Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä en saa töitä? OV

Vierailija
29.05.2009 |

Pääsen haastatteluihin(viimeisen neljän viikon aikana ollut 30 haastattelussa) ja siihen tyssää. Olen siisti, asiallinen ja osaan käyttäytyä, mutta ilmeisesti jotain teen väärin aina.Alkaa olla takki aikas tyhjä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä haet?

Hyvin olet päässyt haastatteluihin ainakin!

Jos kehtaat, soita mukavimmalle, kiitä tapaamisesta ja kerro, että olet ollut nyt useissa haastatteluissa mutta ei tärppää - auttaisiko hän sinua ja kertoisi, missä pulma. Ihmiset auttavat yllättävän mielellään toisia - kuten mekin joskus täällä!

Vierailija
2/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita haastattelijalle ja kysy mistä kiikastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä kysyinkin, että miksi ei tärpännyt ja eiväthän rekrytoijat ja työnantajat ala kertomaan mitään syitä. ap

Vierailija
4/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa sinua näkemättä, mutta jokuhan tuossa haastattelussa sitten jättää työnantajan kylmäksi; et ehkä onnistu vakuuttamaan heitä kyvyistäsi. Kun menet haastatteluun, mieti ulkoasusi tarkkaan; pukeudu asiallisesti ja siististi, vähän riippuen mitä tehtäviä haet. Valmiiksi voit jo miettiä hyviä puoliasi työntekijänä ja miksi haluat tähän työhön. Niitä kysytään lähes aina. Itse olen pyrkinyt antamaan haastatteluissa asiallisen, rauhallisen, vakaan, mutta silti ulospäinsuuntauneen kuvan itsestäni. Ts. puhun asiasta, en asian vierestä ja tuon omat vahvuuteni esille kehumatta, en vähättele osaamistani vaan pienet puutteetkin käännän parhainpäin "minulla ei tästä ole suoraa kokemusta, mutta olen nopea ja halukas oppimaan". Pienet lapsetkaan eivät ole olleet este, eikä ollut viimeisessä haastattelussa edes se, että olin jäämässä äitiyslomalle puolenvuoden päästä (tämä oli yleisessä tiedossa ja senkin sanoin haastattelussa, että näin on, mutta tässäpä lapseni sitten ovatkin suurella todennäköisyydellä).

Nyt kannattaa kyllä pitää mielessä myös se, että kilpailu työpaikosta on tällä hetkellä erittäin kovaa.

Vierailija
5/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäänpäinsuuntautunut ja hiljaisemman puoleinen vai ulospäinsuuntautunut ja puhelias?

Tämän pohjalta sanon muutamia ajatuksia

Vierailija
6/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista myyntityötä olet tehnyt?

Eivät tosiaan monet ala syitä erittelemään. Jos valmistautuisit hyvin ja miettisit, mitä kysyt, voisit soittaa tosiaan sille henkilölle, jonka kanssa synkkasi parhaiten => kysy kohteliaasti, olisiko hänellä hetki aikaa ja sen jälkeen kysy, voisiko hän auttaa sinua. Kerro, että olet ollut x kpl työhaastattelussa mutta ei tärppää... mistä hän luulee sen olevan kiinni. Avain on valmistautuminen. Mieti, mitä kysyt, jotta oikeasti saat vastauksen. Eli mitä yleensä kysytään, mitä siihen olet vastannut, mitä hän ajattelee vastauksistasi, työkokemuksestasi, kielitaidosta (tarvitaanko), esiintymistyylistäsi...

Vierailija
7/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 20 vuoden kokemus asiakaspalvelusta, mutta siinä on viimeksi ollut 8 v tauko, kun olin kotiäitinä. ap

Vierailija
8/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sellaiselle, jonka tiedät tai oletat olevan itsekin äiti ja kysy sillä, että miten pääsisi takaisin töihin.

Millaisiin as.palvelutöihin haet - onko tietojärjestelmäosaaminen kohdallaan?

t. se, joka kehotti soittamaan mukavimmalle

Vierailija
9/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä musertaa minut, oikeasti. ap

Vatuttaa mennä haastatteluunkaan, kun tietää jo tuloksen.Kai vaan olen ruma tai jotain;( ap

Vierailija
10/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoita on ollut todennäköisesti tosi paljon. Ei se tarkoita, että sinussa olisi varsinaisesti vialla. Hakemuksesi on ilmeisen hyvä, koska saat kutsuja haastatteluun. Yritä miettiä hyviä vastauksia valmiiksi ja korostaa hyviä ominaisuuksiasi (voit aloittaa vaikka heti, opit nopeasti, hyvä organisoimaan jne.). Muista olla rento, ettet ole LIIAN asiallinen ja kylmäkiskoisen oloinen. Kun uskallat olla ihan oma itsesi saat varmasti työtä. Tsemppiä ja yritystä vaan!

Vierailija
11/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä muserru. Yritä ensin selvittää, mistä oikeasti kiikastaa. Työtilanne on hankala. Mutta tee nyt lista osaamisestasi. Sen jälkeen tee lista asioista, joita sulta on "aina kysytty". Mieti, mitä olet vastannut.

Käy läpi kaikki ne, jotka olet tavannut. Mieti, kenelle voisit soittaa. Viikonlopun levättyäsi, soita parhaalle tyypille ja yritä avata keskustelu.

t. se, joka jankuttaa soittamisesta, yritän vaan saada sut pois muserruksesta ja toimintaan

Vierailija
12/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko haastattelussa sivu suun? Eli rönsyilet etkä pysy asiassa.

Vastaatko varmasti kysymykseen? Sillä osoitat, että löydät olennaisen, etkä häröile omiasi.

Onko sinulla vahvat mielipiteet? Tämä tekee sinut hallitsevan oloiseksi? Jos vahvasti tiedät mitä olet, voit antaa itsestäsi jäykän kuvan. Työnantaja pelkää, että et anna asiakkaallekaan periksi. Tällöin pitää keskittyä sanavalintoihin "ehkä se on niin, toisaalta näin...".

Sitten tietysti se, jos sinulla on pienet lapset, vaikuttavat tilanteeseen. Ajattelevat, että olet kohta kotona hoitamassa sairasta lasta. Eli jos sinulla on joku mummi lähellä, niin mainosta sitä, että kyllä mummi sitten tulee ja hoitaa.

"Osaaminen" on päivän sana. Rekrytoija etsii vain ja ainoastan osaamista. Mieti, miten pystyt osoittamaan sen, että todella osaat. Kerro siis, mitä asioita pidät asiakaspalvelussa tärkeänä ja mitä sinä näistä osaat.

Vierailija
13/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut 8 vuotta kotona, eikä tänä aikana ole kertynyt mitään työkokemusta/opintoja on se kuitenkin aika pitkä aika. Se saattaa vaikuttaa jonkin verran valitettavasti.

Oletko kokeillut vuokravälitysfirmaa? En tarkoita, että vuokrafirman listoille täytyisi jäädä ikuisesti, mutta voisit sitä kautta saada jalan ovenrakoon työelämään ylipäätänsä ja välittävät paljon myyjiä ja kassoja eri liikkeisiin.

Jos olet hakenut myyjän tehtäviä, niin miten valmis olet ollut tekemään esim. ilta- ja viikonlopputöitä? Tämä vaikuttaa henkilön valinnassa paljon.

Vierailija
14/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ilmoittanut pystyväni tekemään mitä vain vuoroja. Ei vain ikinä osu kohdalleen nuo tarjoukset:( Mä haluan oikean työpaikan.Pakko tässä on alkaa miettiä että ulkonäköni on se syy. ap

Mä en jaksa enää.Viikonloppuna yritän rentoutua ja olla näkemätä MOL: in sivua silmät suljettuani.

Vierailija
15/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonäössäsi olevan ongelman? Kun sitä olet jo pari kertaa toitottanut.

Mitä voisit tehdä asialle?

Vierailija
16/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin hodettu.Saatan näyttää väsyneltä, mulla on tummat silmänaluset ja silmäpussit ja olen hieman pyöreä, mutta vaikka olenkin haastattelutilanteessa itsevarma, en tunnu saavan itseäni markkinoitua, vaikka yritän tai sitten annan itsestäni jotenkin vaan väärän kuvan. Kai tämä vain on tätä nykyään, vatuttaa vain kun menee hyvät kokemukset ja työvuodet hukkaan koko touhussa, johon palkataan joku minua 20 vuotta nuorempi ja nätimpi....ap

Vierailija
17/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä tukka ei liene este.

Väsymys on helposti poistettavissa meikkihyllyn kautta. Ostat oikean silmänympärysvoiteen ja laitat valovoidetta tummiin kohtiin ja katsekin kohoaa.

Tuskin tuo paino nyt suuri ongelma, ellet sitten ole huomoitaherättävän paksu.

Yksi asia on erittäin tärkeä: jotta työyhteisö voi hyvin ja on tehokas, pitää siellä olla hyvä työilmapiiri. Ilmapiiri syntyy positiivisista ihmisistä. Annatko itsestäsi hyväntuulisen ja positiivisen kuvan? Sellaisen, jonka kanssa olisi ilo tehdä työtä, joka osaa joustaa ja jota on mukava johtaa?

Vierailija
18/18 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on paljon. Jos oikeasti haluat myyntityötä, Celectus on keskittynyt vaan siihen.

Olethan ilmoittautunut kaikkiin välitysfirmoihin? Go-on, Staffpoint, Barona, Adecco, Manpower...?

t. 12 (ja pari aiemaakin nroa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän