Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapurin 4 ja 2 vuotiaat

Vierailija
20.05.2009 |

oli taas eilen illalla kahdestaan ulkona, kerrostalon pihassa klo 21:00.

enkä mitenkään naapureita kyttää, kunhan iltapalaa tehdessä huomasin. olin juuri saanut oman 2 vuotiaani nukkumaan.

kuulostaako tuo muiden mielestä normaalilta, oonko ite vaan tosi hysteerikkö kun omaa sydäntä riipaisee.

ite en omaa 2 vuotiasta päästäisi kahdestaan 4 vuotiaan kanssa ulos, en edes 4 vuotiasta päästäisi yksikseen. varsinkaan kun useammin kuin kerran tuo pieni poika on ollut kadoksissa kun on lähtenyt omille teille.

ja eikö tuohon aikaan pienten pitäisi olla jos ei jo nukkumassa niin ainakin iltapalalla ja pesulla :O

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiössämme 3 vuotias lapsi ajoi yksin pyörällä, äiti pämppäämässä. Poliisi soitettiin. Tiedäthän, että lastensuojeluun voit ottaa yhteyttä myös anonyyminä?

Vierailija
22/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa ulkona 6-8 tuntia päivässä,ja mullaon muutakin tekemistä kuin kytätä siellävieressä kun hän leipoo hiekkakakkuja. Isommat sisarukset katsoo perään jaitse kurkin ikkkunoista tai käväisen välillä pihalla. Asumme rivitaloyhtiössä,jossa turvallinen piha ja leikkipiha on 5m päässä meidän parvekkeen ovesta, josta näen pihalle. Eilen hän tuli sisään 21 maissa. Kun koulut loppuu,ovat varmaan pitempäänkin ulkona. Oltiin mekin lapsena aina kesäisin puoleen yöhön ja maatalossa asuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ulkoillakaan ei saisi edes kahdeksalta,vaan silloin pitäisi syödä iltapalaa : /

Me ulkoillaan usein vielä 22.30 koska illat ovat keväisin ja kesäisin ihania. Mikä ihme siinä on, että ei voisi. Mä ainakin nautin ihan täysillä ja lapset myös, kesäisin siihen aikaan näkee paljon sellaisia eläimiä, mitä muuten ei näe; esim lepakoita tms.

Vierailija
24/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aidattu, todella turvallinen piha, mutta SILTIKÄÄN en uskalla 4v ja 2v päästää kahdestaan pihalle. 4v siinä kyllä yksin leikkii ja jos isoveli 6v on paikalla, niin sitten kuopuskin saa pihalla olla (ekaluokkalainen osaa jo tulla sanomaan, jos kuopus tekee jotain epäilyttävää + katsoa vähän perään)

Vierailija
25/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäisi 2v yksin ulos, vaikka asumme omakotitalossa ja meillä on aika turvallinen piha. Lapsi voi kävellä pihalta pois ja mitä tahansa voi sattu jopa siinä pihalla!!! Muistaakseni joku 2v oli hukkunut omalla pihalla sankoon, vaikka perheenjäseniäkin oli ulkona samaan aikaan! Voi lapsiraukkoja, liian paljon vapautta liian pienenä. Miksi te teette niitä lapsia, jos ette jaksa/viitsi pitää niistä huolta??

Vierailija
26/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa ulkona 6-8 tuntia päivässä,ja mullaon muutakin tekemistä kuin kytätä siellävieressä kun hän leipoo hiekkakakkuja. Isommat sisarukset katsoo perään jaitse kurkin ikkkunoista tai käväisen välillä pihalla. Asumme rivitaloyhtiössä,jossa turvallinen piha ja leikkipiha on 5m päässä meidän parvekkeen ovesta, josta näen pihalle. Eilen hän tuli sisään 21 maissa. Kun koulut loppuu,ovat varmaan pitempäänkin ulkona.

lapsihan saa tietysti päättää itse jo 2-vuotiaana kuinka kauan siellä ulkona ylipäänsä ollaan...

Vierailija
27/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa ulkona 6-8 tuntia päivässä,ja mullaon muutakin tekemistä kuin kytätä siellävieressä kun hän leipoo hiekkakakkuja. Isommat sisarukset katsoo perään jaitse kurkin ikkkunoista tai käväisen välillä pihalla. Asumme rivitaloyhtiössä,jossa turvallinen piha ja leikkipiha on 5m päässä meidän parvekkeen ovesta, josta näen pihalle. Eilen hän tuli sisään 21 maissa. Kun koulut loppuu,ovat varmaan pitempäänkin ulkona.

lapsihan saa tietysti päättää itse jo 2-vuotiaana kuinka kauan siellä ulkona ylipäänsä ollaan...

olishan meidänkin 2 vuotias ulkona vaikka koko päivän jos itse sais päättää.. mutta meillä kyllä päättää vanhemmat tuonkin asian.

-ap

Vierailija
28/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan kerrostaloalueella. Joskus on keinumaan jäänyt, kun olen sisältä hakenut jotain, mutta ei ole halukas menemään muuten yksin ulos. Meillä ei ole edes näköyhteyttä puistoon. Ja pikkuveljen (kohta 2v.) kanssa ei tulisi mieleenkään jättää kahden ulos.

Minusta tuo aikakin on kummallinen, meillä kun molemmat lapset nukkuvat jo klo 20 aikoihin.

Vierailija
29/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljosta jäisi lapset paitsi, jos sisällä pitäisi olla jo ennen kklo 20.

jos ulkoillakaan ei saisi edes kahdeksalta,vaan silloin pitäisi syödä iltapalaa : /

Me ulkoillaan usein vielä 22.30 koska illat ovat keväisin ja kesäisin ihania. Mikä ihme siinä on, että ei voisi. Mä ainakin nautin ihan täysillä ja lapset myös, kesäisin siihen aikaan näkee paljon sellaisia eläimiä, mitä muuten ei näe; esim lepakoita tms.

Vierailija
30/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, juuri parhaillaan on omat 4v ja 1,5v lapset keskenään tuossa pihalla ja minä olen sairaan esikoisen kanssa sisällä. Ikkunasta seuraan koko ajan mitä touhuavat.

Meillä pahin tapaturma pihalla on sattunut juuri niin että olen itse ollut ulkona.

Vierailija
31/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne siinä mielessä eri, mutta omat ovat juuri sen 4 ja 2- vuotiaat ja vaikka isoveli on hyvinkin jämpti ja tarkka pitämään kiinni säännöistä, ei 2v välitä tuon taivaallista, jos veli häntä kieltää. Jopa nauttii siitä leikistä, että lähtee veljeään karkuun ym. Meillä siis ovat olleet yksin pihassa esim. olen käynyt laittamassa potut kiehumaan tai olemme tulleet kaupasta ja olen käynyt tyhjentämässä kauppakassit. Mutta en missään nimessä jättäisi heitä yksin ja jäisin vain sisälle oleskelemaan.

Pointti on kuitenkin se, että ei ole minkään isosisaruksen tehtävä/vastuu vahtia pienempää. Vaan aikuisen!!Mieti sitä ls-ilmoitusta nimettömänä...

Vierailija
32/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, juuri parhaillaan on omat 4v ja 1,5v lapset keskenään tuossa pihalla ja minä olen sairaan esikoisen kanssa sisällä. Ikkunasta seuraan koko ajan mitä touhuavat.

Meillä pahin tapaturma pihalla on sattunut juuri niin että olen itse ollut ulkona.

Mitä sitten, kun sille pienemmälle sattuu jotain ja se isompi on ollut "vahtimassa?" Viimeistään siinä vaiheessa lastensuojelu puuttuu asiaan ja ihmetteln myös miten voit laittaa noin suuren vastuun pienen 4v harteille? Aikuistu ja ota itse vastuu omista lapsistasi!

Vierailija
33/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tähän sivuteemana kulkevaan keskusteluun, että miten se uhkaa ketään, jos lapsiperhe ulkoilee iltakymmeneltä?

Vierailija
34/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaksi pientä lasta kahdestaan. kaikkia sekopäitä tääläkin päin liikkuu ja vois kuvitella että niitä on enemmän illalla kuin keskipäivällä. vaikka noita kahta en kahdestaan ulos päästäis oli kello mitä hyvänsä.

-ap

siis tähän sivuteemana kulkevaan keskusteluun, että miten se uhkaa ketään, jos lapsiperhe ulkoilee iltakymmeneltä?

Vierailija
35/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveetä :O

Vierailija
36/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorin on aina saanut alkaa olla mukana ilman aikuista siinä vaiheessa kun on reilu 2 v ja osoittanut käyttäytyvänsä luotettavasti. Kyllä se musta on lapsesta paljon kiinni. Ei meillä isompien sisarusten tarvitse pienempiä vahtia, jokainen leikkii mitä leikkii ja äiti vahtii ikkunoista ja tulevat sanomaan, kun asiaa on. Meillä tietävät hyvin mitä pihalla saa tehdä ja mitä ei saa, ylipäänsä ja erityisesti jos ei ole aikuista läsnä ja ei ole ikinä ollut ongelmia sen kanssa, että tekisivtä jotain, mitä ei saa. Kyseessä siis omakotitalo, jossa aidat pihan ympärillä (pensasaidat). Yleensä olen kyllä myös ulkona, mutta en aina, ja silloinkin jos olen ulkona, niin ei mulla näköyhteyttä ole koko ajan lapsiin, en mä kulje niiden kintereillä ja katso tarkkaa mitä tekevät. Eli jos meinaa jotain tapahtua, niin ihan yhtä lailla voi tapahtua olen sitten pihalla tai en, ja harmi jos tapahtuu, mutta en mä aio lapsiani pitää silmällä joka sekunti. Saattavathan sisälläkin olla joskus eri huoneessa kuin minä ja jopa vielä huoneen ovi kiinni. Ihan yhtä laillahan siellä voi tapahtua jotain - lapsi hukkua vessanpönttöön tai kiivetä vaatekaappiin ja tippua alas tai jäädä jumiin sängyn alle tai...

jotkut lapset pärjää ulkona pienenä, jotkut ei isonakaan. Vähän yksilöllisyyttä ja tilaa lapselle.

Vierailija
37/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän arvioida edellyttääkö tilanne toimenpiteitä.

Mulla vajaa 4-vuotias, enkä ikimaailmassa päästäisi häntä ulos yksin. Sisälläkin pitää olla vielä melkein koko ajan vahtimassa, niin saati sitten ulkona...

Vierailija
38/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän kirjoittaa, että lasta kuljetetaan rattaissa klo 22 koiralenkillä

vaan kaksi pientä lasta kahdestaan. kaikkia sekopäitä tääläkin päin liikkuu ja vois kuvitella että niitä on enemmän illalla kuin keskipäivällä. vaikka noita kahta en kahdestaan ulos päästäis oli kello mitä hyvänsä.

-ap

Vierailija
39/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laki määrää millon iltapalalle ja sänkyyn pitää mennä?????????

pistä se naamas sieltä ikkunasta pois kyttäämästä ja mee niitten kakaroittes viereen maate oksettaa tollaset kyylät!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
40/51 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mielestäni ole kyttäystä, jos on huolissaan naapureiden lapsista. Helpommallahan pääsisi, jos ei puuttuisi tuollaisiin asioihin vaan sulkisi silmänsä.

Minusta 2- ja 4- vuotiaan ei pitäisi olla kahdestaan kerrostalon pihalla oli kello mitä tahansa. Jokainen perhe tietysti itse päättää, milloin ulkoilee, mutta pitäisi terve järkikin sanoa, että 2-vuotiaan paikka ei ole yksin pihalla.

Itse olen pitänyt 3v jonkinlaisena raja, milloin lapsi voi hetken olla itsekseen ulkona, kun esim. olen hakenut jotain sisältä. Oma esikoinen on kyllä niin vilkas, että häntä ei ole kovin moneksi minuutiksi uskaltanut tuon ikäisenä jättää itsekseen.

Tsemppiä alkuperäiselle kirjottajalle! Kannattaa miettiä ilmoitusta lastensuojeluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan