Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja! Paljonko tarjota asunnosta?

Vierailija
19.05.2009 |

Rivari rakennettu 2007 ja vh-hinta 158 000e. Onko noin uudesta, kun remppaa ei ole, niin -15% liikaa. Eli silloinhan tarjoushinta olisi 135 000e.Toisaalta yrittäähän aina voi...

Onko paikalla asuntokauppoja tehneitä?

Asunto ei ole pääkaupunkiseudella, vaan pohjois-suomessa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo-15% hyvä aloitus, voisiko teidän mielestä mennä läpi? Vai olisiko -10% "kohteliaampi" aloitus? Onko -15% ihan normaali tarjous??

Neuvoa kaipaa, aiomme tehdä tänään tarjouksen illalla, kun menemme katsomaan asuntoa toisen kerran.

-ap

Vierailija
2/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nelosen aunnon etsintäohjelmassa se asunnonetsijä kerran sanoi että kannattaa tarjota summa jossa on vielä neuvotteluvaraa. Summan täytyisi olla kuitenkin niin suuri että myyjä ajattelee että olette oikeasti ostoaikeissa.

Kuten sanoit yrittää aina voi mutta kyllä tuo aika pieneltä tarjoushinnalta näin äkkiseltää kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että monet pitävät juuri 10-15% tavallisena summana.

Vielä mielipiteitä.

-ap

Vierailija
4/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika suurelta hinnan pudotukselta näin äkkiseltään, kun kyseessä on melko uusi asunto ja remontin tarvetta ei ole. Itse olen myymässä asuntoani, jonka hintapyyntö on 172 t€ ja alin tehty tarjous on ollut 164 t€. Asuntomme on Pohjois-Savossa ja 2005/2006 rakennettu rivari.

Itse en siis myisi asuntoani 135 t€:lla... Mutta kuten sanottu, yrittäähän aina voi, jos myyjällä on tilanne, että asunto on "pakko" saada myytyä.

Vierailija
5/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika suurelta hinnan pudotukselta näin äkkiseltään, kun kyseessä on melko uusi asunto ja remontin tarvetta ei ole. Itse olen myymässä asuntoani...

Lisään vielä, että asunnon hintaanhan vaikuttaa tietenkin myös sen sijainti eli millaisella aueella (mitä näkyy ikkunasta, onko rauhallista, kuinka kauas on palveluihin jne.). Oma asuntoni on monen mielestä erittäin hyvällä paikalla, naapureita ei juurikaan edes huomaa olevan, palvelut lähellä...

Vierailija
6/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta vanha asunto ja hinnan pudotus, jolla kaupat tuli oli 5%, noi 10-15% alemmat tarjoukset naurettiin ulos. Tokikaan meillä ei ollut tilannetta, että olisi ollut pakko myydä.

Vierailija
7/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen asunto kyseessä?

Vierailija
8/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän sitä sitten lähdetään neuvottelemaan. Voihan myyjällä olla pakkorako, ja kauppa tulee selvästi pyyntiä alemmalla hinnalla. Kyllä ne siihen tarjoukseen kuitenkin joutuu vastaamaan, eli tarjoa ihan rauhassa vaikka se -15 %.

Vierailija
9/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myyjällä on pakkorako eikä muita tarjouksia ole, niin voi lähteäkin. Mutta jos on ollut paljon kiinnostunutta porukkaa esittelyissä ja korkeampia tarjouksia, niin sun tarjouksella pyyhitään peffaa. Tarjoaisin itse 142000, eli -10 %. Jos se ei mene läpi, korota tarjousta. Tiedustele välittäjältä, onko tullut tarjouksia.

Me myytiin muinoin kaksiota, rempattu lattiasta kattoon, sijainti hyvä, taloyhtiön asiat kunnossa, pyynti oli 78000 euroa. Tarjouksia tuli 6 ja alin oli 65000 euroa, sille ei lotkautetttu korvaakaan. 2 ylintä oli 77000 ja 76000. Asunto meni 2 viikossa ja hintaa tuli lopulta 79500 euroa, kun tuli kilpahuutoa. (Eikä meillä ollut pakkorako myydä sitä, se vaan kävi ahtaaksi.) Itse tingin samasta asunnosta pois pyyntihinnasta aikoinaan 18 %. Silloisella myyjällä oli pakkorako, asunto oli silloin huonokuntoinen kämppä, avoero ja uusi jo ostettuna. Tilanteet ratkaisee millä summalla kauppa tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme