Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheet, apua! Miten teillä on järjestetty kesän tapaamisajat?

Vierailija
19.05.2009 |

Onko kuukausi tapaajavanhemman luona? Onko koko ajan vai käykö kotona viikonloppuisin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kesäkuussa viikon isällä, sitten 2 viikkoa kotona (normit arkitapaamiset). Kesäkuun lopun 1,5 vkoa taas isällään ja heinäkuussa normaalit tapaamiset. Elokuun alussa vielä viikon isällään, mietitään just miten hoidetaan loppuelokuu ennen kuin koulu alkaa. Kuukausi kummankaan luona ilman tapaamista toisen vanhemman kanssa kuulostaa aika hurjalta?!

Vierailija
2/8 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensäkin vain yhden viikonlopun kuukaudessa. Joskus hyvin harvoin on saattanut jonkun ylimääräisen 2-3 päivää kesällä pitää lapsiaan. Kääntöpuolena sille, että ei tunnu juuri lapsiaan kaipaavan, on se, että kun me teemme kesäreissusuunnitelmia, ei tarvitse huomioida lasten isän toiveita. Riittää, kun kerron milloin olemme reissussa, ja sovitaan se kuukausittainen viikonloppu sen pohjalta.

Erosta pian 10 vuotta ja lapset nyt lähestymässä teini-ikää. Esikoinen (12) haluaisi viettää kesällä isänsä luona pidemmän pätkän, mutta se ei isälle ja hänen uudelle perheelleen sovi. Onneksi isänpuolen mummolassa saavat olla aina viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kesäkuussa 2 vkoa ja heinäkuussa 2 viikkoa. Silloin oli vain siellä etäperheessä sen ajan. Nyt isompana mennään mielen mukaan. yttö yläasteella.

Vierailija
4/8 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatta olla joskus 3-4 päivää, jos on jotain hauskaa ohjelmaa. Mies ei pidä lomia, joten ei ole kotona viikolla.

Vierailija
5/8 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vähän miten sattuu isällä vapaata olemaan,mutta maximissaan viikon putkeen.esim nyt menevät juhannuksen aikaan 3-4päivää ja heinäkuussa viikon.sit varmaan muita lyhempiä aikoja

Vierailija
6/8 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä on ope: koko kesä lomaa.

Niinpä hän piti myös lasta sen viisi viikkoa.

Periaatteessa joka toinen vknloppu tapaamiset oli runko ja sitten saattoi olla isällään kolme viikkoa (tietty mun vknloppu välissä)

Näin meni ala-asteikäisestä.

Poika menee nyt ysille ja minä kotona mammalomalla. Tänä kesänä rukkaamme vähän löysemmin rantein. Mutta periaate on se, että 5 viikkoa mul ja 5 vkoa isällään.

Korostan vielä, että en kertaakaan ollut lomalla ilman lastani. Jos lapsi oli isällään 2 vkoa, minä olin töissä. Meillä tämä toimi ihan ok.

Vierailija
7/8 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pientä lasta (päiväkoti-ikäisiä) ovat olleen isällään kesäisin viikon kerrallaan. Pidempi aika on minun mielestäni liikaa sekä lapsille että mulle. Lapset kuitenkin ikävöivät minua ollessaan isällään, joten en näe pidemmissä tapaamisissa vielä järkeä.

Sitten kun lapset ovat koulussa, niin mietitään tilannetta uudelleen. En tosin usko, että sen miehen kanssa toteutuu kovin pitkät tapaamisjaksot... luottamus lasten hyvinvointiin isänsä luona kun ei ole kovin häävi.

Vierailija
8/8 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että pisimmillään 2 viikkoa yhtäjaksoisesti samassa paikassa.

Lapsilla kaksi melko lailla "yhtä tärkeää" kotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi