Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIvauvat kesäkuun alkuun!

01.06.2009 |

Ajattelin alottaa uuden pinon ku ei oo enää toukokuu. Aika hiljasta on kyllä näillä keleillä mut koitetaa parhaamme pitää pinoa pystyssä :)

Meil on neuvola torstaina joten sitte paremmin taas kuulumisia viimestää. Ulkona on pieni koisaamassa. Ihmeen hyvin tuli unet vaik ottiki nokoset taas autos ku käytii esikoine kuskaamas hoitoo. Se on harmin paikka ku pieni nukahtaa aina sil reissul ja sit ei millää menis enää syömise jälkee ku pitäs...

No mut tää viikko enää, sit jää esikoinenki kotihoitoon. Päätettii nyt nii vaikka kavereita se aina haluu. Mut naapuruston lapsilla alko kesälomat ja toivon mukaa ovat joskus kotonaki.

AMELIElle tsemppiä! Kyl sä äkkiä löydät ne rutiinit jolla selviit sen viikon ilman miestä. Jotkut jopa väittää, et tekee suhteel hyvää ku ei nää nii usein. Mä en jaksa siihe uskoo ku ittelläki on aina nii paha mieli ku toine lähtee.

MINNIn perheelle paranemisia! Toivottavasti saatte lääkkeet otettua ja jopa pysymään sisällä, eihä se ab oikee auta jollei saa koko kuurii syötyy. Miten teil muute menee? Ootko jo saanu jotai apuja?

Onkos LOOTUSKUKKASEN mies "toiminu" nyt paremmin? Vai olitko se sinä joka palaveerasi isäntänsä kanssa? Anteeks jos meni väärin. Toivottavasti teilläkin sujuu oikein luontevasti ja on kaikilla hyvä mieli :)

Mitäs kesäsuunnitelmia kaikilla on? Meil ei oo viä mitää, mut toivottavast päästäis jossai ees käymää. Mulla on elokuun alussa se Madonnan keikka siä Tallinnas ja sitä odotelles ;) Mies pitää varmaa sen viikon isyyslomaa ku jää lasten kanssa. Äiskä lähtee pienemmän kummitätin kanssa hunningolle :D

Mut nyt joihinki hommeleihi, taitaa olla pyykkikone jo pysähtyny... Aurinkoisia päiviä ja koittakaa ehtii kirjottelee kuulumisiiki jossai välis.

Marlene ja vähis 4kk1vko

ps. Liittääkö joku sen listan ja edellisen? En edelleenkää osaa, onneton :(

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika taas unilla, joudan siis koneelle:)

Vähän tossa aiemmin kerroinkin jo meidän perheestä, mut kerrotanpa lisää:) Opiskelut on vielä kesken niin mulla kuin miehelläkin, mut eipä tuo vauvakuumetta silloin vuosi sitten pysäyttänyt. Hyvin toivottu oli tuo pikkuinen, ja lähetetään varmasti tässä vuoden kuluessa haikaralle toive jo sisaruksestakin.

Poika on oikein tomera tapaus. Syntyessä mitat oli 3420g ja 50 cm, viimeksi 3kk neuvolassa oli jo 6600g ja 63,8cm, ja nyt viimeisin punnitus oli viikko sit lääkärissä, jolloin painoa oli jo huimat 7220g! 4kk neuvola meil on vasta kuun puolenvälin jälkeen - taitaa turussa olla resurssipulaa neuvolassakin kun poika silloin jo 4,5kk ja rapiat :/

Soseita meillä on maisteltu jo kuukausi johtuen pojan refluksitaudista. Siihen on tulossa nyt myös kolmas lääke kokeiluun (2 siis kokeiltu eikä juuri apua..), mut lisäksi myös aloitettiin kiinteät jos auttais ruokaa pysyy sisällä. Pikku raasu kun oksentelee kaiket päivät:( Jos tämäkään lääke ei sanottavasti auta, niin sit mars allergologille. Mut oksenteluvaivaa lukuunottamatta on oikein iloinen ja terve tapaus:) 3,5kk iässä kääntyi ekan kerran selältä masulle, mut kokeiluksi se taisi toistaiseksi jäädä. Kovasti on yritystä, mut ei ole silti tuon jälkeen kääntynyt.

Tällaista siis meillä. Mietintää on noista ruoka-ajoista mullakin kuten monella muullakin... Tai siis tuntuu, et yöt meillä menee hyvin (1-2 herätystä), mut päivät on aika repaleisia, kunnon rytmiä ei meinaa olla. Nyt on syöty 1xpvä kasvis- ja marjasose, yhteensä 1,5prk sosetta menee yleensä. Hyvä ruokahalu kyllä:)

Omanapaisesti nyt:) myöhempi taas lisää:)

22/163 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

listaan...

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v, p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie, p01/09, Oulu

Basilika5 33v, t4/03, t4/05, p4/05, p1/09, Etelä-Suomi

Curious 34v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32v, t-02, t-05 ja t01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t01/09, Kanta-Häme

Jepsis 34v, t10/06 ja t01/09, Pirkanmaa

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09, Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t08/99, t05/02, t02/09, Espoo

Lila82 27v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v, p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minni 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjuska 34v, t01/09, Oulu

Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani

Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki

Tiitinen 23v, p01/09, Turku

UlMa 21v, p01/09, Vantaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/163 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lisäksi ja kuvaakin yritän loppuun, jos vielä muistan... Ja osaan.

Meillä on seuraava neuvola vasta 2 vk päästä, jolloin neiti on paria pv vaille 5kk. Neuvolakin on pelkkä käynti th:lla, vaikka piti olla 4kk:n lääkäri, mutta niitä aikoja kuulemma ei nyt ole saatavilla. Ja sitä seuraava menee sitten kesölomien takia elokuulle, ikää silloin 7kk:n tienoilla.

Meillä ruokailu käsittää 'maitoruokaa', kuten neiti 4v asian ilmaisee. Tänäänkin selitti miksi Juulialle ei saa vielä antaa rusinoita: näitä syödään hampailla... =) Ruokailujen lomassa nukutaan ja seurustellaan. Yöt nukutaan hyvin, max 2 syöttöä ja silloin nukutaankin sitten kellon ympäri ennen ylösnousua.

Mutta nyt kuuluu seurustelu-huutoa ja iltapalaakin sais muille tarjota, joten...

Sopivan aurinkoisia ja lämpimiä päiviä toivotellen,

Äippä ja Juulia 4,5kk

Vierailija
24/163 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimisellä onnistuin tänne kirjautumaan. Hitto että piti tehdä erinäisiäkin toimenpiteitä että siinä onnistuin! Mutta siis, vihdoin pääsee kirjoittelemaan ja emmulikos se oli jo vähän huhuillutkin minua.Kiva=). Nyt olen siis MAUWAU enkä miuwau.

Taustalla oon kokoajan ollut mutkun ei oo oikein mitään asiaa niin ei oo tullu kirjoiteltua. Ei kyllä nytkään oo mitään järjellistä, mut laitetaan nyt muutama rivi kerta onnistuin kirjautumaan.

Miehellä on nyt toista viikkoa loma menossa ja koko viimeviikko oltiin reissussa. Ensin tykkimäellä ja kouvolassa hotellissa yötä ja sitten loppuviikko minun vanhempien luona ja tulomatkassa miehen siskon luona käytiin. Minun vanhempien luo menomatkalla käytiin myös siilinjärven fontanellassa. Venlakin oli ekaa kertaa uimassa ja kyllähän tuo viihtyi. Tai siis ei itkenytkään, jos nyt ei riemusta kiljunutkaan.

Tänään sitten käytiin vielä visulahdessa. Se on kyllä laitteiltaan aika köyhä paikka, mut kyllähän nuö pojat pomppulinnoissa viihtyi. JA Venla nukkui ihan normit päikyt siellä vaunuissa tai rintarepussa. Ostin tarjouksesta i`coon kantorepun ja minusta se on kyllä tosi hyvä! Voi kantaa selässäkin ja vauvan asentokin on ihan hyvä kun siin on haarojen välissä semmoinen vetoketju mistä saa levitettyä sitä istumakappaletta että vauvan asento enempi sammakkomainen.

Mutta yllättävän hyvin meni koko reissu joka paikassa. Pojat oli tosi kilttejä eivätkä säntäilleet suinpäin minnekään ja jopa pienempikin (enskuussa 3v) piti itse silmällä missä äiti ja isi menee. Josko alkais tuo ikä näkyä pikkuhiljaa siinäkin termiitissä. Vähän jännitin miten Venla nukkuu vieraissa paikoissa, mut ihan normisti mentiin.

Pe-po velliä oon antanu Venlalle viikon ajan mut ei tuolla oo mitään vaikutusta ainakaan yösyönteihin. Edelleen syö 2krt. Ja nyt oon parina aamuna antanu vähä pe-po sosetta ja on kai sitä vähän mahaankin menny. Ei kyllä kovin isoks suuta auo lusikalle. Mut kyllä se tästä, ajallaan..

Mut nyt ei muuta. Pitää alkaa katsomaan eilisiä suomen huippumalleja tallennuksesta. Mä oon ihan toivoton tositv:n orja =D...

mauwau ja Venla huomenna 4kk! (ja tänään nimpparit)

Vierailija
25/163 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlasta ja kohta 3-vuotiaasta iso-veljestä. Hei vaan tutut jos joku tunnistaa =)..

4.5 vuotias iso-veli huitelee jossain muualla eikä siis tässä kuvassa ole.

Vierailija
26/163 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia kaikilla:)

Me aloitettiin kiinteet viime viikolla perunalla ja nyt eilen annoin perunaporkkana sosetta..ja menee huomattavasti paremmin alas.

Sosetta en vielä kovin paljon anna..ja yhesti päivässä yhentoista aikaan..voisko antaa kahesti

Jotenkin hermostuttaa tuo ruokahomma..että kuinka paljon sitä pitää antaa yms.

Maitoa meillä menee kerralla aina 200 ml, tänäänki vaikka olin sosetta antanu niin silti heti sen jälkeen meni 200ml.

Kesäsuunnitelmat:meillä ei mitään suunnitelmia..mies yrittäjä niin ei oikein voi pitää kesälomaakaan..plääh?

Työ:Aiotteko mennä töihin vanhempainloman jälkeen? Minä ajattelin jäädä hoitovapaalle ku ei raski tuota pikkusta laittaa vielä hoitoon..

Kääntyminen: meillä typy kääntyy toiselta kyleltä mahalleen...pelottaa että yöllä tukehtuu ku ei osaa laittaa vielä kunnolla päätä sivuun..niin ja pyörii yöllä sängyssä tosi paljon..aina eri asennossa

Jadmiras: Oliko teillä kissa..miten se on suhtautunut koiraan, on muuten söpö koira:)

Vierailija
27/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia kaikilla... Meillä on kaikki kuvat isännän koneella ja mä kirjottelen aina tällä läpyskällä (isännän kone on verstaalla), joten en saa laitettua. Mulla ei edes ole omaa kameraa ees kännykässä, pitänee pojan kännyä lainata jossain välissä ja ottaa kuva, että pääsen minäkin kokeilemaan tuota kuvan laittoa sivulle.

Ihana tuo Jadmiraksen toinenkin vauva! Niin tuttua tuo, että kaikki maistuu, multa on joskus hauvavauvat syöneet kännyköitä yms. ja muutamakin kirjaston kirja aikanaan jouduttiin lunastanaan. Arvatkaa vain oliko kirjastotädeillä naurussa pitelemistä, kun menin sinne jyrsityn koirankoulutus oppaan kanssa ja kysyin, mitä siitä mahdan olla velkaa...

Töistä: Minä olen jo aika pitkän linjan kotiäiti, seitsemättä vuotta kotona ja ainakin kuopuksen kolmivuotiaaksi hoitelen kotona, milloin tuo sitten mahtaakaan tapahtua. Kuten joskus mainittu, niin yämän vauvan ei ole tarkoitus jäädä viimeiseksi!

Joku uusikin oli tullut joukkoon - Tervetuloa minunkin puolestani ja anteeksi etten muista nikkiä, lahopää kun olen.

Viime yönä näin unta kissanpennuista ja vanhasta afgaanistani ja colliestani - ikävä eläinten perään on valtava, mutta kun ei voi ottaa niin ei voi ja pitää koittaa saada eläionhoivahalua purettua tuohon akvaarioon. Ja onneksi sentään viimeinen koiristani on hengissä ja asuu vanhemmillani, aina välillä pääsen sitä hoitelemaan, kun käyvät täällä. Tyttö voi aina väliaikaisesti olla koiran lähellä muttei vakituiseen.

Ja sitten vielä sukulaisista, vaikkei varsinaisesti asiaan kuulukaan. Meillä on sellainen tapaus, että tuossa naapurissa asuu miehen veli perheineen. Heillä on yksi tyttö, ainokainen siis. Ja tuo tyttö on ikänsä ollut sellainen, että on aina halunnut määrätä ja pomottaa muita, aina tönimässä ja lyömässä ja vanhemmat eivät koskaan ole kiinnittäneet asiaan huomiota, sanovat vain että sellaisia lapset ovat. Siis kaikki toiset lapset lähipiirissä ovat toisenlaisia, ja tulevat ongelmitta keskenään toimeen. No, tuo tyttö kävi aiemmin jatkuvasti meidän pihassa leikkimässä ja tuli usein ihan omasta aloitteestaan sisällekin. Nyt huhtikuussa sitten tapahtui sellainen tapaus, että nyt kuusivuotias tyttö tönäisi meidän nelivuotiaan neidin keinusta selälleen (eikä todellakaan ollut eka kerta). Juoksivat kilpaa ja meidän tyttö ehti perille ensin, mistä tuo toinen suuttui. Mieheni näki tapauksen ja ensin tytölle, ettei noin enää saa tehdä, hänen pitäisi jo ymmärtää asia ja sitten hän sanoi veljelleen, että näiden pitäisi vähän valvoa lastaan, olisi voinut käydä huonosti. Ja tuon jälkeen miehen veli tai vaimonsa eivät ole puhuneet meille sanaakaan. Jos tulevat vastaan eivät ole tuntevinaan vaan katsovat toisaalle. Oliko tuo mielestänne niin pahasti sanottu meiltä, että valit pitää kokonaan katkaista. Mielestäni tekevät vain hallaa tytölle, tällä ei aiemminkaan ollut meidän lasten lisäksi muita kavereita ja nyt ei käy enää täälläkään... No tulipa pitkä sepustus, koittakaa kestää.

Vierailija
28/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa tiitiselle joukkoon kirjavaan. :)

Meillä meni viime yö paremmin kuin ikinä ennen. Laitoin neidin 17.oo vikoille "päikkäreille" vaunuihin, 19 aikaan aloin ihmetellä kun ei neiti ole vieläkään herännyt, eikä merkkiäkään heräämisestä. Siirsin neidin sitten omaan sänkyynsä ja yöunillehan se oli alkanut sillon 17 aikaan. :D 00 heräsi syömään ja seuraavan kerran 06.30 ja lopullisesti heräsi 08.30. Eli nukkui viime yönä 15.5h. :D Ja toi oli kyllä ennätys meillä. :)

Noh, oikeestaan muuta mulla ei nyt ollutkaan tähän hätään. :)

Ronjuskalle vielä sen verran, että kissa on tällä hetkellä mun kaverilla, kun en sitä uskaltanut pitää, oli sen verran villi tapaus, että ei pysynyt hetkeäkään paikallaan ja koko ajan oli kaiken liikkuvan kimpussa kynsin ja hampain. Ja sitten se oli koko ajan Oonan sänkyyn menossa vaikka miten komensi ja jos oven laittoi kiinni, se raapi ja mourusi ihan hiton lujaa siinä oven edessä, että varmasti Oona heräsi!! Kissaverkkohan mulla oli kanssa, mutta meni siihen päälle makaamaan ja pääsi myöskin jostain sieltä alta välistä sänkyyn.

Ja sitten se alkoi protestoimaan kun ei saanutkaan enään niin paljoa huomiota kuin ennen, niin oli sitä pissaa ja kakkaa siellä sun täällä.

Kyllä tää koira on niin paljon helpompi kun kissa, osaa sentäs käydä paperilla jos ei just sillä hetkellä ulos kerkeä. :) Tosin johtoja ne syö kummatkin. :D

Jadmiras ja Oona 4kk16pv

Vierailija
29/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras, onpa sun Oonalla aikamoiset unenlahjat! :)

Lemmikeistä ootte jutustellu, niin meilläkin oli koira... 2v chihuahua. Mutta kaikista koulutusyrityksistä huolimatta ei saatu sitä tottumaan vauvaan siinämäärin, että olisi homma pelittänyt. Koira oli tottunut liiaksi olemaan perheen vauva, joten pojan syntymä oli sille liikaa kun ei enää päässytkään mun syliin joka hetki. Onneksi sille löytyi tosi hyvä koti ihan läheltä miehen sukulaisilta, joten voidaan käydä usein sitä katsomassa ja tuolla se saa jakamattoman huomion:)

Me aloitettiin eilen illalla uusi lääke tähän refluksitautiin. Se annetaan 4xpvässä, 30min ennen ruokaa... Juu, hieman on haastetta! Pojan rytmit on päivisin muutenkin milloin mitäkin, ja nyt sit pitäis ennakoida puolella tunnilla syömiset... Huhhuh. Otin heti aamusta kynän ja muistilehtiön esiin, pakko kirjotella ylös nyt syömiset ja lääkkeet ja kaikki, että selkiintyy tää "rytmi" ja sais ehkä muokattua näitä meidän päiviä parempaan suuntaan.

Mitenkäs te, jotka imetätte.. Huoliiko vauva pulloa? Meillä on muodostumassa ihan ongelmaksi, kun poika ei suostu juomaan pullosta. Mies olisi mielellään välillä pojan kanssa, että mä pääsisin vaikka kampaajalle, mutta vaikea mennä kun ei poika huoli pulloa. Vettä ja mun pumppaamaa maitoa ollaan kokeiltu. Meillä on ihan noita Ainu-pulloja, ja sit TommeeTippee -merkkinen pullo, eikä mikään kelpaa.. Poika ottaa kyllä sen tutin suuhunsa ja maiskuttelee, mut ei suostu imemään sitä.

Marlene jossain vaiheessa kyseli ruokailuista. Ei teillä varmasti niin suursyömäreitä olla:) Kyl meidän pojalla ainakin maittaa ruokaa enempikin, ja ei kai noin pieni syö liikaa.. siis meil ainakin poika kyllä pistää suun suppuun ihan selvästi, kun ei enää sosetta halua:) Suunnilleen näin syödään meillä:

*aamulla maito

*lounaaksi kasvissose 1 prk + maito

*unien jälkeen välipalaksi hedelmäsose 1/2-1 prk + maito

*iltapäivällä ja alkuillasta viel pari kertaa maitoa, ja sit yötä vasten tankkaus. Illalla nukahdetaan 20-21, maito 1-2krt yöllä, ja herätys siinä 06-07.30.

Mutta sitäpä olen pohtinut, että uskaltaisko tonne vielä lisätä yhden sose-/velliaterian?? Vaikka tuonne aamuun? Tuntuu, et ilman soseita poika olis rinnalla jopa tunnin välein. Miten muilla?

Vierailija
30/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Tiitinen! Kysyit pullon huolimisesta. Meillä kelpaa ihan Ainun luonnonkuminen pullotutti, minusta se on aikalailla nännin mallinen. Ostin muistaakseni sen kaikkein hitaimman. Nyt tosin ei olla aikoihin kokeiltu, mutta tämä kelpasi aiemmin. Kampaajasta puheenollen täälläkin tukka huutaa kampaajaa. Me ollaan tosin neidin kanssa käyty aina yhdessä, hyvin on mennyt.

Mun anoppi, joka on maailman kilttein ja hyväätarkoittavin ihminen, erehtyi ihmettelemään mulle, että on se ihme kun mulla maito riittää. Arvatkaa nousiko mulla niskakarvat pystyyn, vaikka ei hän mitään pahaa tarkoittanut. :-) Taisi ihmetellä myös sitä, ettei meillä syödä vielä kiinteitä.

Tosi sulkkuja vauvoja teillä! Oletteko muuten huomanneet, ettei tämän ikäiset vauvat enää ole mitään pikkuvauvoja, vaan jo pikkulapsia? Tai tältä ainakin musta tuntuu. Ja kun katsoi noita kuvia, niin sama fiilis niistäkin.

Meilläkin on neuvola vasta 17. päivä, kun 4kk tulee täyteen jo 9. Ei kuulema ole niin tarkkaa. No samapa tuo mulle.

Meilläkään ei tällä hetkellä ole kuin akvaario. Aiemmin mulla on ollut kissoja. Nyksä ja esikko (ja italialainen nahkasohva) ovat allergisia etenkin koiralle, joten karvaisia lemmikkejä meille tuskin tulee. Kisu ois kyllä ihana. Nyt olen suunnitellut toisen tetraparven hankkimista.

Kesälomasta sen verran, että me vuokrattiin mökki juhannuksen jälkeiseksi viikoksi, ja sitten heinäkuussa olisi tarkoitus suunnata pohjoiseen lohijoen varteen.

Curious + Ida (ensi viikolla 4 kk)

Vierailija
31/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poitsu nukkuu, joten jotain kirjoitan.. Ihan kateeks käy teidän muiden unet pienillä.

Meillä nukutaan päivisin semmosta alle tuntia ja sit n. 1-1,5 h hereillä ja taas se tunti, huoh.. väsyttää, kun kokoajan saa olla nukuttamassa tai imettämässä pientä.. Sit ne välit tekee kotitöitä tai jotain, äkkiä se vajaa tunti vierähtää..

Mut josko se sit, kun kiinteet alottaa. En vaan vie haluis niitten kaa alottaa läträän, kun kesälomareissuja tiedossa. (Mökkeillään, Korkeasaareen ja johkin huvipuistoon ton 3,5 veen kanssa suunnitelmissa.)

Ja yöt menee vieläkin ihan repaleisesti.. tunnin kahen välein aamuyöstä ja ehkä pitempi pätkä alkuyöstä. Nyt muutamana iltana mennyt NANnia lisäksi, se auttanut uniin. Ja mua suututtaa, kun tuntuu tuo oma maito loppuvan.. tunnen itseni niin epäonnistuneeks :( Että taas viime yönä heräsin noin kymmenen kertaa, hohhoijaa.

Samoin kuin Curious, et eihän nää enää mitään vastasyntyneitä vaaveja ole, joten vauvakuumetta pukkaa ;) Meillä mies ois tyytyväinen nyt näihin kahteen poikaa, mut mitenköhän saisin sen tajuaan, et enempi parempi, hih :) Vaikka väsymys sitä onneks vähän hillitsee..

Ihania kuvia kaikilta

Vierailija
32/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä toi mun kirjotus.. valitusta väsymyksestä, mut silti vauvakuume ;D Nyt paapoon tuota pientä, joka taas heräs................

Vierailija
33/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitinen, tervetuloa vaan mukaan :) Meillä Emma ei huoli pulloa ollenkaan ja silti pystyn käymään parturissa ;) Imetyksen takia voin olla kotoa pois vain noin 2-3h ja siinä ajassahan ehtii tehdä vaikka ja mitä...

Oona oli kyllä vetänyt melkoiset yöunet! Taitaa neiti nyt kasvaa kohisten tuolla unen määrällä (eikös sitä sanota että lapsi kasvaa nukkuessaan tai jotain?) :)

Käväistiin tuossa sitten 4kk lääkärineuvolassa. Emma tuolla jo huutelee vaunuissa, joten pikaisesti vain kerron tuoreet mitat eli 64cm ja 8020g. Kuukaudessa tullut 3,5cm ja kilo painoa. Pipo taisi olla 41,6cm. Pituus meni muistaakseni 0-käyrällä ja paino +17, jotain sellaista siis se lääkäri taisi mutista :) Muutenkin kaikki oli hyvin, korvatkin oikein siistit (käskin tarkistaa mun mielenrauhan takia). Terkka kyllä epäili nenän tukkoisuuden/räkäisyyden johtuvan siitepölystä!

Nyt pelastamaan lapsi vaunuista->

Vierailija
34/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun ekasta viestistä hävis jotain sinne kuvan alle, outoo. No olkoon..

Emmuli ja poitsu 3,5 kk

35/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että tämä koko palsta on tauolla kun ei tuo vanha nettiosoite enää pelittänyt... Saapas nähdä onnistuuko enää huomenna kirjautua!

Meillä tultiin tänään sitten tasan 4kk. Eilen oli lääkärineuvola ja mitat olivat 66cm ja 7575g. Painoa ei ollut tullut kuin 200g kuukaudessa :( Tosin ei siitä sitten mitään sen isompaa numeroa tehty, kunhan kysyttiin että nukkuuko hyvin ja onko tyytyväinen. Ja onhan tuo. Vitsailinkin että siitä tämä varmaan johtuu kun Veikko tekee "vatsalihasliikkeitä" koko ajan, siis punkee jalkoja kattoa kohti ja kroppaa sivulta toiselle, olisi varmaan äitikin kapoisempi jos yhtä paljon treenaisi :D Täysimetyksellä aion kuitenkin jatkaa vielä, kun ei tosiaan tunnu olevan mitään hätää ja vauva ei vielä osoita olevansa myöskään kypsä syömätouhuihin.

Inhottavaa kyllä mua on vaivannut rintatulehdus tässä jo pitempään. Kuuri loppui viikonloppuna ja tänä aamuna oli taas patti rinnassa... Veikko vetaisee yöllä 6-8h pätkän ja sitten viime yönä vielä 8,5h ennenkuin aamulla puoli 7:n aikaan heräsi ruoalle, niin että se niistä tiheistä tyhjennyksistä... Ahdistuin ostamaan ruskovillan rinnanlämmittimet ja nyt aion vielä hakea homeopaattiset lääkkeet jos niistä olisi jotain apua, kun ei huvittaisi noita antibioottejakaan napsia alituiseen. Ne kyllä auttoivat äkkiä paranemisen alkuun mutta kuurin aikana oli jo monta kertaa uudestaan tukos rinnassa.

Meillä on 3veekin ollut kuumetaudissa viikon. Alkoi semmoisella salakavalalla 40c kuumeella, vasta sitten tajusin mitata kun tyttö alkoi nukahtelemaan mitä oudompien toimiensa keskelle. Toivottavasti se nyt menisi ilman jälkitauteja ohitse, nämä kesäsairastelut on niin kurjia.

Kestovaippailusta sen verran, että kulunut vuorokausi on ensimmäinen täyskestoiltu yötä myöten :D En ole jotenkaan uskaltanut muka yöksi laittaa mutta mitä, poikahan nukkui ennätysunet vielä! Puin illalla vähän vähemmän pitävän taskuvaipan ja päälle villikset ja tosi hyvin piti, kun toinen nukkui vielä selällään koko yön. Nyt pitäisikin ommella taas kiireesti lisää, parit villahousut olen saanut neulottua viimeisten parin viikon aikana valmiiksi...

Mutta nyt täytyy kiitää sinne luontaistuotekauppaan ennnenkuin se menee kiinni!

t. eikkuli ja veikko 4kk tasan :)

Vierailija
36/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nokkamukia, ihan hyvin voi hörpyttää vauvalle, jos ei pullo tunnu kelpaavan. Itse muistan, kun kolmosen kanssa jouduin ykskaks lopettamaan imetyksen "seinään" laajojen allergioiden paljastuttua ja ekana yönä tyttö heräsi huutamaan. Siinä sitten yritin tunnin tunkea tuttipulloa neidin suuhun ennen kuin keksin kokeilla mukia ja voilá... Johan kelpasi!

Vierailija
37/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sattuma! Täälläkin kestoiltiin kokonainen vuorokausi! ;-) Ajattelin just, että pitäiskö hehkuttaa täällä vai ei. Meillä oli yöllä Bumgenius aio, ja lisänä vielä mikrokuituinen lisäimu. Eikä mitään ongelmia! Uskomaton juttu! Minäkin olen arkaillut tuota yökestoilua, kun olen pelännyt fuskua ja vaatteidenvaihtorumbaa keskellä yötä.

Koita Emmuli jaksaa imetyksen kanssa!

Meidän neiti nukkui tänään varmaan kolmeen viikkoon ensimmäiset normaalit, kolmen tunnin päikyt puolen tunnin pätkäunien sijaan. Piti ihan käydä kurkkailemassa että onko kaikki ok.

Kysyn vielä tuosta nokkamukihommelista, että mikä ois paras? Tarjolla näkyy olevan monenlaisia, pehmeällä ja kovalla nokalla, pyöreällä ja litteällä... minkä sitten ostaisi?

Curious

Vierailija
38/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli, vauvakuumetta on ilmassa myös täällä! :) En vaan oo oikein kehdannu sitä myöntää... Esikoista odottaessa kuvittelin (hahhah!) et yksi lapsi olis meille hyvä! Mies on ollu kyllä alusta asti sitä mieltä et enempi kuin yksi, kaksi ehkä hyvä, max kolme.... Mutta nyt jo jutellaan tuosta sisaruksesta:D Mahdollisimman pienellä ikäerolla haluaisin saada kakkosen, mut ei sitä tiedä miten mies haluaa ja miten sit onnistuu. Mutta tämä yksi tässä on kyllä jo aivan täydellinen, hänestä olen tosi kiitollinen ja onnellinen:)

Kiitos pullo- ja mukivinkeistä! Taidankin mennä ostoksille heti huomenna (tai pian ainakin). Curiousin tavoin olen kiinnostunut, et mikäs sitten olisi hyvä nokkamuki:) Toki kaikki muksut on erilaisia, mutta ettei menisi sitten sitä kaikista kehnointa ostamaan..

Kestoilusta, meil on siirrytty melkein täysin kestoihin tässä kuluneen puolentoista kuukauden aikana! Kävi nuo kertikset niin kukkarolle ja pojalle tuli vaippaihottumaa... Täällä turussa oli sitten sellainen kestovaippatatahtuma niin menin ja ostin pari (hyvin ennakkoluuloisena) ja yllätyin positiivisesti! Ei falskaa läheskään niin usein kuin kertikset (poika pissii hirmuisesti..) ja peseminenkään ei oo niin inhottavaa kuin ajattelin. Innostuin itsekin ompelemaan vaippoja, ja nyt mennäänkin sitten itsetehty sisävaippa + Niikki-kuorivaippa yhdistelmällä. Muutamat muutkin ostettiin, taskuja lähinnä, mut ne ei ollu meidän juttu... Tarvii ne myydä samantien pois. Anteeksi, nyt meni kestovaippahössötykseksi, vaikka pikaisesti piti vaan kommentoida:)

Hyvät yöt, ja mahdollisimman monta nukuttua tuntia kaikille toivoen,

tiitinen :)

Vierailija
39/163 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOOTUSKUKKANEN: Anteeksi kun vastaukseni kirppisasiaan on taas viipynyt...Niin,kirjoittelin siitä Viherkirppiksestä,että kävin siellä elämäni 1. kerran juuri pari päivää aiemmin kun olit sinne tavaroita viemässä.Paljon myyntipöytiähän siellä oli,mutta vain murto-osassa oli tavaraa,loput siis TYHJIÄ.Lisäkseni siellä oli vain yksi toinen asiakas ja kaksi myyjää pyöri toimettomina. Eli mietin silloin vain itsekseni,että kauankohan tämä paikka pysyy pystyssä!? Mitenkäs sinulla on kauppa siellä käynyt?? Toivottavasti hyvin!Minä vierailen viikottain Mankkaan Akselissa ja siellä kyllä ainakin kauppa käy,eli sitä paikkaa sinullekkin suosittelin viestissäni.

Anteeksi teille muille tuo äskeinen tekstini,joka siis näitä Espoon omia kirppisjuttuja!

Eipä meillä ihmeempää.Tai no,todellakin IHMEELLISTÄ oli tänään,että Netta nukkui ulkona lähes 3h ja vain n. 4 krt piti käydä hyssyttelemässä.Yleensähän nuo päiväunet siis max. 30 min ja niitä sitten torkkuu 4-5 krt päivässä,milloin missäkin...Ja nyt kun eskarilainen ja koululainenkin ovat kotona kesälomalla,huomaan että onpas melkoista härdelliä tämä meidän arki!Netan kun saan nukahtamaan,ehdin hätäisesti jotain kotihommia rääpäisemään,sitten tyttö taas herää.Ja nyt on menossa vaihe,ettei viihdy hetkeäkään yksin hereillä ollessaan,vaan jonkun pitäisi koko ajan olla vieressä "viihdyttämässä"...Ja lisäksi meillä on joku kätinävaihe menosssa,että itkeskelee taas enemmän eikä oikein mihinkään tyydy.Anoppi ehdotteli tänään,josko tyttö nälkäänsä kätisee;voihan sekin olla.Välillä nimittäin syö tissiä pitkään ja hartaasti ja välillä taas saa niitä itkuraivareita syödessään,eikä silloin kelpaa syödä ollenkaan.Ainoana lisäruokana meillä on ollut 100ml Tuttelia iltaisin,jonka voimalla sitten nukkuu klo 20-03/04 asti.Täytynee vissiin alkaa siihen potun keittoon tuossa vkl.Ja maanantaina meillä tosiaan 4kk-nla,jännitän jo nyt,millainen "tuomio"tulee tytön painosta! Netta on semmoinen sironmallinen tyttö,jolta ei makkaroita löydy ja monet housut meinaa pudota päältä,kun ei saa masun kohdalta kiristettyä...

Ihania kuvia olette muuten laittaneet vauvoistanne!!Ja Jadmiraksen koirasta!Minä en taida kuvaa laittaa,sillä mies on tosi tarkka,ettei meidän lasten kuvia saa julkisilla paikoilla levitellä,varsinkaan siis netissä kuulemma!

Mukavaa viikonjatkoa kaikille,vaikkakin on kovin sateista ja kylmää luvassa noiden ihanien kespäivien jälkeen!

T:Kotiäityli +Netta-tyttönen(4kk 2pvää)

Vierailija
40/163 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi esikoinen juomaan 4kk iässä nokkiksesta ja se oli ihan sellainen S-marketin "emma" (?) merkkinen 2 euron muovinen nokkis ja hyvin sujui siitä hörpyttää. Nyt Emmalle ostettiin se Nuk-merkkinen, missä on vähän pehmeämpi se nokkaosa. Siinä on tosiaan se venttiili, jonka saa onneksi pois, koska meidän typy ei osaa imeä siitä nokkiksesta. Venttiili otettiin pois ja hörpyttämällä Emma juo ihan tohkeissaan siitä. Kädet ja jalat alkaa vispaamaan ja heilumaan kun neiti näkeekin nokkiksen :) Edelleen kylläkin on kokeilematta huoliiko neiti maitoa siitä. Pakastin olisi kyllä väärällään pumpattua maitoa.

Minähän valitin kans Emman unista aiemmin, kun kestävät sen max 30min. Nyt neiti onkin yllättäen alkanut nukkumaan sisällä isosiskon kanssa samaan aikaan 2-2,5h unet ja sisällä tietenkin. Vaunuissa ei edelleen uni maistu.

Emma nukahti eilen ekaa kertaa yöunille jo klo 20 ja heräsi klo 5 sitten syömään. Ennen jos on nukahtanut ennen klo 21 niin ne on olleet vasta päikkärit. Olipas ihanaa vaan maata sohvalla pari tuntia ilman että toista tarvitsee siinä viihdyttää ennenkuin kävin nukkumaan. Saatiin jopa hierottua miehen kanssa toistemme hartiat ;)

Täällä myös vauvakuumetta, mutta ei vielä sellaista että nyt heti pitäisi alkaa tositoimiin ;) Olisi ihanaa jos kolmas tulisi vaikka silloin kun Emma jotain 2-3v. :)

Nyt taisikin molemmat neitokaiset herätä, joten aamupalan laittoon ->

MiaMik ja tytöt 4kk1vko&2v8kk