Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapurin 4 ja 2 vuotiaat

Vierailija
20.05.2009 |

oli taas eilen illalla kahdestaan ulkona, kerrostalon pihassa klo 21:00.

enkä mitenkään naapureita kyttää, kunhan iltapalaa tehdessä huomasin. olin juuri saanut oman 2 vuotiaani nukkumaan.

kuulostaako tuo muiden mielestä normaalilta, oonko ite vaan tosi hysteerikkö kun omaa sydäntä riipaisee.

ite en omaa 2 vuotiasta päästäisi kahdestaan 4 vuotiaan kanssa ulos, en edes 4 vuotiasta päästäisi yksikseen. varsinkaan kun useammin kuin kerran tuo pieni poika on ollut kadoksissa kun on lähtenyt omille teille.

ja eikö tuohon aikaan pienten pitäisi olla jos ei jo nukkumassa niin ainakin iltapalalla ja pesulla :O

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA riippuu todellakin lapsesta ja pihasta, miten uskaltaa päästää. Meillä uskaltaa. JA olen siitäkiitollinen. Pian muuttoedessä japelkään jo, jos joudun vangitseen lapset sisään, kun ovat tottuneet asumaan kesän ulkona. En käsitä, että kun Suomen kesä on lyhyt ja kaunis, niin se aika pitäisikykkiä sisällä " kun on vasta 2-vuotias."

t. se äiti, jonka lapsi saa olaa ulkona 6-8 tuntia tai vaikka 14, kunhan sisällä nukkuu

Vierailija
42/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotatte yhteydenottoa lastensuojeluun? Eikö olisi inhimmillisempää mennä suoraan äidin juttusille asiasta. Sanoa, ettei varmaan kannata jättää pientä vartioimatta? Miksi selän takana pitää tehdä pahaa toiselle? Ajattele, haluaisiko se lapsi, että ilmoitat sen äidin viranomaiselle? Tuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta iästä lähtien eli nuorempi oli 2v ja vanhempi 4v. Ikkunasta pystyi vahtimaan lapsia. Ovat nyt kouluikäisiä ja koskaan eivät ole pihasta ilman lupaa pois lähtenee. Vanhempi lapsi ei ollut vahtimassa pienempää, eikä todellakaan isomman lapsen vastuulla.

Vierailija
44/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kerrostalo jonka pihalle ajaa autoja.

Niille "maalla on mukavaa ja kyllä sitä ennenkin"-vastaajille että suurin osa lapsille sattuvista onnettomuuksista sattuu juuri siellä omalla pihalla maalla jossa vahtiminen on vähän niin ja näin. Tutustu tilastoihin jos et usko.

nuorin on aina saanut alkaa olla mukana ilman aikuista siinä vaiheessa kun on reilu 2 v ja osoittanut käyttäytyvänsä luotettavasti. Kyllä se musta on lapsesta paljon kiinni. Ei meillä isompien sisarusten tarvitse pienempiä vahtia, jokainen leikkii mitä leikkii ja äiti vahtii ikkunoista ja tulevat sanomaan, kun asiaa on. Meillä tietävät hyvin mitä pihalla saa tehdä ja mitä ei saa, ylipäänsä ja erityisesti jos ei ole aikuista läsnä ja ei ole ikinä ollut ongelmia sen kanssa, että tekisivtä jotain, mitä ei saa. Kyseessä siis omakotitalo, jossa aidat pihan ympärillä (pensasaidat). Yleensä olen kyllä myös ulkona, mutta en aina, ja silloinkin jos olen ulkona, niin ei mulla näköyhteyttä ole koko ajan lapsiin, en mä kulje niiden kintereillä ja katso tarkkaa mitä tekevät. Eli jos meinaa jotain tapahtua, niin ihan yhtä lailla voi tapahtua olen sitten pihalla tai en, ja harmi jos tapahtuu, mutta en mä aio lapsiani pitää silmällä joka sekunti. Saattavathan sisälläkin olla joskus eri huoneessa kuin minä ja jopa vielä huoneen ovi kiinni. Ihan yhtä laillahan siellä voi tapahtua jotain - lapsi hukkua vessanpönttöön tai kiivetä vaatekaappiin ja tippua alas tai jäädä jumiin sängyn alle tai...

jotkut lapset pärjää ulkona pienenä, jotkut ei isonakaan. Vähän yksilöllisyyttä ja tilaa lapselle.

Vierailija
45/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, palveluksen tekemistä lapsille ja koko perheelle. En tiedä millainen kuva sulla lastensuojelusta oikein on. Tuskin se naapurin sanominen mitään auttaa. Kyllähän täälläkin joka mamma on sitä mieltä että oma kasvatustyyli on se ainut ja oikea. Paljon tehokkaampi olisi virallisempi opastus asiassa. Sillä sitähän se olisi, ei ne sosiaalityöntekijät mitään ilkeitä mörköjä ole jotka ottaa lapset pois heti kun saa tilaisuuden.

ehdotatte yhteydenottoa lastensuojeluun? Eikö olisi inhimmillisempää mennä suoraan äidin juttusille asiasta. Sanoa, ettei varmaan kannata jättää pientä vartioimatta? Miksi selän takana pitää tehdä pahaa toiselle? Ajattele, haluaisiko se lapsi, että ilmoitat sen äidin viranomaiselle? Tuskin.

Vierailija
46/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat ehdottaneet lastensuojeluilmoituksen tekemistä. Totta kai on hyvä että sen voi tehdä nimettömänä, mutta jos kerran tunnet perheen, niin etkö voisi itse kohteliaasti kysyä, miksi lapset ovat keskenään näin myöhään ulkona. Jotenkin vaikka niin, että ite ei uskaltaisi, kun ovat tämmöisiä toheloita tms. Meistä nimittäin tehtiin ilmoitus lastensuojeluun, kun meillä muka kirotaan lapsille ja ravistellaan! Myönnän, että huutoa meiltä voi kuulua mutta se ravistelujuttu on kyllä ihan puppua. Ja vaikka ite tiedän ettei meillä asiat oo noin, niin on ruvennut tosiaan ahdistamaan asuminen tässä kerrostalossa, kun ei tiedetä kuka meitä kyttää. Ja joka kerran kun ääntä korotan, niin tulee se ilmoitus mieleen. Ja sossun tädit kävi meillä ja käyvät vielä uudestaankin, koska on pakko lain mukaan. Uusintakäynti on peruuntunut kaksi kertaa (kummankin osapuolen sairaustapaus) joten asian saaminen pois päiväjärjestyksestä lykkääntyy koko ajan. Mielipaha on ollut minusta ihan eri luokkaa, kuin että joku ois tullut kysymään suoraan. Siis ilman muuta kaikkien aikuisten pitää puuttua lasten hyvin- tai pahoinvointiin, mutta olisi tosi paljon reilumpaa tehdä se kasvotusten. Ja jos asia todella kalvaa mieltä, niin se on myös nopeempi tapa. Mulla on kaksi muksua ja vanhemmalla tosi paha uhma päällä. Monesti on tullut mieleen, että oon ihan hukassa sen poitsun kanssa eikä minusta oo kasvattamaan tota jääräpäätä. Niin ei siinä se sossun puuttuminen asiaan oikein itseluottamusta vahvistanut. Että oonko niin huono äiti, että musta tarvii tehä ilmoitus! Joo, ei tarvi nyt sanoa, että kyse ei ole minusta vaan lapsista. Ymmärrän. Jollakulla oli huoli meidän penskoista. Mutta joskus mietin, tekikö se joku ilmoituksen metelin vuoksi, koska ihan takuulla se väitetty ravistelu on valetta. Ehkä sossun sai sillä sitten nopeemmin tai varmemmin käymään meillä... Mutta siis, mene ihan suoraan juttelemaan niille naapureille.

Vierailija
47/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ottaisin todella pahalla jos naapurit tulisi minua neuvomaan lasteni hoidossa. minun ja omien lasteni on vaikea nähdä tuota perhettä jos heitä menen neuvomaan. vaikea tilanne, tosi vaikea :(

-ap

Vierailija
48/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pointti vaan se että 2 ja 4 vuotiaat leikkii kahdestaan ulkona kerrostaloalueella illalla jolloin sielä ei ole edes naapurintätejä valvomassa tai naapureiden isompia lapsia.

arvasin että jonkun mielestä mä oon oksettava kyylä, mutta luulen että tässäkin taas se koira älähti johon kalikka kalahti, eli ei taida lapset kovin tarkassa valvonnassa olla sullakaan.

-ap

Mikä laki määrää millon iltapalalle ja sänkyyn pitää mennä?????????

pistä se naamas sieltä ikkunasta pois kyttäämästä ja mee niitten kakaroittes viereen maate oksettaa tollaset kyylät!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
49/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että lapset on siellä kahdestaan!

Vierailija
50/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi rakastaa aina vanhempiaan ja haluaa uskoa heistä hyvää. Varmaan yksikään lapsi tässä maailmassa ei haluaisi eroon vanhemmistaan, vaikka perheessä olisi mitä ongelmaa. Joskus vaan on lasten parhaaksi tehtävä se ilmoitus. Pieni lapsi ei omaa parastaan läheskään aina tiedä. Jos herää vakava epäillys siitä, että lapsen turvallisuus, terveys tai kehitys on vaarassa, on mielestäni jokaisen velvollisuus puuttua asiaan.

Vierailija
51/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki taatusti menisivät ihan eri suuntiin.

Mitä tahansa voisi vielä tuon ikäiselle kaksikolle sattua, joten tuollainen touhuhan on täysin vastuutonta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme