Lue keskustelun säännöt.
Millainen riski mielestänne sikiölle 3-5 alkoannosta viikossa.
15.05.2009 |
En nyt kaipaa mitään moraalisaarnoja enkä haukkumisia. Huomasin vasta neljännellä kuulla olevani raskaana (menkat eivät vielä alkaneet viime synnytyksen jälkeen ja ehkäisy pettänyt). Olen juonut monena iltana yhden annoksen alkoholia (yksi keskiolut/lasi viiniä), ehkä noin 3-5 päivänä viikossa. Lisäksi olen ehkä viisi kertaa nauttinut kaksi alkoannosta ollessani ravintolassa ja kaksi kertaa 3 alkoannosta. Olen tiennyt raskaudesta viikon ja sen aikana en luonnollisestikaan enää alkoholia käyttänyt. En ole vielä ollut neuvolassa. Asia painaa aika paljon minua. Näkemyksiä asiasta?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Etelä-Euroopassa juodaan ihan rennosti raskausaikanakin lasi viiniä illallisella, eikä tietääkseni lapsoset nyt niin viallisia ole :) Tietysti hieman vilkkaampia kuin suomalaislapset keskimäärin, johtuneeko sitten ympäröivästä mallista vai siitä alkoholialtistuksesta.
Älä huoli. Mulla lääkäritututkin sanoo, ettei pienet annokset haittaa. Suomessa vaan suositellaan nollalinjaa ihan siitkin syystä, että monella karkaa yhden otettua mopo käsistä...