Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIvauvat kesäkuun alkuun!

01.06.2009 |

Ajattelin alottaa uuden pinon ku ei oo enää toukokuu. Aika hiljasta on kyllä näillä keleillä mut koitetaa parhaamme pitää pinoa pystyssä :)

Meil on neuvola torstaina joten sitte paremmin taas kuulumisia viimestää. Ulkona on pieni koisaamassa. Ihmeen hyvin tuli unet vaik ottiki nokoset taas autos ku käytii esikoine kuskaamas hoitoo. Se on harmin paikka ku pieni nukahtaa aina sil reissul ja sit ei millää menis enää syömise jälkee ku pitäs...

No mut tää viikko enää, sit jää esikoinenki kotihoitoon. Päätettii nyt nii vaikka kavereita se aina haluu. Mut naapuruston lapsilla alko kesälomat ja toivon mukaa ovat joskus kotonaki.

AMELIElle tsemppiä! Kyl sä äkkiä löydät ne rutiinit jolla selviit sen viikon ilman miestä. Jotkut jopa väittää, et tekee suhteel hyvää ku ei nää nii usein. Mä en jaksa siihe uskoo ku ittelläki on aina nii paha mieli ku toine lähtee.

MINNIn perheelle paranemisia! Toivottavasti saatte lääkkeet otettua ja jopa pysymään sisällä, eihä se ab oikee auta jollei saa koko kuurii syötyy. Miten teil muute menee? Ootko jo saanu jotai apuja?

Onkos LOOTUSKUKKASEN mies "toiminu" nyt paremmin? Vai olitko se sinä joka palaveerasi isäntänsä kanssa? Anteeks jos meni väärin. Toivottavasti teilläkin sujuu oikein luontevasti ja on kaikilla hyvä mieli :)

Mitäs kesäsuunnitelmia kaikilla on? Meil ei oo viä mitää, mut toivottavast päästäis jossai ees käymää. Mulla on elokuun alussa se Madonnan keikka siä Tallinnas ja sitä odotelles ;) Mies pitää varmaa sen viikon isyyslomaa ku jää lasten kanssa. Äiskä lähtee pienemmän kummitätin kanssa hunningolle :D

Mut nyt joihinki hommeleihi, taitaa olla pyykkikone jo pysähtyny... Aurinkoisia päiviä ja koittakaa ehtii kirjottelee kuulumisiiki jossai välis.

Marlene ja vähis 4kk1vko

ps. Liittääkö joku sen listan ja edellisen? En edelleenkää osaa, onneton :(

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohan tuo on tulla kommentoimaan, minähän tuosta aiheesta mainitsin jo silloin, kun tämä nykyinen vauva oli kaksi kuukautta... Eli meillä mennään tjotilla - hulluja kun ollaan (tai lähinnä minä olen). Täysin krooniseksi muuttunut mun vauvakuumeeni. Ja tämä nuorimmainen senkuin pahentaa mokomaa olemalla niin helppo vauva, että oksat pois alta. Saisi mun puolestani se vitonen tulla heti - vaikka raskauteni ovatkin aika vaikeita.

Meillä on nyt tuo vaippaihottuma vaivana, eka ongelma tämän vauvan kanssa. Kokeilin Bepanthenia tuohon nyt ja tuntuisi helpottavan. Olen jo miettinyt, pitääkö kokeilla sibicort-kuuria jos ei bepanthenilla helpota, mutta ainakaan vielä ei onneksi näytä kortisonia tarvitsevan. Iho on muutenkin hieman kuiva, mutta ainakaan vielä ei mistään ole tullut selkeitä allergiaan viittaavia oireita.

42/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vasta TÄNÄÄN Veikko tuli 4kk, olin aivan sekaisin päivistä...

Curious: aika hauska sattuma :) Meillä on kans muutama bumgenius mutta tähän asti lähinnä päiväkäytössä. Illalla kun laitoin kestot sukkatelineeseen kuivumaan ja laskin että kahden päivän saldo oli 13 vaippaa, sisältäen kakkosen yövaipankin, niin on se vaan aika iso osa yhdestä paketista jo. Ja vaikka mekin alettiin vähän niinkuin taloudellisista syistä aluksi noita käyttämään niin kyllä asenne on muuttunut nyt paljon enemmän ympäristösyiden suuntaan ja myös Veikon iho on pysynyt tosi hyvänä. Yhden kerran tuli vaippaihottumaa jonka arvelen sen johtuvan siitä että vaipat oli pesty vähän liian täyteen tungetussa koneessa. Ongelma poistui seuraavan pesun jälkeen ja kun olin miehelle opastanut että vaippakonetta ei saa tunkea näillä uusilla vähävetisillä koneilla liian täyteen.

Katjalahille vinkiksi: minä sain Veikon ihon kuntoon Lansinoh-rasvalla sen jälkeen kun olin koittanut myös bepanthenit ja sinkkivoiteet. Sen jälkeen olen laittanut aina sitä jos on ollut merkkiäkään punoituksesta, vaikka eipä sitä juuri ole ollut. Kannattaa miettiä myös onko syy vaipoissa, vauvasi voi olla altistunut jonkun tietyn merkkisille vaipoille. Myös jos iho on valmiiksi kuiva, voi kertisvaippa olla "liiankin" imukykyinen ja imeä ihosta viimeisenkin kosteuden. No mutta tämä nyt näistä kestoiluista ym.

Meilläkin mietitään olisiko neljännelle lapselle vielä voimia... Veikko on kyllä ollut niin ihanainen että pahalta näyttää :) Jostain hormonijutuista johtuen muuten tässä 4kk tienoilla se vauvakuume on pahimmillaan. Miehelle vitsailinkin, että nyt pitäisi toimia äkkiä ennenkuin minä tulen katumapäälle :D Tosin muistissa on vielä maksimi raskauspahoinvointi ja viime kesän oksentelut joten ei sen puoleen mitään kiirettä... ja töissäkin pitäisi kai ehtiä kokonainen vuosi käydä välissä jos koskaan meinaisi saada vakipaikkaa täältä.

No, nyt putkahti vieraita ovesta, oh no...

eikkuli ja veikko tänään 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan meinas hiki tulla ku oliki reilusti luettavaa, hyvä niin!

NOKKAMUKISTA: esikoisel ei kelvannu ku Aventin mukit nokalla. Sellane littee nokka, hiukan pehmeempi ja irrotettava venttiili. Niitä on nytteki kaapit pullollaan erikokosia, joten toivottavasti vähis aikoo käyttää niitä myös :)

ELÄIMISTÄ: Meil on edellee yks kissa. Toista sen kaveriks oisin ottamas, mut vaatii viä lievää suostutteluu isännän kohdal. Se on niin kypsyny noihin toisiin ku meil on 3 kertaa ollu "kakkos-kissa"... yks oli kuuro ja jäi auton al, toine oli viiro ja pissas sohval eikä tykänny ihmisist (lapsist varsinkaa) ja viimesin teki tarpeensa heti sisälle päästyään millo minneki (sängyt, lelut, sohvat...). Koiria mul on joskus ollu 2 (chihuahuaa) mut nyt en huoli enää. Täs arjes kahden lapsen kans yksinää on jo tekemist. Sit voidaa harkita ku isäntä tulee lähel töihi ja pissittää sen aina. Mä oon niin laiska etten tod viitti jos vähänki o huono ilma :)

Meil pöristää tos pihatiel kaike maailma rakkinei ja konei. Mä luuli et ne asfaltoi vast ens viikol mut mahtovatko jo alottaa... kivaa kohinaa ja pärinää pitää itkuhälytin!

Vähiksen sain ruokittuu ja siirrettyy kaukalost vaunuihi jo ennen kymmentä. Yleens menee unil vast näihi aikoihi, mut meil on neuvola 13.40 joten toivottavast herää siihe mennes. Harmi ku osuu just päikkäri aikaa... Tuun sit kertoo ne kuulumiset.

EMMULI koita jaksaa vaikka väsyttää!

Nyt meen ajaa ton katin pois ulkotuolien uusilta pehmusteilta, se saa aina ne ihan karvamatoiks ja täytee tassun kuvii, murr :(

Morjenttes!

Vierailija
44/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin liikkeellä ainakin jonkin asteista vauvakuumetta:) Meilläkin on ollut kumi välillä lytössä, ja nyt viimeisimmillä kerroilla ei. Olen vähänniinkuin miehen hommaksi jättänyt tuon kumin "muistamisen" - se ehkäisee kuka haluaa:) Mutta yhtenä iltana kun poika nukahti aikaisin, niin tulipa sitten peuhattua kunnolla, eikä mies kummallakaan kerralla käyttänyt kumia:) Anteeksi kun näin yksityiskohtaisesti alan selittämään:) Mutta kun imetän eikä menkkojakaan vielä näy, niin eihän tässä isot riskit (valitettavasti) ole, mutta mahdollista se kuitenkin olisi.. :)

KATJALAH, en nyt muista mitä olet mahdollisesti aiemmin kirjoittanut tuosta vaippaihottumasta, mutta meillä (silloin kun käytettiin viel kertiksiä ja sitä ihottumaan tuli) niin ihan perus sinkkivoide auttoi hyvin. Sitä laitettiin peppuun ihan joka vaipanvaihdon yhteydessä, ja välillä annettiin ilmakylpyjä.

Mikä siinä muuten onkaan, että se nakuilu on niiiin kivaa! :) Poika on liikkuvaisempi kuin koskaan, kun otetaan vaippa pois ja sa olla lattialla viltin päällä. Naureskelee sitten vaan, ja heiluttelee jalkojaan ja käsiään, ja "tekee vatsalihaksia" nostamalla jalat ylös ja heittämällä ne sitten sivulle, niin että loppujen lopuksi pyörii siinä akselinsa ympäri. Hauskaa seurattavaa:) Ja kuten joku, anteeksi kun nikkiä en muista, kirjoittikin, moinen jumppa tekis kyllä äidillekin terää!

Meillä ei ole vielä ainakaan alkanut tehota tuo uusi lääke, mitä saatiin pojan refluksitautiin. Prepulsid on nimeltään tuo lääke, ja pitää ottaa 4krt pvässä niin että tuntuu ettei muuta ehdikään kuin sitä lääkettä pojalle antaa. Odotan kovasti, että mahdolliset positiiviset vaikutukset alkasi näkyä!

Tänään otettiin peruna uutena sosevalikoimiin. Nyt on siis kokeiltu bataatti, peruna, parsa- ja kukkakaali, mustikka, vadelma, ruusunmarja ja puolukka. Porkkanaakin maistettiin, mutta pojalle tuli vartalolle sellaisia kuivia läiskiä, ihottumaa.. Eli en tiedä olisko sitten allerginen porkkanalle, vai mistä tuo johtui. Kokeillaan porkkanaa uudestaan varmaan ensi viikolla.

Mites nuo hedelmäsoseet, kun tuntuu et poika on aika herkkä reagoimaan vatsallaan ja ihollaan, niin mitkä on ns. turvallisimpia aloittaa?

Vierailija
45/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän tällä nelosella vain kestovaippoja (lähinnä napsukka sisävaipat ja toisena käytössä myllymuksujen allergiatestatut taskuvaipat), eli tuosta kertisten liiasta imukyvystä ei voi olla kyse. Epäilen, että ihottuma tuli hikoilun seurauksena, kun tuossa hellepäivinä lehahti päälle ja nyt on rauhoittumassa. Sinkkivoidetta ja bepanthenia olen laittanut. Kokeilen tuota lansinohia tuohon, jos ei kokonaan mene ohi. Meillä on näitä atoopikkoja perheessä muutenkin niin kuva iho voi olla ihan vain sukurasite.

Hedelmäsoseista ainakin päärynä on vatsaystävällinen ja persikkakin aika mieto (nuo sopivat meudän allergikollekin...)

Vierailija
46/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmäsosevinkeistä! Noita voisin kokeillakin.. Jotenkin olen aika varovaisena kokeilemassa uusia soseita, kun tuo porkkana tuntui aiheuttavan reaktion ja tuon refluksitaudin syykään ei ole vielä varma (että onko rakenteellinen, vaiko myös allergiaa..). Viikoloppuna saa poika sitten herkkua:)

Toivottavasti ihottuma tosiaan rauhoittuu pian, ettei vauvalla olo käy tukalaksi sen kanssa. Eipä enää ainakaan ole helteinen sää:)

Viikon sisällä ilmennyt ongelma: hirmuinen tissi-kiukuttelu ja raivarit, ei syö kunnolla rintoja tyhjiksi. Kaipa se tuo ympärillä oleva niin kiinnostaa....

Tuleepa roikuttua koneella, kirjoitan täällä jo ihan riesaksi asti:) Mutta se on se sadepäivä...

Vierailija
47/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan IHANIA vauvakuvia ootte laitelleet! Tosi sööttejä lapsosia kaikilla, on ne jo niin isoja. Jadmiraksen Oona näyttää tuossa istuvassa kuvassa jo ainakin 8 kk ikäiseltä!!

Se vastasyntynyt -aika on vaan niin hitsin lyhyt! Vauvakuumetta ei täällä ole ilmassa, koska on selvä peli että tää kolmas oli se meidän viimeinen. Kahden ekan jälkeen on kyllä ollut vauvakuumetta jo heti vauvan ollessa 2 kk ! Taitaa kyllä olla enempi hormoneista johtuvaa. Mutta nyt kun homman on itselle jo tehnyt selväksi, niin ei se vauvakuume ole ainakaan vielä nostanut päätään :-)

Meillä mennyt viime aikoina yöt paremmin, yksi herätys klo 2 ja seuraava sitten 5:30 ja sitten heräillään 7:30. Että enää en ole niin kamalan väsynyt.

Rintamaidolla mennään, tosin puoli purkkia maissi tai päärynäsosesetta olen antanut päivässä harjoituksen vuoksi ja ihan hyvin on sujunut.

Ottaa neiti jo kovasti jaloillaan vastaan ja istuma-asentoon pungertaa. Kääntymisestä ei ole niinkään innostunut. Kovasti "juttelee" omia höpinöitään ja isosiskot viihdyttävät.

Tsempit teille, kenen vauvat on sairastelleet. Meillä toistaiseksi on pysytty terveinä.

Kokeillaan nyt millaisen kuvan saan meidän neidistä tähän.

T. Jaffa ja tytöt

Vierailija
48/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paino oli 7050g (viimeks 5890g) ja pituutta oli 65cm (viim. 58cm). Eli huikeesti oli tullu lisää ja olivatki iha tyytyväisii häneen :) Olis osallistuttu siihe rokote-tutkimuksee, mut ei niil ollu tullu lainkaa niit ainei viä joten ehkä sitte ens kerral... jollei ehdi mieli muuttua ;)

On kyl tosi tyhmä käydä sil terkkaril ku mä en lainkaa tykkää siitä ja sitte ko se kyselee kaikkii jaksamisii ja muita ni ei paljo kiinnosta kertoo. Vaikutan varmaa aika tylylt ku vastailen vaa joo, ei tai hmm... Mut kaikkie kans ei vaa jaksa noi kemiat toimia.

No toi nyt meni ohi vauvan mut niihä meil joskus (tosi harvoin ;) ) on tapana ;D

Nyt käyn laittaas viä noi kukkaset purkkii jotka hoitotätil ostin. Esikoisel on huame viimene hoitopäivä ja ollaa askarreltu korttei ja ostettu lahja. Löysin nii kaunii värssyn sihe korttii, et paruin ko järjetön tääl askarrelles :) Harmittaa luopuu siit paikast, ollaa sentää vauvasta asti oltu. Ja hyvä täti se on... snif taas :,{

Hyviä öitä ja kauniita unia kaikille!

Marlene ja vähis 4kk1vk3pv

Vierailija
49/163 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvakuvia ootte laittaneet! Mulla jääny nyt koneelle laittamatta, kun vähän arkailen että jos taas kaikki häviää.. Ainosta kun ei ole jäljellä yhtään sairaalakuvaakaan ja se jos harmittaa..

Viime yönä taas herättiin pariin otteeseen. En tajua mikä nyt on, että välillä nukkuu tosi hyvin ja välillä huonosti. Eilenki piti päikkärit itellä neitin unien aikaan ottaa. No nukkuki 5 tunnin päikyt että siinä oli sitten aikaa :)

Meillä on nyt muutamana iltana tullu ihan hillitöntä huutoa. Neiti karjuu kurkku suorana tissillä eikä auta hyssyttelyt ei mikään. Mies sitten yleensä ottaa syliin ja siihen rauhottuu. Oisko jotain väsymystä vai mitäköhän?

Vauvakuumetta ei tosiaankaan enää ole. Sillonhan mullakin heti alussa oli ja olisin ollu toiseen valmis vaikka heti, muttei kyllä enää siltä tunnu. Välillä oon aatellu että Aino vois ihan hyvin olla meidän ainoa lapsi että enempää en haluais.. Mutta toisaalta ehkä parin vuoden päästä olis kiva saada sisarus. En tiiä. Varmaan hormoonit vielä heittelee, kun mieli muuttuu koko ajan. Nyt oon saanu miehen puhuttua siihen, että käyn ottaa sen kierukan, kun hän oli sitä mieltä ettei kannata mitään ehkäsyä. Ja mies kyllä haluaa lisää lapsia, kun ei mitään isompaa ole antanu ostaa "tyttöjen" värisiä. Rattaat on vihreät ja vaipoista yhen olen saanu vaaleanpunasen, muut on neutraaleja...

Onko teillä kiinteiden alotus vaikuttanu yöuniin? Meillä nykyään mennään nukkumaan vasta joskus 22 jälkeen, eilen oli vissiin 22.30, ku aikasemmin joskus 21 jälkeen neiti nukahtanu. Sitten tosiaan kahesti heräs yöllä ja aamulla jo kl 8.

Kävin muuten eilen ostamassa lidlistä imetysliivit. Ihan hyvä hinta-laatusuhde, ku maksoivat 6€ kotikäytössä vallan mainiosti menee.

Miten Ameliella meni eka viikko reissuleskenä? Niin ja tervetuloa Tiitinen! Aina tänne mahtuu ja muutkin taustailijat ilmoittakaa itsestänne!

Neiti kiljuu ja karjuu lattialla seuran puutteessa. On unohtanu tuon kääntymisenkin, ku eilenki vaan selällään makoili. Aika hassua, kun niin innokkaasti muutaman päivän mönki ja pyöriskeli.

Muksaa viikonloppua kaikille! Sori nyt tää omanapaisuus ja valitusvirsi. Yritän piristäytyä ja kirjotella sitten ilosempana. Viimeistään, kun parit uudet vaipat tulee... Niitä ootellessa ;)

Hömppä ja Ainokainen 4kk1,5vk

Vierailija
50/163 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan huomaan Oonalla uusia opittuja asioita, nykyään se innostuu tosi helposti, aamulla kun vaikka haen sen sänystä, niin se innostuu ihan sikana ja nostelee pyllyään. :) Ja sitten se on alkanut nauramaan nyt joka päivä ja kiljumaan ja juttelee tosi kovaan ääneen. Samaten oon huomannu, että Oona kutiaa kyljistä aivan tajuttomasti ja nauraa räkättää kun sitä kutittelee. :D

Oonahan on jo kääntynyt selältä mahalleen varmaan kuukauden verran ainakin, niin viime yönä se vasta alkoi kääntyilemään sängyssäänkin mahalleen ja sitten suuttuu kun ei tykkää olla. :D Ja se myös ottaa koko ajan jotain tavaroita käteensä ja kääntelee niitä ja kattelee tarkasti, ja samaten käsiään tarkistelee enemmän kuin aiemmin. :)

Soseista meillä tykätään maissista, ja hedelmistä menee parhaiten mango, persikka ja ruusunmarjavadelma. Päärynälle ja perunaporkkanalle neiti sitten yökkii oikein olan takaa. :DD

Eilen Oona nukkuikin sitten ennätyspäikkärit, kahdet päikkärit joiden molempien pituus lähes 3h. :) Ja ruokavälit pidentyneet tosi paljon, eilen söi aamulla 300ml!!!!!!! maitoa ennen ekoja päikkäreitä, herättyään ei suostunut syömään mitään ja söi seuraavan kerran vasta neljän maissa hedelmäsosetta ja 50ml maitoa. Ja yöt menee vähän miten sattuu, koskaan ei tiedä herääkö neiti yöllä syömään vai ei, toissailtana Oona meni 21 yöunille ja vasta aamulla 06.30 söi ekan kerran ja 08.30 ylös, eilen illalla taas meni 19.30 yöunille, söi 23 ja 05 ja 07.30 ylös.

Mutta nyt mun pitää mennä, Oona tais herätä..

Jadmiras ja Oona 4kk18pv

Vierailija
51/163 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en käsitä tietokoneista yhtään mitään, mutta onnex mies ymmärtää munkin edestä. Saa aina kutsun kaikkien ystävien, sukulaisten, tuttujen, tuttujen tuttujen jne.. luo korjaamaan tietsikoita. Mut sen verran käsitin, et kaikki tiedostot on pelastettavissa, jos vaan kone ei ole palanut. Eli itse sitä ei pysty tekemään, mutta jonnekin huoltoon kun vie, niin pitäis onnistua. Hintaa voi tulla jonkun verran, eli onko pelastettavat tiedostot sit sen arvoisia, mut oman lapsen ensikuvia ei oikein voi edes rahassa mitata.. Vaikka siis selviäähän elämästä toki ilman niitäkin, mut "juu nou"..

Meillä sairastelut jatkuu. Koko toukokuu jo meni flunssassa, nyt neidillä kuuri päällä, ja kolmoselle tuli taas yöllä kuume, eli lääkäriin ollaan tänään menossa. On tää niin rasittavaa. Enkä sielt neuvolastakaan sit saanu mitään kotiapua. Ls ilmoitusta en (vielä ainakaan) ole itsestäni tehnyt.. Kai me pärjätään (siis minä pärjään). Huoh.

Korvia särkevä huuto taas päällä, joten ajatukset eivät pysy kasassa..

Vierailija
52/163 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin edelleen sairastelut jatkuvat. Esikko juuri toipunut niin nyt röhisee pienin. Toivottavasti ei hänellekään kuuria tarvisisi. Tällä erää sairastaneet nyt kolmonen, esikko, isäntä ja pienin, itse minä sekä kakkonen VIELÄ terveinä... Tässä tämän monen lapsen lauman autuuden taas huomaa, vai mitä Minni sanot asiasta...?

Nyt nuo terveet terroristit hajottavat taloa, yritän patistella ne ulos!

Vierailija
53/163 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tästä kovalevy hajalle ja uus piti laittaa. Ilman kuvia en ees olis vieny korjaukselle, mutta ne halusin pelastaa ja sen sille atk ihmisellekki sanoin. Että koneella voi heittää vaikka vesilintua, kuhan kuvat pelastuu. No se oli kopioinu ne, mutta suurin osa ei aukea. Vanha kovalevy on tallessa, että mahdollisesti ne siitä vois ehkä onkia. Mut tuo korjaus jo makso yli 100€... Yks kuva on sairaalasta, kun oli laittanu sen facebookiin kun oli mun mielestä niin ihana. Jotain hyötyä siitäki. Ja sitten oon sanonu niille, jotka sairaalassa kävi että haluan niiden ottamat kuvat. Ja mies onneksi kännykällä otti pari kuvaa... Mutta siis salista ei ole ku yks tosi huonolaatunen jäljellä... Nyt on kuvat kopioitu johonki lisämuistiin, että jos koneelta häviää niin ei sitten enää ihan kokonaan kuitenkaan. Meillä on äiti aina sanonu, että jos talo palaa, niin hän haluaa yhen laatikon napata mukaan että se ei saa tuhoutua ja just valokuvat on siinä. Huh mikä sepustus!

Piti pitkään nytkyttää äsken vaunuja ja käydä kävelemässä. Kalsarit olis kyllä saanu olla jalassa, ku lunta sataa, on kylmä ja tuulee kylmästi. Ja olikos se kesäkuu??

Hömppä

Vierailija
54/163 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla kertoon, että huusin justiin huutonetistä aivan ihana paketin 74cm vauvanvaatteita. Siinä on mielettömän suloisia mekkoja ja kenkiä ja kaikkea. :)

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=106425519

Vierailija
55/163 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on niin kovin synkkä ja sateinen päivä ja kylmä, +5! Päätin aamulla, että tänään mennään ulos vaikka tulisi pieniä mummuja taivaalta ja niinhän me mentiinkin. Tunnin verran oltiin ja ihan hyväähän se teki vaikka kaatamalla satoikin. Ida pomppi onnesta äpönä vesilätäköissä ja käytiin lyhyellä vaunulenkillä :)

Jadmiras, katselin tuota samaa pakettia huutiksessa tässä yksi päivä. Taisin juuri noita 74cm vaatepakuja selailla...

Emma nukkui taas oikein mukavat yöunet viime yönä, toivottavasti nämä nyt on ja pysyy taas vähän aikaa, kun on niin kovin risaisia ollut yöt tukkoisen nenän takia. Emma nukahti klo 20, heräsi syömään klo 6 ja ysiltä sitten heräsi yöunilta. Heräsin ensinnäkin silloin kuudelta ihanaan naurun hörötykseen :) Otin Emman sitten tissille ja neiti päästi koko ajan tisusta irti ja nauraa hörötti mulle. Olin ihan varma että jaahas, tänä aamuna noustaan kuudelta. 10 min höpöttelyn jälkeen neiti kuitenkin nukahti vielä takaisin ja sain itsekin nukuttua melkein kasiin asti. On itsellä ollut viime aikoina kyllä aika vähissä yöunet kun olen kuunnellut neidin hengitystä.

Emma ei meinaa enää millään nukahtaa alkuillasta päikkäreille. Tai siis ei ollenkaan nukahda! Aika siis matelee illalla, kun tuntuu että saa sitten koko ajan viihdyttää väsyä neitiä. Mutta ah niin luksusta jos alkaa menemään aina klo 20 yöunille. Sanoin miehellekin että herään vaikka 5 kertaa yöllä syöttämään, kunhan saan vähän omaa aikaa illalla ennen nukkumaanmenoa :)

Hyvää viikonloppua kaikille! Mies jää taas tänään 2 viikon lomautukselle, joten ei ehkä tule kauhean useasti roikuttua täällä. Unikin maistuu aamuisin pidemmälle kun mies on vieressä ;)

MiaMik ja Emma 4kk+

Vierailija
56/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta tulin kyselemään, kun löysin kaupasta tattaripuurojauhetta joka on luontaisesti gluteenitonta, tarkotettu 5-6kk vanhoille... Voisikohan sitä alkaa jo antamaan aamuisin? Sehän ei ole kotimaista viljaa kuten ruis, kaura ja ohra.

Kun ei millään meinaa mikään määrä maitoa aamusin riittää, et jaksais seuraavaan ruokailuun ja päiväuniin. Tai ehkä voisinki alkaa laittaa aikasemmi unil ku esikoinenki jää kotihoitoo ni ei oo vieminen just sihe aikaa.

Kyselikö joku kiinteiden alotuksen jälkeisistä yöunista?? Meil on menny huonommaks. Tuntuu et mikään määrä ruokaa ei enää riitä. Enne söi vellii illalla 200ml ja nukku 21-07. Nyt syö vellin 200ml klo 20 ja on alkanu herää ennen 03 ja viime yönäki otti taas 200ml vellii. Herää sitte jo 6.30 mikä on mun mielest tunnin verran liian aikasin :(

Tänää pitäs taas mennä ravintolaan töihin. Mä tykkään käydä siäl vaik joskus vannoin, etten ikin enää takas mee. Mut nytte ku käy vaa tuurailees ja tietää ettei oo pakko men, ni menee mieluusti. Tosin nää aikaset herätykset harmittaa, ku ens yönäki työaika loppuu 4.30, siitä menee viä jonku aikaa enneko ehtii kotii ja nukkuu. Toivottavast huome sais nukkuu sit ku miehelläkää ei oo töitä :)

Nyt meni taas iha aihee vierest, mut niihä se useimmiten ;) Menen laittaa lapsil aamupalaa. Iloita päivää kaikille, toivottavasti ei sada koko päivää!!

Marlene ja vähis 4kk1vk6pv ;)

Vierailija
57/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jossain vaiheessa yöt ihan helvettiä. Yöllä herättiin syömään usein ja meni 150ml maitoa. Nyt olen tehnyt niin, että annan kaksi kasvissosetta ja yhden hedelmäsoseen päivässä + maitoa niin poju on ruvennut nukkumaan!! Herää 05-06 syömään ja nukkuu vielä 3h. Olisin tänään tehnyt maissisosetta, mutta siinä esikeitetyssä oli suolaa joten se jäi tuonne jääkaappiin. Nyt tein parsakaalta-porkkanaa-pottua + puolikas sipuli (saa nähdä tuleeko vatsa kipeäksi). Tässä joskus olisi tarkoitus valkosipuliakin kokeilla. Jos joku tarvii soseohjeita niin mulla olis paljon, netistä löydettyä.. Vellejä en anna ja kasvissoseet olen täysin tehnyt itse ja marja ja hedelmäsoseet ostanu. Viikon päästä aloitan puuron maistelun. Eli vähän puuroa paljon hedelmä/marjasosetta ja sitten pikku hiljaa lisään puuron määrää. Mikäs olis paras puuro aloitukseen?

Vierailija
58/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa tuntuu että mikään ei riitä, illalla Oona hotkasee sen 200ml AINAKIN maitoa ennen yöunia, yöllä kun herää syömään, joutuu varautumaan 300ml maitoon, joka yleensä menee kokonaan, joskus jää parikyt milliä pullon pohjalle. Aamulla vetää kanssa sen melkeen 300ml ennen ekoja päikkäreitä, sitten syödäänkin jo koko purkillinen perunaporkkanaa (alkanut nyt tykkäämään siitä :) + lisäksi saattaa mennä 200kin milliä maitoa päälle, iltapäivällä koko purkillinen hedelmäsosetta + maitoa n.150ml ja sitten taas jatkuu toi iltasyöminen jnejne. Saattaa kyllä välissä syödä vielä joitakin kymmeniä millejä. Tässä kun sitä mietin, että Oonahan täyttää vähän reilun viikon päästä 5kk, niin voiskohan alkaa antamaan jo aamu- ja iltapuuroa? Ja liharuoka myöhemmälle päivälle vois kanssa olla aikalailla avuks tohon maidon ylensyömiseen?

Neiti on alkanut päikkäreitäkin nukkumaan ihan kamalasti, saattaa nukkua posottaa monta tuntia ja eilen oli hereillä pitkien päikkäreiden jälkeen 8h, jos ei lasketa mukaan automatkaa kauppaan, jonka aikana nukkui ehkä 5min.

Oona ei enään nukahda kovin helposti itsekseen sänkyynsä, saa kyllä kokeilla kaikenmaailman konsteja, että saa sen nukutettua. Väsynyt neiti kyllä on ja hieroo silmiään, mutta ei silti suostu nukkumaan. Ei se kyllä itkekään, mutta juttelee tosi kovaan ääneen sängyssään ja huutaa. :D Eli nukuttamiseen saattaa mennä pahimmissa tapauksissa jopa 5h...!!!!!!! Nyt sain sen kyllä helposti nukkumaan, kun otin sen mun viekkuun ja olin siinä niin kauan että nukahti. :)

Mutta, ennyt kerkeä enempää kirjoittelemaan, kun pitää suihkuun mennä ja jotain ruokaakin olisi hyvä tehdä. Neidillä menossa tälläkin hetkellä pitkät päikkärit..

Jadmiras ja Oona KOHTA 5kk!!! äkkiä se aika vaan menee! :)

Vierailija
59/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tahtoo niitä soseohjeita. :) Onko sulla ne koneella vai paperilla? Mietin jos pystyisit s-postilla lähettämään?

Vierailija
60/163 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä kirjoitin pitkän sepustuksen, mut ei suostunu kone sitä millään lähettään, joten, kokeillaanpas nyt ja vähän vähemmällä sepustelulla. :)

EMU: Sinäkös se unipussin olit ostanu? Millaisen? Minä oon kans sitä miettiny, ku niin kovasti möyrii tuo Kalle öisin. Ja nukkuu nyt usein myös mahallaa, kuhan ensin sinne hirveällä ähellyksellä kesken unen kääntyy.

Ei täällä ainakaan vielä kauheasti ole soseet vaikuttanu yöuniin. Annan kasvissosetta klo11-13 ja hedelmäsosetta iltaisin ennen nukkumaan menoa ja molempia menee jo purkillinen! Lihan ajattelin aloittaa vasta myöhemmin, joskus 5,5-6kk iässä. Puurot aloitan heti 5kk iästä, just sillai, että lisään hiljakseen puuroa illan hedelmäsoseeseen. Ehkä pari parempaa yötä on ollu...että vaan kolme syöttöä, ennen aamuyön viereen tuloa ja silloin lopetan syöttöjen laskemisen, ku on niin kätsää ku siinä vieressä.

Nukkuuko teillä muksut koskaan vieressä? Ku mää oon miettiny, että teenkö hallaa Kallelle, ku nostetaan se aina aamuyöllä 4-5 aikaan väliin ,ku silloin Kalle alkaa syömään tiheämmin kunnes herää 07-08 aikaan. Nyt on tosiaan yöunille meno myöhentyny sinne 20-21 ja nukkuu ihanasti 07-09. Sitte mietin, että johtuukohan nuo aamuyön tihemmät syömiset just siitä, että on tottunu siihen ja maito haisee vieressä!? Pitäis ehkä kokeilla sillai, että laittais vaan takas omaan sänkyyn sen aamuyön syötönkin jälkeen.

Kivasti meni mun viikko yksin Kallen kaa, ku mies pölähti ovesta yllättäen jo keskiviikkona! :D ja nyt ehkä saikulla ens viikon. Ei ainakaan vielä huomenna lähde. Onneksi. :)

Nyt pitää kiiruhtaa mummulaan Kallen kaa kattoon mun äitii.

Amelie ja Kalle