varmaan on äidin oma yksinäisyys ajoittain, mutta siihenkin saatu hieman apua leikkipuistotoiminnan kautta. Meillä isi hoitaa poikaa varmaan yhtä paljon kuin minäkin ja käy pojan kanssa kaksistaan uimassa.

Kiinteitä ollaan syöty pikkusen vaille 4kk saakka ja hyvin menny. Nyt oon antanut lihaa ja kalaakin maistaa, puurot ajattelin aloittaa seuraavaksi kunhan nyt ehtii. Meillä syödään melko paljon mielestäni.. aamulla hedelmää puolikas purkki+maitoa 150ml, lounas aikaan kasvis/lihasose puolikas purkki + maito n.150ml, välipalaksi maito 200ml, päivällinen puolikas purkki kasvis/liha + maito n.150ml ja iltapalaksi velli 200ml+ seassa loraus maitoa. Kuulostaako paljolta? oon antanut sen verran kuin näyttää maistuvan ja poika on pitkä ja hoikka tapaus sekä erittäin liikkuvainen, eli kai kuluttaakin melko hyvin sitä sapuskaa. Neuvolan mukaan kasvaa hyvin kakkoskäyrällä ja kaikki sen puolesta hyvin kyllä.

Vierailija
80/163 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Omppulin äiti!

Huonosti nukuttu yö takana.. Tuntuu, että neiti heräs sata kertaa. (Oikeesti vissiin n. 4-6 krt.) Toissayön nukku ku tukki kertaakaan heräämättä ja viime yö oli taas tuommonen repaleinen. Ei mitään kaavaa tuossa hommassa. Mies puki ja pesi neidin joskus ennen 8 ja lähti sen takia myöhemmin töihin, kun sen verran vaativasti jo sängyssä kuulu kiljahtelua enkä minä jaksanu vielä nousta. Päikkärit alko sitten jo 9.30 maissa, kun oli niin väsy tyttö. Töihin lähtiessään mies anto mulle määräyksen mennä Ainon päikkäreiden aikaan kans nukkumaan. Ja tässä minä vaan notkun! Tarkotus oli kyllä saada siivottua oma vaatekaappi, kun ei niitä talvivaatteita enää (toivottavasti) vähään aikaan tartte. Vaikka eilenkin lunta ripotteli.

Kävin eilen paikallisesta kangaskaupasta tuota pul kangasta. Kuviollinen makso 23€/m ja yksvärinen 18€/m. Katoin, että on kalliimpaa ku netissä, mutta mieluummin paikallista yrittäjää kumminkin kannatan eikä tuo hintaero niin iso ees ollu. Aattelin sen sisäpinnan tehä vanhasta fleeceviltistä, toimiskohan? Imujakin pitäis tehä, ku mulla niitä on vähemmän ku vaippoja. Pitää kattoa, josko tuolta vaatekaapista jotain hyviä vanhoja vaatteita löytyis, mistä vois jotain kehitellä. Ainakin pieniä on PALJON enemmän ku sopivia...

Eilen päikkärin aikaan oli muumit sisävaippa, mikrokuituimu ja villikset ja läpi oli hohkannu märän.

Neiti on nyt viimepäivinä puklaillu ihan älyttömästi. Tälle aamullekki piti jo vaatteet kertaalleen vaihtaa. Eilen meni kummanki vaatteet pariin otteeseen vaihtoon. Välillä tulee ihan kirkasta nestettä ja välillä ryynimäistä oksennusta. Tuntuu, ettei nyt niin paljon ole ees syöny ku normaalisti (tai siltä tisseissä tuntuu) ja illalla oli aika itkunen. Mietin, että voisko olla korvissa syy? Ei kumminkaan kuumeisen tuntunen ole, vaikka en kyllä ole mitannutkaan.

Mutta jospa tästä pyykit laittas kuivumaan ja sitten heittäs perseen kallelleen jos vaikka vähän aikaa sais nukahtaa. Vaippapyykin voi pestä vasta iltapäivällä, ku postista pitäis ilmaantua parit vaipat ja imut