## huhtikuun helmet 2009 - kesäkuu ##
uusi pino kesäkuulle. Linkitykset myöhemmin kun pääsen kännykän päästä taas oikean koneen ääreen.
Kommentit (163)
Eilen monta tuntia oltiin sähköttä, eli eipä tullut tietokoneellakaan oltua.
R-nimessä esikoisella on ja osaa kyllä sanoa r:n , mutta ei ässää. tomppalla r kolmannessa nimessään vasta.
Rohinassta kysyi sönja, esikoinen röhisi ja rohisi kamalasti, lääkäri sanoi, että ääni tulee kurkusta, eli keuhkoissa ei mitään. poika kuorsasi myöhemminkin ihan hirveästi. Kaikki muut jotka sitä rohinaa kuunteli oli ihan paniikissa, että mikä sairaus.. kuorsaus loppui kun kitarisat leikattiin pojan ollessa 2v.
Saas nähä milloin nyt rohinat alkaa vähän on jo siltä kuulostanut. Sain myös minipilleri reseptin, en vielä ole niitä hakenut ja voi olla, että myös unohdan, eli varmistus siis paikallaan. Ehkäisykapselista puhui terveydenhoitaja myös, onko kellään kokemusta siitä?
Yövaippa vuotanut meillläkin, olen vaan niin laiska, että aamulla sitten pestään pyykkiä.. No viimeyönä vaihdoin vaippaa viiden aikoihin, tai aamuahan se oli kun tomppa oli niin pirteällä päällä ja jutteli unistaan.
Suloisia vauvankuvia tänne lähetetty. Meinasinlähettää myös, mutta en sitten ollut varma olisiko oikea kuva lähtenyt vai joku muu kuva joten peruin. Täytyy yrittää jos saisi jonkun hymy kuvan kunnes hymyt kestää vähän pidempään.
pikkuäiti ja tomppa melkein 2kk
ihanaa, perjantai.
ehkäisystä, mulla oli hormoonikierukka ja laitan taas. eli tykkäsin. ei sattunut laitto, tosin jotku on sanonut että sattuu jos on tumpelo lääkäri.
meillä odotellaan kans tuota kierukkaa ennen hommiin pääsyä. nyt vois pikkuhiljaa alkaa itsellä napata, eka kuukausi ei kyllä suuremmin kiinnostanut. mies ei halua "ottaa riskiä", mä olen aika helposti raskautuvaa sorttia...
meillä menee toi vauvan vatsan toiminta jossain synkronissa ton tyrän kanssa, silloin kun pullottaa, ei juuri tule kakkaa ja sit kun ei näy niin tulee. eilen painoin taas sisälle (kamala kurlutus) ja illalla ja yöllä tuli isot kakat. Normaalisti tulee kakat lähes joka vaippaan eli 5-8 kertaa vuorokaudessa. kestovaippailu on tauolla, kun alkoi pylly punottaa liian rankasti.
meillä on vanhemmilla pojilla 2 nimeä, mutta tän kaverin tilanteesta en tiedä. eli valmiina vaan puhuttelunimi, toinen ja mahdollinen kolmas nimi puuttuu. ei tule r:ää ainakaan ensimmäiseen nimeen. ristiäisiin pitäis hankkia vielä servetit, mutta kaikki muu onkin sit aika lailla pulkassa, vaikka pari virttä pitäis vielä keksiä.
tuuti
Hellurei!
Vihdoin sain uudet tunnarit laitettua kuntoon ja löytyi hetki aikaa, jotta pääsisin tänne kirjottamaan! :)
Voi että, kun meiän vauva on niin ihanan helppo verrattuna isosiskoon ja isoveljeen! Tai ehkä sitä vaan ottaa asiat rennommin! ;) Ja kun vielä tänään opin uuden huippuhyvän kantoliinasidonnan, jossa vauva nukkui onnellisesti ja oli mullekkin mukava ja helppo kantaa! Oon niin tyytyväinen nyt! :)
Ja jotenkin on vieläkin niin haikea olo... Haikeudella muistelen meiän odotus-pinoa ja ensimmäisiä päivä sairaalassa... Vaikka raskaanaolo ei mitään herkkua ole ja synnytyskin on semmosta "hullujen hommaa" ;) Jos tää kolmas jää viimeiseksi lapseksi... tää on semmosta varovaista luopumisen tuskaa... ...kuitenkin on onnellinen olo, että voisi vielä sen neljännen saada jossain vaiheessa, kun nää on isoja... ...kun mies tähän väläyttelyynikin sanoi, että ei kyllä ikinä enää vauvaa tämmöiseen elämäntilanteeseen kuin nyt... (lähinnä taloudellinen tilanne erittäin tiukalla). Eli ei teilannut sitä "iltatähti" ehdotusta ollenkaan!! :)
Mutta eletäänpä tässä hetkessä!!!!! :)
tsili mietti sitä kierukkaa, suosittelen, eikä sattunut laitto! Mulle laitettiin edellisten lasten kohdalla jälkitarkastuksessa 8vkoa synnytyksestä. Kuparikierukan laitoin. Nyt laitan hormonikierukan, mutta vasta sitten kun menkat on alkaneet eli varmaan vasta 8kk:den päästä jos käy samoin kuin edellisten lasten kohdalla, eli menkat alkoi vasta yösyöttöjen lopettelun jälkeen. Petipuuhat kyllä kiinnostaisi, mutta jälkivuoto ei ole loppunut ja jotenkin oma köllykkämäinen ulkomuoto ärsyttää... (on siinäkin syy olla heiluttelematta peittoa... miestä se ei varmastikaan haittaa... taitaa olla tätä mun huonoa itsevarmuutta taas...)
seilorin pojalle nimiehdotuksia tulisi täältä :)
Teiän poitsu näyttää ihan Eetulta, Eelikseltä tai Jereltä :) Täällä nimi on jo ennen syntymää. Ristiäiset on heinäkuun puolessa välissä vasta.
Kakkonen tuolla mesoaa olohuoneessa, kun isosisko ja vauva vetää päikkäreitä... täytyy mennä kurkkaamaan mitä siellä tapahtuu...
Kuulemisiin taas!
PikkuKeiju ja ihana tuhnuttajapoika kohta 1kk
näköjään uusi lehti ilmestynyt, mutta eipä tullut mulle vielä yhyy, kaksplus tuli lahjana. Tänään tuli myös lappuja siitä rokotetutkimuksesta, en ole vielä ehtinyt tutustua isommin asiaan, mutta luulen, että otetaan vaan ne normaalit rokotteet.
Sailorilla kiva tehtävä nimiehdotuksia kun kysyy. Voisin ehdottaa, mitä meiltä jäi "yli" Leo, Jooel, Teemu, Hsrri. Ja kun katsoin kuvaa tuli mieleen Kyösti (johtunee siitä, että 3vee katsoo Kaapoa, entäs Kaapo?) Aaro nimestä tykättin myös, mutta suvusta jo löytyy ja Atte sekin sopisi kuvan pojalle. Kuten huomaatte syy löytyy miksi meidän pojillakin ne 3 nimeä löytyyy.
hauskaa viikonloppua!
vaavi tissillä joten unohdan isot kirjaimet!
pikkukeiju veitpä sanat suustani,luopumisen tuskaa...
mä koitan nauttia joka päivästä koska tämä on meidän viimeinen lapsi, itkettää....!
joo nyt itketään!
hormoonit!
kuorsauksesta, jätkä kyllä kuorsaa ja mun mielestä se on niin miehekästä!
päkkänälle voimia kiljukaulan kanssa, toivotaan että huomaa pian nukkumisen olevan hauskaa.
kiitos nimi ehdotuksista, niitä pyöritellään ja maistellaan.
ristiäiset heinäkuun alussa joten ehdotuksia otetaan edelleen kiitollisena vastaan.
hormoonikierukkaa voi suositella, ei satu laitto eikä pois ottaminenkaan.
meillä keskimmäinen tyttö on kauhean itkuinen ja ritisee,natisee koko ajan ja tänään näin kun painoi sormilla vauvan päätä!!
esikoisella taas kauhea hoito vietti, varsinainen "pikkuäiti".
mites teillä muilla onko tullut mustasukkaisuus "kohtauksia"
mä otan vauvan joka paikkaan mukaan kun en uskalla jättää silmistäni jos tytöt on lähellä.
vaavi itse on edelleen rauhallinen, nukkuu paljon, syö paljon ja paskoo koko ajan jonka takia pylly on aika ikävässä kunnossa.
ilmakylpyjä koitetaan antaa mahd.usein.
eri vaippoja olen kokeillut, ei ole ollut vaikutusta paitsi että jostain vaipoista tulee selästä kakka ulos!
öisin herätään pari kertaa, päivällä nukkuu yhdet unet ulkona vaunuissa 2-4tuntii. toiset pitkät alku illasta n.2tuntii muuten torkkuu aina paskomisen välissä!
mulla on väsynyt mutta onnellinen olo!
onko täällä jo uskallettu lähteä ulos juhlimaan
me saatiin kutsu, heinäkuun puolessa välissä olisi bileet jonne lapsia ei välttämättä haluta.
taitaa jäädä multa väliin, ei olla annettu vielä muuta kuin tissimaitoo ja näin mennään niin kauan kun hyvältä tuntuu.
mulle riittää kunhan pääsen kasvimaalle yksin pari kertaa viikossa ja tänään olikin ihanaa kastella kukkia sateessa, ihana hiljaisuus vain linnut piti seuraa!
voimia kaikille väsyneille mutta onnellisille äideille, nautitaan nyt tämä vaavi aika on kohta jo ohi!
sailori ja ihana poika kohta jo 4vk
Myöhästyneet onnittelut KAIKILLE huhtikuunHELMEN saaneille!!! Oma HELMEMME syntyi 26.4. kello 11.24 viikolla 41+5. Poika painoi 3705 g ja pituutta oli 53,5 cm.
Kirjoittelin tänne päivällä pitkät pätkät synnytystarinaa ja kerroin myös rumbasta, johon jouduimme vauvan heikkojen reisivaltimopulssien vuoksi. No, viesti ei koskaan tullut perille... Vähän otti päähän, kun kirjoittamiseen meni melkein tunti (vauva oli vieressä ja vaati osansa huomiosta).
Mulla oli hirveä synnytyspelko edellisestä synnytyksestä, joka oli ns. luomu ja erittäin raju ja nopea. Nyt olen siis synnyttänyt neljä kertaa ja tämä viimeisin oli ehdottomasti paras mahtavan kivunlievityksen ansiosta!
Pieniä ongelmiakin oli synnytyksessä, mutta niistä onneksi selvittiin ja lopputulos oli mahtava. Ollaan koko perhe ihan onnessamme tulokkaasta.
Ennen kotiinpääsyä ikävöimme puolin ja toisin, huoli pikkuisesta oli raastava ja koko sairaalassa oloaika oli kamalaa.
No, nyt poika nukkuu tyytyväisenä omassa kopassaan ja on kasvanut jo ihan hirveästi eli ruoka maistuu ja ilmeisesti sitä on riittävästi.
Tässä nämä meidän kuulumiset nyt näin ylimalkaisesti...Kerron paremmalla ajalla tarkemmin. Hyvää yötä!
nyt on ristiäiset ohi ja saku sai nimensä. Kaksi nimeä tuli kun kolmatta ei hyvää löydetty. Papin puhe osuus meni aika hyvin. Vain yhdet kitinät. Kun seremoniat loppu niin alkoi huuto et jäi kaikki valokuvatkin ottamatta.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Nyt on kotona joka paikka täynnä syötävää.
Nukkumatti kutsuu äitiä ja toivottavasti kohta myös poikaa
Päkkänä ja saku
Hurjilta kuulostaa nuo viidet kakat päivittäin, meillä kakataan vain kerran päivässä tai joka toinen päivä.
Nyt kun väliliha ja sfinkteri sallivat istumisen niin IMETETTY on Hesperianpuistossa maassa puunjuurella, Keskuspuistossa penkillä ja Sokoksella lastenhoitohuoneessa. Vähän pelotti silloin hellepäivänä ulkona syöttää, koitin peitellä vaunulakanalla auringolta suojaan. Ja sinä samana päivänä uteliaisuutta kurkin muiden vaunuihin, jengeillä oli käärö makuupussissa. Tavoittelevatko he lämpöhalvausta vai olenko minä alipukeutuja? pukeminen vähän hakusessa, mutta silti neidillä on niska aina ollut lämmin.
KASTEjuhlat tulossa ja samalla aateltiin vihkiytyä miehen kanssa. Papiksi saatiin Jukka Valkama Meikusta. Googletin ja totesin hänet Jeesus-hevarin näköiseksi. Kuvan ja puhelinrupattelun perusteella totesin tän "nuorisopapin" rennoksi tyypiksi. Kaste ja vihkiminen kirkossa, kakut ja skumppaa kotona. ANoppia ei kutsuta, kun ei ole onnitellut ja tammikuussa sanoi mun tarvitsevan hoitoa. Nimi on tiedossa, pitää kirjoittaa perustelu maistraatille et saadaan se erikoinen etunimi läpi. Voi olla ettei silti saada ja sen saa sitten tietää muutaman kuukauden viiveellä. No onneksi lastaan voi kutsua miksi haluaa vaikkei se papereihin sitten painuisikaan.
KILOISTA Mulla on vielä 2 ylimääräistä kiloa ja farkut menee ja puolihameet mut ei juhlamekko...tai no se menee päälle hengittämättä. Ja siksi yritin tänään shoppailla Stockalla ja Halosella, mutten osannut päättää. Reissun saldo oli yksi hukattu lasten lapanen. Siis vaik ne kilot lähtisikin niin fakta on et maha roikkuu ja on kuin kraateri kaikista raskaus arvista, ihan sama en oo menossa mrs. skapoihin.
ROKOTUKSESTA. Kannattaako se ottaa, vain koska ilmaiseksi saa? Voiko siitä olla haittaa, kehittyykö mitään luontaista vastustusta, jos kaikkea vastaan vaan rokottaa? Entä jos nyt saa ilmaiseksi niin tuleeko sitten rokotuskierre ja joutuuko rokottelemaan joka vuosi vähän kaikkea vastaan? Mua mietityttää kovasti toi kutsu koekaniiniksi koska mun pitäisi vanhempana osata valita vastuullisesti. Jos joku ei ottanut, niin kertokaa perustellusti miksi!
SAMMASta on, eikä puolukkamehu sitä oo poistanut. Kovasti tykkää neiti puolukasta...tekisi mieli kesällä syöttää neidille kaksi oikeeta mustikkaa. Lääkäri sit kai määrää lääkettä kun ensi viikolla on tarkastus.
5 viikkoisena neiti painoi 4980g ja oli 57,5 cm pitkä. Mua ei punnittu eikä paineita mitattu. Lääkäri hätäsesti kurkkasi sinne ja paineli mahaa ja arvasi kaiken olevan ookoo vaik jälkivuotoa olisikin. Kauan se muilla on kestänyt? Hemppari oli noussut itsestään 138.iin, JEE! Mistään papasta ollut puhettakaan, koska meidän terveyskeskuksessa kaikki asiat joita ei oo pakko tehdä ei tehdä ja ne loput arvataan nopeasti.
Joskus ennen synnytystä luin täällä kuinka joku taisteli vielä PERHEPEDISSÄ nukkuvan lapsen kanssa ja aattelin voiko se nyt niin vaikeeta olla. Kyllä varmasti voikin. Nyt huomaan tehneeni sellaisia valintoja, jotka ehkä kostautuu pidemmän päälle. Siis perhepeti, tissille nukuttaminen...ehkä jtn. muutakin. Tällähetkellä vaan toimii sen helpoimman ratkaisun mukaan, joka ei sit pidemmän päälle ookaan helpointa.
hei vaan tältäkin suunnalta!
Ristijäiset ois tänään ja kaikkea pitäis vielä tehdä ja mä vaan koneella uppoutuneena :) No syy siihen on varmaan se että kaikki mun kolme miestä nukkuu tyytyväisenä tuolla meidän pedissä ja äiti siis ei mahtunut enää sinne ;) kun poitsut on suurinpiirtein poikittain siellä sängyssä :)
Meillä on kaikki mennyt loistavasti! Nukutaan hyvin ja tissi maistuu sopivin välein:)
Kiirettä tosi pukkaa kun muuttokin lähestyy... tohon pikkuhiljaa pakkaamiseen kai tämä aikakin on menny... Saatiin sohva ja muutakin tavaraa myytyä niin ei tarvitse muutossa noita isompia tavaroita kantaa... ja uudetkin ollaan jo hankittu tulevat sitten sinne uuteen asuntoon;)
Juu siis tosiaan ristijäiset ois tänään.
Samassa kirkossa ristitään kuin tuo ekakin nimi jatkaa tuota "hieman" erikoinen skaalaa tosin esikoisen nimiä on saanut n.120kpl ja tätä toista vain 20kpl... nutta sopivat kivasti toisiinsa ja sukunimeensä.
Mä sain huokasta noiden tarjottavien suhteen... kaikki tilattiin/ostetaan kaupasta ja mummi siis hoitaa kaiken mikä on tosi suuri apu ettei itse tarvinnut miettiä/rahoittaa :) meillä tulee suhkot pienet ristijäiset... syystä että oma suku asuu tuolla pohjosessa ainoastaan mun isovanhemmat tulevat siis omien vanhempien lisäksi.
mutta nyt oikestikkin täytyy mennä...;) tullaan huomenna raportoimaan miten meni ja kun neuvolassikin käydään niin sieltäkin mittoja...
terveisin mikumamma ja ruttu melkein 2kk
Pien nuha nenä meillä taas. Meni jo kerran ohi, mutta taas niiskuttaa tomppa. Mikumammalla hommaa kun on muuttoa ja juhlien järjestelyä ja vauvan hoitoa. Onnea pikkutiuhtille myös naimisiin menon johdosta. Anoppisi taisi tarkoittaa varmaan, että hän tarvitsee hoitoa.
Kukas se lohduttavasti kertoi, että paino alkaa pudota äidillä 3kk synnytyksen jälkeen? Sitä odotellessa vedän täällä herkkuja...oikeasti olen vöhön koettanut tarkkAILA SYÖMISIÄ,SIINÄ TOIVOSSA ETTÄ PAINO EI NOUSISI AINAKAAN. Jaahas tuli isolla, kun Tomppa roikkuu sylissä. Hei muuten olen ruvennut käyttämään kestovaippoja silleesti yksi vaippa/päivä, siitä se ehkä lähtee. Tääki on ruvennut nyt vaan tehtaileen sinappia ja kiva niistä kestoista pestä.
Perhepedissä tomppakin siis nukkuu ja 3veekin mielellään, eli välistä aika ahrasta on. Ollaan kyllä nostettu isompi poika iltasin omaan sänkyyn ja usein jo nukkuukin aamuun asti siellä, haluaa vaan yhä nukahtaa jonkun kainaloon. Mietin jo tässä, että ei siinä kuitenkaan kauaa mene kun on jo iso poika eikä anna enää halailla, että halataan nyt.
Rokotetutkimuksessa ollaan kallistumassa siihen suuntaan, että ei rokoteta. Olisihan siinä paljon hyviäkin puolia jos siihen lähtisi, ehkä kieltäytymisemme lähinnä tunnepohjaista, i halua, että vauvaa turhaan piikitetään ja jos mahdollisia haittoja olisikin enemmän ja kun ei toisellekaan lapselle ole annettu kuin ne perusjutut. Mutta eihän sitäkään sitten koskaan tiedä vaikka myöhemmin kaduttaa kun ei rokottanut, mutta elämässä ehkä otettava riskejä.
kamalasti tulee kirjoitusvirheitä mulle, joten lopetan nyt niin ei tule enempää virheitä.
pikkuäiti ja tomppa huomenna tasan 2kk ja huomenna äiti menee hammaslääkäriin,jippii
käytiin äänestämässä ja nappula huusi puolet reissusta. en silti imettänyt vaalipaikalla. helteellä imetin pihalla ja tissi paloi. miten niin herkkä iho.vauva toki oli harson alla, muttei tissiä tajunnut suojata.
pikkuäiti oli varmaan oikeassa pikkutiuhtin anopista :-) onnea vaan (tulevalle ?) rouvalle. Mikunmammalle tsemppiä muuttoon.
meillä on rokotettu influessaa vastaan, mutta ei muuta ekstraa. en mihinkään tutkimukseen menis, mutta influenssarokotushan on jenkeissä ihan peruskamaa. eli todistetusti harmiton. influenssaa ehtii sairastaa sit isompana kun se ei vie äidin yöunia.
mulla kans jälkitarkastus ens viikolla. saa nähdä millainen. ite olen kyllä jo kunnossa, vain 5kg ekstraa. mulla on ennenkin kilot lähtenyt vasta kun olen lopettanut yöimetyksen
nyt iltapalan laittoon
tuuti, ja tissi suussa oleva nappula
Se ois kohta sunnuntai jo ehtoo puolella. Aamu otettiin jäbän kanssa rennosti ja tissiteltiin pitkän kaavan mukaan ja torkuttiin molemmat välillä.
Aamupäivä menikin mukavasti ja "koliikki kiikku" näytti taas kyntensä ja sain syödä aamiaisenkin rauhassa.
Iltapäivä ollaankin sitten valvottu ja huudettu - huudettu ja valvottu. Ei edes auttanut mummin lettukeskit. Tais olla poitsu vielä liian nuori niistä ymmärtämään mitään. Esikoiselle se taas oli mieleen.
Äänestämässä on käyty. Viime tingassa tosin. Vähän on sarvet päässä kun mies on nukkunut eilisten juhlien jälkeen koko päivän. No, otan sitten joskus korkojen kanssa takas.
Taidankin pistää pojan nyt kohta jo nukkumaan kun ei tuo meinaa enää rauhoittua olenkaan. Ite vedän tässä vielä eilistä voileipäkakkua. Jos siirtyis vaikka sohvalle vaalivalvojaisiin tissittelemään.
Ens viikolla on ohjelmassa 2 kk neuvola ja varmaan pitäisi hyvissä ajoin pakatakin reissua varten. Kiitoskortit ristiäisistä ois varmaan hyvä myös puuhastella jos pikku mies vaan antaa.
Mikunmammalle täältäkin tsempitykset muuttopuuhiin. Anoppien sanomiset kannattaa antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.
Päkkänä ja Saku (niin ikään huomenna 2 kk)
nyt falskas vaippa eka kerran. siirryttiin liberon 3 kokoon, kun olivat prismassa 6 senttiä halvempia kuin 2 koko. päivällä meni kyllä hyvin. onneksi on muutama kakkonen hoitolaukussa, ne pitää siis säästää yövaipoiksi. ja jos kohta pääsis taas kestoilemaan. nyt on peppu suht ok kunnossa, jospa päivällä kokeilis taas yhden keston... fuzzien käyttäjät - vieläkö menee s-koko teillä päälle? mihin ikään tai painoon asti meni?
tuuti
Junttasin pojan jo päikkäreille kun oli vähän risainen yö. Aikaisin yöunille laitto jäi haaveeksi ja kiljukaula nukahti 02 kattokiikkuun. Huoh! Katotaan onko se taas kolmen vartin poika, joten herääminen tod.näk tiedossa tuossa puolen tunnin sisään...
Pikku-tiuhtille piti sanomani, että et ole yksin näiden "pitkäkestoisten" valintojen kanssa. Minä olin päättänyt että meille ei perhepetiä tule eikä tissille nukutetan yms yms. Näin ei tehty esikoisenkaan aikana. No, nyt kilju nukkuu perhepedissä tai äidin kainalossa ja nukkuu parhaiten tissille tai syliin. Saa nähdä koska näistä sitten joskus eroon päästään. Nyt mä oon vaan sitä mieltä, että pojalla ei olisi täysjärkistä äitiä jos yrittäisin väkipakolla pinnikseen nukuttaa. Aika aikaansa kutakin ja nyt pitää mennä niin kuin parhaimmalta ainakin hetkellisesti tuntuu.
Mulla on ristiäiskamat vielä hujan hajan joten pitää alkaa toimimaan. Neuvola onkin vasta huomenna joten silloin saadaan taas pakka sekaisin kun tota pitää retuttaa sinne.
En enää muista mitä olen kirjoittanut aiemmin, mutta saatiin tyrää vartenkin jo aika. 29.6 joten oli nopeampaa toimintaa kun jono kirjeessä lupasivat. Sitten nähdään mitä ne sanoo leikkauksesta.
Mukavaa viikonalkua kaikille. Täällä Helsingissä paistaapi aurinko! Ihanaa!
Päkkänä ja Saku 2 kk
tyttö sai nimen, ja itse juhlat meni hyvin. Ei itkeny ollenkaan ja oli mummojen sylissä kotona kahvitilaisuudessa. Illalla olikin sit väsy ja kylvyn jälkeen pisti kauheen mekastuksen pystyyn, no hiljeni kun pääs rinnalle. Minähän toki olin toiveikas et nukkuu enemmän kun hyvin kun oli rankka päivä takana, mutta ei. Normaalista poiketen heräs 02 syömään, 06 kakkas niin et ähisi, taas sit syötiin, no en suostunu vielä nousee, joten torkuttiin tutin voimalla 8.30 asti, siis nostelin sitä tuttia vähän väliä. Meillä toi ei oo ollu normaalia, ja toivottavasti ei normaaliks muotoudukkaan.
Tänään meillä on 13 aikoihin lääkäri, kummatkin siis tarkastetaan. Tuun sit kertomaan enemmän.
Joku kyseli fuzzien käytöstä, meillä on suoraan käytössä koko M. Ja oon ollu tyytyväinen, meillä on ollu tytön pepun iho nyt huomattavasti paremmassa kunnossa kun sillon kun käytettiin pelkkiä kertiksiä. Mutta oon siis sekakäyttäjä, kotona käytetään kestoja ja kun on menoja niin kertiksiä ja yöllä kertiksiä. ERITEVAROITUS! Meijän tyttö on ruvennu tekemään superkakkapäiviä, eli joinain päivinä kakkaa vaipan niin täyteen että tulee reunoista yli, oli sitten kestovaippa tai kertis. Se on semmosta juoksevaa mallia et tuntuu et vaipat ei kerkee imee sitä tarpeeks nopeesti. Sit välillä on päiviä ettei kakkaa ollenkaa ja toisinaan ihan inhimillisiä määriä. Onkos muilla havaittu mitään tämmöstä?
Päkkänälle piti kommentoida, että jos olisin sun housuissa, niin jaksais edes miettiä mitään pitkäkantosen ratkasun ongelmia... eiköhän oo tärkeintä mennä päivä kerrallaan ja jaksaa eteenpäin. Kyllähän ne lapset viimestään murrosiässä sieltä perhepedistä lähtee pois :)
Oon todennu et tästä on tullu tosi tärkee veraistukipaikka mulle, käyn vähän välii lukee, vaikka en aina kirjottakaan. Mutta kun lukee et jollain on sama ongelma tai jotain vaikeampaa ongelmaa, tajuaa kuinka helpolla kuitenkin itse pääsee, jos en kävis lukee niin saattas ottaa hermoon pikkukitinätkin. Ja muutenkin on tullu tärkeeks lukee muitten kuulumisia ja jaksamisia.
Meillä on ollu miehen kanssa hiukan kireempää ilmapiiriä ilmassa, varmaan osittain noista ristiäisistä, joiden valmisteluihin mies ei kerenny osallistuu ollenkaan kun sillä oli töissä niin kiirettä että oli ensin normaalipäivän töissä ja sit lähti parina iltana vielä uudestaan. Toivottavasti helpottaa. Petipuuhien puolella ei olla vielä oltu, on meinaa ollu alapää hellänä, joten kysymys niille joilla on ollu repeämiä että kauanko teillä on tuntunu... musta tuntuu edelleen kun oon kyykyssä niin tosi epämielyttävälle, ei voi sanoo et ois ihan normaaliolo. Mutta siis ollaan kyllä muuten hellitty...
No rupeen mutusta vielä voileipäkakkua ja kattomaan serranoita dvd:ltä... miten niin vähänlaisesti elämää...
Satuilija ja mötkö vajaa 2 kk
Heippa!
Täällä taas...piitkästä aikaa. Ensin ei ehtinyt sit oli niin paljon lukemista teidän jutuissa, et pääsi kärryille kun luki monen päivän/viikon viestit kerralla. Ja nyt tää uudistus ei meinaaa millään päästä sisälle.
Onnea vielä kaikille HUHTIvauvan saaneille keitä en oo onnitellut.
Ihania kuvia täällä ollut vauvoista.
Hyviä vinkkejä on tullut luettua täältä.
Täällä kaikki ihan hyvin Lahja on jo 7 viikkoa keskiviikkona. Ristiäiset meillä vasta juhannuksen jälkeen.
Nyt täytyy mennä tekee ruokaa...Ennenko kutsu käy.
Terkut ja halaukset kaikille
Paik
SATUILIJA... Vaikka mulla oli/on se paha repeämä sfinkteriin asti niin nyt melki 6 vk ompeluista ei kyllä paikkoja kiristä, saattaisin ehkä uskaltaa seksiin ryhtymistä jo jälkivuoto loppuisi ja jos mies haluisi. Tuolilla oon istunut viikon verran. Silti arveluttaa että onnistuisiko ja miltä tuntuisi. Edelleenkään en uskalla pyyhkiä wc.ssä vaan suihkuttelen vanhasta tottumuksesta paikat puhtaaksi. No mut on sellainen et pelkään ja jännitän vaikka olisinkin jo parantunut. Vaan silti pitäs muistaa jumpata niitä lantiopohjanlihaksia.
Joku vaipoista kirjoitteli.Nyt oon tullut siihen tulokseen, et kertikset Pampersin Baby Dry koko 3 fuskaa useammin kuin kestot. Voi olla, et koko on vielä iso ja fuskaa siksi. Vaan kannattaako brändejen perässä juosta...tuntuu, et Rainbown Minikokoinen vaippa pitää pintakuivempana kuin tuo Pampers. Ollaan edelleen sekakäyttäjiä, mut kestojen määrät lisääntymässä. Kohta vaan ei enää toi newborn ImseVimse enää edes mene...kilojen puolesta kyllä, mut muuten tuntuvat kinttanoilta.
Ehkä maailman turhin asia VAATTEET. Ostin hulluna ihania ranskalaisia vaatteita jo vuosiasitten kuumotuksen vallassa. Vaan nyt oon huomannut, et suomalaiset ovat mitoitukseltaan paljon leveämpiä, eli suomalaisiin saa sen ison kestomöykyn sisälle vaan ranskiksiin ei. Eiks ranskikset kestoile vai ovatko jotenkin niin hoikkiksia?
Kiitos kannustuksesta ja tuesta anoppifightissa. Meillä nyt ei oo koskaan välejä ollutkaan, jotenkin hulluna vaan kuvittelin et lapsen takia voisin yrittää ja ehkä hänkin vaan taitaa olla parempi, että eletään kummatkin tahoillaan. Muutenhan mulle ei ois niin väliä, mutta harmittaa miehen puolesta, kun se on nyt sitten puun ja kuoren välissä pyllistelemässä ja kumartelemassa. Onneksi ne toiset vaavan isovanhemmat ovat mukavia ja tulevat juttuun vävynsä kanssa.
Mitä virsiä ootte valinnut kastetilaisuuteen?
Kiitoksia kaikille vertaistuesta. Todellakin on mukavaa ja tärkeetä päästä lukemaan vaikkei aina ehtiskään itse kirjoittaa tai unohtaa että mitä halusi sanoa. Ja nyt onnistuu muulloinkin kun viikonloppuisin miehen työläppiksellä kun ihana ystäväni nosti tän kotiläppärin henkiin, yeah.
Mukavaa alkavaa viikkoa ja ihanaa aurinkoista maanantaivaunuttelua, huomenna kun saattaa taas/jo sataa.
Tiuhti ja Mini, joka ei ollutkaan niin mini et saa kuulla kuittailua nimestään. Leveistä leukaperistä ja tomerasta ilmeestä on saanut uuden lisä nimen Maajussi aka FarmerJohn.
Juu, ei tulis mitään ilman tätä palstaa. Vertaistuen avulla pärjää huomattavasti pidemmälle. Ja huomaatteko, taas roikun täällä. Meidän kolmen vartin poika on jo päikkäreillä numero kaksi kun jää aina unet vajaaksi. Kone kun on aina päällä niin nyt ehtii taas pikaisesti vilasemaan onko ollut aktiviteettejä täällä.
Mä tykkään itse virrestä 492 - ystävä sä lapsien. Se on ollut mun suosikki ihan pienestä koulutytöstä astien.
Papersin kolmoseen siirryin jo viikko sitten kun kakkonen falskaa yöllä. Päivällä se vielä menettelis.
Varoitus eritteistä vielä: Meidän poika kyllä kakkaa about 5 kertaa päivässä. Välillä on myrkyn vihreetä ja välillä keltasta vesilöllöä selkään asti. Se keltanen vesilöllö on yleensä silloin kun on ekaa kertaa joku vaalea body päällä. Joka on siis sen satsin jälkeen keltainen :-)
Päkkänä
Tänne jotenkin "eksyin" taas. Olin maksamassa laskuja ja unohdin sitten sen toisen eli hammaslääkäri laskun, joten pitää vielä käydä pankissa. Onneksi näin nettiaikana aika helppoa, mutta tuntui vähän hitaanlaisesti toimivan op:n sivut.
Mukava kuulla paikistakin. Olenkohan alkanut liikaa elämään virtuaalielämää kun olen miettinyt ketä kaikkia kavereita täältä puuttuu ainakin pö, santra, meidänveijo.. pötsipamelasta, johannasta, lumikiteestä, verticiastakaan ei ole kuulunut vähään aikaan. Käykää sanomassa päivää jos luette ja suinkin ehditte niin ei tartte miettiä huolestuneena mitä teille kuuluu.
Meillä kävi nyt niin että väsynyt tomppa joka sai äidin hammaslääkärireissun aikana nan-maitoa puoli purkkia ja äidin kotiuduttua äidinmaitoa runsain määrin nukahti viimein ja nukkuu eteisessä vaunuissa joten en raaski herättää ja ruveta pihalle pukemaan tekisi kovasti mieli mennä pihalle. Jos kuitenkin käyn pyykit ripustamassa. Yövaippa oli liian täysi ja vuoti joten tompan peitto oli pesussa. Vaikka tomppa nukkuu siis mun vierässä nukkuu oman peittonsa päällä niin ei sentäs isot lakanat kastu. Jos nyt kipaisen ripustamaan ne pyykit ja sitten koetan maksaa sen hammasmaksun (53euroa! hiiphei)
t.pikkuäiti ja tomppa 2kk
Voi kurja taas tuota ilmaa :-(
Meillä jatketaan välineurheilua. Hain eilen käytetyn koliikki kiikun. Katotaan miten tuo toimii.
Meidän poikaa kuorsaa ja rohisee. Rohina oli kyllä ihan ylenpalttista jossain vaiheessa ja esti kyllä yöunien nukkumisen aika tehokkaasti kun tuntui ettei henkeä saanut. Se on kyllä vähän jo helpottanut. Välillä aina pahenee etenkin jos syönnin jälkeen menee heti maakuulleen.
Vatsalääkkeissä menossa päivä nro 3 tänään. Eilen ilta oli jo paljon parempi. Johtuneeko sitten lääkkeistä? Taitaa olla vähän liian aikaista sanoa.
Meillä on petipuuhat aloitettu jo monta viikkoa sitten. Ei ole kauhean malttavaista sorttia tuo mun mies. Nyt mennään minipillereillä jotka on mulle kyllä vihoviimeistä. Tänäänkin huomasin, että on jo pari päivää unohtunut ottaa. Pillerit ei juuri tuosta syystä mulle sovi. Vaihtoehtona siis mies operaatioon tai mulle kierukka. Lupauduin nyt siis kierukkaan. Koskaan ei ole aikaisemmin ollut.
Poitsu nukkuu kun iskä meni herättämään meidät aamulla kesken unien. Ihan ihmettelin, että nukahti kuitenkin jo näin pian. Kaikki päivät eivät siis näytä niin synkältä (ilamsta huolimatta).
Nyt taas niiden ristiäisten pariin.
Nimestä vielä. Joku vissiin puhui että oli r-kirjaimia kaikissa nimissä. Mä oiskin kans halunut r-nimen, mutta se ei sopinut meidän r-sukunimen kanssa yhteen. Siitä tuli hassu ärrä yhdistelmä. Mies meni vielä ja sekoitti konseptit 5 minsaa ennen papin tapaamista ja ehdotti uutta nimeä. Päädyttiin siihen mikä jo aiemmin sovittiin, mutta tuo uusi nimi jäi kaihertamaan pahasti mieltä. Huomiseen asti on aikaa vielä vaihtaa... heh
Päkkänä ja hiljaisempi kiljukaula