Jos joutuisit sektioon/synnyttäisit sektiolla
montako lasta uskaltaisit hankkia/vaikuttaisiko se sinun ratkaisuusi lasten lukumäärän suhteen?
Välillä kuumeilen vauvaa, mutta kun tietää mihin joutuu niin ei huvittais enää lähteä leikkimään... ;) kaksi sektiota jo takana ahtaan lantion vuoksi, vaikka lapset pieniä 3-3,5kg silti minulle liian isoja. Myös itse olen painoindeksiltäni normaali, raskausaikana paino noussut vain vähän, eikä diabetesta. silti noin. Ahdas on ahdas ;(
Kommentit (14)
synnytti 6 sektiolla, eivät vaan syntyneet alakautta.. sit poistettin kohtu, ku ei enää olis kestäny enempää...
menossa neljäs raskaus ja tulossa neljäs sektio. Diabeetikkomamma kyseessä.
ja jos 2 syntynyt sektiolla, niin kolmas tulee automaattisesti sektiolla syntymään... vai muistanko väärin.
mulle on tehty sektio, mutta viimeiseen asti halusin ja toivoin alatiesynnytystä. ei kyllä ollut mitenkään herkkua, enkä ymmärrä ihmisiä, jotka toivoo saavansa synnyttää sektiolla jos ei ole estettä snnyttää alateitse. tosin mulla on se alatiesynnytys kokematta, joten ihan puolueton en tässä ole..
kaipa se kolme olis maksimi jos toinenkin syntyisi sektiolla.
että seuraava synnytystapa on sektio. Tiedän myös, että on yksilöllistä kuinka monta kohtu kestää.
Ajattelin vain kysyä teidän mielipiteitänne, monta itse haluaisitte, jos joutuisitte sektiolla synnyttämään tai vaikuttaisiko se teidän lapsilukumäärään? ;) Henkilökohtaista mielipidettä penään, faktat aika hyvin tiedossa jo. Lääkärin kanssa asiasta keskusteltu jne.
-ap
synnyttänyt alateitse mieluummin, kiireellinen sektio x 2. Eipä ole lapset laskeutuneet edes, että ponnistusvaiheeseen olisi päästy etenemään. Kivut ym. hoidettu hyvin, vika lantiossa.-ap
Kukaan ei ollut kiinnostunut voinnistani synnytyksen alussa, oli hankalaa tavata edes yhtä lääkäriä joka olisi kohdellut minua muuna kuin kävelevänä kohtuna :(.
1 alatiesynnytys (esikoinen) ja 3 suunniteltua sektiota.
Viimeisin sektio 9/08, ja uutta tulokasta kaipaillaan, sitä perheemme kuopusta ;)
Eli esikoinen ja toinen syntyivät kiireisellä sektiolla. Tuon jälkeen olen kolme lasta synnyttänyt ja lisää haaveilen.
Eli alateitse muka?
Mulle ainakin lääkäri sanoi, että jos 2 sektiota, niin kolmas lapsi tulee automaattisesti maailman sektiolla, kohtu ei enää pysty supistelemaan tarpeeksi jotta alatiesynnytys olisi mahdollinen.
lokakuussa. Neljännestä lapsesta vielä haaveilen! Sektiolla siis kaikki.
Haluaisin joka tapauksessa 3 lasta, max. neljä. Sen määrän sektioita voi normaalisti tehdä.
Nyt olen synnyttänyt kaksi alateitse.
viimeisen jälkeen lekuri totesi, että kohtu kestäisi vielä 4. ja 5:kin, mutta ei enää ole haluja lähteä leikkimään, kun ikääkin on melkein 40v, muutkin riskit alkaa olal sitä luokkaa, että kun kolme kertaa on onnistunut (lapsi on terve), ei viitti enää kokeilla onneaan. Ja onhan sitä näissäkin:) Eli sektio ei ole syy miksi en enää tee lapsia, mutta keskustele ammattilaisen kanssa, jokainen meistä on erilainen-
Kaverilla on kolme sektiolasta. Kolme raskautta.
ei alatiesynnytystä. Lähinnä siksi, ettei kohtu välttämättä kestäisi supistuksia vaan repeämisriski vanhojen arpien kohdalta on olemassa. Lähinnä kait normaalitilanteessa silloin, jos synnytys käynnistyy ja tulee oikeita synnytyssupistuksia. Siis jos ei ole todettu mitään ohentumaa edellisissä sektioissa.-ap