Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Kaverini raahaa pienet lapsensa kaikkiin juhliin mukaan

Vierailija
28.05.2009 |

Olen järjestämässä kohta juhlia mutta ne ovat aikuisten juhlat - seurustellaan, syödään hyvin, juodaan alkoholia, nautitaan kesäillasta ja alkuyöstä.

Kaverini kuskaa kuitenkin aina lapsiaan mukaan kaikkiin tilaisuuksiin vaikka ne olisivat selvästi iltatilaisuuksia ja aikuisille tarkoitettuja. Tiedän että ystäväpiirissä jotkut ovat lakanneet kutsumasta häntä juhliinsa tämän vuoksi. Tuntuu älyttömältä hokea itsestäänselvyyttä: "kutsuin sinut, en sinua JA lapsia..."

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan siis tuohon yhteen kehuskelijaan, en jälkimmäiseen hauskaan ironikkoon.

Vierailija
102/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah! Olin siis kirjoittanut väärin edelliseen viestiini. Tämähän on kerrassaan huvittavaa. Jaksaako joku ihan tosissaan puuttua ihmisten kirjoitusvirheisiin. Tervetuloa vain sitten tutkimaan kirjoituksiani. Parinkymmenen ulkomailla olovuoden jälkeen on varmasti paljon korjattavaa.

Onkohan kyseinen pilkun viilaaja opettaja vain muuten vain joku, jolla on kosolti aikaa ja vähän sanottavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaasi ja energiaasi? Sait ilmeisesti vastauksen kysymykseesi, eikö riitä?

Onkohan kyseinen pilkun viilaaja opettaja vain muuten vain joku, jolla on kosolti aikaa ja vähän sanottavaa?

Vierailija
104/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaasi ja energiaasi? Sait ilmeisesti vastauksen kysymykseesi, eikö riitä?

Edes keskustelupalstalla ihmiset eivät voi olla ystävällisiä ja iloisia. Hyvää viikonloppua sinullekin. Ei tämä elämä ihan niin vakavaa ole. Välillä voi ottaa rennostikin. Kannattaa kokeilla myös ilman viinaa.

Vierailija
105/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla joskus ihan omaa elämää ilman niitä lapsia. Minä en ymmärrä sitä että liimaudutaan niihin lapsiin niin ettei elämässä enää mitään muuta ole. Onhan se lapsillekin aika rasittavaa. Ei siinä ole mitään "teiniä", että halutaan juhlia ilman lapsia. Minusta on pelottavaa, säälittävää ja surullista että jotkut "mammautuu" niin ettei enää koe olevansa mitään tai ketään ilman lapsiaan.

Minä olen muutakin kuin äiti, jos lapset ovat mukana olen ennenkaikkea äiti ja juhlinta tapahtuu lasten ehdoilla. Ei se ole ollenkaan sama asia kuin lapsettomat juhlat. Minulla on tarve olla muutakin kuin vain äiti, minulla on elämässäni muitakin rooleja.

Lasten kannalta on surullista jos äiti on ripustautuja joka on kadottanut itsensä äitiyteensä. Lapsi ei tarvi vanhemmistaan ainoastaan hoivakonetta, vaan myös elämisen mallia ja naisen/miehenmallia. Itse en halua antaa tyttärilleni mallia jonka mukaan nainen lapsia saatuaan ei ole enää mitään muuta kuin äiti.

jos ei ymmärretä, että on LAPSETTOMAT bileet. Ei siihen mitään selityksiä tarvita. Moukka on se joka sillon sinne kakarat raahaa. Jäisi vaan reilusti pois.

en kyllä itse veisi lapsia mukana. En itse asiassa menisi ollenkaan.

En vain ymmärrä, millaisista teineistä on kyse, jos ei hyväkäytöksisiä lapsia voi mukaan ottaa.

Vierailija
106/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla joskus ihan omaa elämää ilman niitä lapsia. Minä en ymmärrä sitä että liimaudutaan niihin lapsiin niin ettei elämässä enää mitään muuta ole. Onhan se lapsillekin aika rasittavaa. Ei siinä ole mitään "teiniä", että halutaan juhlia ilman lapsia. Minusta on pelottavaa, säälittävää ja surullista että jotkut "mammautuu" niin ettei enää koe olevansa mitään tai ketään ilman lapsiaan. Minä olen muutakin kuin äiti, jos lapset ovat mukana olen ennenkaikkea äiti ja juhlinta tapahtuu lasten ehdoilla. Ei se ole ollenkaan sama asia kuin lapsettomat juhlat. Minulla on tarve olla muutakin kuin vain äiti, minulla on elämässäni muitakin rooleja. Lasten kannalta on surullista jos äiti on ripustautuja joka on kadottanut itsensä äitiyteensä. Lapsi ei tarvi vanhemmistaan ainoastaan hoivakonetta, vaan myös elämisen mallia ja naisen/miehenmallia. Itse en halua antaa tyttärilleni mallia jonka mukaan nainen lapsia saatuaan ei ole enää mitään muuta kuin äiti.

jos ei ymmärretä, että on LAPSETTOMAT bileet. Ei siihen mitään selityksiä tarvita. Moukka on se joka sillon sinne kakarat raahaa. Jäisi vaan reilusti pois.

en kyllä itse veisi lapsia mukana. En itse asiassa menisi ollenkaan. En vain ymmärrä, millaisista teineistä on kyse, jos ei hyväkäytöksisiä lapsia voi mukaan ottaa.

Minä en tätä ymmärrä, että kun lapset ovat paikalla niin ollaan äitejä ja mennään lasten ehdoilla. Siinä kai se ongelma piileekin.

Meidän perheessä mennään vähän kaikkien ehdoilla (karmiva ilmaisu tämä jonkun ehdoilla sitä ja tätä!). Aikuiset huomioivat lapset, toisensa, juhlaväen ja lapset huomioivat aikuiset, toisensa, juhlaväen. Sen lisäksi, että olen äiti niin olen n. miljoona muutakin asiaa ja ihan yhtä aikaa. Ei se persoona mihinkään katoa lasten myötä. Päinvastoin kasvaa ja vahvistuu.

Mutta ehkä nämä yhteenasiaan kerrallaan keskittyvät ihmiset ovat vielä vähän raakileita ja se oma persoonallisuuskin on hukassa. Ja lasten ehdoilla mennää pöpelikköön niin että metsä raikaa.

Vierailija
107/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät elä ja ole niinkuin sinä? Minulla on lapsia 5, hoidan työkseni lapsia, vieläkö pitäisi kaikki vapaa-aikani viettää lasten kanssa? Millä perusteella ja oikeudella arvioit toisten ihmisten persoonallisuutta, kaikilla jotka eivät ole kuten sinä on persoonallisuus hukassa?

Sori, mutta nyt taitaa mennä vähän päinvastoin, miksi sinulla on niin kova tarve moittia muiden persoonaa, ettet vain olisi itse hukkunut sinne 24/7 mammalandiaan;)?

Ihmisillä nyt yleensä on erilaisia rooleja elämässään, ihanko olet samanlainen sekä miehesi kanssa kahden kuin lapsesi tai kaverisi kanssa tai työelämän roolissasi?

kokeilla joskus ihan omaa elämää ilman niitä lapsia. Minä en ymmärrä sitä että liimaudutaan niihin lapsiin niin ettei elämässä enää mitään muuta ole. Onhan se lapsillekin aika rasittavaa. Ei siinä ole mitään "teiniä", että halutaan juhlia ilman lapsia. Minusta on pelottavaa, säälittävää ja surullista että jotkut "mammautuu" niin ettei enää koe olevansa mitään tai ketään ilman lapsiaan. Minä olen muutakin kuin äiti, jos lapset ovat mukana olen ennenkaikkea äiti ja juhlinta tapahtuu lasten ehdoilla. Ei se ole ollenkaan sama asia kuin lapsettomat juhlat. Minulla on tarve olla muutakin kuin vain äiti, minulla on elämässäni muitakin rooleja. Lasten kannalta on surullista jos äiti on ripustautuja joka on kadottanut itsensä äitiyteensä. Lapsi ei tarvi vanhemmistaan ainoastaan hoivakonetta, vaan myös elämisen mallia ja naisen/miehenmallia. Itse en halua antaa tyttärilleni mallia jonka mukaan nainen lapsia saatuaan ei ole enää mitään muuta kuin äiti.

en kyllä itse veisi lapsia mukana. En itse asiassa menisi ollenkaan. En vain ymmärrä, millaisista teineistä on kyse, jos ei hyväkäytöksisiä lapsia voi mukaan ottaa.

Minä en tätä ymmärrä, että kun lapset ovat paikalla niin ollaan äitejä ja mennään lasten ehdoilla. Siinä kai se ongelma piileekin.

Meidän perheessä mennään vähän kaikkien ehdoilla (karmiva ilmaisu tämä jonkun ehdoilla sitä ja tätä!). Aikuiset huomioivat lapset, toisensa, juhlaväen ja lapset huomioivat aikuiset, toisensa, juhlaväen. Sen lisäksi, että olen äiti niin olen n. miljoona muutakin asiaa ja ihan yhtä aikaa. Ei se persoona mihinkään katoa lasten myötä. Päinvastoin kasvaa ja vahvistuu.

Mutta ehkä nämä yhteenasiaan kerrallaan keskittyvät ihmiset ovat vielä vähän raakileita ja se oma persoonallisuuskin on hukassa. Ja lasten ehdoilla mennää pöpelikköön niin että metsä raikaa.

Vierailija
108/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen miehensä on ihan mielellään lasten kanssa kotona mutta silti tää kaveri tulee lasten kanssa juhliin. :(

ap

Ei siis tarvitse lähteä etsimään vierasta lapsenvahtia, kun kerran isä on mielellään lasten kanssa. Eli kyseinen nainen on ihan liian riippuvainen ja ripustautunut lapsiinsa. Todennäköisesti hänelle tekisi oikein hyvää lähteä jonnekin joskus ilman lapsia.

Vierailija
109/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä nämä yhteenasiaan kerrallaan keskittyvät ihmiset ovat vielä vähän raakileita

Minä olen ihmisenä vielä täysin keskeneräinen. En ole 90-vuotias (hautaan)valmis paketti vaan nainen, ihminen, äiti, puoliso ja alani ammattilainen, jolla on onneksi annettu tämä elämä, että saan nähdä ja kokea erilaisia asioita ja vähitellen valmistua.

On hienoa että olet itse jo niin pitkällä, niin valmis. Mutta minulla on vielä paljon matkaa tehtävänäni, ja odotan elämältäni yhä paljon. Olen onnellinen keskeneräisyydestäni, ihmisyydestäni.

Vierailija
110/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ei olisi EDES JOSKUS mieluummin kahden kesken flirttaamassa ja kuhertelemassa vaimonsa kanssa ravintolaillallisella tai kylpylässä KUIN menisi joka ainoan kerran joka paikkaan tämän kanssa niin että koko lapsikatras mukana??

Oli hyvä kysymys tuolla ylempänä ketjussa tästä aiheesta.

Kysykää hyvät leidit miehiltänne HEIDÄN mielipidettään asiasta!

Vierailija
111/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät elä ja ole niinkuin sinä? Minulla on lapsia 5, hoidan työkseni lapsia, vieläkö pitäisi kaikki vapaa-aikani viettää lasten kanssa? Millä perusteella ja oikeudella arvioit toisten ihmisten persoonallisuutta, kaikilla jotka eivät ole kuten sinä on persoonallisuus hukassa? Sori, mutta nyt taitaa mennä vähän päinvastoin, miksi sinulla on niin kova tarve moittia muiden persoonaa, ettet vain olisi itse hukkunut sinne 24/7 mammalandiaan;)? Ihmisillä nyt yleensä on erilaisia rooleja elämässään, ihanko olet samanlainen sekä miehesi kanssa kahden kuin lapsesi tai kaverisi kanssa tai työelämän roolissasi?

Minä en tätä ymmärrä, että kun lapset ovat paikalla niin ollaan äitejä ja mennään lasten ehdoilla. Siinä kai se ongelma piileekin. Meidän perheessä mennään vähän kaikkien ehdoilla (karmiva ilmaisu tämä jonkun ehdoilla sitä ja tätä!). Aikuiset huomioivat lapset, toisensa, juhlaväen ja lapset huomioivat aikuiset, toisensa, juhlaväen. Sen lisäksi, että olen äiti niin olen n. miljoona muutakin asiaa ja ihan yhtä aikaa. Ei se persoona mihinkään katoa lasten myötä. Päinvastoin kasvaa ja vahvistuu. Mutta ehkä nämä yhteenasiaan kerrallaan keskittyvät ihmiset ovat vielä vähän raakileita ja se oma persoonallisuuskin on hukassa. Ja lasten ehdoilla mennää pöpelikköön niin että metsä raikaa.

Olen suurimman osan päivästäni ilman lapsia, viikonloppuisin kuluu paljon aikaa ilman lapsia ja myös ilman miestä. Vietän paljon aikaa muun kuin perheeni kanssa. Siksi kai perhe minulle onkin se tärkein asia. Niinhän se on, että mitä ei ole niin sitä haluaa.

Vierailija
112/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei ole kyse. Saan kyllä sitä kun haluan. Mutta yleensä en ymmärrä että moititaan ihmisiä jotka ei raahaa lapsiaan jokapaikkaan mukaan. Ei meidän tuttavapiirissä edes järjestetä juhlia kotona niin en sellaisissa käy, en lasten kanssa enkä ilman. Mutta selvää on se että juhlia on eri luonteisia. Pitää olla sen verran käytöstapoja ja sivistystä että ymmärtää olla ottamatta lapsia mukaan jos on ilmoitettu että kyseessä on aikuisten juhlat. Kyllä pitää olla yksinkertainen jos ei tajua aikuisten juhlien ja "lapsellisten" juhlien eroa.

jos eivät elä ja ole niinkuin sinä? Minulla on lapsia 5, hoidan työkseni lapsia, vieläkö pitäisi kaikki vapaa-aikani viettää lasten kanssa? Millä perusteella ja oikeudella arvioit toisten ihmisten persoonallisuutta, kaikilla jotka eivät ole kuten sinä on persoonallisuus hukassa? Sori, mutta nyt taitaa mennä vähän päinvastoin, miksi sinulla on niin kova tarve moittia muiden persoonaa, ettet vain olisi itse hukkunut sinne 24/7 mammalandiaan;)? Ihmisillä nyt yleensä on erilaisia rooleja elämässään, ihanko olet samanlainen sekä miehesi kanssa kahden kuin lapsesi tai kaverisi kanssa tai työelämän roolissasi?

Minä en tätä ymmärrä, että kun lapset ovat paikalla niin ollaan äitejä ja mennään lasten ehdoilla. Siinä kai se ongelma piileekin. Meidän perheessä mennään vähän kaikkien ehdoilla (karmiva ilmaisu tämä jonkun ehdoilla sitä ja tätä!). Aikuiset huomioivat lapset, toisensa, juhlaväen ja lapset huomioivat aikuiset, toisensa, juhlaväen. Sen lisäksi, että olen äiti niin olen n. miljoona muutakin asiaa ja ihan yhtä aikaa. Ei se persoona mihinkään katoa lasten myötä. Päinvastoin kasvaa ja vahvistuu. Mutta ehkä nämä yhteenasiaan kerrallaan keskittyvät ihmiset ovat vielä vähän raakileita ja se oma persoonallisuuskin on hukassa. Ja lasten ehdoilla mennää pöpelikköön niin että metsä raikaa.

Olen suurimman osan päivästäni ilman lapsia, viikonloppuisin kuluu paljon aikaa ilman lapsia ja myös ilman miestä. Vietän paljon aikaa muun kuin perheeni kanssa. Siksi kai perhe minulle onkin se tärkein asia. Niinhän se on, että mitä ei ole niin sitä haluaa.

Vierailija
113/120 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miehen ei tarvi olla mustasukkainen

Vierailija
114/120 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on aikuisten juhlat niin hän tietää jättää ne väliin jos ei saa lastenhoitajaa.

Vierailija
115/120 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei juolahtanut omaan mieleeni ollenkaan, mutta tuollaisia perheitä voi oikeastikin olla.

Mies istuu kotona vaikka voisi toimia lapsenvahtina, ja äidin pitää ottaa lapsi mukaan juhliin, ettei hetkeksikään pääse irti silmukasta.

Vierailija
116/120 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tosiaankaan veisi ap:n tilaisuuteen lapsiani. Mutta ihmettelen edelleen, että miten muuten voi syntyä luottohoitajasuhde, kuin jättämällä lapset hoitajalle vähintään kerran viikossa. Eikä tämä ole kärjistys, vaikka joku niin väittikin. Meillä meni kaksivuotiaalla puoli vuotta ennen kuin alkoi luottaa päiväkodin henkilökuntaan, jota näki sentään viisi kertaa viikossa 7 tuntia kerrallaan. Eli kyllä siinä aika paljon saa olla ilman lapsia, että luottohoitajasuhde pääsee syntymään

Vierailija
117/120 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen kaveri vaan arvostaa eri asioita kuin ap, ja ehkä teidän ei pitäisi edes olla kavereita, kun ap:tä kiinnostaa alkoholi enemmän ja kaveria vähemmän.

Tai ehkä se kaveri ei pidä niistä jutuista, joita aletaan puhumaan naisten illoissa. Tuomalla lapsen mukaan varmistaa sen, että jutut pysyy parempina.

Tai lapsi on tekosyy sille, ettei tarvi juoda alkoholi. Ilman lasta paineet sille on aika kovat.

Tai lapsi on tekosyy päästä kotiin ajoissa. Valvominen ja seuraava päivä väsyneenä ovat kyllä aika kamalia.

Tai kaveri ei vain kerta kaikkiaan ymmärrä, että jotkut kaipaavat aikaa ilman lapsia, ja että muidenkin lapset häiritsevät.

Tai kaveri ei osaa jäädä pois juhlista, koska kokee, että kun hänet on kutsuttu, niin hänellä on velvollisuus myös mennä, vaikka lapsi olisikin mukana.

Kaverin käytökselle on olemassa vaikka kuinka paljon aivan mahdollisia selityksiä.

Vierailija
118/120 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen edelleen, että miten muuten voi syntyä luottohoitajasuhde, kuin jättämällä lapset hoitajalle vähintään kerran viikossa.

Meidän ei tarvinnut jättää kuin 2 kk sisään kolmesti, niin lapsemme oli jo aivan innoissaan kun neljännen kerran sama kiva MLL-opiskelijaneitonen tuli lapsenvahdiksi.

Olen ihmetellyt samaa, miten luottohoitajaa voisikaan saada, ellei ALOITTAMALLA...

Vierailija
119/120 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äiti välttyy mustasukkaisuusdraamalta kotona. Tuskin hän muuten lasta raahaisi mukaan jos mies hoitaa muita lapsia kotona

Vierailija
120/120 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äiti välttyy mustasukkaisuusdraamalta kotona. Tuskin hän muuten lasta raahaisi mukaan jos mies hoitaa muita lapsia kotona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän