Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Kaverini raahaa pienet lapsensa kaikkiin juhliin mukaan

Vierailija
28.05.2009 |

Olen järjestämässä kohta juhlia mutta ne ovat aikuisten juhlat - seurustellaan, syödään hyvin, juodaan alkoholia, nautitaan kesäillasta ja alkuyöstä.

Kaverini kuskaa kuitenkin aina lapsiaan mukaan kaikkiin tilaisuuksiin vaikka ne olisivat selvästi iltatilaisuuksia ja aikuisille tarkoitettuja. Tiedän että ystäväpiirissä jotkut ovat lakanneet kutsumasta häntä juhliinsa tämän vuoksi. Tuntuu älyttömältä hokea itsestäänselvyyttä: "kutsuin sinut, en sinua JA lapsia..."

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän luottohoitajia muodostuu että jostain ALOITETAAN. Jokainen hoitaja tulee ekan kerran, ja sit jos on kiva pyydetään taas... huokaus

Vierailija
22/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen halu joillakin läträtä viinan kanssa.

Ymmärrän kyllä aikuisten juhlat, mutta kännääminen ainoana motiivina kertoo kyllä ap:sta ja osasta kavereitaan. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin sitä viitsii ruveta hankkimaan jotakin yhtä kertaa silmällä pitäen ja kauheesti tutustumaan ja vaivottelemaan asian takia?

En mä ainakaan viitsisi. Hoidan lapseni mieluummin itse ja jos en lapsineni jonnekin pääse, niin en mene.

Vierailija
24/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyllä aloituksen uudestaan mutten huomannut tuota sävyä. En ehkä suhtaudu kovin pelokkaasti alkoholin käyttöön, eikä ollut päihdetaustaa lapsuudenkodissani tai muitakaan jännitteitä. Jossain tutkimuksessa juuri ole miten monen suomalaislapsen lapsuudessa on todistettu vanhempien päivittäistä ryypiskelyä :( Ei ihme jos sellainen ihminen aikuiseksi kasvettuaan loppuikänsä lukee jutun kuin jutun vain alkoholiaiheisena. Voikohan sellaisesta ahdistuksesta parantua?

Vierailija
25/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hoitajat tulevat normaaliin tapaan eteisen kautta, tervehditään, kysytään mitä kuuluu, lähdetään sinne minne oli tarkoituskin lasten jäädessä kotiin hoitajan kanssa. Palatessa kysytään miten meni, maksetaan, sanotaan että soitamme taas tarvittaessa. Vaikeaa juu...

Vierailija
26/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanottu suoraan, MONTA KERTAA. Mielestäni on hirveää että joku tuo lapsia iltatilaisuuteen jossa juodaan alkoholia. Ei voi ymmärtää!!

Itse vaan tulkitsin, että jos alkoholin nauttiminen lasten seurassa on hirveää, niin silloin kännätään.

Omassa tuttavapiirissämme viini & kuohuviini, olut tai siideri ovat kohtuudella nautittuina ihan ok, vaikka lapsiakin olisi. Jos viinan juominen olisi hirveää, niin silloin ollaan kännäysasteella.

Vierailija
27/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän luottohoitajia muodostuu että jostain ALOITETAAN. Jokainen hoitaja tulee ekan kerran, ja sit jos on kiva pyydetään taas... huokaus

Harvalla on itsestään luottohoitajaa (kummeja, isovanhempia, sisaruksia) lähellä. Itse olen saanut ihanan hoitajan tuttavantuttavan abiturientti-tyttärestä! Ekaksi pyysimme pariksi lyhyeksi kerraksi ja sen jälkeen vähän pidemmäksi, jopa yöksi. Eikä kaikista hoitajista ole "luottohoitajiksi", joten kannattaa laittaa puskaradio laulamaan ja kokeilla muutamia vaihtoehtoja.

Vierailija
28/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin ystävien suosituksia, kokeiltiin MLL-hoitajia, ja monen kokemuksen jälkeen muodostui suosikkiryhmä, joka on kullan arvoinen.

Ei ne hoitajat kävele ovesta sisään ilmoittautumaan kenenkään elämään. Itse on nähtävä sen verran vaivaa.

Vierailija
29/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen vieras juo max kaksi lasillista, silloinhan voisi olla lapsiakin paikalla. Mutta olisi vähän hupsua järjestää juhlat sillä silmällä että "ethän juo enempää kuin 0-2 lasillista alkoholia". Aikuisen käytös muuttuu hiukan jo parin lasillisen jälkeen, vaikkei hän olekaan silloin vielä humalassa. Se muutos voi olla lapsesta pelottava (ei-tietoisella asteella), vaikka kaikki olisi ulkoisesti kunnossa.

Vierailija
30/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa ohjelmaa myös lapsille.

Niin minä ainakin teen. Lapsien määrästä riippuen palkkaan kaksi tai kolme hoitajaa illaksi. Mietimme yhdessä etukäteen ohjelmat ja lasten ruokailut.

Muuten jostain kumman syystä kutsun saaneet aina haluavat tulla meille juhlimaan. Aloitamme kohtuulliseen aikaan n. klo 16 ja kaikki ovat tyytyväisiä juhlien kulkuun ja valmiita yöpuulle viimeistään klo 20/21.

Omatkin lapsemme viihtyvät. Kerrankin on kavereita ja paljon kivaa tekemistä.

Vierailija
31/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei tollasia varoja, moneksi tunniksi hoitsu isolle lapsilaumalle

Vierailija
32/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saman verranhan se maksaa tai enemmänkin, jos sama lapsimäärä hoidetaan kodeissaan/hoitopaikoissaan. Hyvä emäntä/isäntä järjestää tosiaan hoitopaikan!

Vierailija
33/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni enemmänkin viitseliäisyydestä. Moni todella halpa askartelu on ollut suuri menestys. Antakaapas lapsille käteen väripensselit ja pystyttäkää pihalle SUURI pahvilaatikko. On muuten hauskaa hommaa maalata se ja tohinaa piisaa. Eikä maksa paljon. Ja esim. kivistä voi maalata paperipainoja. Puiden lehdistä voi tehdä taidetta...

Enemmänkin kyse on siitä, mitä haluat ystävillesi antaa. Minä ainakin haluan, että meidän hyvät ystävät viihtyvät, heillä on hyvä mieli ja kenenkään ei tarvitse huolehtia turhista, kuten lastenhoidosta.

Moni lukioikäinen nuori tulee mielellään tällaista iltaa auttamaan. Seurakuntien kautta löytyvät isoset ovat myös tavattoman kivoja ja vastuuntuntoisia.

Vierailija
34/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuden tunnin ajalta 8 e / h palkka lapsenvahdille!

JOKAISEN!

Vierailija
35/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitaanko että sinä pystytät niitä tiipiitä pihasi täyteen ja muut järkkäävät sellasia juhlia kuin itse tahtovat

Vierailija
36/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuden tunnin ajalta 8 e / h palkka lapsenvahdille! JOKAISEN!

Jos ihan oikeasti ollaan järjestämässä juhlia, niin mieletäni on aika häviävän pieni maksu maksaa esim. lastenhoitajille (2 tai 3) esim. 80 -120 euroa yhdeltä illalta.

Vierailija
37/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten hän raahasi AINA poikaystävänsä mukaan. Vaikka juhlittiin tyttöjen iltaa, hän aina toi nykyisen miehensä mukaan. Oli sitten hauskaa kun puheita piti sensuroida paljon ja nämä kaksi sitten imuttelivat kaikkien edessä + ei varmaan miehelläkään ollut kivaa kun ei ollut muuta seuraa kuin tyttöystävänsä. Me MONTA kertaa sanottiin nyt on tyttöjen ilta, Markku ei ole tervetullut, hänellä on varmaan omiakin menoja ja joka ikinen kerta mies tuli mukaan. Muistan yhdenkin kerran kysyneen mikä tässä on, kumpi on niin kiinni toisessa että ette voi olla erossa yhtä iltaa. Kävi sitten selväksi että mies olisi mielellään jäänyt illoista pois mutta ystävä halusi raahata miehen, joten teimme niin että heitä ei enää kutsuttu. Kerroin hyvissä ajoin meillä on tyttöjen ilta mutta me ei enää jakseta katsoa teidän imuttelua, ette ole kumpikaan tervetulleita. No, sitten tuli lapsia peräti 3 kpl ja ihan joka ikinen kerta kaikki otetaan mukaan. Nykyään isä ei enää tule, vaikka nyt isällekin on seuraa + isä on vuosien varrella ns kasvanut ja meillä on jopa jo hauskaa, mutta miksi nämä lapset AINA pitää raahata.

Meillä tämä vanha tuttava ei yksinkertaisesti osaa tulla yksin ja olen kerran tehnyt samalla tavalla kuin ennen lapsia = sanoin meillä on juhlat mutta koska et osaa tulla ilman lapsiasi, et ole tervetullut. Mähän olen aivan kamala akka, kun en lapsia kutsu kotiini tervetulleiksi, mutta haloo, jos mä järkkään menon miehelleni ja lapselleni ja samoin muut jättää miehet ja lapset kotiin, ei silloin tulla koko perheen voimin.

Sanomattakin selvää on että ystävyys on hiipunut vuosien varrella. Me ollaan kuitenkin tunnettu alle 10 vuotiaasta saakka, joten tuntuu ettei halua ystävyyttä juhlien takia menettää. Ko henkilö on siis korkeasti koulutettu ja hyvin fiksu ihminen muutenkin. Ehkä kutsuissa on osa jota hänen ei tarvitse ymmärtää, lukea hän kyllä osaa ja sen tulkita . Tsemppiä !!

Vierailija
38/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitaanko että sinä pystytät niitä tiipiitä pihasi täyteen ja muut järkkäävät sellasia juhlia kuin itse tahtovat

Jotenkin tuli tyylistäsi mieleeni, että emme taida tosiaankaan käydä samoilla kutsuilla. Oletko aina yhtä agressiivinen? Ei tästä kannata hikeentyä. Tämä meidän tyyli on yksi tapa ratkaista ap:n ongelma.

Toki on juhlia, joihin ei lapsia ei oteta mukaan. Niitä en kuitenkaan järjestä kotonani. Yleensä ne ovat oopperassa, ravintolassa, taidenäyttelyn avajaisissa, tanssijaiset. Mutta nehän ovat sitten ihan eri juttu.

Vierailija
39/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät vasta edellisenä iltana onko onnistuttu järjestämään hoitaja vai ei.

Muuten lapsenvahdin palkkaaminen maksaa 35 eur - 48 eur/ h

Pienituloisina emme raaski kovin moneksi tunniksi palkata.

Vierailija
40/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun MLL-hoitaja on kerran hauskaksi havaittu niin sovit suoraan vaikka 3 viikkoa ennen hänen kanssaan seuraavan kerran jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä