TBE-rokote, otatko lapsillesi?
Siis se joka antaa suojan puutiaisaivokuumeelle joka Ylen uutisten mukaan leviää suomessakin ja aiheuttaa vakavia oireita kuten korkeaa päivien kuumetta, halvaantumista ja jopa kuolemaa.
Rokote pitää ottaa 3x ja siten tehoste 3v päästä ja sen jälk 5v välein. Hinta 1 rokotteella n.60e eli tuo eka kierroskin maksaisi jo n.180e. Ja jos lapsia useampia kuten meillä niin...ja vaikkei heidän arvoa rahassa tietenkään mitata niin..
Voi saatana näitä ötököitä ja tauteja:///
Kommentit (33)
Itse elänyt ja kasvanut saaristossa (nyk. lapsien kanssa Helsingissä), punkit ollut arkipäivää sitten 80-luvun. Ei rokotuksia vielä, mutta tuo Siperian versio oikeasti pelottaa. Suuntaan tod.näk. rokottamaan koko 5h-perheen, vaikka maksaakin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:43"]Minä joka mietin tehostekertaa, olen kyllä antanut kaikki muut rokotteet, kuten papilloomarokotteenkin ja vesirokon.
.
Tämä puutiaisrokote arveluttaa kovasti. Se Hesarin juttu pelästytti.
[/quote]
Mistä tuo juttu löytyis?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:36"]Mua huolettaa tuo rokote. Kerran luin Hesarista yhdesyä miehestä, joka sai pysyvän hermostovian rokotteesta.
.
Uskallanko ottaa lapselle tehosteen? Tuo mieskin oli saanut vian tuosta tehosteesta vasta. Eli saanut sen 3 kerran sarjan ja sitten siitä seuraavasta tehosteesta sai.
[/quote]
Millaisia hermosto-oireita?
Siis tuli rokotteen jostain aineesta eikä väärästä pistotekniikasta ts. osumasta hermoon pistäessä?
Vietän Satakunnan saaristossa kesällä paljon aikaa ja otettiin 7-vuotiaan pojan kanssa Ticovac rokotteet molemmille, itselläni pieni kuume nousi kolmen päivän jälkeen rokotuksesta, mutta lähti yön yli nukuttuani, pojalla sitten nousi samana päivänä kuume kuin itselläni ja ollut jo 4 päivää putkeen kuumetta rokotuksen jälkeen, 39,8 astetta korkeimmillaan eikä vieläkään ole laskenut. Lääkärissä käytiin kun kolme päivää oli ollut kuumetta ja normaalina piti jos neljäs päiväkin on kuumetta, mutta näyttää kyllä ettei lopu tänään eli neljäntenä päivänä kun kuume oli taas nousussa iltaa kohden.
Se että kuumeilua on ollut rokottamisen jälkeen, voi johtua rokottamisesta tai sitten ei. Tapahtumien ajallisesta järjestyksestä ei useinkaan voi päätellä niiden välillä olevan syy-seuraussuhdetta. Ehkä olette samoihin aikoihin käyneet jossakin paikassa, jossa on ollut kuumetta aiheuttavaa sairautta sairastava henkilö.
Itse olen ottanut nyt kaksi ensimmäistä pistosta tätä Ticovacia. Ei muita sivuvaikutuksia kuin hieman jomotusta pistoskohdassa.
Millaisia hermosto-oireita ja miten todennäköisesti? Onko lisätietoa. Ite puhuin siitä Hesarin jutusta. Minä se niistä puhuin, mutta silti kysyn.
On rokotettu koko perhe, ei tullut oireita. Asumme riskialueella, joten tämä oli itsestäänselvyys meille.
Mua huolettaa tuo rokote. Kerran luin Hesarista yhdesyä miehestä, joka sai pysyvän hermostovian rokotteesta.
.
Uskallanko ottaa lapselle tehosteen? Tuo mieskin oli saanut vian tuosta tehosteesta vasta. Eli saanut sen 3 kerran sarjan ja sitten siitä seuraavasta tehosteesta sai.
Pitää harkita asiaa. On tuo varmasti enempi tutkittu kun nämä muut rokotteet mitä hysterian avulla pyrkivät markkinoimaan.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:36"]
Mua huolettaa tuo rokote. Kerran luin Hesarista yhdesyä miehestä, joka sai pysyvän hermostovian rokotteesta. . Uskallanko ottaa lapselle tehosteen? Tuo mieskin oli saanut vian tuosta tehosteesta vasta. Eli saanut sen 3 kerran sarjan ja sitten siitä seuraavasta tehosteesta sai.
[/quote]
Voi hitto!
Niinpä, sekin vielä! siis "huoli" eri rokotteiden mahd haittavaikutuksista vaikken mikään automatic rokotevastainen äiti olekaan, päinvastoin! esim vesirokkorokotteet meillä on lapsille otettu ja vauvaiän kolmoisrokotteet omakustanteena ilman elohopeaa, MPR myöh kuin 1,5v iässä jotta elimistön oma immuunipuolustus oli kehittyneempi.
ap
Hankala punnita että kumpi riski kannatta ottaa! Meillä on koira joka varmaan kierii punkkikasoissa niin otettii koko perhe se rokote :)
Minä joka mietin tehostekertaa, olen kyllä antanut kaikki muut rokotteet, kuten papilloomarokotteenkin ja vesirokon.
.
Tämä puutiaisrokote arveluttaa kovasti. Se Hesarin juttu pelästytti.
Jokaisella on mahdollisuu suojatua punkeilta vaatetuksella.
Papiloomarokotetta ei olis tullut mieleenkään ottaa.
minäkin luin, että rokotteesta voi tulla ongelmia. emme asu riskialueilla, joten emme ole ottaneet rokotetta. kukaan perheestämme ei ole ikinä saanut punkin puremaa, joten riski lienee pieni, kun ei ryvetä heinikoissa paljain säärin.
olemme ottaneet jo vuosia sitten, asumme lounais-suomessa ihan rannassa ja vietämme kesät saaristossa + matkailemme paljon kesäaikaan alpeilla (jotka vielä pahempaa punkkialuetta kuin suomen saaristo).
Rokote + joka iltainen punkkitarkastus on jo hyvä suoja (borrelioosiin ei ole rokotetta, mutta vaatii yli päivän kiinniolon ennen tartuntaa).
Meidät on rokotettu, asutaan riskialueella ja punkit on arkipäivää. Samoin kuin borrelioositapaukset... punkeilta ei voi suojautua vaatteilla. Ne menevät ihan jokaisesta pikkurakosesta ja voivat piileksiä vaatteissa tai kehossa pitkään. Minä olen löytänyt iholtani punkin, joka kiinnittyi srn jäleen kun olin käynyt suihkussa ja vaihtanut vaatteet kahdesti.