Olen epäluuloinen. Mikä luuranko uudellä ystävällä on kaapissa?
Ystävä on 38v kaupan kassa. Vaatii lapseltaan sivistyksen hankkimista. Kotiin kerää "sivistyneelle" näyttävää sisustusta. Klassikkokirjoja metritolkulla, itsrumentteja, kaukoputkia jne. Ei kuitenkaa ole lukenut näitä kirjoja, kukaan ei soita instrumentteja jne jne.
On minusta saanut todella vähän elämässään aikaan ollakseen jo lähes 40v. Lapsiaan puskee eteenpäin ja elää heidän kauttaa, vaatii mahdottomia, on todella kunnianhimoinen. Ulkoiset puitteet pitää selvästi huokua vaurautta ja sivistystä, vaikka kumpaakaan perheellä ei ole.
Olen alkanut epäillä voisiko hänellä olla jokin luuranko kaapissa. Päihde- tai vakava mielenterveystausta tms josta ei kerro. Menneisyydestään ei pahemmin puhele ennen aikaa talon hankkiminen tai naimisiin meneminen (5 vuotta sitten).
Kommentit (27)
Jokainen hyvä äiti tukee lastansa. Kirjat voi kertoa jonkinlaisesta mielenterveysongelmasta, kun haluaisi jotain muuta, kuin on olemassakaan.
ei tullut mieleesi että saattaisin lukea tätäkin palstaa joskus.
Olet säälittävä.
Että elää lapsen kautta sitä elämää, mitä ei itselleen saanut. Täytyykö siinä olla sen kummempaa luurankoa kuin pettymys omaan elämäänsä?
"ystäväni". Mieltä ylentävää, kun käyt täällä "ystävääsi" haukkumassa.
Parempi on kerätä kotiin klassikoita ja innostavia asioita, kuin esim. taulutelkkareita, huippu äänentoistolaitteita, sälää ja roinaa millä kukaan ei tee mitään.
Jonain päivänä "ystäväsi" lapset tarttuvat kirjoihin, kokeilevat soittimia. Sillä tavoin minäkin aloin maailman kirjallisuuden klassikoihin tutustua, kun kotoa kerran löytyi. Ei meilläkään vanhemmat mitään soittaneet, mutta niin vain innostuin soittamisesta, kun kotoa pari soitinta löytyi.
Kirjat voivat olla myös hyvä sijoituskohde, jos ovat ensipainoksia. Soittimet tietysti myös. Ettei vain "ystäväsi" keräisi näitä sijoitusmielessä?
minä olen kolmannen polven akateeminen ja tulen ns. sivistyskodista. Kirjahyllyssämme on vino pino liki sata vuotta vanhoja kirjoja. Mutta meillä on silti iso taulutelkkari ja kunnon kotiteatteri. On kuule erittäin innostavaa katsoa kunnon leffa kunnon vehkeillä. On se lukeminen innostavaa, mutta on se hyvä leffakin innostava.
Parempi on kerätä kotiin klassikoita ja innostavia asioita, kuin esim. taulutelkkareita, huippu äänentoistolaitteita, sälää ja roinaa millä kukaan ei tee mitään.
perheestä, kun itse on "vain" kaupan kassa, ja nyt haluaa kaikin keinoin antaa lapsilleen mahdollisuudet ja puitteet parempaan "keskiluokkaiseen" elämään?
juttujensa mukaan hänelle anna kuten muille korkeasti koulutetuille sisaruksilleen. Ikinä ei tunnu missään käyvän. Miksi?
Seinät täynnä matamuistoja eikä Tallinnaa pidemmällä ole koskaan käynyt.
että miten inhottavia jotkut ämmät vaan luonteeltaan ovat. Oletpa tosi ihana ystävä, ap. Tosi ihana. Mitäs vikaa on muuten kaupan kassan työssä? Ihan rehellistä ja järkevää työtähän se on. Ja sehän on hyvä, että äiti haluaa antaa rakkaille lapsillensa mahdollisuuksia.
Ja tosi "ystävä". Tuosta sinun kirjoituksestasi on kuule ystävyys kaukana, hyi helvetti.
vaikka ei niitä itse lukisi tai osaisi soittaa? Kyllä minä voisin hankkia kaukoputken kannustamaan lasta sen käyttöön, vaikka itse en ymmärtäisi tähtitieteestä mitään.
Jos et tiedä hänestä mitään ennen kuin 5 v sitten, hän on varmaan katsonut että sinulle ei paljon kannata avautua. Miksihän ihmeessä...
Soittaa ja tilittää joka päivä asioitaan. Miksi? Miksei hänellä ole muita kavereita?
Tietysti jokainen haluaa lapsilleen parempaa. Entäs sitten, vaikka ystävälläsi olisi ollut päihde- tai mt-ongelmia? On saanut itsensä raiteilleen, nykyään työssäkäyvä ihminen. Sinulleko, sydämelliselle ja perin juurin vilpittömälle ihmiselle (joka ei vahingossakaan kertoisi asioita eteenpäin) pitäisi menneisyydestään tai perheongelmista kertoa?
niin ei takuulla enää soita sinulle kertaakaan. Paljastuu kertaheitolla millainen kusipää olet.
Soittaa ja tilittää joka päivä asioitaan. Miksi? Miksei hänellä ole muita kavereita?
Toivottavasti "ystäväsi" ymmärtää sen pian ja pääsee sinusta eroon mahdollisimman pian.
koska jokin siellä taustalla mättää ja pahasti. En halua tollasta riippaa kaulaani, jos siellä taustalla on ties mitä.
koska jokin siellä taustalla mättää ja pahasti. En halua tollasta riippaa kaulaani, jos siellä taustalla on ties mitä.
millaista nilkkiä on ystävänään erehtynyt pitämään.
hänen vanhempansa ovat tehneet selväksi kuinka suuri pettymys ystäväsi on ollut heille, kun ei ole korkeasti koulutettu niinkuin sisaruksensa vaan on "vain" kaupan kassa. Ikävä kyllä näitäkin vanhempia riittää...
matkusta tai käy missään, ei lapsia? Ilmeisen saikaanaamaton nahjus?
minä olen kolmannen polven akateeminen ja tulen ns. sivistyskodista. Kirjahyllyssämme on vino pino liki sata vuotta vanhoja kirjoja. Mutta meillä on silti iso taulutelkkari ja kunnon kotiteatteri. On kuule erittäin innostavaa katsoa kunnon leffa kunnon vehkeillä. On se lukeminen innostavaa, mutta on se hyvä leffakin innostava.
Tarkoitin nyt lähinnä niitä jättimäisiä 50 tuumaisia taulutelkkkareita, joita meidän naapurustossa on tulvimalla. Ja sitten semmoinen pienempi 40 ja risat makuuhuoneessa ja vähän pienempi keittiössä.
Meilläkin on ihan ok laitteet, mutta eivät ne elämän pääsisältö ole. Eikä tarvitse erikseen hehkutella, että nyt on katsottu leffa "kunnon" välineistä. Ihan normaalia, jokapäiväistä elämää.
Ja ei, en asu Suomessa.
on tottunut omassa kodissaan.
Itse olen sivistyskodin kouluttautumaton vesa ja silti meilläkin on kaikkea sivistykseen ja koulutukseen viittaavaa. Tuntuu kotoisalta, enkä osaa koulutuksen puuttumisen takiakaan kuvitella itseäni juntiksi jolle klassikot ja soittimet on kiellettyjä.