onko kenenkään kohdalla siirrytty kesken alatietä sektioon pelkästä synnyttäjän pyynnöstä?
Pelkosektion yhtenä vaihtoehtona voisi kait olla, että pääsisi sektioon kesken alatieyrityksen, jos vain pyytäisi. Vaan onko tällainen vaihtoehto toteunut kenenkään kohdalla? Että oltaisiin siirrytty sektioon ilman mitään lääketieteellisiä syitä vain pelkästään synnyttäjän pyynnöstä?
M
Kommentit (48)
että mitä pelottavaa siinä synnytyksessä on? Esikoistani imetän ja ajattelin, että toinen saa tulla varsin pian. Alatiesynnytyksestä voi selviytyä täysin vammoitta, kun taas sektiosta saa takuulla itsellen hirvittävän haavan + vatsalihakset ja muut kudokset revitään. Suosittelen siis suorinta tietä eli alareittiä vauvalle, jos hän vain on oikeassa tarjonnassa. Minä pelkäsin ennen synnytystä, että _joudun_ sektioon syystä tai toisesta. Ei kun vaan ennen synnytystä lantsarit hyvään kuntoon!
et sinä kovin sinut itses kanssa oo kun olet noin ylimielinen. Tuo on yksi vähäisimmistä pelkosektion syistä.
sektiomammat, jotka luulee tietävänsä jotain alatiesynnytyksestä, vaikka ovat niin kipeitä korvien välistä, että eivät uskalla edes yrittää.
Vinkki: ikinä en ole renkaan päällä istunut, saati sitten maannut suolestettavana leikkauspöydällä vain oman pipin pään takia.
T: kolmen äiti, ei tikin tikkiä, ja jalkeilla saman tien synnytyksistä. EIkä myöskään turhanpäiväistä lääkkeiden syöntiä, kun vauvaakin on aika paljon kivempi imettää ilman lääkepöhniä. Kuis sulla?
enkä ikinä suostuisi synnyttämään alakautta. Kamalaa rääkkiä ja renkaan päällä istumista. Itse olen toipunut hyvin. Kipuja oli ensimmäisinä päivinä, mutta hetkeäkään en tuntenut todella kovaa kipua, mitä synnyttäjät joutuvat tuntemaan käsittääkseni aina ja sitten vielä jälkikäteen kipeän toosan kanssa vessaan.... apua.
Mutta sanoivat minullekin yhdeksi vaihtoehdoksi että yritän alatiesynnytystä. Miksi ihmeessä yrittäisin? Kun lähdin vauvan kanssa sitten kahden sairaalapäivän jälkeen kotiin, ala-aulaan tuotiin ambulanssilla synnytystuskiaan kirkuvaa naista niin kyllä sääliksi kävi.
Mun lapsilla on maailman paras äiti, ja miehelläni maailman paras puoliso, jolla maailman paras riemurasia! Ei onneksi mitään ruikuttavaa nyhväkettä, joka ei osaa edes synnyttää.
PS. Mä en olekaan tiennyt, että ahdas lantia/pipi pää on jokin synonyymi tiukalle pimpille. NÄytäs vielä mistä tällainen tieto on peräisin? Pikemminkin tuntuu, että laiskat lonttaperseet ei uskalla synnyttää, kun pelkää että se messuhalli siitä vielä levähtää lisää. Ne taas jotka osaavat muutenkin pitää itsestään huolta, osaavat jumpata myös lantionpohjaa.
kaikilla ole noin vitun sekaisin oleva pää kuin sulla, että edes oma lapsi ei suostu syntymään, kun tietää millaisen paskan on saamassa äidikseen.
on äiti, joka osaa kiroilla ja ilkeillä toisille vauvapalstoilla. Se on hyödyllinen taito, etenkin jos omaa löysän perän ja tiukan yläpään ;D
k> loppusuoralla huusin ja vadin sektioon pääsyä
k> tai uhkailin muuten kuolevani.
Tuokin on varmaan totta, että sitten kun tilanne on päällä, sitä on niin sekaisin kivusta, että ei välttämättä ole itse kykenevä päättämään, mikä olisi parasta, vaan henkilökunta tekee omat päätöksensä. Ja sinun tapauksessasi et ilmeisesti koe pahana, että vaatimustasi ei "suinpäin" (vahvat lainausmerkit sanan suinpäin ympärillä!) toteutettu ja hyvä siis niin sinun tapauksessasi.
ap
Synnytyksen aikana vuorossa oleva lääkäri tekee päätökset itsenäisesti. Jos hän sattuu olemaan sektiovastainen, niin sektioon pääsee vasta kun kaikkea muuta on yritetty.
Itse olen kokenut yhden kiireellisen ja kaksi suunniteltua sektiota. Tuota kiireellistä sektiota ennen yritin kellon ympäri synnyttää alakautta mutta synnytys pysähtyi ja vauvan syke laski supistusten aikana. Sektiosta seuraavat kivut ovat niin pientä avautumisvaiheen kipuihin verrattuna, olen erittäin tyytyväinen ettei enää toista kertaa tarvinnut alakautta yrittää.
hyvin ja antavat hyvät eväät elämälle. Se millä tavalla maailmaan on tullut ei ole merkittävää.
Joten rakkaat naiset: älkää tapelko.
että lantio on yhtä kuin perä. Kiitos infosta.