Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--*--*--*MARRASMAMMAT VIIKKO 20*--*--*--

13.05.2009 |

Aloittelen (ilmeisesti) nyt, kun en löytänyt meille aloitusta!

Onko kaikki onnellisesti löytäneet energiansa ja kadonneet kukkien istutuspuuhiin??!

No, enpä nyt lähde linkittämään aiempaa pinoa, kun ketuille varmaan menee.

Omassa voinnissa ei muutoksia; masu jatkaa kasvamista ja olo on mahtava.

Ystävät, tuttavat yms. tietävät vauvan tulosta. Joidenkin kommentit harmittaa, joko seuraavassa lauseessa ihmetellään eikö kaksi ois riittänyt tai sitten ilme kasvoilla on ollut sitä sun tätä. Noh, tämäpä on meidän päätös ja onni, sulatelkoon muut sitä rauhassa.

Olen kolmena aamuna huomannut mahassa tuntemuksia...en millään voisi uskoa, että vauva se olisi. Aiemmin olen tuntenut liikkeet varmasti viikoilla 19 ja 18. Nyt vasta 14 ja risat. Istukka on ekaa kertaa takana. Voisko olla noin suuri merkitys...?

Lueskelin tuota aiempaa viikkopinoa ja siellä on näköjään meitä monta, jolla raskaus alkanut välittömästi km:n jälkeen.

No niin arvon mammat, tekstiä kehiin!

pp ja 14+5

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa luin tätä palstaa ja ensimmäistä kertaa tänne kirjoitan.

elikkäs meillä on mahassa ensimmäinen pikkunen ja ainaki äiti on kauhusta kankeana ja kuvittelee koko ajan, että vauvalla on joku huonosti.

tekee varmaan se kun vauvaa ei näe eikä tunne. siksi ajattelinki käydä lepuuttamassa mieltä ultrassa muuten vaan, että saan taas nähä pienen mussun. viikkoja on nyt 16 ja harmittaa kun mahaa ei näy.

onkohan se normaalia?

kunpa vaan kaikki menis hyvin ja saatais pikkunen maailmaan suunnitellusti 8.11. ylihuomenna lääkäriin jos vaikka kuulis sydämen sykkivän. siihen asti ainaki panikoidaan koko rahan edestä.

Vierailija
2/21 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ellimelli* on ihan normaalia, ettei esikoisesta vielä vatsa näy. Joillakin alkaa näkyä vasta puolivälin aikoihin.

Me ei onneksi oo saatu mitään *tökeröitä kommentteja* lapsiluvusta, mutta ei ne onnittelut välttämättä ihan yhtä lämpöisiä ole olleet, kuin ensimmäisistä kahdesta.

Meilläkin on *np-ultra* onnellisesti takana ja siellä kaikki hyvin :) Muita seulontoja ei tuossa yhteydessä tarjottu.

*Oma olo* on kohentunut, mitä nyt ajoittain väsy iskee. Mutta ei edes joka päivä enää. Masua ei pysty piilottelemaan, tuli testattua yhdessä tilaisuudessa, jossa olisin vielä halunnut salaisuuden pitää.

Energistä viikon alkua!

- Omppu ja PikkuA, 13+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lomat lomailtu vähäksi aikaa, seuraavaksi sitten kesäloma :)

Mitäs porukalle kuuluu?

Onko kukaan muuten tehnyt marraskuisista mitään "koontilistaa"? Joissain muissa pinoissa näyttää olevan tuollaisia listoja, semmosesta näkis helposti et minkälainen porukka meil on kasassa.

Kävin tänään uusinta ultrassa kun kaveri oli niin pikkuinen ekalla kerralla. Kaikki oli oikein hyvin, kovasti heitteli kuperkeikkaa masussa :) Laskettu aika muuttui jälleen, se on nyt sitten 26.11.

Kesää odotellessa,

Santsuli 11+6

Vierailija
4/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollut nyt vähän hiljaisempaa... Itsekin olen jonkin verran kirjoitellut tuolla yahoon puolella.

Mulla oli np-ultra viimeviikolla. Masussa kaikki hyvin ja sikiö vastasi päivälleen viikkoja, eli la on 21.11.

Pahoinvointi on helpottanut oikeastaan kokonaan. Nyt on tilalle tullut kammottava ummetus!! Noh, tiedän että se johtuu raudasta, jota on pakko syödä, ku Hb on niin matala. :( Eiköhän tämä tästä, onneks apteekista saa tähänkin helpotusta.

Mutta siis muuten alkaa vointi olla oikein hyvä! Väsymys tulee illalla klo 21:30, mutta se ei haittaa, sitten on jo hyvä mennä nukkumaan!!

Aurinkoista keskiraskautta! (eikös se kohtapuoliin ala jo kaikilla olemaan käsillä?)

MaggyOo + Junnu 12+5

Vierailija
5/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrasmasuiset taitavat vietellä toukotöiden aikaa kun niin hiljaista on kirjoittelurintamalla...

Täällä voidaan vallan erinomaisesti, kaikki kurjat alkuraskausoireet on menneen talven lumia, nyt on ihanaa vaan kasvatella masua, joka tuntuukin suurenevan ihan silmissä! Eilen oli ensimmäinen neuvolalääkäri, kohdunsuun tilanne oli hyvä ja muutenkin kaikki ok. Pikkuiseni sydänääniä en ole vieläkään kuullut, eilen kaksikin lääkäriä niitä etsiskeli, mutta eipä löytynyt ei... Voitte kuvitella että oma sydän jätti muutaman lyönnin väliin. Onneksi ultra kuitenkin näytti että pikkuisella kaikki hyvin, siellä se kylkeään käänteli vimmatusti :)

Miten lie, olen pariin otteeseen luullut tuntevani vauvan hennot liikkeet, voisikohan ehkä jo olla mahdollista... Kohdun tuntee kädellä oikein selvästi kun mahan päältä kokeilee, ei kai se tietenkään ihan mahdottomuus olisi.

Voi kun tulisi jo marraskuu ja saisi oman pikkuisen syliin :)

Peppipihlaja ja Toukkis 13+3

Vierailija
6/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan! Kiva kun pikkupippuri aloitit uuden viikon =)

Täällä voidaan hyvin ja masu kasvaa. Kyykistely ahistaa jo nyt joten onpas hauskat ajat edessä! Mies yrittää tolkuttaa, että älä ihmeessä VIELÄ valita, et taida tietääkään mihin ryhdyit =) Esikoista siis odotellaan. Hassua on, että vaikka pahoinvointi oli poissa muutaman viikon niin nyt se on tullut takaisin. Aiemmin sitä oli iltapäivällä ja nyt sitä on illalla. Tai no ei se ehkä pahoinvointia ole - kuvotusta ennemminkin.

Pikkupippuri: Kuulun kans tuohon heti km:n jälkeen raskautuneiden joukkoon. Vaikka lääkäritäti sanoi, että se ei oikeastaan ole mahdollista. Hienoa, näyttää niille pitkä nenä! Niin ja mitä noihin kommentteihin kolmannesta lapsesta tulee niin hittoako se kenellekään kuuluu montako lasta te teette niin kauan kun te niistä huolta pidätte. Hitsi mä oikein suutuin tollasesta. Mun mielestä on ihanaa kun on perheitä jossa on paljon lapsia! On älytön rikkaus olla suurperheestä ja siinä lapsetkin oppii osallistumaan kodin ja sisarusten huolenpitoon ihan eri tavalla heti pienetä pitäen! Onnea vaan ja anna kateellisten napista tyhjille korville!

Peppipihlaja: Me mennään samassa tahdissa! Mulla kans viikkoja tänään 13+3! Olen kans itse mielestäni tuntenut sellaisi pieniä liikkeitä muutamaan otteeseen, mutta hitsi en voi olla varma. Pelkään että ne on mun kuvittelua vaan. Hauska kuulla, etten ole ainoa joten ehkä se onkin jo jotain. Mistä muuten tunnistat miltä kohtu tuntuu? Kyllä munkin maha tietysti tuntuu tosi erilaiselta kuin normaalisti, mutta en silti osaa sanoa tuntemalla missä on kohtu ja missä ei. En uskalla myöskään kauheasti painella =) oon vähän vainoharhainen parin varhaisen keskenmenon jälkeen...

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Vierailija
7/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupippuri: Ikävää kun jotkut suhtautuvat raskausuutisenne noin kurjasti :( Meillä vähän sama juttu. Moni on kysynyt oliko vahinko ja anoppikin ilmoitti kitkerästi, että kai se nyt sitten tähän jää ja meille vasta toinen tulossa. Vauvauutinen on musta aina ilonen juttu oli se perheen kuinka mones lapsi tahansa. Eihän se kenellekään kuulu montako teette! Musta tuntuu, että oikeasti meille läheiset ja rakkaat ihmiset ois onnellisia meidän puolesta, vaikka kyseessä ois kymmenes lapsi.

Santsuli: Ihan alussahan oli joku esittelypino, taisin jopa ite rustata sen. Voisin tehdä meille uuden pinon ni nähtäs missä kukin menee, kun on tosissaan tainnut porukkaa tippua palstailemasta.

Nemilia: Mä luulen kanssa tuntevani kohdun. Se on semmoinen selkeesti kovempi kohta mahassa kun makaa selällään. En ainakaan tiedä mikä muu se voisi olla kuin kohtu.

Liikkeistä tais olla puhetta. Oon myös ollut pari kertaa tuntevinani pientä myllerrystä mahasta. Varsinkin toissailtana olin melko varma, että siellä se nyytikäinen porskuttelee. Muuten pahoinvointi jyllää edelleen. Uutena on tullut selkäkipu, joka vaivaa varsinkin öisin. Joka paikkaa kolottaa ja särkee, kohdun seutua etenkin. Oispa jo marraskuu!!!! Joku muukin tais toivoa sitä :))

Adara ja nyytikäinen 14+4

Vierailija
8/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi marrasmasu esittäytyy. Eli neljäs lapsi olisi tulossa. La 24.11. Ennestään meillä on jo ekaluokkalainen tyttö, eskarin syksyllä aloittava poika ja pikkukeskosena syntynyt kaksivuotias poika. Ikää minulla on 30v ja mies on 29v. Turun seudulla asutaan.

Tämä raskaus on sujunut tähän asti mallikkaasti. Ultrassa käyty ja kaikki on hyvin. Muutamia harjoitussuppareita olen jo tuntenut. Minulla on kaikissa raskauksissa supistellut paljon ja aikaisin. Liikkeitä en vielä tunne. Pahoinvointi on ympärivuorokautista, viimeksi oksensin viikolle 22. Toivottavasti nyt ei kestä niin kauan.

Vähitellen sitä alkaa uskomaan, että kyllä se vauva sieltä oikeasti tulee.

Aotearoa ja pikkuinen 12+2

Vierailija
9/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nemilia ja Adara lohduttavista kommenteista! Sellaiset sydänmellisimmät onnittelut ovat juuri tulleet muilta pienten lasten äideiltä.

Tervetuloa mukaan Aotearoa!!!...hmmm meniköhän tuo nikki nyt oikein... Toivottavasti vauvasi pysyisi mukana loppuun asti? Oliko jotain syytä tuolle keskosuudelle löytynyt?

Kohdun tunnen ainakin selvästi, varsinkin kun painelee, niin tuntee mistä se lähtee. Kokeilkaa vaan rohkeasti, ei se siitä kesken mene. Nyt se on mulla noussut n. navan paikkeille.

Ja tosi kiva jos Adara jaksaisit sellaisen listan väsätä!!!

Pitäiskö jokaisen tästä lähtien ilmoittaa kerran LA ja sitten sitä listaa vois jokaiseen viikon alkuun päivittää edellisen viikkopinon tietojen pohjalta. Kuulostaako hölmöltä?

Elikkä pp 14+6 ja LA 6.11.

Hienoa, että kohta ovat kaikki päässeet np-ultraan ja pahoinvointi hellittää.

Vierailija
10/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee vaan niin vauhdilla, ettei perässä meinaa pysyä!!! Sain juuri tuon meidän vauhti-kaksikon päiväunille ja ehdin pikaisesti lukea teidän muiden kuulumiset...ja kirjoitanpa itsekin pari riviä ennenkuin kellahdan päivänokosille!!

Vointi on hyvä ja väsymys siedettävää!! Pahoinvoinnista ei ole tarvinnut kärsiä, tosin jotkin tutut ruoka-artikkeli kierrän kaukaa.. Hedelmäpommi-jukurtti, ruskeat kastikeet, kananmuna, metvursti!!! Perunoihin on aivan valtava himo...niitä voisi syödä kerralla koko kattilallisen :p ...ja mieluiten ihan pelkästään!!! Esikoista odottaessa söin appelsiineja parikin kiloa päivässä, toisessa raskaudessa vetelin sumeena tomaatteja...joten tämä peruna-juttu ei yllätä ollenkaan!!! Makean puputtaminen on onneksi myös jäänyt, ei vaan tee mieli. Enemmän valinnat herkuissa kallistuu suolaisen puolelle!!

Liikkeitä on alkanut tuntua tällä viikolla levossa ollessa...huisi tunne!!! Vauva voi neuvolan-käyntien perusteella hyvin ja omakin verenpaine on pysynyt ainakin toistaiseksi siedettävissä lukemissa!!

Nuorimmainen järjesti äitille iloisen yllärin tässä kevään korvalla...Jätti vaipan kokonaan pois, myös yövaipan!!! Eli tällä-hetkellä meillä nautitaan vaipattoman talouden helppoudesta!! Siinä mielessä tämä on täysi ylläri, ettei poika vielä vuoden vaihteessa suostunut ollenkaan potalle. Potta laitettiin kokonaan pois ja kaivettiin takaisin maaliskuun alussa. Samalla kertaa kaivettiin esille laatikollinen pikkuhousuja ja tämähän olikin pikku-herralle mieleen!! Muutamien pikkareiden kastelun jälkeen homma alkoi sujua ja eilen vietiin loput vaipat varastoon odottelemaan vauvaa!!!

Lapsille on kerrottu vauvasta ja Santtu 3,5v odottaa jo kovasti talvea ja ...pikku-siskoa!!! Ei kuulemma halua veljeä, kun sellainen on jo

?:|

Miellä isukki jää huomisen jälkee kesälomalle ja aloitamme melkoisen mittavan sisäremonti...siinä vierähtääkin varmaan aikalailla syksyyn tai ylikin, ennenkuin kaikki saadaan valmiiksi!! Uusiksi menee keittiö, kodinhoitotilat, vessat, eteiset ja yläkerrassa kahdesta makkarista jaetaan kolme (eli käytännössä puretaan koko yläkerta ja rakennetaan uudestaan!). Kaikki työt on tarkoitus tehdä itse ja todennäköisesti saan ainakin osan kesästä viettää poikien kanssa evakossa...kenties mummilassa tai mökillä!!?? Hommat nytkähtää käyntiin ensi viikolla...ja toivottavasti valmistuvat ennen marraskuuta!!??

Nyt täytyy lähteä huilimaan, vielä kun ehtii

:D

Vointeja kaikille!

Nennuli 14+3 ja poika-kuoro

Vierailija
11/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei, vihdoin pääsin käymään ekalla lääkärikäynnillä! Sydänäänet kuului heti, syke 140-150. Kaikki oli muutenkin kunnossa, painonnousukin suunnilleen pysynyt kuosissa. Suunnilleen 300g viikossa on tullut, mulle se on ihan hieno saavutus. Viime raskaudessa oli 500-800g viikkoa kohden.

Vihdoin on mullakin alkanut pahoinvointi hellittää. Maanantaina kävin flunssan vuoksi uudelleen lääkärissä ja sain antibiootit vihdoin. Kuume on nyt laskenut ja olen jo toista päivää töissä hienosti. Alkaa tuntua jo keväältä, mielessäkin!

Liikkeitä olen tosiaan tuntenut ihan satavarmasti viime viikosta lähtien. Ei ne potkuja vielä ole, mutta sellasta hipatusta navan alapuolella, keskellä...

Lääkäri sanoi että mulla on taaksepäin kallellaan kohtu, ja se voi kuulemma vaikuttaa siihen että mun maha on tuosta ylhäältä niin pompsahtanut jo.

Mulle ei kukaan ole ihmetellyt lapsilukua, olen varmaan aikanaan pitänyt niin suurta mökää siitä että haluan kolme lasta... tosin taisin kakkosen jälkeen julistaa jossain vaiheessa että enempää ei tuu.. ja kuinkas kävi...

Kotona on kovat pakkaukset käynnissä. Meillä on viikon päästä muutto. Stressin poikasta on vähän ollut kun mamman aika on mennyt sairastaessa, en mä ole mitään laatikkoja jaksanut pakata. Jos sit vaikka tänään rykäisis muutaman...

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille... meille tulee anoppi ja appi kyläilemään viikonlopuksi. Se on meillä kyllä ihan mukava asia, ovat odotettuja ja tervetulleita vieraita.

Jes! Keskiraskautta siis...

-Paakkis 15+1-

Vierailija
12/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tein meille marrasmammoille oman esittelypinon. Käykäähän marrasmammat esittäytymässä!

Tällä kertaa ei tän enempää, esikoinen karjuu täyttä kurkkua sylissä.

Adara

Vierailija
13/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille,

Täällä yksi marraskuinen lisää. LA 27.11 esikoista odotellaan.

Toscana

Vierailija
14/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun marrasmasutkin ovat nyt aktivoituneet, väliin sai jo ketjua haeskella aika kaukaa. No, enpä itsekään ole viime viikon jälkeen kirjoitellut. Olipa tosiaan hauskaa kun tosi monta tällä on raskautunu heti km:n jälkeen. Itse en oikeastaan edes uskonut että tulisi ovulaatiokierto heti km:n jälkeen tai jos se tulisi niin olisi myöhemmin. Sanoinkin miehelle kun olimme omasta mielestäni juuri sen kriittisen viikon yhteismajoituksessa mökillä että jäipä tämä kierto väliin... No, enpä tiennyt että siinä vaiheessa joku oli jo aloittanut kehityksensä :)

Uusiakin on nyt tullut mukaan, tervetuloa ja onnea raskaudesta! Erityisesti aotearoan teksti kiinnitti huomion, kun meillä esikoinen on pikkukeskonen. Poika siis syntyi 29rv:lla, painoi alle 1kg. Nyt syntymästä on 1v1kk ja reipas 9kg poika on tällä hetkellä.

Pikkupippuri: paljastin eräälle kaveilleni vapunvietossa raskaudesta kun tuli puhe kuoharin maistamisesta, hän tuumasi heti että oliko pikkuisen vahinko... Muut on kyllä olleet iloisia ja onitelleet... no, paitsi äitini jonka ensireaktio oli että näikö pian... mutta onnitteli jo seuraavassa lauseessa ihan aidosti.

Paakkis: teillä onkin sitten iso urakka edessä! Annahan muutossa sit miesten kantaa huonekalut yms. raskaammat. Meillä on kans ollut hiukan kiirettä, olis häät 1kk päästä. Puvun uskalsin ostaa vasta viime viikolla kun ultrassa kaikki oli hyvin.

Tänään oli lääkärineuvola ja kohdunsuu oli hyvin kiinni ja kiinteä. Syke saatiin niin nopsaan kuulumaan napakasti etten ehtinyt edes jännittää :) Laittoivat lähetteen äitipolille, et tätä raskautta seurataan sit tarkemmin siellä ed. raskauden keskosuuden vuoksi. Aotearoa: millainen seuranta sinulla on? Mistä keskosuus johtui??

Minitassu, rv 12+3

Vierailija
15/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupippuri ja Minitassu kyselivät keskosuudesta.

Eli mitään syytä keskosuuteen ei löydetty. Minulla vaan rv29+ lorahti housuun lapsivettä reilusti ja lähdin tietenkin näytille. Sairaalassa liuskatesti näytti ettei se muka ollut lapsivettä ja minut passitettiin kotiin. Puhuttiin että valkovuotoa voi tulla reilusti ja aloin uskoa että kai se sitten oli valkovuotoa.

Rv 31+6 alkoi sitten supistukset ja lähdin uudelleen näytille. Kaksi tuntia sairaalaan menon jälkeen poika syntyi kiireellisellä sektiolla kovassa keuhkokuumeessa. Eli lapsivettähän se oli sittenkin ollut ja tulehdus oli päässyt pojan keuhkoihin. Kortisonilla ei keuhkoja ehditty kasvatella ollenkaan ja poika viettikin ensimmäiset viikot hengityskoneessa. Sairaalassa hän oli 6,5 viikkoa.

Mutta koska mitään syytä siihen, että näin pääsi tapahtumaan ei löydetty ja sisarukset ovat olleet täysiaikaisia, ei sen kummempia tutkimuksia tulla tekemään. Yhden ylimääräisen ultran lupasivat tässä raskaudessa tehdä viikolla 30 (jos sinne asti päästään) ja pääsen aina tutkituttamaan tilannetta tarvittaessa (jos ja kun alkaa kovasti taas supistamaan).

Pidetään peukut pystyssä että meidän kaikkien masuasukit saisivat olla tarpeeksi pitkään kohdun suojissa. Erityisesti sinun Minitassu!

Aotearoa ja pikkuinen edelleen 12+2

Vierailija
16/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja sydänäänet kuultu:) Oli pienen syke 145, ihana kuulla äänet, kun koko ajan on se menettämisen pelko takaraivossa. Jahka tästä alkaa liikkeet tuntua (varmaan parissa viikossa) niin on mukavammalla mielellä, nyt saa vain arvailla koko ajan että onkohan kaikki hyvin. Kaikki oli ok muutenkin neuvolassa, hb 130, paino 3,6kg alle alkupainon, vaikkakin oon saanut jo viikon verran syötyä aika normaalisti, kun pahoinvointi helpotti lopultakin. Eiköhän tuo tuosta ala nousta:)

Minäkin oon pannut merkille että hiljaista on marrasmasuissa, mutta lienee ne viikot nyt marraskuisilla ettei oikein ole uutta kerrottavaa. Itse alan soitella rakenneultra-aikaa loppukuusta että saa sen rukattua hyvään aikaan heinäkuun alkuun, on niin kiven alla tuolla LUS:issa nuo ultra-ajat ettei niitä kovin pienellä varoajalla saa juurikaan valita. Mutta tästä nyt eteenpäin, masu kasvaen:)

*helene 12+6*

Vierailija
17/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan ei pahoinvointi mene pois :( Iltaa myöten yökkiminen lisääntyy ja tänäänkin alkoi jo puoliltapäivin. Se vie kyllä odotusiloa. Se pahoinvointi mulla lähtee ihan tuolta alhaalta asti, tavallaan kohdusta, sieltä se jyllää ylöspäin. Onko kellään tällaista tuntemusta? Pieni toivo vielä on jos se katoaisi 16 viikon jälkeen... Turhauttaa ja rasittaa. Onneksi voi kuitenkin jo vähän syödä.

Eka lapsi ja jostain syystä olen varma että se on tyttö.

Gilmore (girls), viikot 15 ja risat

Vierailija
18/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mukana ollaan.. Välillä epäusko hiipii mieliin.. että onkohan siellä ketään. Mutta on tuohon pienen pieni kumpu kasvanut kun sitä tiirailee.. Minulla on kuulema (tuttujen mukaan) sen mallinen vartalo, että tämä voi pysyä pitkäänkin salassa vielä. Mutta kyllä se sieltä pikkuhiljaa pullistuu kuitenkin.

Olo on pääasiallisesti edelleenkin että " jos en tietäs niin en tietäs". Välillä kova jano yllättää ja heikompi olo jos ei ole kunnolla syönyt. Huolissani olen ollut epäsäännöllisestä unirytmistä. Etenkin viikonloppuisin kun tulee kukuttua todella myöhään. Mutta ei kai tuo niin vaarallista ole, kyllä se väsymys painaa lopulta sängyn pohjalle ja sit tuleekin nukuttua :D

T:Suhmura 15+0

Vierailija
19/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemilialle ja muillekin siitä kohdun löytymisestä... :)

En tiedä kuinka muilla on, en ole koskaan kenenkään toisen ihmisen kohtua kokeillut, mutta omani löydän kyllä varsin helposti. Eli tuntuu selvästi sellaisena kovana, reunat pystyy käsin tunnustelemaan vatsanpeitteiden läpi, kohdunpohjan korkeuden saisi itsekin kotona mitattua :). Muutamana aamuna olen herännyt nukuttuani kyljelläni, käännyn selälleni ja hups, vauva ei seuraakaan heti mukanani vaan jää köllöttelemään vielä "toiselle reunalle", kohtu siis on sen kyljen puolella jolla olen nukkunut. Sitten saan varoen käsin siirrettyä pikkuisen oikealle kohdalle keskelle masua :)

Mun mahani on kyllä jo tosi iso, neuvolassa tunsin selvästi milloin vauveli sattui sen ultra-anturin alle ja koska sen alta livahti liukkaasti pois :)

Peppipihlaja 13+4 LA 16.11.

Vierailija
20/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiman pitkä aika on, kun olen edellisen kerran itsekin kirjoitellut. Väsy ei ota vaan laantuakseen ja mitään ei saa aikaiseksi... Onneksi jo aika monella alkaa tilanne helpottamaan!

Mulla eka ultra ens ke ja kyllä tuntuu päivät pitkiltä... Kerran olen ollut neuvolassa ja silloin ei kuunneltu vielä sydänääniä, joten olisi jo kova hinku päästä näkemään onko siellä masussa ketään.. Mulla kyllä maha on aikamoisen kokoinen ja moni on jo arvannutkin et vartoon. Vitosluokan tytötkin jo arvasivat asian pari viikkoa sitten. Ihan vielä kyllä ei olisi huvittanut oppilaille kertoa... Kaikki kyllä lähipiirissä ja vähän sen ulkopuolellakin tietää. Ei vaan malta olla kertomatta!

Loma, loma, loma siintää mielessä :) Enää olisi 8 työpäivää jäljellä. Syksyllä sitten pitäisi jatkaa syyslomaan asti ja siitä suoraan äitiyslomalle. Kakkosesta mulla oli kovia supistuksia 23+ viikolta alkaen ja sen jälkeen ei kyllä olisi ollut töihin asiaa (olin silloin hoitovapaalla ja jouduin viemään esikoisen hoitoon, kun piti olla vuodelevossa). Ekassa raskaudessa kyllä kaikki meni hyvin, joten saas nähdä miten syksyllä käy!

Aurinkoista viikonloppua ja mahan kasvatusta!

-HH 12+0