Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsesi antaisit ottaa juhlissa kuohuviinimaljan?

Vierailija
10.05.2009 |

Nuorimmillaan siis.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 15 vuotias saa minun puolesta ottaa tervetuliais/onnittelumaljan juhlissa. Mutta ei kahvin kanssa konjakkia tai likööriä eikä todellakaan boolia.

Vierailija
2/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän kyllä kaduttaa, kun olen muuten ollut tiukka noissa ikärajoissa, eli 18 vuotta on meillä ollut alkon käytön ikäraja. Mutta ei siitä kyllä mitään ihmeitä seurannut. Ihan sama, vaikka olisi ottanut alkottomankin maljan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan minä yskänlääkettäkin.

Vierailija
4/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi luullut av:n tuntien että tiukka 18 v. Itse kyllä ainakin toistaiseksi ajattelisin, että 17 v.

Vierailija
5/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohari ei ole lapsille.

Vierailija
6/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti oikeuta ryyppäämään...

Vierailija
7/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt, teinkö oikein vai väärin.

Vierailija
8/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinan ja nuorien suhteen.. Mutta minusta riparin käynyt (15- vuotias) saa juoda yhen lasillisen kuoharia juhlissa.

Itse olisin myös halunnut omiin juhliini joskus pinkkin kuohuvaa, äiti melkein osti mutta sitten ei rahkeet riittäny (mitä muut ajattelee). Muutenhan äitini on sitten itse juoppo, ei paljoa opettanut miten alkoholin kanssa voi juhlia järkevästi.

4

Vierailija
9/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mielestäni juoda tervetulomaljan.

Vierailija
10/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka oikeuttaa käyttäytymään aikuismaisemmin? Varmaan joskus 50-luvulla se on ollut tärkeä aikuistumisriitti, mutta eikö se nyt näin 2000-luvulla ole ihan vaan läpihuutojuttu?

Ihan käsittämätöntä, että joillekin sillä on vielä näinkin suuri merkitys, että sen käytyään saa jotain ihme erivapauksia. Ei se ripari nyt minusta niin kummoinen juttu ole.

Vierailija
11/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin alkoholia vanhempienkin seurassa, juhlissa siis, Rippikoulun käyneethän on vielä lapsia.

Vierailija
12/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin varmaankin 16 vuotiaalle jo

Vierailija
13/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä päivääkään alle.

Vierailija
14/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan alkoholia saa käyttää ja hallussapitää 18-vuotiaana ja siitä eteenpäin. Miksi viestittäisin lapselleni, että lakia ei tarvitse noudattaa?

Miksi nuoremman pitäisi saada lasillinenkaan kuoharia? Ei alkoholin käyttö edes juhlatilanteessa ole välttämättömyys, eikä alkoholi ole mikään "kielletty hedelmä".

En hetkeäkään kuvittele, etteivätkö lapseni saata kokeilla alkoholia ennen tuota maagista ikärajaa, mutta mieheni ja minä vanhempina haluamme viestittää lapsillemme, että alkoholi kuuluu aikuisuuteen ja viini on viisasten juoma.

Ja kyllä, on meillä lapset nähneet vanhempien nauttivan esim. saunakaljat tai viiniä päivällisillä. Änkyräkännit puolestaan eivät kuulu lapsen kokemuspiiriin (eivät ainakaan vanhemman antamana mallina).

Tätä mieltä.

Vierailija
15/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen (yli 15 v:na) saisi alkoholitonta kuoharia, jos haluaisi.

Vierailija
16/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 15-16 -vuotiaan antaisin juoda lasin kuoharia.

Riippuen toki teinin luonteesta ja käytöksestä muuten.

Jos taipumusta rikkoa kodin sääntöjä kuten myöhästelee kotiintuloajoista, jää kiinni jatkuvasti tupakanpoltosta tai alkoholinkäytöstä, niin en todellakaan antaisi edes sitä alkumaljaa. Jos taas ns. kunnollinen nuori niin antaisin hyvälllä omallatunnolla alkumaljan juoda..

Vierailija
17/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minkään ikäisenä! 18 v saa tehdä mitä haluaa mut ei kyllä mun silmien alla! Meidän perheeseen ei alkoholi kuulu.

Vierailija
18/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää se seuraavissa juhlissa (joita ei ole montaa vuodessa)? Jos siis kadun sitä, että olen sitä aiemmin antanut.

Vierailija
19/28 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et lauantaina antaisi kuoharia vaikka joskun läheisen sukulaisen häissä, valmistujaisissa tms?

eikä päivääkään alle.

Vierailija
20/28 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, protujuhlat ne olivat, mutta samasta aikuistumisriitistä kyse. Sen jälkeen ei ole tarjottu eikä tarjota ennen kuin hän on 18. Tiedämme kyllä että hän juo jonkin verran jotakin kaveripiirin kotibileissä. Vielä on pari kuukautta matkaa täysi-ikäisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi