Siis kuka lentää finnairilla ja miksi ihmeessä?
Olen menossa matkalle Afrikan länsipuolelle loppukesästä ja tsekkailin tossa lentojen hintoja. Menopaluu kyseiseen kohteeseen maksaa finnairilla liki 5000 euroa mutta esimerkisksi turkish airlinella pääsee 1150 eurolla. Siis kuka helvetti valitsee sen finnairin? Olen jo aijemmin käyttänyt turkish airlinea ja on todella tasokasta palvelua ja jopa ruoka lennoilla on mainiota.
Kommentit (164)
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 13:13"]
Jos vaihtoaika on enintään 1 h 30 min käyttäisin itse vaihdollista yhteyttä jos sillä säästäisi vähintään 50 euroa.
[/quote]
Täytyy kyllä olla ihan helvetin pihi, että reilun 50€ säästön takia viitsii nähdä sen vaivan. Itse lennän aina suoralla (jos mahdollista).
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:04"]
kuka hullu lentää Turkish airlinellä?
[/quote]
Turkish Airlines on valittu jo neljänä vuotena peräkkäin Skytraxin kilpailussa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi.
http://blogit.iltalehti.fi/milja-kopsi/2015/04/26/turkish-airlines/
[/quote]
Alapeukutuksien määrä kertoo ihan kaiken....
Faktoilla ei ole MITÄÄN väliä kun tunteet jylläävät.
Pari kertaa olen Turkish Airlinesilla lentänyt ja palvelu hakkasi Finnairin. Kun hinnatkin sen tekevät niin valinta on helppo...
Ja lakkoilusta en pidä -kostan sen tässä samalla. Muisti on pitkä.
[/quote]
Kerro miten se palvelu eroaa? Saat tarjottimen eteesi molemmilla ihan samalla tavalla.
Pyyhittiinkö pylly?
[/quote]
Lennäpä kuule ihan itse ja vertaile.
Turha sinulle on selittää.
[/quote]
Miksi lentäisin vaarallisella lentoyhtiöllä, jossa koneita ohjaavat kyvyttömät amatöörit?
"I sat next to a Turkish pilot. He could hardly speak English and were unable to communicate with me. When we got an alarm, he did not understand what the alarm was about."
[/quote]
No, maksa sinä Finnarille -minä en.
[/quote]
Niin maksankin. Olen ollut tyytyväinen Finnairin hintoihin. Olen lentänyt n. 10 eri lentoyhtiöllä, mutta Turkish Airpaskalla en lentäisi koskaan.
[/quote]
Kun argumentoinnin taso on luokkaa "Turkish Airpaska" niin alkaa jo naurattaa... :D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:37"]
[/quote]
Turkish Airlines on valittu jo neljänä vuotena peräkkäin Skytraxin kilpailussa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi.
[/quote]
Pari kertaa olen Turkish Airlinesilla lentänyt ja palvelu hakkasi Finnairin. Kun hinnatkin sen tekevät niin valinta on helppo...
[/quote]
Kerro miten se palvelu eroaa? Saat tarjottimen eteesi molemmilla ihan samalla tavalla.
Pyyhittiinkö pylly?
[/quote]
[/quote]
Miksi lentäisin vaarallisella lentoyhtiöllä, jossa koneita ohjaavat kyvyttömät amatöörit?
"I sat next to a Turkish pilot. He could hardly speak English and were unable to communicate with me. When we got an alarm, he did not understand what the alarm was about."
[/quote]
[/quote]
Niin maksankin. Olen ollut tyytyväinen Finnairin hintoihin. Olen lentänyt n. 10 eri lentoyhtiöllä, mutta Turkish Airpaskalla en lentäisi koskaan.
[/quote]
Kun argumentoinnin taso on luokkaa "Turkish Airpaska" niin alkaa jo naurattaa... :D
[/quote]
En ole tuo, jonka kanssa nahistelit. Ei kuitenkaan tarvitse olla kummoinenkaan argumentoija todetakseen, että Turkishin palvelu voi olla ihan mitä vaan, mutta turvallisuustaso on surkea. Aika vähän hymy lämmittää, kun moottori savuaa - ja kippari sammuttaa sen, joka ei savua.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pyyhittiinkö pylly?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ole tuo, jonka kanssa nahistelit. Ei kuitenkaan tarvitse olla kummoinenkaan argumentoija todetakseen, että Turkishin palvelu voi olla ihan mitä vaan, mutta turvallisuustaso on surkea. Aika vähän hymy lämmittää, kun moottori savuaa - ja kippari sammuttaa sen, joka ei savua.
[/quote]
Jos tuo olisi lentoyhtiön todellinen osaamisen taso niin ei se Euroopan ilmatilassa lentäisi.
Ja tiedän juttuja Finnairistakin vuosien varrelta....
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:25"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. [/quote] Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla. [/quote] Niin, etsimällä etsit ne kalleimmat finskiltä ja halvimmat sassilta esimerkkiisi? =D [/quote] Valitsin nuo kaksi päivää täysin satunnaisesti. Illalla toiseen suuntaan noina päivinä hinnat on:
1.6.2015: SAS 112 €, Finnair 133 €
2.6.2015: SAS 112 €, Finnair 115 €
(3.6.2015: SAS 112 €, Finnair 133 €)
Halvimmat hinnat:
2.6.2015: SAS 107 €, Finnair 115 €
Viestistä johon vastasin sai sellaisen kuvan että SAS olisi yleensä kalliimpi kuin Finnair mutta näin ole ainakaan näissä kuudessa tapauksessa, joissa kaikissa SAS on halvempi. Kertaakaan en ole lentänyt Finnairilla elämäni aikana, mutta lentäisin kyllä, jos se joskus sattuisi olemaan halvin vaihtoehto.
[/quote]
Minä olen se, kenen viestiin vastasit. Yleensä tarvitsen iltalennot ja otan lentoni meno-paluuna. Ihan mielenkiinnosta hain 2 viikon päästä meno-paluu lennot, sekä SAS:ilta, että Finnairilta, minulle sopivimpiin aikoihin. SAS:in hinta oli 240e ja Finnairin 163e. Hinnat riippuvat siis todistettavasti täysin matkustusajasta ja minulle sopivimpiin aikoihin Finnair on halvempi, tässäkin esimerkissä :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:47"]
[/quote]
Niinhän me kaikki...
Mä matkustan kesäälä Lontooseen sekä Dubliniin Finnairilla. Hinnat on suht samat, jopa edullisemmat ja ennenkaikkea ajat sopii paremmin. En halua saapua kohteeseen klo 23, kun edessä on auton vuokraus ja pitkä ajomatka. Ja itseasiassa on usein edullisempaankin, kun matkatavarat sisältyy hintaan. Aina olen saanut hyvää palvelua ja esim pikkulapsen kansss matkustaminen oli helpointa Finskillä.
Viime syksynä Helsinki-Tokio-lennot maksoivat Finnairilla pikkuisen vajaa 600 euroa. En edes miettinyt muita vaihtoehtoja.
Jos tuo olisi lentoyhtiön todellinen osaamisen taso niin ei se Euroopan ilmatilassa lentäisi.
[/quote]
Katso täältä lentoyhtiöiden turvallisuusluokitukset. Finnair ykkösenä ja Turkish Airlines melkein viimeisenä:
http://www.jacdec.de/safety-ranking/airline-safety-ranking-2013/
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:49"]
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:25"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="18.05.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"]Itse lennän paljon Hki-Kööpenhamina väliä ja useimmiten nykyisin Finnairilla. SAS:in lennot ovat järkyttävän hintaisia joten niitä en edes harkitse ja Norwegian on usein joko saman hintainen, tai jopa kalliimpi, kuin Finnair. [/quote] Siis nyt en ymmärrä. Jos aamulla kahden viikon kuluttua lentää Kööpenhaminaan, hinta SASilla on 119 € ja Finnairilla 243 €. Seuraavan päivän aamuna hinnat on SASilla 89 € ja Finnairilla 210 €. Halvimmillaan Finnairilla pääsee molempina päivinä 120 eurolla. [/quote] Niin, etsimällä etsit ne kalleimmat finskiltä ja halvimmat sassilta esimerkkiisi? =D [/quote] Valitsin nuo kaksi päivää täysin satunnaisesti. Illalla toiseen suuntaan noina päivinä hinnat on:
2.6.2015: SAS 112 €, Finnair 115 €
Halvimmat hinnat:
2.6.2015: SAS 107 €, Finnair 115 €
Viestistä johon vastasin sai sellaisen kuvan että SAS olisi yleensä kalliimpi kuin Finnair mutta näin ole ainakaan näissä kuudessa tapauksessa, joissa kaikissa SAS on halvempi. Kertaakaan en ole lentänyt Finnairilla elämäni aikana, mutta lentäisin kyllä, jos se joskus sattuisi olemaan halvin vaihtoehto.
[/quote]
Minä olen se, kenen viestiin vastasit. Yleensä tarvitsen iltalennot ja otan lentoni meno-paluuna. Ihan mielenkiinnosta hain 2 viikon päästä meno-paluu lennot, sekä SAS:ilta, että Finnairilta, minulle sopivimpiin aikoihin. SAS:in hinta oli 240e ja Finnairin 163e. Hinnat riippuvat siis todistettavasti täysin matkustusajasta ja minulle sopivimpiin aikoihin Finnair on halvempi, tässäkin esimerkissä :)
[/quote]
Ja ennen kuin joku nillittää, niin tässä vielä valitsemani ajat ja suorilla lennoilla, SAS:illa oli myös paljon välilaskullisia lentoja tarjolla:
SAS: meno 2.6. klo 15.55, paluu 2.6. klo 20.30 (240e)
Finnair: meno 2.6. klo 15.40, paluu 2.6. klo 20.20 (163e)
Madollisimman samankaltaiset lennot pyrin siis ottamaan aikataulullisesti, jotta pointti valintojeni syistä tulisi selväksi :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:55"]
[/quote]
Katso täältä lentoyhtiöiden turvallisuusluokitukset. Finnair ykkösenä ja Turkish Airlines melkein viimeisenä:
[/quote]
Katsoin jo, ei voi mitään että Finnair on turvallisempi -en yritäkään kiistää sitä.
Silti lennän Turkish Airlinesilla jos sen lennot natsaavat suunnitelmieni kanssa.
Pointtini on se että se on minulle tarpeeksi turvallinen vaikka kaukana mitalisijoista onkin. Luotan että sen huollot on tehty ajallaan ja sertifioiuilla osilla.
Jos ilmenee muuta niin toki myönnän faktat enkä enää lennä sillä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:53"]
Viime syksynä Helsinki-Tokio-lennot maksoivat Finnairilla pikkuisen vajaa 600 euroa. En edes miettinyt muita vaihtoehtoja.
[/quote]
Kaverini lensi talvilomalla viikoksi Aasiaan. Kehui saaneensa lennot todella halvalla, 570 tai 580 € per nuppi. No, matka alkoi lennolla Helsingistä Amsterdamiin, ja sieltä parin muun pysähdyksen kautta perille niin, että matkustusaika sekä mennessä että tullessa oli sellaiset 27-29 tuntia. Eli viikko reissussa, matkustamiseen reilusti yli 50 tuntia, aikaerorasitus kohteessa ja kotona...
Kohteeseen olisi päässyt myös suoralla Finnairin lennolla, mutta koska hinta oli mainittua kalliimpi esim. viime syksynä Hulluilla Päivillä, pakko oli sitten ottaa tuollainen karusellimatka. Eihän tämä minulle sinänsä kuulu, mutta myönnän etten ole kaveriani tuon jutun jälkeen enää samoin silmin nähnyt. Kaverini on vielä erittäin hyvätuloinen, ei olisi ollut rahasta kiinni maksaa ripeämmästä matkanteosta hieman enemmän. Matkalla oli vielä mukana yksi alle kouluikäinen.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:53"]Viime syksynä Helsinki-Tokio-lennot maksoivat Finnairilla pikkuisen vajaa 600 euroa. En edes miettinyt muita vaihtoehtoja.
[/quote] Minä maksoin Tokion-lennosta 350 €, en edes harkinnut Finnairia.
Minä en ole mitenkään lentoyhtiöriippuvainen. Matkustan sillä joka tarjoaa juuri sille reissulle parhaat aikataulut suhteessa hintaan.
Talvella lensin Finnairin suoralla lennolla Miamiin, hinta oli 100 euroa kalliimpi kuin Supersaverista löytämäni yhden tai kahden vaihdon lennot. Koska lento itsessään oli jo niin pitkä, maksoin riemumielin 100 euroa suorasta lennosta hyvillä aikatauluilla (=ei tarvinnut missään päässä olla liikkeellä keskellä yötä).
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:53"]Viime syksynä Helsinki-Tokio-lennot maksoivat Finnairilla pikkuisen vajaa 600 euroa. En edes miettinyt muita vaihtoehtoja. [/quote] Minä maksoin Tokion-lennosta 350 €, en edes harkinnut Finnairia.
[/quote]
Mistähän olet tuolla hinnalla Tokioon matkannut? Oliko Japanin sisäinen lento? =D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]Tuossa vertailussa on mukana vain 60 yhtiötä eli murto-osa maailman lentoujtiöistä. Et varmaan myöskään lennä SAS:illa kun on sekin häntäpäässä ja Blue1 tietenkin boikotissa kun on SAS:in tytäryhtiö.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:53"]Viime syksynä Helsinki-Tokio-lennot maksoivat Finnairilla pikkuisen vajaa 600 euroa. En edes miettinyt muita vaihtoehtoja. [/quote] Minä maksoin Tokion-lennosta 350 €, en edes harkinnut Finnairia.
[/quote]
Mistähän olet tuolla hinnalla Tokioon matkannut? Oliko Japanin sisäinen lento? =D
[/quote]
Kolmella vaihdolla. Matkustusaika yhteen suuntaan 70h.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]Internetistä ja Helsingistä lento Tokioon. Netistä löytää edullisia hintoja.
Koska yhteydet ovat hyvät. Lennän paljon Aasiaan ja Finnairin Aasia -strategiasta johtuen aikataulut ovat loistavat. Helsinki-Shanghai_Helsinki, Helsinki-Peking-Helsinki, Helsinki-Tokio-Helsinki.
Kun vielä asuimme Pekingissä, kaikki tuntemani eurooppalaiset suunnilleen käyttivät Finskiä Helsingin kautta, erityisesti ruotsalaiset ja norjalaiset.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pyyhittiinkö pylly?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]