Jussina anopille pihamökkiin. Miten käytännössä teillä
nukkumaanmeno on järjestynyt? Meneekö äiti lasten kaa nukkumaan ajoissa ja mies jää muiden kaa "juomaan" aamuyöhön asti vai...
Voiko koko perhe vetäytyä nukkumaan esim klo 22 oman mökin rauhaan?
Miten olette nää mökkireissut järjestäneet pienten lasten kaa?
t. mami ja lapset 3v ja 5 v.
Kommentit (5)
Jos on mukava porukka, niin äitiltä löytyy itkuhälytin tämmöisiä tapauksia varten :)
Kun lapset olivat pienempiä (3- ja 1-vuotiaat), laitettiin molemmat vaunuihin/rattaisiin nukkumaan ja otettiin sieltä myöhemmin illalla mukaan mökkiin nukkumaan.
itkuhälyytin on eikä se pihamökki ole niin kaukana, etteikö ilmankin kuulisi jos jotain on. Mutta meillä on kyllä ollut tapana, että näitä erikoisöinä jussina ja uutenavuotena lapsetkin saa valvoa ja katsella kokkoa tai raketteja.
Ollaan vietetty tähän asti jussit äitini mökillä, järven rannalla ja iso kokko. Ja naapurit mulle tuttuja 30 vuoden takaa. Välillä on ollut miehen isä vaimonsa kanssa ja välillä miehen äiti miehensä kanssa jussi vietossa.
Lapset nukkuu päämökissä ja äitini on joka juhannus herännyt aamulla lasten kanssa, niin olen itse saanut valvoa. Vauva aikana vauva nukkui kopassa kokolla, sittemin oli itkuhälytin iltaisin mukana ja aina välillä käytiin vilkaisemassa nukkujia. Mökillä on yleensä ollut iäkäs isoäitini, joka viimeistään kahdelta on vetäytynyt nukkumaan.
Toisaalta lapsetkin ovat leikki iässä saaneet valvoa naapurien lasten kanssa hiukan aikaa kokolla, joka sytytetty ysi aikaan iltaisin - eli nukkuminen on venähtänyt siihe kymppiin yhteentoista illalla.
Jos on mukava porukka, niin äitiltä löytyy itkuhälytin tämmöisiä tapauksia varten :)