onko kenenkään kohdalla siirrytty kesken alatietä sektioon pelkästä synnyttäjän pyynnöstä?
Pelkosektion yhtenä vaihtoehtona voisi kait olla, että pääsisi sektioon kesken alatieyrityksen, jos vain pyytäisi. Vaan onko tällainen vaihtoehto toteunut kenenkään kohdalla? Että oltaisiin siirrytty sektioon ilman mitään lääketieteellisiä syitä vain pelkästään synnyttäjän pyynnöstä?
M
Kommentit (48)
apua noihin ongelmiisi. Lapsillasi ei varmasti ole hyvä olla kun äiti on noin sekaisin.
besserwisser-alatieglooria-äidin sössö-sössö-sössöttämään kymmenen minuutin ponnistamisistaan. Eikö teillä vois olla jotain kerhoja joissa saisitte päteä keskenänne?
hei.
olen 5 lasta tehnyt ja voin sanoa että hammaslääkärissä käynti on kauheenpaa kun synnytys.
menkää hyvillä mielin synnyttämään.
ja toisella kyselijälle sanon et hyvillä mielin tee lapsi.
ei se niin kauheeta ole.meidät naiset on luotu synnyttämään ja nopeammin toivut synnytyksestä kun teet sen vauvan alakautta.
vaikka hurjalta se kuulostaakin niin kauheeta se ei tosellakaan ole.
vaan sen raskauden aikana siun elimistö valmistautuu synnytykseen.paikat pehmenee ja lantio löystyy vauvan syntymää varten.
jos synnytys ois vaikea juttu suomessa leikattaisiin kaikki synnyttäjät mutta alateitse synnyttänyt äiti tietää että paranee nopeammin kuin sektiossa.
nyt vaan hyvillä mielin laitokselle.
itse odotan innolla millon saan plussan testiin ja pääsen kuudennen tekemään.
synnytyksen kestot mulla on ollu
1 synnytys 7h
2 synnytys 3h
3 synnytys 2h
4 synnytys 1h38min
5 synnytys 1h15min
näissä mukana ponnistusvaiheet jotka kestäneet noin 10min joka synnytyksen aikana.paitsi vika oli 8 min.
ei kivunlievitystä laisinkaan.
koska se pitkittää.
tippa on laitettu nopeuttamaan synnytyksen kestoa.mut ei siis poista kipua.
ne kivut on 100 kertaa pahemmat mitä alateitse synnyttänyt joutuu kokemaan.
.
Olen synnyttänyt 8 h tavalliseen tapaan ja sitten tuli lopuksi sektio. Synnyttäminen oli sektioon verrattuna yhtä HELVETTIÄ. Sektiokivut oli hyttysen ininää siihen verrattuna. Niitä ei edes rekisteröinyt enää sen synnytyshelvetin jälkeen. Sektiopöydällä teki mieli itkeä ilosta. Kaikilla ei ole maailman löysin perä kuten sulla viiden äiti.
enkä ikinä suostuisi synnyttämään alakautta. Kamalaa rääkkiä ja renkaan päällä istumista. Itse olen toipunut hyvin. Kipuja oli ensimmäisinä päivinä, mutta hetkeäkään en tuntenut todella kovaa kipua, mitä synnyttäjät joutuvat tuntemaan käsittääkseni aina ja sitten vielä jälkikäteen kipeän toosan kanssa vessaan.... apua.
Mutta sanoivat minullekin yhdeksi vaihtoehdoksi että yritän alatiesynnytystä. Miksi ihmeessä yrittäisin? Kun lähdin vauvan kanssa sitten kahden sairaalapäivän jälkeen kotiin, ala-aulaan tuotiin ambulanssilla synnytystuskiaan kirkuvaa naista niin kyllä sääliksi kävi.
kaikilla ne synnytykset eivät ole samanlaisia kuin teillä, eikä jokaisen kroppaa valitettavasti ole luotu synnyttämään alateitse. Kumpa olisikin!
Omat kokemukseni sektiosta ovat ihan myönteiset. Olen ollut kummallakin kerralla sektion jälkeen sängystä ylhäällä heti seuraavana päivänä, en ole ollut kovasti kipeä, vaan pärjännyt buranalla pari viikkoa. Parin kuukauden kuluttua olen lenkkeillyt normaalisti, muuten ottanut vähän varovaisemmin ennen tätä. Kävellyt tietysti olen ja liikuskellut ihan normaaliin tapaan jo ennen tuota. Itseäni ei ole sattunut mikään muu, kuin vuoteesta nousu on tuntunut vähän kiristävältä.
itse olen yrittänyt alatiesynnytystä, joka päätyi kiireelliseen sektioon. Toisella kertaa tehtiin suunniteltu sektio ja olin elämäni kunnossa, mietin voiko näin helpolla edes päästä. Olisin kyllä synnyttänyt alateitse, jos siihen olisi ollut edellytykset olemassa, toisellakin kertaa yritettiin synnytystä käynnistää 2vrk, sitten suunniteltu sektio käynnistymättömyyden vuoksi.
kunhan ite synnytät niin kysy mieheltäs että kuinka löysä sun peräs on?
oi olla että ukkos juoksee vieraisiin ekan yhdynnän jälkeen:)
et mieti mitä lauvot.
ja katso ettei jo raskauden aikana juokse vieraissa koska sillonhan se perä rupee jo löystyy ja valmistautuu synnytykseen:)
et mietippä ennenkuin päästelet suustas mitään.
koska todennäköisesti osuu vielä omaan nilkkaas.
Toisilla paikat joustaa, toisilla ei, lantiostahan se kiinni on...
Kaikilla ei ole maailman löysin perä kuten sulla viiden äiti.
[/quote]
[/quote]
kaikilla ole noin vitun sekaisin oleva pää kuin sulla, että edes oma lapsi ei suostu syntymään, kun tietää millaisen paskan on saamassa äidikseen.
on äiti, joka osaa kiroilla ja ilkeillä toisille vauvapalstoilla. Se on hyödyllinen taito, etenkin jos omaa löysän perän ja tiukan yläpään ;D
"5 lasta maailmaan lähes puhaltamalla"
Ymmärrät varmaan, että jos jokaiselle synnyttäminen olisi noin helppoa, miksi kukaan edes harkitsisi sektiota? Miksi kukaan antaisi leikellä itseään turhaan? Olet onnekas ja kyllä, olen kateellinen sinulle. Mutta en edelleenkään ymmärrä miksi tulet tänne kehuskelemaan asialla.
Minulla itse avautumisvaihe on ollut suht ok, kivulias muttei mitenkään kamala. Mutta meidän 2 lasta on tulleet maailmaan imukupilla, koska ovat jääneet jumiin. Se oli ihan hirveää! Kolmas lapsi syntyy sektiolla.
mallia sata+kiloinen valas. Liikuttu on viimeksi vuonna 93 ja vauvoja vaan tippuu ulos plop plop plop.
Siis huhheijaa mitä tekstiä täällä taas jotkut suoltaa. Sinä, joka otit asiaksesi tulla tänne kertomaan ettei jonkun lapsi halua syntyä koska äiti on niin paska: siivoa suusi, sillä se on täynnä p*skaa. Ihan hirveää alatyylistä kuraa. Oottekste humalassa, vai miten kehtaatte?
Koittakaa nyt pitää edes alkeelliset käytöstavat.
-MMMINÄ olen Milla-Mallisynnyttäjä! Olen määritellyt synnytyksen kokonaiskestoksi 3 minuuttia, ponnistusvaiheen pituudeksi 2,78 sekuntia ja soveliaiden, vaimeahkojen ähkäisyjen määräksi 4.
-Muttamuttakun äitejä on erilaisia....?
-HÖPsistä, kaikki ovat minuja kun vaan lopettavat olemasta ei-minuja.
-Mutta kun äidit on eripituisia, erimallisilla lantioilla, vauvat on erikokoisia...
-Juujuu mutta synnytys kestää kolme minuuttia, EI puudutuksia.
-Vauvojen päänympärykset on erikokoisia, tarjonnat on erilaisia, jotkut käynnistetään...
-Eieiei kaikki on niin kuin minä. Piste. End of story. Finito. Slut.
.... löytyiskö sellaista henkilöä, jonka kohdalla olisi siirrytty kesken alatietä sektioon pelkästä synnyttäjän pyynnöstä?
ap, mielenkiinnosta kyselee
En usko että siirrytään pelkästään synnyttjän pyynnöstä kesken kaiken sektioon. Pelkopolilla voidaan luvata kaikkea kuten kivunlievitystäkin. Itse en saanut edes kivunlievitystä ekassa synnytyksessä, kätilö totesi vaan kylmästi että myöhäistä kun on sellainen lääkäri paikalla joka ei osaa antaa. No toisella kertaa menin synnytyspelon takia sektioon ja hyvä oli.
Neuvoksi annan että päätä mitä haluat ja tappele se hyvissä ajoin etukäteen läpi. Kun olet synnyttämään lähtenyt, olet kuin karjaa ja ei siinä kukaan sinun ininöitäsi sektiosta kuuntele. Ajattelevat vaan että synnytys on käynnissä ja kiskotaan ulos. Varmasti saat tarvittaessa kesken synnytyksen seltion, mutta uskoisin että vain lääketiteteelliseltä pohjalta.
Lisäksi toteaisin neuvona sinulle että pelkosektio on tosi vaikea saada ja jos lähdet keskustelemaan tällaisista lupaussysteemeistä, sinut laitetaan synnyttämään ja tosipaikan tuleen sinulle todetaan ihan tyynesti että leikkaussaliin ei pääse. Pelkosektion on oltava etukäteen suunniteltu viikkoa ennen laskettua aikaa, jos sinne aiot päästä
t 1 normi synnytys + 1 pelkosektio.
En ota kirjoiteuksellani kantaa siihen että pitäisikö sinun hakeutua sektioon, kerron vaan oman näkenykseni siis sinun kysymykseesi. Eli en usko että käytännössä saat muutettua asiaa kesken kaiken.,
Luulisin kuitenkin, ettei siihen kesken synnytyksen siirrytä kuin hätätapauksessa, koska vauva on jo kanavassa.
Oma lapseni tuli otsa edellä. Sain hyvät kivun lievityksen, mutta mikään lievitys ei auttanut siihen tuskaan, kun tunsin repeäväni. Ja niinhän repesinkin. Ihan vähällä olisi ollut siirtyminen imukuppiin.
Synnytyksen kesto oli suunnilleen 12 tuntia ja ponnistusvaihe noin tunnin. Järkytys oli kamala ja en kävellyt itse kyllä salista enkä moneen tuntiin synnytyksen jälkeen (jalat eivät kantaneet). Lisäksin tunsin suunnatonta pettymystä itseeni, koska olin lähtenyt sillä asenteella, että en valita ja olen reipas ja urhea. Niinhän olinkin (tämä tarjontajuttu selvisi vasta myöhemmion).
Tunsin myös suurta surua, koska ajattelin, ettei siskoni koskaan voi hankkia lasta tai me toista, koska emme vain selviäisi synnytyksestä. Siskoni on erittäin kipuherkkä ja tsemppi loppuisi tuollaisessa. Lisäksin tunsin pettymystä neuvolaa jne. kohtaan, jotka antoivat synnyttämisestä sellaisen kuvan, että oltaisiin menossa johonkin verikokeeseen. "Kyllähän se sattuu, mutta kun tietää, ettei se kauan kestä". Mikä on kauan kenenkin mielestä, mutta kyllä itselläni positiiviset ajatukset ja kivun loppumisen näkeminen oli ihan vieraita, vaikka muuten melko rationaaliseksi ihmiseksi itseni luokittelen.
Löytyisiköhän sitten sellaista tapausta, joka olisi pyytänyt sektiota lupauksen mukaisesti kesken alatien, mutta se olisi häneltä evätty?
ap
jos ei ole mitään painavaa syytä, niin kesken alatiesynnytyksen ei lähdetä sectiota tekemään. jos pelkää synnytystä niin silloin voi saada tietyissä tapauksissa suunnitellun section, jos kesken synnytyksen lähdetään sectioon, kyse on silloin hätäsectiosta.
Perän löystymistä siis pelkäätte:D
Minusta tavallaan säälittävää mihin tämä maailma on mennyt kun pelätään ihan luonnollista asiaa.
Ja muuten: ei se perä välttämättä löysty. Ei täällä ainakaan;) Ja joo, ei tarvi kysyä mieheltä kun saan sen tulemaan lantionpohjan lihaksillani koska vaan haluan;D
Eka syntyi sektiolla, seuraavat alateitse. Eka alatiesynnytys oli kohtutulehduksen takia vaikea, mutta seuraavat niin helppoja etten olis uskonutkaan. Vika tuli luomuna ja nopeasti.
t. ei sama, mutta toinen 5:den äiti
kunhan ite synnytät niin kysy mieheltäs että kuinka löysä sun peräs on?
oi olla että ukkos juoksee vieraisiin ekan yhdynnän jälkeen:)
et mieti mitä lauvot.
ja katso ettei jo raskauden aikana juokse vieraissa koska sillonhan se perä rupee jo löystyy ja valmistautuu synnytykseen:)
et mietippä ennenkuin päästelet suustas mitään.
koska todennäköisesti osuu vielä omaan nilkkaas.
vittuuks sää teet lapsia jos niin pelkäät ja sää itse sössötät:)
on hienoa et joku osaa kertoa omista kokemuksistaan.sen takia tää keskustelu palsta on:)
mee sää vaan sinne pelkopolille piipertämään:):):):)