Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Kaverini raahaa pienet lapsensa kaikkiin juhliin mukaan

Vierailija
28.05.2009 |

Olen järjestämässä kohta juhlia mutta ne ovat aikuisten juhlat - seurustellaan, syödään hyvin, juodaan alkoholia, nautitaan kesäillasta ja alkuyöstä.

Kaverini kuskaa kuitenkin aina lapsiaan mukaan kaikkiin tilaisuuksiin vaikka ne olisivat selvästi iltatilaisuuksia ja aikuisille tarkoitettuja. Tiedän että ystäväpiirissä jotkut ovat lakanneet kutsumasta häntä juhliinsa tämän vuoksi. Tuntuu älyttömältä hokea itsestäänselvyyttä: "kutsuin sinut, en sinua JA lapsia..."

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua juoda alkoholia enkä nauttia rennosti juhlahumusta, jos paikalla on lapsia. Omia tai vieraita. Minun käy sääliksi lapsia jotka joutuvat katsomaan aikuisten juomista ja siksi on parempi olla lapsia sellaisiin tilanteisiin raahamatta, jotka on aikuisille tarkoitettu.

Vierailija
42/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät vasta edellisenä iltana onko onnistuttu järjestämään hoitaja vai ei.Muuten lapsenvahdin palkkaaminen maksaa 35 eur - 48 eur/ hPienituloisina emme raaski kovin moneksi tunniksi palkata.

Voihan sitä jonkun tuttavantuttavan tytön ottaa esim. 10€/tunti. Hankkimalla itse hyvän hoitajan, ei tarvitse maksaa millekään firmalle tuollaisia hintoja. Järki käteen ja vaikka naapuri lastenvahdiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko tulet yksin, tai sitten et tule ollenkaan! Johan siinä muiden fiilis latistuu, jos halutaan olla aikuisporukalla ja tenavat temmeltää jollain siinä mukana.

Vierailija
44/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joillekin tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä ymmärtää, että halutaan järjestää juhlia ILMAN lapsia? Itse kotiäitinä haluan viettää aikaa myös ilman lapsia ja se ei todellakaan tee lapsille hallaa. Lapset kulkevat mukanani lähes joka paikkaan, joten jos joku haluaa järjestää juhlat ilman lapsia, en todellakaan ala kyselemään voisiko lapset tulla mukaan. Jos en saa hoitajaa, en mene itsekään.

Vierailija
45/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menkää hyvät naiset rentoutumaan ja pitämään hauskaa niin on kotonakin mukavampaa!

Vierailija
46/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ilomielin 3-4 tunnista että saan olla mieheni kanssa virkistäytymässä! Ei ole tarvetta raahata lapsia mukaan joka paikkaan, onneksi!

Vierailija
47/120 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä jysäys...onko noin vaikeata ihmisten ymmärtää että ei ne lapset joka paikkaa kuulu??

Ihan sama onko ne omat tai vieraat,mut joskus edes pliis ilman muksuja.

Vierailija
48/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heijastuu varmasti moneen muuhunkin asiaan kuin siihen että lapsi on tuotava mukaan aikuisten iltajuhliin.

Vierailija
49/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samanlainen tilanne, kun ystävämme kutsuvat kylään. Heillä on itsellä parivuotias lapsi, joka ei ole ilta/yöhoidossa isovanhemmillaan kovinkaan usein. Kerran tai pari vuodessa järkkäävät aikuisten juhlat ja pyytävät, että kaikki tulisivat ilman lapsia.

Silti miehen veli vaimoineen raahaa aina oman parivuotiaasa mukanaan. Kyllä se on epäreilua - koska sitten siinä käy niin, että kaikki tosiaan joutuvat paapomaan tuota juhliin raahattua lasta. Silloin kun harvoin haluaisi juhlia ja jutella vain aikuisten kesken. Ymmärrän ystäväni tuskailun asian suhteen.

Suurin osa juhlista on kuitekin sellaisia, joihin lapsetkin on tervetulleita. Miksi ei voida kutsujaa sen verran kunnioittaa, että jätetään ne lapset kerrankin kotiin.

Vierailija
50/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meillä ei ole ketään hoitajaa lapsille"

Hommatkaa hyvänen aika niitä tukiverkostoja ja hoitajia muksuille. Kun uskaltaa avata suunsa ja nähdä vähän vaivaa sen eteen niin varmasti jokainen sais hoitajia lapsille.

Ei kai nyt kukaan yhtäkkiä jättäis jollekin tuntemattomalle mll:n hoitajalle lapsia.

mutta kun olisi jo pidemmän aikaa ollut joku/jotku hoitajat lapselle niin heille voisikin jättää.

Niitä tuki/hoitoverkostoja voi luoda jo heti vauvana.

Kyllä tästä maasta löytyy ihmisiä jotka tykkää hoitaa lapsia ja auttaa toisia.

Meilläkään ei ole hirveesti sukulaisia jotka voisivat hoitaa mutta itse kun aloin tuttujen tutuilta kyselemään hoitajaa. sitä kautta ollaan saatu kivoja hoitajia lapille jotka ovat pysyneet monta vuotta. käyvät aina silloin tällöin.

Hoitajia voi kysellä vaikka sosiaalialan kouluista. Varmasti joukosta löytyy tunnollisiakin hoitajia.

Pikkuhiljaa kun aloittaa niin voi saada tosi kivan hoitajan.

T:viden äiti

Vierailija
51/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahaisi lapsia mukana jos tiedän että otetaan alkoholia. Vaikka olenkin äiti, ei se tarkoita ettenkö joskus haluaisi viettää kavereideni kanssa aikaa ilman tenavia.

Missä päin on tapana isäntäväen hommata lapsenvahti? Tai jotakin tiipiitä ja suurinpiirtein pomppulinnoja joihinkin illanistujaisiin lapsia varten?

Vierailija
52/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua luettuani ymmärrykseni taas laajeni.

Ei ole ihme miksi alkoholiin suhtautuminen on niin monimutkaista suomalaisilla.

Itse olen ollut vanhempieni mukana vaikka kuinka usein kun ovat kuppia ottaneet. Ehkä juuri siksi suhteeni alkoholiin on hyvin tunteeton. juon kun huvittaa, mutta varsin harvoin ja hillitysti.

Vierailija
53/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti on minä ja lapset tai ei ollenkaan.

Vierailija
54/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joko tulet ilman lapsia tai sitten olet tulematta, koska juhlissa on alkoholia mukana ja siinä tapauksessa se ei ole lasten paikka.

Vierailija
55/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti on minä ja lapset tai ei ollenkaan.

Vierailija
56/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole jo monesta kerrasta ymmärtänyt, mikä tuossa on niin vaikeaa. Jos ottaa lapset mukaan, vaikka on kielletty, miksi luulet, että ei tekisi niin seuraavalla kerralla. Kutsu sitten, kun on sellaiset juhlat, joihin lapsetkin voivat tulla, kai teillä sellaisiakin tapaamisia on.

Muuten, jotkut eivät saa hoitajaa, sitä voi olla mahdoton sellaisen ymmärtää, joka on vapaa menemään. Ei MLL-hoitajia esim. meidän paikkakunnallamme ole. Tästähän tosin ap:n mainitsemassa tapauksessa ei ollut kyse.

Vierailija
57/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset on vietävä JOKA PAIKKAAN? Olen riemuissani aina kun pääsen miehen kanssa KAHDESTAAN ulos. Kiitän ja ylistän lapsenvahteja jotka mahdollistavat sen!

Vierailija
58/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lapset vain olemassaolollaan. Se, että ne näkyy edes jossain on jo masentavaa. Miten joku ei pysty olemaan ilman lapsiaan missään, miksi kukaan haluaa edes koskaan ottaa lapsensa mukaan minnekään. En vain tajua. Eikö sitä raivostuttavaa keskeyttämistä, huomionhakua, mankumista, hyppyyttämistä ja metelöitiä ilman muka voi olla yhtään. Mikä siinä on muka niin nautinnollista?

Vierailija
59/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmettelee jälkeen päin sanot että ne oli aikuisten juhlat ja kun tulet joka tapauksessa lasten kanssa oli heitä kutsuttu tai ei niin päätin etten kutsu ollenkaan tällä kertaa.

Vierailija
60/120 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten räkäkänniin te oikein tulette juhlissa, jos sinne ei voi lapsia ottaa mukaan?

Se on kaverisi asia päättää, milloin meno äityy sellaiseksi, ettei siellä ole lapsien hyvä olla läsnä. Turhaan te siitä paineita otatte!

Jos lapset ovat nähneet ihmisiä hiprakassa, eivät he siitä säiky, vaikka näkisivätkin aikuisten juovan. Kännit ovat asia erikseen, mutta siis illan mittaan viinin juominen rauhalliseen tahtiin.

Lapset säikähtävät asioita, joita eivät ole koskaan aiemmin nähneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme