Kamalan kalliiksi tulee tää toukokuu =( Pitää ostaa lahjat koululaisen opelle ja
harrastusohjaajalle, päiväkotilaisen hoitajille (4 hoitajaa) sekä taaperon perhekerhon ohjaajille (2 ohjaajaa), lisäksi esikoisen kahdet kaverisynttärit ja kummitytön synttärit sekä lasten serkun synttärit! Menee väkisin 100-200 euroa lahjoihin, huoh! Ei ole halpaa äideillä :( !
Kommentit (19)
Täällä myös lahjojen osto edessä, synttärit ja lintsillä käynti. Huh jos kesäkuu olis jo rahakkaampaa.
sekä lahjat esikoisen ystäville, jotka olemme tunteneet ekaluokkalaisista lähtien.
Rahaa tulee ja menee aina.
Ihanaa että on aihetta juhlaan!
Omat lapset ovat nyt ensimmäistä vuotta tarhassa (3 ja 5 v). Itse olen nelikymppinen, enkä muista koskaan vieneeni esim. opelle jotain lahjaa silloin aikanaan. Eikä kyllä kukaan muukaan silloin vienyt. Ovat ilmeisesti ajat muuttuneet. Tosin mitä opettaja/hoitaja tekee n. 10 euron hintaisella krääsällä, mitä vuosittain kaikilta saa. Opettajat/hoitajat, mitä mieltä itse olette?
en osta koskaan opettajille mitään..toukukuussa on kevätretket ja niihin menee rahaa.Mutta kesän huvipuisto yms.reissut kyllä tulee paljon kalliimmaksi..mieluummin vietetään päivä huvipuistossa kun ruvetaan jokaiselle opetttajalle/ohjaajalle jotain ostamaan=)
Ostat vaikka puuhelmiä ja askartelette kaikille korut, tai värkkäätte jostain rintaneulat, ostat vaan niitä pohjia ym. Tulee melko halvaksi.
Ei tartte maksaa, ihan yhtä hyvä. Tai sitten osta kimppu tulppaaneja, ja jaa se kaikille opettajille, laita niihin nätit nauhat ympärille. Ei tuu kalliiksi.
Oon ite lto, enkä koskaan odota mitään lahjoja. niitä on ihan mukava saada, mutta en loukkaantuisi jos en saisi, ja ilahtuisin kortista tms. yhtä paljon.
nyt tuntuu, että se olis melkein pakollista.
ei siinä kovin kalliita lahjoja anneta. Itse olen opettaja, enkä odota tai toivo mitään lahjoja. Se, mistä ilahdun kyllä kovasti, on lapsen itsetekemä kortti, eikä sekään toki pakollista ole.
Teet turhasta ongelman. Korkeintaan koululaisen opelle! Serkunkin lahjan voit hyvin unohtaa. Meillä on 27 serkkua, arvaa, ostetaanko jokaiselle lahja. Eikä harrastusopeille tartte mitään, kiitos ja hali riittävät.
opettajana olen kokenut välillä jopa vähän nolona, kun saan niin paljon lahjoja jouluna ja keväällä. Tosiaan jos haluaa muistaa, niin vaikka lapsen tekemä kortti tms. on tosi kiva. Pakko tai ajatus pakosta syntynee vaan vanhempien mielessä, ei opet oikeesti tarvi tai odota lahjoja.
-ope-
Ostat vaikka puuhelmiä ja askartelette kaikille korut, tai värkkäätte jostain rintaneulat, ostat vaan niitä pohjia ym. Tulee melko halvaksi.
Mun äiti oli ohjaaja ja isä opettaja. Monta vuotta mentiin suoraan päättäjäisistä mökille ja kukat kuihtui.
Tunnen monta opettajaa ja yleinen mielipide oli lapsen itsensä tekemä kortti on ykkönen.
Varsinkin äidilla oli joka vuosi 6 ryhmää ja vähintään puolet toivat paketin. Siinä niitä paketteja sitten oli, arvo just alle 10 euroa ja loppujen lopuksi vuosien päästä mä vein ne kirpparille.
Omatehty rannekoru puuhelmistä tai oma tehty kortti, näitä mä antaisin.
Ehkä ei kaverisynttäreille, mutta jos nyt pari lahjaa ostatte.
kerätkää koululaisten/tarhalaisten vanhempien kesken kimppalahja.
pari euroa per lapsi, niin saatte esim lahjakortin (kulttuuria, stockmann, joku opettajaa kiinnostava harraste tai aihe).
Ei mitään kympin krääsiä...
Harrasteopettajat voi suosiolla jättää väliin...
mutta vastauksista päätellen näköjään on joitakin äitejä, jotka tosissaan ostavat lahjoja opeille ja ohjaajille.
Kamalan kalliiksi tulee tää toukokuu =( Pitää ostaa lahjat koululaisen opelle ja harrastusohjaajalle, päiväkotilaisen hoitajille (4 hoitajaa) sekä taaperon perhekerhon ohjaajille (2 ohjaajaa), lisäksi esikoisen kahdet kaverisynttärit ja kummitytön synttärit sekä lasten serkun synttärit! Menee väkisin 100-200 euroa lahjoihin, huoh! Ei ole halpaa äideillä :( !
Itse ostan koululaisen opettajalle jotain pientä ja päiväkotiin jotain yhteistä herkkua kahvihuoneeseen. Muut saavat olla ihan ilman. Minulle ei tule paha mieli, vaikka en saisi yhtään lahjaa ja kortti on oikeasti kivempi kuin jokin tuikkulyhty, joka ei sovi meille yhtään.
t. yläkoulun ope
Mä vein ekaluokkalaisen opelle joululahjaksi pikkuisen Kultasuklaan rasian valkosuklaanappeja. Ja huvittuneena kuulin kun ekaluokkalaiseni kertoi open jakaneen suklaat luokalleen tammikuun ekoina päivinä. =0)
Ehkä ei pidä tai voi syödä suklaata, ehkä halusi vain jakaa lasten kanssa ne.. mutta ei ainakaan ollut ope suklaan tarpeessa.
Opeille ei kylä kannata hirveesti kantaa tavaraa...ostakaa mielummin vaikka joku kukkanen, vaikka kesäkukka, joka menee parvekkeella tai puutarhassa ja paketoitte kauniisti. Se ilahduttaa kesän, eikä keräänny kaappeihin...Aika hirveetä olis saada päälle 20 oppilaalta joku kippo ja kuppi...mihkä ihmeeseen ne keräät!!
harrastusohjaajalle, päiväkotilaisen hoitajille (4 hoitajaa) sekä taaperon perhekerhon ohjaajille (2 ohjaajaa), lisäksi esikoisen kahdet kaverisynttärit ja kummitytön synttärit sekä lasten serkun synttärit! Menee väkisin 100-200 euroa lahjoihin, huoh! Ei ole halpaa äideillä :( !
ei ne tartte sellasia.
kevätjuhlavaatteita ja kesäkuun alussa on heti yhdet häätkin (= lahjan osto sinne)
t. ap