Ärsyttää, monet (alalla työskentelevät) ei tiedä maitoallergian ja laktoosi-intoleranssin eroa!
Tähän olen monta kertaa törmännyt. Olen monelle muullekin allerginen, mutta "ongelmia" on ollut eniten tuosta maitoallergiasta. Ravintolassa käydessä muutaman kerran niin yhdellä kertaa myivät heidän mielestään maidotonta pastaa, mutta todellisuudessa se oli vaan laktoositonta. Luulin, että sentään ravintoloissa oltaisiin tietoisia, että maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi on kaks eri asiaa. Ärsyttää kun aina kaikki täytyy kysellä niin tarkkaan, että onko maidoton vai onko vaan laktoositon. Suurimmaksi osaksi syön kyllä kotona, mutta välillä haluaa päästä uloskin syömään, tosin tällä menolla se vähenee entisestään.
Kommentit (63)
Tuli mieleen kun tätä ketjua lueskelin. Te jotka olette todella pahasti allergisia esim kalalle, kannattaa varoa seisovan pöydän ja aamiaisbufeen antimia! Harvassa paikassa joku henkilökuntaan kuuluva pystyy seisomaan tarjottavien vieressä ja vartioimaan ruokia koko ajan. Jotkut asiakkaat ovat niin sikoja että saattavat ottaa samoilla ottimilla kalaa ja sen jälkeen jotakin muuta. Näin ollen sitä kalaa saattaa olla ottimissa jotka ovat vaikka kurkkukipossa... Mun työpaikalla jos tällaista huomataan niin kyseiset tuotteet heitetään aina pois, en tiedä miten muualla. Osa ihmisistä ei oikeasti ymmärrä että tuosta voi tulla jollekin todella pahat allergiareaktiot. Tämä on myös asia jota monetkaan ei ota huomioon...
Esimerkiksi juhlissa on todella ikävää, jos vatsa menee todella sekaisin ja p****t tulee housuun. Kokeile itse esim. jossain kaverin häissä juomalla pari desiä risiiniöljyä...
Laktoosi on maidon ainesosa. Jos tuotteessa lukee maidoton, siinä ei ole myöskään laktoosia.