Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tun sossu, USKOMATONTA!!!!!

Vierailija
17.12.2008 |

Miehen kanssa tuli ero tämän kuun alussa. Olen muuttamassa lasten kanssa joulun jälkeen pois, asunto on jo hommattu.

Lapset ovat 3,5 v. ja 1,5 v. Olen kotihoidontuella, muita tuloja ei ole.

Hain toimeentulotukea tälle kuulle (harkinnanvaraista; hankintoihin, takuuvuokraan sekä ensi kuun vuokraan, Kelan päätöksissä kestää).

Päätös: Maksavat takuuvuokran, ei mitään muuta. Ei lapsille sänkyjä, ei pesukonetta, ei huonekaluja, ei MITÄÄN!

Ja kaikki sen takia, että sain alkukuusta veronpalautuksia 700€ jotka ovat menneet mm. terapiakäynteihin, laskuihin ja ruokakauppan.

Mieheni on ostanut kotiimme KAIKEN, en omista mitään. Saan onneksi jotain täältä mukaani.

Pystyn juuri ja juuri maksamaan ensi kuun vuokran. Elämiseen ei jää rahaa ollenkaan. Mitäs nyt?!

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää odottaa ensisyksyyn? tottakai kaupassa palkka on huono, mutta kun nämä asiat pitää miettiä, kun elämäänsä rakentaa. Et sinä voi ajatella, ettei sinulla ole velvollisuutta elättää lapsiasi, koska palkkasi olisi muutenkin pieni. Sitä ollaan pienellä palkalla ja venytetään penniä, tai sitten hommataan parempi ammatti.

en haluaisi laittaa heitä heti päiväkotiin kun muutamme vieraalle paikkakunnalle. Olen kyllä suunnitellut etsiväni töitä viimeistään ensi syksynä.

Ja tiedoksi, minun koulutuksellani/työkokemuksellani ei juuri muualle pääse kuin kaupan kassalle - tulee olemaan rahallisesti vielä tiukempaa kuin nyt.

ap

Vierailija
62/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ap:n tukiverkot, eikö niitä ole ollenkaan? Eikö lapset saa isovanhemmilta ja isältään lahjoja? Eikö vanhemmilta tai muilta sukulaisilta voi lainata rahaa sen verran että pärjää pari kuukautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulosi ovat tällä hetkellä pelkkä kotihoidontuki, niin kai kaupan kassaltakin sentään enemmän saa. Ja vaikka joutuisit maksamaan jotain hoitomaksujakin, niin tuskin täysiä sentään...

Täällä oli kerran sellainen köyhyyskysely, josta hyvin näki, että tuilla elävät saivat selvästi vähemmän käteen kuussa kuin töissä käyvät. Täyspäiväinen työnteko nostaa aina tulotasoa, ja on huono tekosyy kotona makaamiselle, että ei mun talous töihin menosta kumminkaan kohene.

en haluaisi laittaa heitä heti päiväkotiin kun muutamme vieraalle paikkakunnalle. Olen kyllä suunnitellut etsiväni töitä viimeistään ensi syksynä.

Ja tiedoksi, minun koulutuksellani/työkokemuksellani ei juuri muualle pääse kuin kaupan kassalle - tulee olemaan rahallisesti vielä tiukempaa kuin nyt.

ap

Vierailija
64/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan kirjoittelun tähän. Alkaa mennä vastaukset ihan aiheen vierestä...

ap

Vierailija
65/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä sun vittuiluviestiisi.

Vai makaan kotona? Mä touhuan kaiket päivät kahden lapsen kanssa YKSIN. Siihen päälle pesen pyykit, siivoan, laitan ruokaa jne. Kyllä väittäisin että tämä on rankempaa työtä (ainakin henkisesti) kuin vaikkapa toimistotuolilla ISTUMINEN.

ap

Vierailija
66/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää sinulta.

Ja rankaisi oikeutetusti.

Nim."kunnes kuolema meidät erottaa" mentaliteetilla mennään meidän liitossa.

Vierailija
67/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten huonekaluja mukaanne? Tätä olen ihmetellyt koko keskustelun ajan.

Vierailija
68/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä sun vittuiluviestiisi.

Vai makaan kotona? Mä touhuan kaiket päivät kahden lapsen kanssa YKSIN. Siihen päälle pesen pyykit, siivoan, laitan ruokaa jne. Kyllä väittäisin että tämä on rankempaa työtä (ainakin henkisesti) kuin vaikkapa toimistotuolilla ISTUMINEN.

ap

Niin, ne toimistotuolilla istujatko eivät sitten työpäivän LISÄKSI siivoa, laita ruokaa, pese pyykkiä? Vai luuletko että työnantaja tulee kotiin pesemään pyykit.

Joo, vähän off topic mutta raivostuttaa kun sossupummit on suuriakin sankareita kun hoitaa normaaleita arkiaskareita, joita työssäkäyvät tekevät ihan yhtälailla sen työssäkäynnin lisäksi.

Vierailija
69/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, niin olen omasta mielestäni pyörittänyt hyvin tätä arkea, ja olen ylpeä itsestäni. Se on mielestäni hyvä suoritus ihmiseltä joka oli vielä vuosi sitten niin masentunut ja ahdistunut, ettei päässyt sängystä ylös.

ap

Vierailija
70/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kyllä esim. lasten sängyt, sovimme siitä eilen. Mutta lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu, pitänee keksiä sitten jotain...

Tilanne ei ole niin paha kuin eilen luulin - ainoastaan ensi kuun elämiseen pitäisi keksiä rahaa jostain.

ap

Vierailija
71/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska. 700 euroa tosta vaan menemään?! Maksoin terapiakäyntejä 200 eurolla, laskuja 200 eurolla, ostin pakolliset joululahjat sekä itselleni takin.

ap

Vierailija
72/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noiden joutavista jorinoista!

KUKAAN ei pysty käsittämään, mitä käyt läpi, ellei itsellä ole mitään rankkoja kokemuksia taustalla.

Teille, jotka jankutatte töihin menosta: avioero väkivaltaisesta liitosta, huoli tulevasta, mieli särkynyt, lapset takertuvat entistä enemmän... lähdepä tuossa tilanteessa hakemaan uutta työpaikkaa. Ei sinulla ole yksinkertaisesti enää mitään tarjota työnantajallekaan, paukut vaan on lopussa.

Onneksi meidän yhteiskunnassamme on oikeus yksinäisenäkin hoitaa lapsensa kotona määrättyyn ikään asti. Yhteiskunta maksaa alkoholistien, narkkareiden ja muiden luusereiden elämisen, mutta täällä huudellaan eron keskellä sinnittelevälle pienten lasten äidille töihinmenosta.

Kaikilla ei ole turvaverkkoja! Kaikilla ei todellakaan ole mummoa, mammaa, serkunkumminkaimaa, joka nostaa suosta, kun on sinne uppoamaisillaan. Joillakin vain ei ole muita auttajia, kuin yhteiskunta. Onneksi edes se!

Ja hei ap, sinulle vielä.

Hankkiudu uudelleenkoulutukseen, vaikka työvoimakoulutuksen kautta uuteen ammattiin, jolloin pääset tulevaisuudessa muuallekin hommiin kuin sinne kaupan kassalle. Etenkin lasten kouluikään mennessä on hyvä hankkia itselleen työ, joka takaa säännölliset työajat ja kohtuu palkan.

Aamuterveisin,

26

Vierailija
73/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Yhteiskunnan pitää elättää, ei käydä kouluja ja tehdään lapset kun ollaan itsekin vielä lapsia. Makkarasi paistat,makkarasi syöt. Ikävä kyllä.

Vierailija
74/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään pakollisia joululahjola.

Kain lapsilla nyt sänkyt on. tai kyllä on hölmö mies jos ei anna mukaan

Vierailija
75/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tein itsekin, olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Jouduin lähtemään kodistamme miehen väkivaltaisuuden takia ja käytännössä puille paljaille. Olin kotihoidon tuella. En saanut edes asumistukea, koska heidän laskusäännön mukaan "vuoden aikana kertyvä tulo ylittää alarajan." Mulla oli onneksi sukulainen, jolta sain lainaa. Onko sulla ketään, joka lainaisi rahaa?

Antaa kyllä esim. lasten sängyt, sovimme siitä eilen. Mutta lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu, pitänee keksiä sitten jotain...

Tilanne ei ole niin paha kuin eilen luulin - ainoastaan ensi kuun elämiseen pitäisi keksiä rahaa jostain.

ap

Vierailija
76/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin siis ihan normaalisti joululahjoja lapsilleni sekä kummilapsille. En tiennyt silloin että muutan näinkin pian!

ap

Vierailija
77/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kyllä on hölmö mies

Vierailija
78/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuneita av-mammoja, niin pitääpä muistuttaa heitä sitten siitä että itseaiheutettua kohtaloaan on turha tulla tänne itkemään. Niin makaa kuin petaa. Ja turvakotipaikat tulee jättää niitä enemmän tarvitseville käkkäräpäiden alistetuille vaimoille.

Vierailija
79/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut täsmälleen samanlaisessa tilanteessa.Näiden joidenkin täällä on vain niin vaikea ymmärtää,millaista elämä voi olla.

Voisinko mä jotenkin auttaa sua?

Vierailija
80/123 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla jatkamatta, että toivottavasti joudut vielä todella tiukkaan tilanteeseen elämässäsi.

T: tätä keskustelua sivusta seurannut ja nyt vähän kommentoin

Tulihan se sieltä

Yhteiskunnan pitää elättää, ei käydä kouluja ja tehdään lapset kun ollaan itsekin vielä lapsia. Makkarasi paistat,makkarasi syöt. Ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä