Minkä ikäisen lapsesi antaisit ottaa juhlissa kuohuviinimaljan?
Kommentit (28)
Nuorempien on annettu maistaa pikkulusikallinen vanhempien lasista, omaan lasiin ei anneta eikä juoda vanhempien lasin reunasta.
Kyllä meillä on lapsille kerrottu, että laki kieltää antamasta alkoholia lapsille ja lisäksi kerrottu että alkoholi on lapsille vaarallista, koska heidän maksansa ei pysty käsittelemään sitä kuten aikuisten maksa. Minusta olisi vähän hassua ja kaksinaamaista, että lain noudattaminen loppuisi joskus epämääräisesti vaikka 15 vuoden iän jälkeen.
MIettikää vähän, kuinka paljon prosentteja on viinissä!!! Mulla ainakin helposti se yksi lasillinen kihahtaa jo päähän, kun kuoharilla on taipumus mennä päähän ja nopeesti.
En kyllä käsitä, miksi ihmeessä riparin käynyt voi saada alkoholia, kun se on laissa kielletty? Mä en kehtaisi missään julkisesti ainakaan antaa lapselleni alkoholia!
No, toisaalta tämä selittääkin jo sitä, miksi nykyään nuoret saa niin vapaasti juoda pitkin poikin...
että lapsen maksa ei polta alkoholia. Olin 175 cm ja 65 kg (ja olen edelleen:).
Mutta keskusteluissa on ollut, että ennen sitä voisimme ehkä antaa maistaa kotona. Esikoinen on 16v eikä vielä kärtä juomaa.
Eli sen puolesta hiukan nuorempikin voi nauttia juhlissa kuohuviinilasillisen.
Suomen lain mukaan alkoholia saa käyttää ja hallussapitää 18-vuotiaana ja siitä eteenpäin. Miksi viestittäisin lapselleni, että lakia ei tarvitse noudattaa?
ehkä rippijuhlissa antaisin juoda lasista kolmanneksen (jos sitäkään.), koska muistan itse erään lasillisen joka nousi alaikäisenä joillakin serkun 7-v. synttäreillä päähän, ja melkein hädissäni mietin, mitä jos muut näkee...