Seuraava parempi miessukupolvi: Aion opettaa pojalleni...
Kommentit (27)
minulle äiti ja isä aina sanoivat että älä nojaa miehen varallisuuteen, vaan kouluttaudu ja tienaa itse hyvin. Tämän ymmärtävät tyttärenikin.
Tytölle just eilen sanoin että älä ota tyhjätaskua ukoksesi. Ammatilla ja koulutuksella ei ole väliä, mutta töitä pitää tehdä ja mieluiten vielä hyvin tienata.
minulle äiti ja isä aina sanoivat että älä nojaa miehen varallisuuteen, vaan kouluttaudu ja tienaa itse hyvin. Tämän ymmärtävät tyttärenikin.
Tytölle just eilen sanoin että älä ota tyhjätaskua ukoksesi. Ammatilla ja koulutuksella ei ole väliä, mutta töitä pitää tehdä ja mieluiten vielä hyvin tienata.
Yritän opettaa esikoispojalle (6 v) kaikkien ihmisten ja eläinten kunnioittamista. Ketään ei saa kiusata tai alistaa. Toisten kiusaamiseen saa ja pitää puuttua.
Kotona mies osallistuu kaikkiin kotitöihin ja kohtelee minua ja tytärtämme ihanasti. Toivon, että se riittää pojille esimerkiksi tyttöjen kohteluun.
Yhdyn myös siihen, joka sanoi heikon miehen olevan naisen pahin uhka. Terve itsetunto ja empatiakyky ovat tärkeitä työkaluja elämän varrella sekä pojille että tytöille. Massan mukana ei tarvitse mennä, omia aivoja saa käyttää.
on se minusta aika homoa jos mies kusee istualtaan, itseä ÄLLÖTTÄÄ
Kun mies kohtelee minua hyvin ja olen läheinen poikani kanssa, niin siinähän on pojalle hyvä malli suhteeseen naisten kanssa. Haluan kuitenkin korostaa myös sitä, että tossun alle ei tarvi mennä. Niin monet naiset tälläkin palstalla kertoilee miehensä alistamisesta hurjia juttuja, joten toivon, että poikani ei tuollaisen pedon käsiin joudu.
Yritän jopa nähdä miehissä positiivisia puolia.
Olen nimittäin jo jonkin aikaa sitten ymmärtänyt, että pojasta tulee mies itsestäänkin, eikä siitä miehen itsetunto taida päästä kukkimaan, jos olen koko lapsuuden kertonut millaisia paskiaisia kaikki miehet ovat.
ettei rooliodotuksia tarvitse noudattaa. Saa tehdä ihan mitä itse haluaa, kunhan se ei satuta muita.
Balettitanssija on ihan yhtä hyvä juttu kuin autokuski :)