Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinteistön myynti, ei löydy välittäjää...

Vierailija
03.07.2025 |

Päätimme myydä perintömaatilan. Tai metsätila se on, ei ole enää edes rakennuksia pystyssä. Netistä välittäjän löytäminen on kiven alla. Kaikki kysyvät asuin-neliöitä, rakennusvuotta jne. Eli he myyvät vain rakennuksia. Miksi heidän titteli on kiinteistönvälittäjä? Tiedän että jotkut metsänhoitoyhdistykset tekevät myyntejä, mutta eikö siellä pidä olla yhdistyksen jäsen? 

Metsään-palvelun kautta näkee, että puuston arvo on 135000 euroa ja siksi hinnan määrittely on tärkeää. Maapohjaa on 30 hehtaaria. Metsäkiinteistöt tms löytyi kyllä netistä, mutta muitakin kaipaan, en halua jättäytyä vain yhden arvion varaan...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy valtiolle

Vierailija
2/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi myydä itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsinvenäläiset ostavat mielellään jos on sähkönsiirtoverkkoja, liikenteen solmukohtia, lentokenttiä, rautateitä tai puolustusvoimien alueita lähistöllä.

Vierailija
4/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane ilmoitus oikotielle. Siellä kauppa käy. Itse möin viikko sitten maaläntin. 

Palvelu ilmoittaa suoraan henkilöille, jotka etsivät kohdetta, kiinteistösi myynti-ilmoituksen.

Vierailija
5/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvaihdannan palvelu mml sivuilla on helppoa kuin heinänteko se kauppakirjan tekeminen.

Siellä on jokaiseen myyntiehtoon valmiit tekstimallit. Ei voi mennä pieleen.

Tein täällä kotitietsikalla kauppakirjan ja  sen pystyy myös allekirjoittamaan molemmat osapuolet kotoa käsin sähköisesti.

Vierailija
6/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne Mannerheimintiellä majailevat jakkupuku välittäjät metsästä mitään ymmärrä.

Vierailija
7/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätiloilla on ihan omat välittäjät, myyvät ja ostavat. Googlaa sanalla metsän myynti esim. Omalla maalla-välittäjä. Tai ne välittäjät, jotka myy yrityksiä,  maatiloja jne. Kiinteistövälittäjät myyvät asuntoja. 

Vierailija
8/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso verotuksesta kiinteistösi verotusarvo. Siitä saa suuntaa.

Sinä olet paras myyjä kiinteistölle. Minäkin kerroin paljon asioita, joita vain minä voin tietää myymäni tontin ympäristöstä ja tienhoidosta.

Vierailija
9/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne Mannerheimintiellä majailevat jakkupuku välittäjät metsästä mitään ymmärrä.

Paitsi, tilastojen valossa, Suomen metsät omistavat juuri nämä kaupunkilaiset jakkupukunaiset. Heidän omistuksessaan suurin osa, yli 60%. 

Vierailija
10/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, osasit tehdä aloituksen, mutta et Googlata metsätilojen välittäjiä? 

Vierailija
11/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet paras myyjä kiinteistölle. Minäkin kerroin paljon asioita, joita vain minä voin tietää myymäni tontin ympäristöstä ja tienhoidosta.

Se luetun ymmärtäminen. Jo aloituksessa kerrotaan, ettei kiinteistöllä ole rahallista arvoa. Verotusarvo määräytyy rakennusvuoden mukaan. 

Vierailija
12/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on helppo myydä itse, kun ei siellä ole edes rakennuksia. Mukava myydä tuollainen kiinteistö. Eipä tule sanomisia rakennuksista jälkeenpäin.

Vierailija
13/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luetun ymmärtäminen. Jo aloituksessa kerrotaan, ettei kiinteistöllä ole rahallista arvoa. Verotusarvo määräytyy rakennusvuoden mukaan. 

Kuulehan sie kehvana. Kiinteistöllä on verotusarvo. Myin juuri kiinteistön, jossa ei ole tönön tönöä. Omaverosta näkee sen kiinteistön verotusarvon. Tämä on fakta. 

Vierailija
14/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap kiinteistössä on kiinteistöveron määrä?

Vierailija
15/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannattaa myydä. Jos ei ole rakennuksia niin myyt tontin ja tiedät arvon niin myy itse. Kyllä tontteja ostetaan.

Vierailija
16/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tarvitset tarkan metsäarvion. Miten olisi mhy:n palevlu. Tarkalla tarkoitan siis ihan fyysistä käyntiä metsissä ja sen pohjalta. Mhy:llä on myös metsäkiinteistövälitystä ja asiasta kokemuspohjaa.

Vierailija
17/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin tarvitset tarkan metsäarvion. Miten olisi mhy:n palevlu. Tarkalla tarkoitan siis ihan fyysistä käyntiä metsissä ja sen pohjalta. Mhy:llä on myös metsäkiinteistövälitystä ja asiasta kokemuspohjaa.

Tämä. Ja ehdottomasti tila tarjouskauppaan niin markkinat tekevät tehtävänsä. Kilpailu on kovaa.

Vierailija
18/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pohjoisessakin saa lähes 8000 euroa hehtaarilta. Älä myy ilmaiseksi! 

Vierailija
19/19 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.metsatilat.fi/

Löytyi Googlen ensimmäisestä haku osumasta.