Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen epäluuloinen. Mikä luuranko uudellä ystävällä on kaapissa?

Vierailija
13.05.2009 |

Ystävä on 38v kaupan kassa. Vaatii lapseltaan sivistyksen hankkimista. Kotiin kerää "sivistyneelle" näyttävää sisustusta. Klassikkokirjoja metritolkulla, itsrumentteja, kaukoputkia jne. Ei kuitenkaa ole lukenut näitä kirjoja, kukaan ei soita instrumentteja jne jne.

On minusta saanut todella vähän elämässään aikaan ollakseen jo lähes 40v. Lapsiaan puskee eteenpäin ja elää heidän kauttaa, vaatii mahdottomia, on todella kunnianhimoinen. Ulkoiset puitteet pitää selvästi huokua vaurautta ja sivistystä, vaikka kumpaakaan perheellä ei ole.

Olen alkanut epäillä voisiko hänellä olla jokin luuranko kaapissa. Päihde- tai vakava mielenterveystausta tms josta ei kerro. Menneisyydestään ei pahemmin puhele ennen aikaa talon hankkiminen tai naimisiin meneminen (5 vuotta sitten).

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitus porvoosta pitkään aikaan!

Harmi, ettet saa juttua etenemään tästä.

tai siis tarkoitan, että voisitko vaikka nyt heti soitta ystävällisi ja kysellä kautta rantain hän lapsuudestaan? Tai löytäisitkä netistä mitään tietoja hänen lapsuudenperheestään? Joskus sitä kautta löytää ihmeellisiä juttuja ihmisisstä, jotka luulimme tuntevamme!

Vierailija
22/27 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häntä ihmetyttää ystävänsä toimet, niin saa niitä ihmetellä. Ja jos niistä haluaa jollekulle puhua anonyyminä, niin av on se paikka.

Mikä ihme mörkö ja tabu on se, että ystävän valintoja ei saisi koskaan kyseenalaistaa??? Minusta tämä aloitus kuvaa vain ihan tavallista ihmettelyä eikä siinä ole mitään alentavaa tai paheksuvaa. Puhdasta ihmettelyä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkii itse elantonsa eikä vastaanota rikkailta vanhemmiltaan rahaa niinkuin ne sisarukset.

Elättää perhettään ammatillaan, mikäs siinä. Mitä sitten vaikka olis seinällä seura-lehden sivuja??? Mitä helvettiä se pitäs kertoa ihmisestä. Ehkä hän ei vain koe sinua niin läheiseksi että kertoisi elämästään sen tarkemmin.

En minäkään kaikille jorise mitä olen 10v sitten elämässäni tehnyt, joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään......

Vierailija
24/27 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskeluaikoina ollut kassana vailla mitään koulutusta ja kovin korkealle en kyllä kyseistä työtä arvosta! Yleensä kassoina on nuoria tyttöjä, joilla siintää edessä suuret tulevaisuudensuunnitelmat. Kyllä aikuinen nainen, joka on kassalla, on jollain tavalla jämähtänyt ammattiinsa ja asettanut riman itselleen todella alas. Puhun nyt terveistä ihmisistä. Hienoa, jos joku työrajotteinen tai sairas pystyy osallistumaan työelämään kassana, mutta terveeltä fiksulta työkykyiseltä ihmiseltä kyllä melkoinen pohjanoteeraus!

hankkii itse elantonsa eikä vastaanota rikkailta vanhemmiltaan rahaa niinkuin ne sisarukset.

Elättää perhettään ammatillaan, mikäs siinä. Mitä sitten vaikka olis seinällä seura-lehden sivuja??? Mitä helvettiä se pitäs kertoa ihmisestä. Ehkä hän ei vain koe sinua niin läheiseksi että kertoisi elämästään sen tarkemmin.

En minäkään kaikille jorise mitä olen 10v sitten elämässäni tehnyt, joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään......

Vierailija
25/27 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häntä ihmetyttää ystävänsä toimet, niin saa niitä ihmetellä. Ja jos niistä haluaa jollekulle puhua anonyyminä, niin av on se paikka.

Mikä ihme mörkö ja tabu on se, että ystävän valintoja ei saisi koskaan kyseenalaistaa??? Minusta tämä aloitus kuvaa vain ihan tavallista ihmettelyä eikä siinä ole mitään alentavaa tai paheksuvaa. Puhdasta ihmettelyä vain.

Vierailija
26/27 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä taida ystävyytenne olla ystävyyttä. Sillä meillä kaikilla, siis ihan kaikilla, on ihan hassuja tapoja ja tottumuksia. Kuka puhelee unissaan, kuka kaivaa hampaitaan, kuka kerää lasinalusia, kuka sisustaa kotinsa ja mökkinsä siniseksi ja kuka pissaa kovaäänisesti pönttöön. Ja nämä jutut ovat kummallisia vain silloin, kun emme oikeastaan edes välittäisi olla ko ihmisen kanssa tekemisissä.

Muissa tapauksissa annamme ystävämme elää ja ajattelemme häntä hymyssä suin.

Mutta älä silti ruoski itseäsikään. Etsi vain itsellesi sellaiset ystävät, joiden tavat eivät kummastuta tai ärsytä sinua. Kun sellaisen löydät, tiedät löytäneesi itsellesi sopiva ystävän - jolle tosin joku muu meistä saattaa naureskella. Mutta eihän se mitään! Sillä hänhän ei olekaan meidän ystävämme vaan sinun ystäväsi-

Vierailija
27/27 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä samaa ajattelua kuin koko av-mamma-äitimyytti. On siis olemassa ystävämyyttikin. Molemmat kuuluvat: niele kaikki ärsytyksesi sisäänpäin. Ärsytti miten paljon tahansa, niin älä vain valita sitä ääneen. Jos edes ajattelet sitä, olet paha ihminen.

Etsi vain itsellesi sellaiset ystävät, joiden tavat eivät kummastuta tai ärsytä sinua. Kun sellaisen löydät, tiedät löytäneesi itsellesi sopiva ystävän - jolle tosin joku muu meistä saattaa naureskella. Mutta eihän se mitään! Sillä hänhän ei olekaan meidän ystävämme vaan sinun ystäväsi-