Syötkö lapsesi ruoanjämät?
Kommentit (27)
Kysyisin teiltä, jotka eivät missään tapauksessa syö lapsen jämiä. Jos aiotte ottaa vielä lisää ruokaa, niin otatteko siis sieltä kattilasta lisää ja kippaatte kylmästi roskiin sen lapsen jämäruoan lautaselta. Vai teillekö ei ole koskaan tullut sellaista tilannetta eteen?
Itse ainakin otan mieluummin liian vähän ruokaa, kun varaudun siihen, että lapsilta jää ruokaa. Eli kyllä todellakin voin syödä lasten jämät. Olen aina ollut tosi nuuka heittämään ruokaa pois. No, lasten myötä on se ruoan roskiin heittäminenkin vain tullut opittua, kun ei ihan kaikkea ole jaksanut tai viitsinyt syödä.
syöt siis samaanaikaan kun lapset... no se tietty muuttaa asioita
miksi ihmeessä äiti ei söisi samaan aikaan kuin lapsensa?
siis samaanaikaan kun lapset... no se tietty muuttaa asioita
syön samaan aikaan lasten kanssa, mutta ennakoin tulevat jämät oman annokseni koossa.
Pihiydestä sorrun tuohon jämäilyyn, kaksi mukuloista on nyt pihtaillut syömisten kanssa pitkään ja saisin heittää puolet kaupasta vaivalla raahaamastani ruuasta pois.
Toinen minkä saatan tehdä on, että kaavin (lähes) koskemattomalta lautaselta ruuat eväskippoon.
Se ruoka ei mielestäni ole mitenkään pilalla, mutta otan itse lautaselleni sellaisen annoksen mikä riittää minulle. Lasten jättämien jämien syöminen olisi kohdallani ylimääräistä syömistä. Meillä lautaselle jääneet tähteet menevät koiralle.
Meidän lapsilla on vaikeita ruoka-allergioita joten olemme opettaneet ettei toisten lautasilta syödä.Lisäksi se on minusta jotenkin.... inhottavaa/huonokäytöksistä. Me vanhemmat siis yritämme näyttää esimerkkiä ja välttää vaaratilanteita. Siispä yritämme ottaa lautasille sen verran kuin kukin jaksaa syödä.
Täytyy sanoa että olin pöyristynyt kun kerran ravintolassa ystäväni ojentautui pöydän vastakkaiselta puolelta ottamaan lapsensa jäätöannoksesta maistiaisen omalla lusikallaan. Lapsikin huudahti: "äiti! olisit edes kysynyt luvan!"
Syön yleensä lasteni kanssa yhtä aikaa ja otan itselleni sen verran ruokaa, kun aion syödä enkä kyttää jämiä. Minua jotenkin ällöttäisi syödä niitä.
eihän sillä ole väliä onko ne ruuat omalta vai lapsen lautaselta kunhan kohtuus säilyy :)