Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla suunnitteilla alkoholin käyttö KOKONAAN?

Vierailija
09.05.2009 |

Eli ei siis mitään "otan kerran, pari vuodessa" vaan ihan kokonaan...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin käytön lopettaminen...... Hienostihan mä kirjoitan, enkä ole siis tällä hetkellä huppelissa ;)

ap

Vierailija
2/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia olen juonut tasan sen verran, että jos juhlissa tuupataan eteen lasi viiniä, niin sen juon, mutta muuta en ikinä. En ole siis aivan ehdoton enkä varsinkaan tee numeroa juomattomuudestani, mutta me pyritään miehen kanssa skippaamaan kokonaan vähäisetkin alkoholitarjoilut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kovin usein, mutta esim. tän vuoden puolella olen ollut kunnon humalassa kaksi kertaa. Lisäksi juon silloin tällöin viikonloppuisin 1-2 annosta ja esim. kylässä viinilasillisen jos tarjotaan. Käyttö ei ole suurta, mutta se häiritsee mua. Isäni oli ja on edelleen alkoholisti, ei juo usein, mutta kun juo niin viina vie miestä ja mies sitten muita. Jotenkin pelottaa se, että en pysty kieltäytymään juomasta, kun sitä tarjotaan. Haluan näyttää ja uskoa, että pystyn hallitsemaan itseäni niin, että voin olla kokonaan juomatta. Pystynhän olemaan tupakoimattakin, vaikka sitä joskus 16-vuotiaana kokeilin.

Vierailija
4/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ainakin tehnyt päätöksen etten juo enää koskaan. suvussa alkoholismia niin paljon (esim. molemmat vanhempani) ettei voi olla varma etteikö periytyisi joten parempi olla juomatta ollenkaan. en halua että lapsilleni tulee ikinä niin paha olo alkoholistivanhemman takia kuin minulla on nyt.

Vierailija
5/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
6/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan illanvietossa.

Vierailija
7/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä vain surffailen av:lla siiderin kanssa rv 17:lla

8-/

Vierailija
8/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini ei ollut viinan huuruinen, ihan normaalia saunaolut, ruuan kanssa viiniä-linjaa.

Itsellä menojalka hiipui yli kolme vuotta sitten ( ikää 31v) ja oikeastaan tuntuu että viimeinen naula arkun kanteen oli kun olin viime vuonna raskaana enkä juonut yli vuoteen pisaraakaan.

Ensimmäinen humppailta siis yli vuoteen oli hiljakkoin. Ilta oli todella mukava!

Mutta seuraava päivä ei ja jonkinlainen henkinen krapula jäi koko hommasta.

Mieheni ottaa ihan asiallisesti alkoholia silloin tällöin mutta hänen vanhemmistaan on jäänyt itselle muutamat todella huonot muistot!!! En todellakaan halua että lapsemme näkee isovanhempiaan koskaan siinä kunnossa missä olen heidät itse nähnyt :-/

Vierailija
9/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein tuon päätöksen noin 3 vuotta sitten. Sitä ennen join mutaman kerran vuodessa vähän. Minusta alkoholi on pahanmakuista, enkä näe mitään syytä miksi joisin edes tuota vähää määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi