V*tun sossu, USKOMATONTA!!!!!
Miehen kanssa tuli ero tämän kuun alussa. Olen muuttamassa lasten kanssa joulun jälkeen pois, asunto on jo hommattu.
Lapset ovat 3,5 v. ja 1,5 v. Olen kotihoidontuella, muita tuloja ei ole.
Hain toimeentulotukea tälle kuulle (harkinnanvaraista; hankintoihin, takuuvuokraan sekä ensi kuun vuokraan, Kelan päätöksissä kestää).
Päätös: Maksavat takuuvuokran, ei mitään muuta. Ei lapsille sänkyjä, ei pesukonetta, ei huonekaluja, ei MITÄÄN!
Ja kaikki sen takia, että sain alkukuusta veronpalautuksia 700€ jotka ovat menneet mm. terapiakäynteihin, laskuihin ja ruokakauppan.
Mieheni on ostanut kotiimme KAIKEN, en omista mitään. Saan onneksi jotain täältä mukaani.
Pystyn juuri ja juuri maksamaan ensi kuun vuokran. Elämiseen ei jää rahaa ollenkaan. Mitäs nyt?!
Kommentit (123)
Olen ottanut erittäin tarkasti selville sen, kuinka paljon tulen vastaisuudessa saamaan rahaa. Helmikuusta asti pärjään varmasti oikein hyvin, mutta ensi kuun toimeentulo mietityttää. Ja turha tässä on enää itkeä niitä tuhlattuja veronpalautuksia, tilanne on NYT yksinkertaisesti se että RAHAA EI OLE.
ap
Ja rankaisi oikeutetusti.
Nim."kunnes kuolema meidät erottaa" mentaliteetilla mennään meidän liitossa.
Minulla on ollut jo vuosia yksityinen terapeutti. Nyt käytiin miehen kanssa siellä yhdessä yrittämässä pelastaa suhteemme. Toisin kävi.
Ps. Lääkärini on minulle suositellut juuri tätä terapiaa - ja juu, Kela on jo osuutensa korvannut.
ap
Soita heti aamulla kotikuntasi seurakunnan diakonille ja selität tilanteenne.
Onko sinulla jo vuokrasopimus kirjoitettuna? Jos on, niin Kelaan asumistukihakemus myös sisään. Ei sen käsittelyssä montaa viikkoa mene. Elarithan lähtevät kai heti tammikuusta myös juoksemaan? Ja lapsilisiin saat yh-korotukset myös jo tammikuussa.
Jos sukulaiset auttavat, älä anna laittaa rahaa tilillesi, sossu laskee nekin tuloksi, jos sinne vielä joudut menemään.
Kirpparit, kierrätyskeskukset huonekaluhankintoihin. Ja siskonpetiin vaan patjat aluksi lattialle, lapsillekin kuin seikkailua :)
Ovatko luottotietosi kunnossa? Tilaa vaikka Hobbyhallista se pesukone. Kotiinkuljetuksella.
Kyllä se siitä kun alkukankeus hellittää :)
t. kolmen yh
Ehkäpä otan siihen diakonissaan yhteyttä vasta sitten ensi kuussa? Nythän mies vielä elättää meidät.
Asumistukihakemus Kelassa käsiteltävänä, samoin yh-korotusten haku lapsilisiin sekä kotihoidontukeen muutokset.
ap
Mahdollisimman vähillä kuluilla mennään.
Ja vuokranantajan kanssa teet heti alkukuusta sopimuksen, että maksat vuokran vasta kun asumistuki on tililläsi. Tai maksat oman osuutesi het alkukuusta (Kelan sivuilta löytyy laskuri, jolla saat laskettua asumistuen määrän suunnilleen) ja Kelan osuuden sitten kun se tulee.
Sitten kyselyyn kaikki tutut ja tuttujen tutut, olisko jollain ylimääräisiä huonekaluja + muuta tarpeellista.
Ja iloista mieltä pintaan, kärsimys on ohi :)
t. 26
kylläpä oli aika taas nopeaan vierähtänyt uuden vuorokauden puolelle ;)
26
Siinä sitä varsinaista parisuhteen mallia lapsillenne!
Ja rankaisi oikeutetusti.
Nim."kunnes kuolema meidät erottaa" mentaliteetilla mennään meidän liitossa.
Ja lasten PARHAAKSI tässä erotaan. Mikäs siinä olisi huutaessa ja hakatessa kaikki päivät, jos ei olisi kahta pientä rakasta lasta seuraamassa vierestä.
ap
Huuto.netistä saa yllättävänkin halvalla lapselle sänkyjä ym huonekaluja, osta sieltä alustavasti ja sitten vaihdat kun saat enemmän rahaa.
saattaapa vielä koittaa sekin päivä kun sun lapset huutaa ja kiroaa terapeutille lapsuudenperheensä, joka tuhosi hänen tulevaisuuden. kammottavaa tuomitsemista ja fanaattisuutta. Sielläkö istuisit nöyränä siltikin jos mies vetelis mennen tullen turpaan? Sellaistakin on.
En todellakaan tiennyt veronpalautuksia käyttäessäni, että joudun muuttamaan näin pian.
Niin, ja en ole työkykyinen joten sen töihinmenon voitte unohtaa.
ap
saattaapa vielä koittaa sekin päivä kun sun lapset huutaa ja kiroaa terapeutille lapsuudenperheensä, joka tuhosi hänen tulevaisuuden. kammottavaa tuomitsemista ja fanaattisuutta. Sielläkö istuisit nöyränä siltikin jos mies vetelis mennen tullen turpaan? Sellaistakin on.
Esikoiseni on käynyt läpi terapiat, on myös tunne-elämän vaurioita ja häiriöitä.
Isänsä pahoinpiteli myös häntä. Poika oli vielä niin urhoollinenkin, että tuli väliin kun isänsä löi minua, huutaen: "Isä älä lyö!" ja yritti pienillä nyrkeillään puolustaa, saaden sitten itse "isän kädestä".
Eli on istuttu terapiat, yhdessä ja erikseen ja hitsauduttu vuosien mittaan varsin mallikkaaksi tiimiksi nykyisin jo murrosikäisen miehen alun kanssa.
Palaahan astialle, kun itse tiedät mistä päätäsi auot.
t. 26
Anteeksi- kaikki sympatiat on sun puolella! Tuolle uskonnolliselle höyrypäälle laitoin kritiikin. Täytyy mennä nukkumaan, kun ei ajatus enää luista:(
yhtäkkinen kirjoituksen numeronvaihtuminen asialla ;)))))))
Tää palsta on nykyisin vähän kehnonlainen tekniikaltaan.
Ei mun takia tarvii nukkumaan mennä ;)
mut mun itseni varmaan kannattaiskin ;)
26
Anteeksi- kaikki sympatiat on sun puolella! Tuolle uskonnolliselle höyrypäälle laitoin kritiikin. Täytyy mennä nukkumaan, kun ei ajatus enää luista:(
Mikä on "pakollinen" joululahja? Entä olikos se viimetalvena päällä ollut takki jo niin loppuun kulutettu, ettei se enää kelvannu niskaan vaikka on näin tiukka tilanne? Näitä viestejä luettuani jäi em. asioiden ohella kummastuttamaan se, että minkä takia meinaat hinata taaperot pois sieltä missä ne jo asuu, jos kerran itse olet valmis hyppäämään tyhjän päälle ilman minkäänlaista kunnollista suunnitelmaa? Eihän se ole lasten vika jos isä ja äiti eivät tule keskenään toimeen, joten eiköhän se nyt mene niin, että sinä rupeat tekemään töitä elämäsi eteen. Tässä tilanteessa sulla tuskin on "varaa" valita kotiäidin/töissäkäyvän välillä. Tässä ei ole kyse siitä mikä on mukavaa tai epämukavaa, vaan siitä mitä PITÄÄ tehdä, jotta saat elämäs takasi kiskoille ja lapsilles parhaan mahdollisen elinympäristön. Se ei ole äidin ja isän riitojen välissä. Jokaiselle (tai ainakin useimmille) tulee elämässä sellaisia asioita vastaan jotka ovat "kipeitä" ja vaativat "uhrauksia".
Tsemppiä sulle ja koitahan priorisoida asiat kunnolla.
"Pakolliset joululahjat"??? :DDD Kuule, ikävä sanoa tätä mutta ehkäpä olisi kannattanut katsoa mielummin koko ajan töitä tekevää ukkoa kuin lähteä tyhjän päälle ilman MITÄÄN suunnitelmia tai edes käytännön järkeä...joskus kun pitää ajatella muitakin kuin itseään.