¤¤¤¤¤ TAMMIKUUN TÄHDET¤¤¤¤¤viikko21
Avasin uuden aloituksen tamminkuisille, kun rupesi olemaan viestejä niin paljon.
Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti!!!
RvaRuljanssi........................25.12.2009
Jafa........................................30.12.2009
Auringo..................................01.01.2010..........TYKS
mussukka76........................01.01.2010..........Naistenklinikka
Niina1980 .............................01.01.2010........
Elisabet_B.............................01.01.2010..........Jorvi
Larubia...................................02.01.2010..........Jordania
nuvolina79.............................02.01.2010..........Naistenklinikka Hki
Pepiliina.................................03.01.2010
Katariina-82...........................03.01.2010.........KYS
Peber......................................03.01.2010
Mairanne................................04.01.2010.........TYKS
Anan........................................04.01.2010.........Israel
mein386.................................04.01.2010.........TAYS
Emilia74.................................04.01.2010........
Manteli79................................04.01.2010.........Tammisaari
Kolmosmuru.........................05.01.2010..........Naistenklinikka
ihmetys...................................05.01.2010..........OYS
Tanjuska77...........................05.01.2010.........SEKS
tiialiia........................................06.01.2010.........TAYS
Sannis85.................................07.01.2010..........Päijät-Hämeen keskussairaala
tuplamami08..........................07.01.2010..........TYKS
Sognatore79...........................08.01.2010.........OYS
Lotta-78...................................11.01.2010.........Jorvi
Mama78..................................11.01.2010
Jennuli-81...............................11.01.2010.........Hyvinkää
Una-84.....................................11.01.2010
lokakuu83................................13.01.2010.........SEKS
sirusade..................................13.01.2010..........Jorvi
piritus.......................................14.01.2010..........TAYS
ciara81....................................15.01.2010.........Hyvinkää
Vihreä......................................16.01.2010.........Jorvi
Vanilla84..................................18.01.2010.........OYS
assiS........................................19.01.2010
aLmA77...................................19.01.2010.........P-KKS
Riesa75...................................20.01.2010
Sofie.........................................23.01.2010.........Hyvinkää
maji..........................................25.01.2010.........Hyvinkää
Kommentit (90)
Jospa nyt uskaltautuisin tänne ilmoittautumaan.
Täällä myös tammikuulle odotellaan pikkuista. Laskettu aika on 7.1. ja todennäköisesti synnytyssairaala tulee olemaan PHKS Lahdessa, vaikka vielä Espoossa asustelenkin. Ennestään meillä on jo 2,5 -vuotias touhutäti. Saa nähdä miten hän tulee ottamaan "kilpailijan" vastaan. Pelottaa jo etukäteen. On nimittäin niin äidin tyttö että...
Aikaisempaan raskauteen verrattuna etova olo on ollut voimakkaampaa ja olen saanut yökkiäkin, jos en ole syönyt tasan 3 tunnin välein. Väsyttää myös yllättävän paljon ja rinnat ja vatsa on ihan turvoksissa. Housut ei meinaa mennä enää kiinni. Sitä ihmettelen eniten, koska ekassa raskaudessa vatsa alkoi näkyä vasta piiiitkän ajan kuluttua.
Eka neuvolakäynti on ens ma. Jännää :)
Kuinkas moni täällä olijoista kantaa mukanaa terveyssiteitä vielä vaikka on plussannut? Itellä ainakin on muutama aina mukana kun keskenmeno edellisestä raskaudesta. Jotenkin tuo helpotuksen tunnetta kun on siteitä mukana. Toivottavatsi niitä ei kuitenkaan tarvitsisi käyttää.
ON: Täällä on podettu hirveää päänsärkyä tänään ja olin pois töistä. Etovaa oloa on aina ailloin tällöin päivän mittaan ollut mutta en tiedä johtuuko vauvasta vai päänsärystä. Turvotusta on runsaasti (piti ottaa jo kihlasormus pois sormesta) ja rinnat on arat, nännit lähinnä (anteeksi tarkennus).
En päässyt kirjautumaan omalla tunnuksella et ollaan nyt vierailija sitten.
Ensimmäinen neuvolakäynti takana, ja siellä meidän Hermanni näkyi kellivän
En päässyt kirjautumaan omalla tunnuksella et ollaan nyt vierailija sitten.
Ensimmäinen neuvolakäynti takana, ja siellä meidän Hermanni näkyi kellivän
Eikä sit mun viesti näy edes kokonaan :/ Terveisin Tanjuska77
Neuvolassa käytiin maanantaina ja ei tehty mitään muuta ku juteltiin, katottiin pissa, mitattiin verenpaine ja hemoglopiini. Kaikki kunnossa niitten osalta.. Hitto, kuulin että Oulussa ei tarjota kuin yksi ainoa ultra koko raskauden aikana!!!! Meillä se ultra on 22.6.. Sitten ollaan omillaan :( Tosi syvältä!
Jotenkin niin epävarma olo masuasukista kun sitä ei näe eikä kuule.. Noh, onneksi nyt muutakin mietittävää nimittäin me alettiin katteleen ulkomaan matkaa kesäkuun loppuun-heinäkuulle.
Olo on ollut parempi, pahoinvointi on lieventynyt-tosin syön kyllä säännöllisesti eli se voinee auttaa ja pitää yökit pois. Tissit senkun kasvaa, nyt jo yhden koon suuremmat elikkäs D-kuppia. Siskon rintsikat menee vielä mutta ei kauaa kun nuo ei tajua lopettaa tuota kasvua. Kyllä nyt jo riittäis :)
Niin muuten, olin sitten ekaan neuvolaan mennessä lihonut 5 kiloa!!!!! KÄÄK! Ja laskettu aika muuttui 7.1.. mutta turhapa sitä on vielä muutella, katsotaan mitä ultrassa sanotaan.
Sognatore 8+4 tai 8+5
LA on 22.1.2010 ja ensimmäinen neuvola on 23.6.
nyt menos rv 6+4
vauvakuume ollut jo monta vuotta ja nyt vihdoinkin mieheni suostui ja nyt sitä sit vaa odotellaan ultraa yms. neuvola käynti.
TYKS:ssä synnytys.
t:odottaja85
Tänään tosiaan kävin ekaa kertaa neuvolassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Hermanni näkyi vaan aika huonosti kun mun kohtu on sisäänpäin kääntynyt, mutta kyllä se sieltä sen verran saatiin vilautettua esiin että kätilön kanssa molemmat huomattiin syke
Kun en pysty kirjautumaan ja sit ei ees viestit näy kokonaan.....vai näkyykö jollakin edellises viestis paljon enemmän kun kolme riviä???
Minäkin haluaisin liittyä tammikuisiin. Kirjoittelin jo viime viikolla tähän pinoon, mutta uudistus hävitti sen viestin. :(
Laskettu aika tähän tietoon olisi 15.1.2010. Meillä on ennestään yksi reipas ja ihana 1,5-vuotias poitsu. Viime joulukuussa meille syntyi pieni enkelipoika, ja nyt toivomme kovasti että saisimme tällä kertaa terveen ja elävän lapsen!
Synnytyspaikka tulee luultavimmin olemaan K-SKS.
t. ama-riia rv 7+jotain
Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla konsanaan... Huomenna olisi eka neuvola, jee! Pirjoilu jatkuu, ei onneksi ihan niin montaa kertaa enää joka päivä kuin vielä viikko sitten. Aamiaistarvikkeita en voi jääkaapista kaivaa vaikka nälkä olisikin, silloin kyllä lentää välittömästi.
Toivotaan että porukka tästä vaikkapa sateen virkistämänä palailee!
Jennuli-81 rv 7+2
Meillä olis ultra ens keskiviikkona ja sit perjantaina eka neuvola. Yksityiselle ultraan mennään, terkkarille olis saatu maanantaille mutta emme halunneet kyseiselle lääkärille. Vähän pelottaa, jos tuolla vatsassa ei olekaan ketään. Muutamalle on vasta kerrottu, että vauva on tulossa, ehkä keskiviikon jälkeen uskaltaa kertoa useammalle.
Täällä on nyt alkanut etova olo olemaan joka päiväistä. Pissalla saa juosta kyllä ihan kiitettävästi. Väsymys on ihan mahdoton. Joka päivä melkein pitää ottaa päikkärin, että jaksaa olla hereillä edes klo 22 asti. Onneks mies on ymmärtäväinen ja antaa nukkua.
Vauva-10 rv 6+4
suljettua Tammimasut 2010-yhteisöä.
Tervetuloa kaikki odottajat mukaan, jos haluatte liittyä toimikaa näin:
1. Luokaa oma Multiply-tunnus (id) osoitteessa http://multiply.com
2. Ota yhteyttä sähköpostiini cotine@luukku.com ja kerro tunnuksesi, lähetän sinulle vastapostina kutsun/linkin, jolla pääset ryhmään.
Terveisin cotine (rv 7+3, la 17.1)
hienoa tämä uudistus, en ole päässyt sivuille enää ollenkaan kirjautumaan, tämäkin saattaa tulla tunnuksella "vierailija".
Kiva huomata että jennuli ja vauva10 on vielä jaksanut täällä kirjoitella, onkohan kaikki kadonnut yahoon ryhmään ? itse en löytänyt tietäni sinnekkään ja sitten meni hermo.
Neuvolassa tuli käytyä toissa päivänä ja viikko sitten kävin ultrassa yksityisellä, kaikki siis pitäisi olla ok tähän mennessä, sydämmen sykekin löytyi ;-)
housut kiristää turvotuksesta ja järkeviä "tämän vaiheen" huosuja ei ole vielä keksitty. no töissä tämä ongelma on suurin, onneksi enää muutama aamu töitä ja sitten alkaa pitkä pitkä kesäloma.
Olo edelleen epämääräinen ja väsymys on jotain aivan kamalaa, no kaiketi ohi menevää.
seuraavaa ultraa odotellessa ;-)
vointeja kaikille !
Sirusade 8+2 (?)
Ja hyvää maailamn ympäristöpäivää kaikille (muutamalle)! Olen lähdössä vielä tänään juhlistamaan sitä perinteiselle piknikille, toivotaan ettei ala taas sataa...
Pahoinvointi on helpottanut, jei! En enää oksenna ihan joka päivä, välillä tulee vain yökkäiltyä. Tosin aamiaistarvikkeita en edelleenkään kestä ottaa aamulla jääkaapista.
Sirusateelle: mäkään en jaksa enää lähteä seikkailemaan suljettuihin ryhmiin, toivottavasti edes osa porukasta jatkaa tännekin kirjoittelua. Ihanaa että kaikki oli hyvin ja näit sykkeen :) Koska sulla on seuraava ultra? Mun pitäis kanssa varata. Tsemppiä että jaksat lomalle asti, täällä on ihanaa! Miks sulla on kysymysmerkki viikkojen perässä? Reistaako muisti? :)
Jennuli 7+4
Jennuli, mulla tosiian reistaa muisti olen niin väsynyt koko ajan. Epäilen muutenkin tuota LA päivää, luulen että muuttuu muutamalla päivällä seuraavassa ultrassa, vaikka ed. ultran tehnyt lääkäri sanoi että varhais ultran määritys on tarkka LA:n suhteen, no katsotaan. Eipä sillä lasketulla ole mun kohdalla niin väliä edes, koska kaksi edellistä on ollut 15 ja 10 pvä yli lasketun ajan. seuraava ultra juhannuksen jälkeisellä viikolla torstaina, sinne sitten taas jännitetään. Vieläkään ei olla suvuille kerrottu, saas nähdä jäänkö kiinni juhannuksena yleensä kun en ole noista saunasiidereistä juuri kieltäytynyt.
Kannattaa Jennuli varata jo ultraa, kesäaikaan kuulemma vähemmän aikoja tai hankalammin ainakin saatavissa toiveiden mukaan, voi tietysti riippua sairaalasta:-)
Toivottavasti pahaolo siellä olkaa helpottaa, täällä se on ollut ihmeellisen epämääräistä, tulee siis tosi hetkittäin. Ed. raskaudessa kuvotus oli jatkuva tuonne 14vkolle asti ja se oli todella rasittavaa, toivon että nyt tää väsymys ottais osan pahasta olosta pois.
Onkos ketään muita tammikuisia enää kuulolla vai onko "kesä" vienyt ihmiset ulos ??
no jatketaan me tällä pienemmällä porukalla jos ei muita ilmoittaudu,heh.
palataan taas,
Sirusade 8+4
Enää vajaa viikko tätä epätietoisuutta, np-ultra on ensi perjantaina. Salaisuus on säilynyt suht hyvin, vaikka pyöristymistä on havaittavissa, ja firman tilaisuuksissa mä yleensä juon miehiä pöydän alle. Viimeksi olin ovela, ja join karpalomehua viinilasista, se hämäsi niitä kännääjiä tarpeeksi :) Mutta jos joku on kysynyt, en ole valehdellut.
Pahaa oloa mulla ei ollutkaan. Rinnat ovat edelleen arat, muttei ihan niin arat kuin muutama viikko sitten. Väsymystä ei hirveästi ole. Likunta alkaa taas sujumaan ilman huimauksia, Naisten kympinkin jaksoin juosta ihan hyvin.
Viime yön uni hieman häiritsi. Olin jo saanut vauvan, ja se maitokakan tuoksu oli voimakas. Sitä oranssia töhkää oli mun kynsien alla, enkä sitä saanut mihinkään sieltä pois. Vauva (tyttö) oli pieni kun mikä, ja kun se kakkasi, niin sitä kakkaa tuli isompi tilavuus, kuin mitä vauva itse oli. Mun rintoihin sattui unessa, ja yritin etsiä imetyspaikkaa. Kaverin vauva (nyt 2 viikkoa vanha) oli omaa vauvaa myös 2 viikkoa vanhempi, unessa.
On hieman "normaalimpi" uni, verrattuna aikaisemman kerran (7v sitten) vakiouneen, jossa synnytin pesueen kissanpentuja :D
Tänään Tampereelle Nightwishia kuuntelemaan. Toivottavasti ei sada.
Elisabet rv 10+2
Jaa muillakin pahan olon tunteita!? Mietin jo tässä, että koskahan tämä loppuu, kun enjaksaisi olla koko ajan pönttöä halailemassa... eilenkään mikään ei pysynyt sisällä...
noh...onneksi olo edes helpottaa sen jälkeen hetkeksi...
Odotan ensimmästä neuvolaa ihan hirveästi, joka on 15 pv ei enää kauaa... Ja ekaa ultraa..
Koskas se ensimmäinen ultra oli? On päässyt unohtumaan, vaikka kolme jo noita on:)
Hassua, miten tämä on aina yhtä jännää:)
Minäkään en jaksa kirjautua mihinkään eri juttuihin. Pysyn siis myös ihan vaan täällä...
kertokaahan, koska teillä on loppunut pahoinvointi...EN JAKSA!!!
Nyt täytyy lähteä siivoomaan hevosien karsinoita, mutta palaillaan...
Ciara81 8+5
Oksettaa, oksettaa!!! Ihan hirveää kun koko ajan saa juosta vessassa... Mikään ei pysy sisällä ja lääkäriin taaa tänään.. Kun ei töihin voi mennä näin pajoinvoivana!!! Kaikki ällöttää ja nukuttaa niin paljon, että eilenkin nukuin varmaan neljät päikkärit... Nyt olisi vierlä kaikennäköisiä juhlia ja pojan todistusten jakos ym... Täytyy toivoa, että kestän yrjöömättä...
Vihlonnat alavatsassa on loppuneet onneksi!!!
Sirusade, kiitos muuten tsempeistä:)
ciara 7+3