V*tun sossu, USKOMATONTA!!!!!
Miehen kanssa tuli ero tämän kuun alussa. Olen muuttamassa lasten kanssa joulun jälkeen pois, asunto on jo hommattu.
Lapset ovat 3,5 v. ja 1,5 v. Olen kotihoidontuella, muita tuloja ei ole.
Hain toimeentulotukea tälle kuulle (harkinnanvaraista; hankintoihin, takuuvuokraan sekä ensi kuun vuokraan, Kelan päätöksissä kestää).
Päätös: Maksavat takuuvuokran, ei mitään muuta. Ei lapsille sänkyjä, ei pesukonetta, ei huonekaluja, ei MITÄÄN!
Ja kaikki sen takia, että sain alkukuusta veronpalautuksia 700€ jotka ovat menneet mm. terapiakäynteihin, laskuihin ja ruokakauppan.
Mieheni on ostanut kotiimme KAIKEN, en omista mitään. Saan onneksi jotain täältä mukaani.
Pystyn juuri ja juuri maksamaan ensi kuun vuokran. Elämiseen ei jää rahaa ollenkaan. Mitäs nyt?!
Kommentit (123)
Mun lapsilla on mailman paras isä, joka ei luopuisi lapsistaan koskaan. Eikä me edes erottaisikaan.
Tilastollisesti moni mies ei halua yksinhuoltajaksi tai että lapset olisivat pääsääntöisesti isällään.
Lueppas ap kirjoitus uudelleen. Hän nimenomaa antoi ymmärtää, että isä ei ota työnsä takia lapsia.
Tässä ei ole kyse sinun miehestäsi.
Ja olen yhä samaa mieltä. Elämää voi ja täytyy suunnitella. Monilla vain on elämänhallinta täysin hukassa, ehkä opittu tapa jo kotoa.
Lyödään hynttyyt yhteen sen ensimmäisen miehen kanssa, joka sattuu katsomaan päin, väännetään ne ipanat siihen ennen kuin suhdetta ja sen kestävyyttä on mitattu mitenkään. Naisetkin voivat nykySuomessa käydä töissä ja tienatakin siinä kuin miehetkin.
En toivo kenellekään pahaa, kuten jotkut muut näköjään, mutta on turha rutista, kun on löysät housuissa. Pitää katsoa vähän eteenpäin ja miettiä, miten niille lapsilleen saisi nyt parhaimman tulevaisuuden. Kotona kökkivä kouluttamaton ja masentunut äiti ei välttämättä ole edes parasta seuraa niille lapsille.
[
Kyllä vaan menee. Olemme hankkineet sellaisen koulutuksen että kaupan kassalla ei tarvitse kökkiä. Olemme säästäneet rahaa, ettei koskaan tarvitse sossun tukia hakea. Rahoja on sijoitettu rahastoihin ja osakkeisiin.
Ja ennenkaikkea, osaamme suhteuttaa rahamme tilanteen mukaan. Emme osta uutta takkia jos ensi kuussa uhkaamme jäädä ilman ruokaa. Osaamme myös lähteä suhteesta ensimmäisen nyrkiniskun jälkeen sekä otamme omaisuutemme mukaan vaikka poliisin avustuksella.
Tämän ketjun uskomattoman julmasti lauotut ilkeydet mykistävät minut...! On niin helppoa lyödä lyötyä. Ivaaminen ja pilkkaaminen täällä nimettömänä ja kasvottomana saa ilmeisesti av-mammojen elämän tuntumaan paremmalta. Säälin näitä ihmisiä joilta puuttuu myötäelämisen taito. Varmasti turha kehottaa sinua olemaan välittämättä niistä, tuskin se onnistuu.
Olet kuitenkin saanut paljon kannustustakin, ja hyviä neuvoja. Yritä olla sitkeä ja vahva, kaikki muuttuu varmasti paremmaksi ja selviätte alkuvaikeuksien jälkeen lapsiesi kanssa takuulla hienosti!
Kaikesta huolimatta hyvää joulua sinulle ap.
En voi olla jatkamatta, että toivottavasti joudut vielä todella tiukkaan tilanteeseen elämässäsi.
T: tätä keskustelua sivusta seurannut ja nyt vähän kommentoin
Tulihan se sieltä
Yhteiskunnan pitää elättää, ei käydä kouluja ja tehdään lapset kun ollaan itsekin vielä lapsia. Makkarasi paistat,makkarasi syöt. Ikävä kyllä.
Mä olen ennen lapsia hankkinut koulutuksen ja roimasti työkokemusta jne. En ole lapsena alkanut tekemään lapsia ja tuudittautunut, että kyllä yhteiskunta elättää. Ja jos meille avioero miehen kanssa tulisi niin tuohon ap:n kaltaiseen tilanteeseen en koskaan joutuisi. Siitä pitävät huolen omat säästöni ja sijoitukseni.
Tässä maassa ilmeisesti annetaan liian helposti tukia, koska ihmiset alkaa elämään vaan niiden varassa, eivätkä edes ajattele muuta, kun käteen jää saman verran. Älytöntä..
En mistään kohtaa ole tullut lukeneeksi myöskään, että ap olettaisi yhteiskunnan elättävän. Hän haki apua lyhytkestoiseen tilanteeseen, ei saanut. Hän ei siis ole sossun pitkäaikaisasiakas, kuten yrität päätellä.
Mä olen ennen lapsia hankkinut koulutuksen ja roimasti työkokemusta jne. En ole lapsena alkanut tekemään lapsia ja tuudittautunut, että kyllä yhteiskunta elättää. Ja jos meille avioero miehen kanssa tulisi niin tuohon ap:n kaltaiseen tilanteeseen en koskaan joutuisi. Siitä pitävät huolen omat säästöni ja sijoitukseni.
Tässä maassa ilmeisesti annetaan liian helposti tukia, koska ihmiset alkaa elämään vaan niiden varassa, eivätkä edes ajattele muuta, kun käteen jää saman verran. Älytöntä..
tulee vaan et keskustelut poissa käytöstä... mikähän vikana?
Itse olin vuosi sitten täysin samassa tilanteessa ja avauduin siitä täälläkin. Meille sossu ei maksanut edes takuuvuokraa.
Tein vaan sitten niin että hankittiin vaan kaikki aivan välttämätön, itselläni ei ollut kuukausiin sänkyä, ei ruokapöytää yms. ja yhden lampun valossa oltiin. Makaronilla elettiin.
Otin pikavippejä joilla maksoin vuokran + takuuvuokran ja sitten kun sain asumistuet yms. makselin niitä pois.
Nyt maksoin viimeisen erän veloistani pois, eli vuosi myöhemmin!
Mulla ei siis ole sukulaisia tai ystäviä jotka olisi voineet auttaa ja "vipata".
Nyt on jo sängytkin kaikilla, verhot ikkunassa, syödään jo muutakin kuin makaronia. tsemppiä, se vaan on niin että äidit ja lapset putoaa kaikkien turvaverkkojen läpi ja se on hyväksyttävä ja jatkettava eteenpäin :/
Hyvää joulua!
Myös lapset. AP voi aivan rauhassa ottaa lasten sängyt ja kaikki heidän tavaransa mukaan - tarvittaessa vaikka poliisin avustuksella, kuten yksi kirjoittaja jo totesi. Kannattaisi ottaa ensin selville tosiasioista ennen kuin alkaa huutaa yhteiskuntaa apuun. ESimerkiksi eroperhe.net-sivusto on hyvä.
Loppuosasta tulee tiedote: "Keskustelut on hetkellisesti pois käytöstä."
En ymmärrä!
Jättäydykään miehen elätettäväksi, vaan hommaa itselleen kunnon ammatin ja kunnon duunin. JA jonkin verran massia pitää aina olla sukan varressa. Silloin ei tartte itkeä av:lla, että voi voi kun elämä nyt vaan meni näin. Ei se mene, jos sitä elämäänsä edes yrittää hallita, eikä aina heittäydy vaan miesten armoille.
Miettikääs nyt pösilöt itsekin, koska siitä työpaikasta ensimmäinen tili napsahtaisi...
Aivan! Eipä auta ap:tä tässä akuutissa hädässä.Kukaan ei yhteen mennessä, perhettä perustaessa, ala samaan syssyyn miettimään mites sitten pärjään, kun erotaan. Harvemmin erotilanteeseen pystyy valmistautumaan, ja harvemmin prosessi sujuu kitkatta, sopuisasti.
Tämän kaiken huomaatte tekin besserwisserit jonakin päivänä, kun se täydellinen miehenne tevaisee teitä lättyyn tai löytää nuoremman ja nätimmän ja laittaa eukon ja kakarat kiertoon.
lastensuojelu tulee ja korjaa lapset hoiviinsa. Joten ei ehkä kannata huudella näitä asioita ihan missä tähansa oikeassa elämässä!
Ja toisekseen, ap sanoit, että helmikuussa rahatilanne on parempi: miten se on mahdollista jos et mene töihin? Lasketko miehen elareiden varaan? Jos niin, olet kyllä aika luuseri, en voi muuta todeta....
Turha nursita, kun.. pas.. . on.. hous... .
Lasten tavarat menee lasten mukaan erossa. Yhdessä olo aikana hankittu omaisuus on molempien ja jaetaan. Piste. Olen eronnut, käräjät käynyt ja voittanut, tiedän.
Jos on rahasta tiukkaa, niin miten on varaa hypätä jossain terapia kotkotuksissa? Vetele seteleitä vessasta alas, on yhtä tehokasta ja hyödyllistä.
Entä siinä tapauksessa, kun lapset viettävät joka toisen viikon isällään ja joka toisen äidillään???
ottaisit sormen pois perseestä ja alkaisit ottamaan itse vastuuta menoista. Jos kerran ukko on tähän asti hoitanut kaiken niin vittuakos olet elänyt prinsessaelämää. Kato kaikki maksaa!
niin se menee. omalla tyollä hanki elantosi ja elätä lapsesi.
Et ole erikoinen vain sen takia että osaat lisääntyä. Jokaisen on huolehdittava itsestään
että tämä aloitus on tehty viime vuoden joulukuussa?!
:D
Miten niin harva mies ? Ainakin oma mieheni välittää lapsistaan enemmän kuin työstään, autostaan tai muustakaan omaisuudestaan.
ikävä että sulla on sellainen käsitys että harva mies haluaa lapsiaan itselleen. Aikamoinen lähipiiri sulla on.