Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "toinen nainen" on aina se hirviö?

Vierailija
29.05.2009 |

Olen joutunut melkoiseen tilanteeseen nyt, kun salasuhteeni on paljastunut tämän miehen vaimolle. Vaimo syyttää minua perheensä rikkomisesta ja ystävätkin oudoksuvat käytöstäni.

Minä olen sinkku, tämä mies ei. Miksi minä olen syyllinen? Ketään en oo pakottanut mihinkään enkä väkisin pannu. Mutta asetelma on silti se, että miestä "säälitään" ja minut nähdään pahana. Tosiasiallisesti minä nyt vain rakastuin tähän mieheen, mutta silti rohkaisin häntä siihen, että hän jatkaa lapsien vuoksi vaimonsa kanssa, koska uskoin sen olevan lasten kannalta parasta.

Onko se aina ollut näin? Eli sitä toista naista syytetään, vaikka eihän hän ole ollut parisuhteen osapuolena ja luvannut olla uskollinen.. Varattu, alttarillakin rakkauttaan vannonut mies on taas raasu, joka joutui tämmöisen noidan pauloihin.. En ymmärrä! :/

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiltä ei odoteta niin paljoa. Kulttuurisista syistä nainen on valjastettu olemaan se puhdasmoraalinen, mies mielletään halujensa orjaksi. Kun syntyy kolmiodraama, nainen on se joka poikkeaa kulttuurisesta stereotypiasta, mies noudattaa sitä. Nämä asenteet ovat syvällä ja niitä olisi hyvä tarkistaa aika ajoin omassa ajattelussaankin. Yhtä lailla nainen joka hylkää perheensä on pahempi kuin mies, joka tekee sen. Tai jos mies hoitaa kotia, on se poikkeuksellisempaa kuin jos nainen tekee sen - sehän on normi.

Itse olen keskellä neliödraamaa ja koen niskassani saman taakan. Koen syyllisyyttä paitsi omani, myös toisen perheen rikkomisesta, vaikka ko. miehen kohdalla eropäätös oli kohdatessamme jo itänyt pidemmälle kuin omalla kohdallani. Voimia!

Vierailija
2/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat poikia ja kyllähän ne pojat tiedetään- lämmintä ruokaa pitää saada, ja sohvalle lepäilemään, tulee parempi mieli. Ja jos siinä sitten vaimo viitsii kohdella tarpeeksi hyvin niin joskus voi vähän autella kotitöissä. Mitä jaksaa.

Mä en ole minkään draaman keskellä, mutta raivostuttaa niin paljon tämä piilosovinistinen touhu- nainen jaksaa ja kestää ja ymmärtää ja valvoo ja venyy loputtomasti- ja erittäin itsestäänselvänä pidetään edelleen sitä että miehellä on lämmin ruoka nenän edessä- ja tälläkin palstalla- jos mies menee vieraisiin- sehän on tietysti naisen vika- näkökulmasta riippuen vaimon tai rakastajan- kun minkäs se mies itselleen voi.

Koeta kestää- se mies on tasan puolet vastuussa. Ehkä ystävät kokevat oman onnensa uhatuksi kun näkevät tällaisia realiteetteja? Monethan luopuu omista unelmistaan ja tarpeistaan saadakseen sen omakotitalon ja ydinperheen- ja tyytyvät henkisesti köyhään elämään jonkun ääliön rinnalla. Sitä asiaa ei monikaan halua kohdata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnutaan ajattelevan, että naisen pitää olla se järkevä, ottaa toisten tunteet huomioon, suorastaan pyhimykseksi pitää pyrkiä.

EI se meidän Veijo olisi minnekään mennyt, mutta paha akka houkutteli.

Vierailija
4/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta muualla kulttuurissamme mies mielletään rationaaliseksi järkiolennoksi ja nainen viettiensä ja tunteidensa vietävänä rimpuilevaksi järjetömäksi olennoksi. Miksi tässä yhdessä asiassa roolit vaihtuvat?

i]Miehiltä ei odoteta niin paljoa. Kulttuurisista syistä nainen on valjastettu olemaan se puhdasmoraalinen, mies mielletään halujensa orjaksi

Vierailija
5/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vuosien varrella olen aika paljon nähnyt ja kyllä se totta onkin, että nainen, joka jo nuorena panee varattujen miesten kanssa, tekee sitä aina uudestaan ja uudestaan. Heille on myös tyypillistä huono itsetunto ja sen korottaminen sillä, että yritetään iskeä kavereidensa miehiä.

Joskus onnistuu, joskus ei. Jos ei onnistu niin sitten on kamalan kostovimma ja yritetään saada parin välit vaikka millä keinoin rikki.

Tällaisiin naisiin kannattaa hiukan pitääkin etäisyyttä.

Vierailija
6/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hän on "syyllinen saman verran kuin hänkin". Eli aivan yhtä syyllinen kuin pettänyt mieskin. Varmasti mieskin saa kuullu kunniansa, mutta olisi suorastaan väärin jos sitä toista naista pidettäisiin pyhimyksenä ja annettaisiin uskoa ettei ole tehnyt mitään väärin. Kun oikein mietit, tajuat varmaan itsekin että väärin teit!

Vierailija
7/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nainen ja minulla on lapsikin siitä suhteesta. Vaimo sai tietenkin tietää minusta lapsen synnyttyä, muuten mies ei varmaan olisikaan jäänyt kiinni. Jotkut ystävät lopettivat yhteyden pidon kun saivat tietää suhteestani naimisissa olevaan mieheen, mutta ne parhaimmat tosiystävät jäivät. Ne muutamat harvat, jotka yhteydenpidon lopettivat eivät mielestäni ole ystävyyteni arvoisia. Meidän näkemyksemmekin asioista olivat niin erilaisia. Uskon että he itse pelkäävät että heille käy samoin että mies rakastuukin toiseen naiseen.

Vierailija
8/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään tuomitsisin kyseisen teon todella kovin. Tämä on sellainen asia mitä ei saa tehdä, varattuihin ei saa sortua. Samoin kuin esim. alta 16-vuotiaita tai kirjoittamattomasta jos on itse aikuinen ja kypsä niin lapsellisia 16-18-vuotiaita ei saa käyttää hyväksi seksuaalisesti, ei myöskään rikkaita vanhuksia tms. Ketään ei saa kiusata. Nämä on kaikki niin väärin ja ne jotka näihin sortuu on vähintäänkin tekojensa vuoksi sitä alempaa kastia ihmisinä ja itseäni ei ainakaan jaksa kiinnostaa kaveerata.

toinen nainen ja minulla on lapsikin siitä suhteesta. Vaimo sai tietenkin tietää minusta lapsen synnyttyä, muuten mies ei varmaan olisikaan jäänyt kiinni. Jotkut ystävät lopettivat yhteyden pidon kun saivat tietää suhteestani naimisissa olevaan mieheen, mutta ne parhaimmat tosiystävät jäivät. Ne muutamat harvat, jotka yhteydenpidon lopettivat eivät mielestäni ole ystävyyteni arvoisia. Meidän näkemyksemmekin asioista olivat niin erilaisia. Uskon että he itse pelkäävät että heille käy samoin että mies rakastuukin toiseen naiseen.

Vierailija
9/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisit vaihteeksi omilla aivoillasi. Toisten mielipiteet ja sanomisetko määrittelevät kuka mikäkin on? Säälittelyäkö täältä etsit? Totea vain niinkuin asiat ovat: sinä olet rikkonut miehen perheen ja olet siihen syyllinen. Ja täsmälleen samaa on sanottava miehestä.

Mutta viimeinen oljenkorsi: toivottavasti tämä on vain provo.

Vierailija
10/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen mies on myös. Kyllä pitäisi aikuisten ihmisten tietää, että VARATTUUN ei tarvi mennä koskemaan. Mietipä tilanne omalle kohdallesi..olisit naimisissa + lapsia. Sitten saisit tietää, että oma miehesi käy vierailemassa toisen sängyssä. Ketä sinä syyttäisit? Pelkästään miestäkö? Itse en kyllä varattuihin alkais sotkeentuun, koska en haluaisi niskoilleni sitä, että se perhe sitten sen takia hajoaisi, vaikka mieskin siinä on syyllinen.

Vierailija
11/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiallisesti minä nyt vain rakastuin tähän mieheen, mutta silti rohkaisin häntä siihen, että hän jatkaa lapsien vuoksi vaimonsa kanssa, koska uskoin sen olevan lasten kannalta parasta.

Voihan tietysti asian näinkin nähdä... Lasten kannalta kyllä on parasta että vanhempien parisuhteessa ei ole kuin vanhemmat.

Vierailija
12/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa syyllisempi. SÄ tiesit että se mies oli varattu mutta silti aloitit suhteen. Et voi omasta moraalittomuudestasi syyttää sitä miestä. Sä leikkiin lähdit ihan itse. Menit ja autoit toista rikkomaan perheensä.

Vierailija
13/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisin suhde kesti 2,5 vuotta, näimme päivittäin.

Kerran kännissä pistin miehelle viestejä ja hänen vaimo sattuikin lukemaan sen. Sain huuto ryöpyn niskaani. :D

Nainen kuitenkin uskoi, ettei mitään vakavempaa meillä ollut. Tosi asiassa suhteemme jatkui vielä senkin jälkeen.

Mies tuli sairaalasta (heidän lapsi oli syntynyt) suoraan luokseni... Ja meillä oli hurjan kiihkeää.

Jätin miehen jokunen vuosi sitten, nytten olen hänen vaimonsa kaveri. Suhteestani miehen kanssa en kyllä ole kertonut.

Vierailija
14/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee myös niin päin, että jos vaimo pettää, mies on kolmannen osapuolen kimpussa. Eiköhän se ole ihan luonnollista pitää hirviönä sitä joka uskalsi koskea omaan puolisoon. Tällä en tarkoita, että oma puoliso olisi vähemmän syyllinen tapahtuneeseen, mutta ulkopuoliseen voi aluksi olla helpompi kohdistaa vihaansa.

Vierailija
15/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesköön itse oman pyykkinsä. Hän on ensisijaisesti vastuussa perheelleen ja puolisolleen mutta sinun on ymmärrettävä että leikki on kohdaltasi tältä erää ohi.

Jos et sitten todellakin halua itsekyydessäsi pilata toisten elämää ja roikkua kiinni tässä miehessä,toki te ansaitsette toisenne, mutta miehen tulee nyt selvittää mitä hän oikeasti haluaa.

Jos hän haluaa sitten palata luoksesi ja jättää perheensä, niin ihan hyvä, sinähän tiedät mitä sinä sitten saat.

Vierailija
16/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahteen leiriin jakaantuneet mielipiteet johtuu vaan siitä, että toiset ovat valmiit rikkomaan sääntöjä ja vähät välittävät toisten tunteista, vain omistaan, toiset eivät riko mitään sääntöjä ja huomioivat toisia. Tämä siis hiukan kärjistetysti.

Oli sitten kyse punaisia päin kävelystä tai pettämisestä tai liukumäessä ylös kiipeämisestä ym ym.

Mainittakoon että minä olen tuossa asetelmassa se vaimo ja mun silmissä mies on se ykkössyyllinen enkä taida osata antaa koskaan anteeksi. Toinen nainen on kakkossyyllinen, joka on myös tehnyt väärin koska on tiennyt miehen olleen varattu. Saattaa olla että hänelle on pienesti helpompi antaa anteeksi mutta tuskin tulee tapahtumaan lähivuosina. Ainakin nuo moraalisesti alhaiset roistokkeet ansaitsevat täysin toisensa, takaisin en huolisi.

Vierailija
17/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän tietenkään ole mitään pahaa tehnyt, vain rakastunut naimisissa olevaan mieheen.

Kun oikeasti asia nyt vain on niin, että tulella ei leikitä, eli naimisissa olevien miesten kanssa ei pelata mitään sellaisia pelejä, joissa päätyy rakastumaan toiseen.

Jos sulla ei sen verran oo itsekuria, niin todellakin oot aivan yhtä syyllinen kuin mieskin on. Älä yritäkään valehdella itsellesi, ettet sinä voinut tilanteelle mitään.

Kun tosiasiahan on, että aina on joku mies, joka flirttailee muiden naisten kanssa. Mutta jos nää muut naiset eivät lähde siihen leikkiin mukaan, niin se mieskin sitten lopulta luovuttaa. Tietty jotkut miehet yrittää loputtomiinkin, mutta kuitenkin vastuu on myös niillä muilla naisilla, jotka lähtee varattujen miesten peleihin mukaan, ja muuttaa pelin siten totisemmaksi.

Vierailija
18/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monesti kyllä vähätellään sitä miehen osuutta juurin niin, että paha nainen tuli ja pokas.. Oman mieheni kanssa olemme keskustelleet joskus aiheesta, ja olleet molemmat sitä mieltä, että ihmisen erottaa eläimestä kyky olla toteuttamatta joka ikistä mielihaluaan. Eli vaikka kuinka himottaisi joku vieras, niin kyllähän aikuinen ihminen pystyy aivoillaan miettimään, kannattaako lähteä sen matkaan vai ei. Näin kun toimisi useampi, niin voisi olla että näitä kolmiodraamoja olisi vähemmän. Eihän avo- tai avioliitto takaa, etteikö koskaan voisi rakastua johonkin toiseen ja ero olla edessä, mutta jos hetken viitsisi miettiä asioita aivoillaan eikä vain alapäällään, niin pelkät seksisuhteet, joiden ei ole omasta mielestä tarkoituskaan johtaa oman liiton rikkoutumiseen, voisivat vähetä.

Vierailija
19/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi varatun miehen iskeminen on järjetöntä.

Vierailija
20/81 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa naisista ei saa muita kuin varattuja miehiä, tämä on totuus. Mutta mies on yksin vastuussa perheelleen. Ei se toinen nainen. Toinen nainen ei petä, vaan se mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan