Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen väkivaltainen äiti.

Vierailija
19.05.2009 |

Meillä on kolme pientä lasta ja mies rakentaa taloa. Olen kotona lasten kanssa aamusta iltaan ja välillä on semmoisia hetkiä että pimenee aivoissa ja olen ihan sekopää. Saatan tarttua lapseen kiinni tietoisesti satuttaen, ja välillä niin käy vaikkei lapsi olisi varsinaisesti tehnyt mitään väärää edes.

En tiennyt että mussa asuu tällanen demoni. Oon puhunu miehelle mut ei se oikein tajua (ei ole itse ollut koskaan edes yhtä kokonaista päivää yksin kotona, eli ei todellakaan tiedä miten raskasta se on), on vaan hiljaa ja myöntelee kun ehdotan että pitäiskö lapset laittaa päiväkotiin. Toisaalta se olis ihan tyhmää kun kerran olen työttömänä kotona.

Kukaan ei voi tietää miten hullu välillä olen, ja vaikka pyydän lapsilta kyllä anteeksi käytöstäni niin ei kai ne raukat kuitenkaan sitä ymmärrä miks äiti on niin raivo. Koen vaan että mulla ei oo mitään omaa tilaa eikä rauhaa.. Käy meillä lastenhoitaja joskus, ja ne päivät meneeki paljo paremmin kun edes hetkeksi pääsee pois. Ja neljäs lapsi on tulossa, taitaa jäädä viimeiseksi todellakin kun pakkohan se on ajatella lasten etua - vaikka ison perheen haluaisinkin. En tiedä miten selviän neljän pienen kanssa yksin sittenkään kun rakennus on valmis ja mies on sentään iltaisin kotona.. nyt tuntuu että en mitenkään.

En uskalla puhua neuvolassa kun ne laittais sossutätit asialle varmaankin, enkä mä nyt tietenkään halua lapsia antaa pois. Mut oikeesti, jos ne tietäis mitä täällä tapahtuu niin niin siinä kävisi. En ois ikinä uskonu että musta tulee tällanen. Onkohan mulle itelle oltu väkivaltasia lapsena?

Mitä mä voin tehdä? Haluaisin olla hyvä ja kärsivällinen, lempeä äiti. Enkä tällanen julma raivopää.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yliväsynyt ihan selkeästi. Koita saada lapset vähän hoitoon. Tai ota joku nuori kesäduuniin hoitamaan lapsia pari h/pv. Sekin auttaa!

Vierailija
2/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi uupua. Silloin ei itse enää ymmärrä kuinka väsynyt on, mutta hyviä merkkejä on tyytymätömyys itseensä ja hermojen kiristyminen. Lisäksi ajatus "ettei mies ymmärrä" on varmasti totta, mutta voiko ketään vaatia ymmärtämään "sun sisäistä maailmaa". Tarvitset lepoa ja aikaa, että pääset takaisin siihen olotilaan, että olet tyytyväinen itseesi. Myös keskusteluapua olisi hyvä.

Missä asut? Helsingissä on ainakin mielenterveyshoitajia useilla terveysasemilla. Mene lääkäriin ja kerro väsymyksestäsi. Älä tyydy vain lääkkeisiin vaan pyydä keskusteluapua. Laita lapset päiväkotiin (vaikka 6 h/3päivää viikko). Sinulla on oikeus saada apua, kun ei jaksa. Voimia keränneenä olet taas tyytyväisempi itsekin itseesi.

- entinen uupunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä on hyvä lähteä eteenpäin. Tilanne ei saa jatkua sillä lapsesi kokevat valtavaa turvatomuutta. Sinun pitäisi saada apua ja keinoja kanvoida vihan ja turhautumisen tunteesi muihin kuin lapsiisi.

http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/162-perhevakivalta

Vierailija
4/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monella ystävälläkin, kyllä se on tosi yleistä että äidit pahoinpitelevät lapsiaan.

perheneuvolan psykologi vois auttaa..

mutta ehkä paras ois kuitenkin ottaa omaa aikaa, lomaa, tarpeksi usen niin saa tilannetta nollatua.

ei ne sossut mihnkään läpsimiseen tms. kyllä puutu, mutta en nyt ensimmäisenä sinne kertos.

Vierailija
5/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) tukistus, luunappi - tuomittavaa mutta anteeksiannettavaa

2) selkäsauna, huoneeseen retuuttaminen niin, että jää mustelmat, läpsäisy - menee rajan yli, mutta voisi antaa ehkä anteeksi jos heti lopetat

3) kuristaminen, piekseminen, potkiminen, esineillä mätkiminen, vauvan ravistelu, polttaminen jne. kiduttaminen - lapset kerrasta pois, eikä sääliä paskalle.

Vierailija
6/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse leikkiä sankariäitiä jos ei jaksa!

Laitat lapset päiväkotiin vaikka puolipäiväisiksi. Se jo auttaa. Otat lastenhoitoapua kaikilta jotka sitä tarjoavat. Pistät joskus miehen hoitamaan lapsia ja menet itse jonnekin lepäämään.

Tsemppiä!!!

kolmen äiti (neljättä ei tule!)

Vierailija
8/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 2 ja 4 v lapset, voisin ottaa lapsesi meille vaikka aamupäiväksi ulkoilemaan kerran viikossa , saisit omaa lepoaikaa ? Asun itä-suomessa ?

Vierailija
9/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voit hyvin kertoa neuvolassa, saisit perhetyöntekijän apuusi,

voimia!

Vierailija
10/76 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni varmaan pahoinpitelee lastaan. Miten kukaan äiti voi satuttaa pientä lasta? (tai isoakaan)

mä nään ihan punaista ku luen/kuulen tämmöistä, oma äiti kävi päälle milloin mistäkin syystä..

mikään, ei mikään asia maailmassa tunnu yhtä pahalle kun oman äidin lyönnit/ töniminen tmv.

Vierailija
11/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano tätä pahalla, mutta eikö olisi kannattanut jättää alunperin siihen yhteen/kahteen lapseen. Varmaan olet oireillut noin jo sen ekan ja tokan kohdalla?

Yleensäkin monilapsisissa perheissä tuo on kai yleinen ongelma (omassa tuttavapiirissäni ainakin) ja lisää lapsia tehdään, vaikka edellisetkin ovat ihan hunningolla. Ihan kuin jotkut vain jotenkin PÄTEÄKSEEN tehtailisivat lapsilaumaa, vaikka rahkeet eivät sitten riitäkään.

Vierailija
12/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran mä mietin tätä meikäläisten vimmaa rakentaa omakotitaloja! Mikä niiden projektien oikea hinta on, ei rahassa vaan tunteissa, suhteissa ...

KT:ssa asuva perheenäiti

Vierailija
13/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset apua mutta usko huviksesi että siinä vaiheessa kun kerrot käyväsi käsiksi lapsiisi, se on viimeinen kerta kun sinulta kysytään yhtään mitään...

Vierailija
14/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa 3 alle kouluikäistä ja molemmilla ollut väkivaltaisia tunteita lapsia kohtaan. Meitä on auttanut se, että ollaan pystytty niistä avoimesti keskenämme puhumaan, eikä kummallakaan kiukku ole purkautunut lapsiin.

Vaimo ollut 6 vuotta kotona ja olen ihmetellyt, että mistä hän on voimansa saanut, en tiedä edelleenkään. Toivo ntodellakin jaksamista sinulle ja yritä nyt ainakin ihan heti ottaa se oma aikasi jostai nhinnalla millä hyvänsä, ennekuin tapahtuu mitään pahempaa.

Isukki

Vierailija
15/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka auttaa raivokohtauksiinkin. Vaikea ajatella, että kotihoito olisi teidän tapauksessa jotenkin parempi, kuin päivähoito.

Ymmärrätkö, että teidän pitäisi jo olla lastensuojelun asiakkaita?

Vierailija
16/76 |
22.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
17/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae töitä tai opiskele jotain, mikä eniten innostaa. Älä turhaan luule olevasi jotenkin erityisen huono ihminen. Uskoisin että useimmilla ihmisillä menee hermot kun ei saa hetkenkään rauhaa. Ette te mitään lastensuojelua tarvitse, tuskin masennuslääkettäkään. Todennäköisesti lepo riittää.

T: Kolmen lapsen virikehoitoäiti

Vierailija
18/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisiko väkivaltainen isä näin paljon tsemppausta? En usko. Väkivalta ei ole ikinä hyväksyttävää.

Lapsiin et sitten muuten enää ikinä koske pahalla. Onko selvä???

Vierailija
19/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a lapset ehdottomasti hoitoon. Kenelle yrität päteä? Jos et jaksa et jaksa. Parempi kai niiden lasten on olla vaikka 5-6h päivässä hoidossa kuin saada mutsilta turpaan! Mieti nyt itsekin.

Vierailija
20/76 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin huonosti, siis neljäs tulossa, eli joudut olemaan äitiystyössä (ei lomalla!) joka tapauksessa. Laita vanhemmat lapset osa-aikahoitoon on minun neuvoni.

hae töitä tai opiskele jotain, mikä eniten innostaa. Älä turhaan luule olevasi jotenkin erityisen huono ihminen. Uskoisin että useimmilla ihmisillä menee hermot kun ei saa hetkenkään rauhaa. Ette te mitään lastensuojelua tarvitse, tuskin masennuslääkettäkään. Todennäköisesti lepo riittää.

T: Kolmen lapsen virikehoitoäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän