Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö vai keskivaikea masennus, kumpi rankempi tauti

Vierailija
10.06.2015 |

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että ahdistus. Minulla oli keskivaikea masennus, johon liittyi myös kovaa ahdistusta, joka johti minun kohdallani itsetuhoisuuteen. Psykologi kysyi minulta, haluaisinko eroon mielummin ahdistuksesta vai masennuksesta. Vastaukseni oli ahdistus. Masentuneena ikään kuin totuin surkeaan oloon, mutta ahdistuksen iskiessä en löytänyt muuta keinoa rauhoittua kuin itseni vahingoittaminen. Ahdistuin milloin missäkin ihan yhtäkkiä ja se oli todellakin pahempaa kuin jatkuva mitätön olo. Masennus on kuin vesisateessa seisomista, ahdistusta voisi verrata taas siihen että joku hakkaa puukolla keuhkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo kulje lähes aina käsi kädessä? Ahdistunut henkilö masentuu ja masentunut ahdistuu. Masennukseen liittyy ahdistusoireita ja päinvastoin. Itseltäni ainakin löytyy molemmat diagnoosit.

Jos kuitenkin pakko valita niin sanoisin että ahdistus on pahempi. Masennus on passivinen tila, joka ei ole mukava, mutta johon tottuu. Ahdistus taas enemmän kohtauksenomaista, sellaista jota on vaikea sietää ja josta haluaa päästä pois. :( En ole ikinä masentuneena viilellyt tai tehnyt mitään muut tyhmää, mutta ahdistuneena sitä tekee ihan mitä tahansa, vaikka kirjaimellisesti hyppää katolta jotta sen olon sais pois.

Vierailija
4/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut monta päivää kestävän äärimmäisen helvetillisen ahdistuskohtauksen, ja sairastanut vaikeaa masennusta vaikka kuinka kauan.

Kyllä se ahdistus on jotain käsittämätöntä. Masennukseen tottuu ja se on vähän jo osa itseä. Ahdistus on totaalista kidutusta ja helvettiä. Ei sitä tuskaa voi kuvailla millään termein.

Vierailija
5/57 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus

Vierailija
6/57 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jso ajatellaan, että masennus on äärimmäistä surua ja ahdostus äärimmäistä pelkoa - niin kyllä se pelko on kamalampaa.

Vierailija
7/57 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää vertailla.

Vierailija
8/57 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että joku tajuaa kysyä tällaisia. Selkeyttää ainakin mun ajatuksia lukea molemmista kokemuksia.

Vierailija
9/57 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. Puhun kokemuksesta. Ahdistuneena tietää, että on ahdistunut. Masentuneena "tietää", että on paska ja arvoton ihminen.

Vierailija
10/57 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä kannattaako niitä lähteä vertailemaan.

Vierailija
11/57 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molemmat:(

Vierailija
12/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta tullee myös masennus, mut masennuksesta ei välttis tota toista.

Vierailija
13/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molemmat ja gad on se pahempi itselläni. Invalidisoinut erittäin pahasti.

Vierailija
14/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi kivempi, rutto vai kolera

Vierailija
15/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta ja ihmisestä. Ei kukaan ihminen koe näitä sairauksia samallailla. Ahdistunut voi olla todella ahdistunut ja taas keskivaikeaa masennusta sairastava ei välttämättä koe itseään masentuneeksi, tai sitten päinvastoin.

Vierailija
16/57 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on ollu, onneksi eri aikaan. Erilaisia ovat, mulle ahdistus oli ehkä pahempi kokemus. Masentuneena olin surullinen, aloitteeton ja vetämätön, mutta rauhoituin paremmin uneen enkä tarvinnut siihen apua. Ahdistuneena tunsin sydämen hakkaavan, valvoin peläten kuolemaa, olin erittäin keskittymiskyvytön jne. Unet siis lähtivät, nukuin kahta tuntia ja heräsin heti, valvoin tunteja, aamuyöstä nukuin ehkä tunnin lisää. Verenpaine heilahti taivaaseen, leposyke oli koholla reilusti. Kun ei vaan ikinä enää tarttis.....

Vierailija
17/57 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/57 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/57 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on [ollut] molemmat ja ahdistus on paljon raskaampi ja invalidisoivampi.

Vierailija
20/57 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molemmat ja vain masennus saa suunnittelemaan itsaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän