Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen väkivaltainen äiti.

Vierailija
19.05.2009 |

Meillä on kolme pientä lasta ja mies rakentaa taloa. Olen kotona lasten kanssa aamusta iltaan ja välillä on semmoisia hetkiä että pimenee aivoissa ja olen ihan sekopää. Saatan tarttua lapseen kiinni tietoisesti satuttaen, ja välillä niin käy vaikkei lapsi olisi varsinaisesti tehnyt mitään väärää edes.

En tiennyt että mussa asuu tällanen demoni. Oon puhunu miehelle mut ei se oikein tajua (ei ole itse ollut koskaan edes yhtä kokonaista päivää yksin kotona, eli ei todellakaan tiedä miten raskasta se on), on vaan hiljaa ja myöntelee kun ehdotan että pitäiskö lapset laittaa päiväkotiin. Toisaalta se olis ihan tyhmää kun kerran olen työttömänä kotona.

Kukaan ei voi tietää miten hullu välillä olen, ja vaikka pyydän lapsilta kyllä anteeksi käytöstäni niin ei kai ne raukat kuitenkaan sitä ymmärrä miks äiti on niin raivo. Koen vaan että mulla ei oo mitään omaa tilaa eikä rauhaa.. Käy meillä lastenhoitaja joskus, ja ne päivät meneeki paljo paremmin kun edes hetkeksi pääsee pois. Ja neljäs lapsi on tulossa, taitaa jäädä viimeiseksi todellakin kun pakkohan se on ajatella lasten etua - vaikka ison perheen haluaisinkin. En tiedä miten selviän neljän pienen kanssa yksin sittenkään kun rakennus on valmis ja mies on sentään iltaisin kotona.. nyt tuntuu että en mitenkään.

En uskalla puhua neuvolassa kun ne laittais sossutätit asialle varmaankin, enkä mä nyt tietenkään halua lapsia antaa pois. Mut oikeesti, jos ne tietäis mitä täällä tapahtuu niin niin siinä kävisi. En ois ikinä uskonu että musta tulee tällanen. Onkohan mulle itelle oltu väkivaltasia lapsena?

Mitä mä voin tehdä? Haluaisin olla hyvä ja kärsivällinen, lempeä äiti. Enkä tällanen julma raivopää.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 17, hienoa että katsomuksesi on noin mustavalkoinen. Eli väität todellakin, että nämä kaksi tapausta ovat jotenkin verrattavissa toisiinsa?

Mites sitten kaikki väkivaltarikolliset, miten suomenlaki voi määrittää eriasteisiksi tiettyjä väkivaltarikoksia, jos eriasteisuuksia ei ole? Ainiin, tämä määritelmä oli vain sinun päässäsi.

Moni ei varmaan edes ole ennen tätä ketjua tajunnut, että tukistaminen on väkivaltaa eikä vain kuritusta. Kuinka moni sen pystyy myöntämään niistä sadoista äideistä, jotka tutkimustulosten mukaan lapsiaan kohtaan ovat väkivaltaisia? Vaatii rohkeutta myöntää edes toimivansa väärin.

Vierailija
62/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:34"]

Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa täysin ulkopuolisille puhuminen on helpompaa? Et nähtävästi. Ja tottakai ap:n tilanteessa hän pelkää moista, ei hän ole todellakaan ainut äiti joka joskus lastaan tukistaa suutuspäissään! Monet eivät sitä edes myönnä, että se on väärin. Heidän mielestään se saattaa olla osa hyvää kasvatusmenetelmää. Ap sentään myönsi, että hänellä on ongelma.

Hienoa että poljet poljettua alas. Onneksi et ole ammattiauttaja, sinunkaltaisesi ihminen saisi vain enemmän tuhoa aikaan.

[/quote]

Kannattaisiko katsoa asiaa myös lasten kannalta. Kuka heitä puolustaa? Siinä sitä sitten 10 vuoden päästä ollaan huuli pyöreänä, että miten meidän Jenni-Petterin koulu ei suju, on keskittymisvaikeuksia, väkivaltaa, näpistelyä, huumeita, alkoholin käyttöä. Mistähän se  voisi johtua? Äitikin oli silloin lapsuudessa niin turvallinen aikuinen, jolta sai suojaa...

Ei tämän maan lastensuojelukaan ole kauhean hyvissä käsissä, jos siellä on sinunlaisiasi päättäjiä.

Minä sentään uskallan sanoa mielipiteeni, vaikka se ei olisi sellainen, jota aloittaja toivoi. Mutta aikuinen kantaa vastuun teoistaan, niin minä kuin aloittajakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka sanoit että ap on kerjännyt vain sääliä.. Avautuminen jostain asiasta helpottaa yleensä kummasti, pahempi olisi jos ap ei voisi missään avautua. Mutta ei, heti joku viisas tulee tulkitsemaan kaiken vain säälipisteiden hakemiseksi.

Vierailija
64/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, väkivalta voi olla yksi syy. Mutta siihen, että jos lapsesta tulee varas ja koulu ei onnistu, voi olla monia muitakin syitä.

Kukaan vanhempi ei ole täydellinen.

En nyt sano, että silti puolustaisin väkivaltaisuutta, en puolusta. Mutten myöskään seiso ap:n tapauksessa syyttävä sormi pystyssä, koska hän ei sitä ansaitse.

Vierailija
65/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:38"]

Numero 17, hienoa että katsomuksesi on noin mustavalkoinen. Eli väität todellakin, että nämä kaksi tapausta ovat jotenkin verrattavissa toisiinsa?

Mites sitten kaikki väkivaltarikolliset, miten suomenlaki voi määrittää eriasteisiksi tiettyjä väkivaltarikoksia, jos eriasteisuuksia ei ole? Ainiin, tämä määritelmä oli vain sinun päässäsi.

Moni ei varmaan edes ole ennen tätä ketjua tajunnut, että tukistaminen on väkivaltaa eikä vain kuritusta. Kuinka moni sen pystyy myöntämään niistä sadoista äideistä, jotka tutkimustulosten mukaan lapsiaan kohtaan ovat väkivaltaisia? Vaatii rohkeutta myöntää edes toimivansa väärin.

[/quote]

Yritäpä sinäkin tulkita sitä lukemaasi. Olen koko ajan kirjoittanut, että kaikki väkivalta on väärin. Ei ole olemassa sallittua väkivaltaa. Aloittajan harjoittama väkivalta on yhtä väärin kuin Eerikaan kohdistuva väkivalta. Se, että niistä tuomitaan erilaiset ja -mittaiset rangaistukset on eri asia, en ole missään väittänyt, ettei näin olisi. Kannattaisi lukea tarkemmin?

Jos sinulle valkenee vasta tämän palstan kautta, että tukistaminen täyttää lievän pahoinpitelyn tunnusmerkistön, niin kannattaisi hengailla enemmän siellä tosielämässä?

Vierailija
66/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän ap sanonut että hän pieksää lapsiaan ja ei koskaan osaa olla rakastava, hyvä äiti? Hän mainitsi kirjoituksessaan JOSKUS käyttäytyvänsä näin, jos hermo on tiukalla. Oletko sinä kenties lähestulkoon yksin 3-4 lapsen kanssa?

Jännä että tämä yksi kirjoittaja saa kaiken väännettyä ihan ääripisteeseen. Mistäköhän johtuu?

Vierailija
67/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:45"]

Kyllä, väkivalta voi olla yksi syy. Mutta siihen, että jos lapsesta tulee varas ja koulu ei onnistu, voi olla monia muitakin syitä.

Kukaan vanhempi ei ole täydellinen.

En nyt sano, että silti puolustaisin väkivaltaisuutta, en puolusta. Mutten myöskään seiso ap:n tapauksessa syyttävä sormi pystyssä, koska hän ei sitä ansaitse.

[/quote]

Miksi ei ansaitse? Aloittajan mielestä hänen lapsensa ansaitsevat saada väkivaltaista kohtelua osakseen ja lainatakseni aloittajan tekstiä: välillä myös ihan aiheettomasti.

Vierailija
68/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 ;Kirjoitin, että MONI. En että MINÄ. Mutta hienoa kun sinä tulkitset asian näin.

Vierailija
69/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 20:48"]

Ja eihän ap sanonut että hän pieksää lapsiaan ja ei koskaan osaa olla rakastava, hyvä äiti? Hän mainitsi kirjoituksessaan JOSKUS käyttäytyvänsä näin, jos hermo on tiukalla. Oletko sinä kenties lähestulkoon yksin 3-4 lapsen kanssa?

Jännä että tämä yksi kirjoittaja saa kaiken väännettyä ihan ääripisteeseen. Mistäköhän johtuu?

[/quote]

Johtuu siitä, että olen nähnyt lähipiirissäni ihmisiä, jotka kipuilevat vielä vuosienkin jälkeen sitä, että lapsuudenkoti oli jollakin tavalla turvaton. Välttämättä ei edes väkivaltaa ole koettu, vain turvattomuutta.

Vierailija
70/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinunko lapset niitä siiliperheitä potkii hengiltä ja rääkkää koiria niin että ne pitää viedä piikille kun eivät kestä enää lasten kidutusta? Olenkin aina ihmetellyt millaisista perheistä niitä eläinrääkkääjiä tulee?

Vierailija
71/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon että hermot pettää liian helposti auttaa parhaiten uni. Ei siinä mitään sen kummempaa terapiaa ja keskusteluapua tarvitse, eikä varsinkaan mitään huostaanottoja. Kun saa nukkua tarpeeksi jaksaa lasten kanssa aivan toisella tavalla. Ainut mitä kannattaa miettiä on se miten saa lisättyä nukkumiseensa käytettyä aikaa; aikaisemmin petiin, lastenvahti ja itse päikkäreille...

Vierailija
72/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että aiheesta puhutaan. Syyllistäminen ja osoittelu ei auta ketään, niitä lapsia kaikkein vähiten. Tärkeintä on ohjata tekijä saamaan apua ongelmaansaja varmistaa, että lapset ovat turvassa.

Vierailija
73/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinä päivinä kun yö on nukuttu huonosti, niinä päivinä ei mitään ylimääräistä.  Ei pakkopullavierailuja, ei siivousta, ei leipomista, einekset kehiin, päivä jotenkin läpi ja seuraavan yön jälkeen uusi yritys.

Vierailija
74/76 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä täytyy hankki lisää ja lisää lapsia jos ei pinna riitä 1-3 kanssakaan, ei voi tätä tajuta?

Vierailija
75/76 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole lukenut aiempia viestejä, niin ap ilmoittaa olevansa vanhoillislestadiolainen, eli ehkäisy on kielletty.

Omituista, että pitää kommentoida vaikkei edes tiedä mihin kommentoi?

Vierailija
76/76 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan nyt vaan kantaa siihen avunpyytämiseen. Mulla ihan eri tilanne, käytin alkoholia todella paljon aikaisemmin ja saatoin (silloin 4v) lapseni monet kerrat vaaraan. Sammuin ja olin välinpitämätön. Jossain vaiheessa havahduin tilanteeseen ja soitin itse lastensuojeluun. Ne auttoi mut pois siitä helvetistä, eivät vieneet lastani koska MINÄ olin se joka haki apua. Ihmettelen suuresti ettei kukaan silloin puuttunut meidän asioihin, mä en nimittäin dokannut "piilossa".

Ole avoin, kerro kaikki, kerro että tarvit apua. Vaikka siellä neuvolassa tai lekurilla. Et sä muuten saa tohon mitään muutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi