Hyvät lihavat ihmiset! Älkää laittako tunikaa päällenne.
Jestas millaisilta teltoilta näyttävät! Ne eivät peitä, vaan ylikorostavat lihavuutta. Ja lihavalla tarkoitan tässä kaikkia kokoa 44 ja isompia. Jos kotona pidätte ja kauppareissulla, niin älkää ainakaan juhliin laittako.
Kommentit (69)
Ketä se sitten haittaa, ap:ta itseään? Tää on niin tätä: älä VAAN laita päälles mitään, mikä saa näyttämään pyöreemmältä! Se on _synti_...
Ja minunkin mielestä on tunikoita, jotka näyttää kivalta tanakammillakin ihmisillä, varsinkin kun niissä löytyy rohkeampia värejä ja kuvioita. Kurjimmalta minusta näyttää, jos ihminen (laiha tai lihava) pukeutuu piiloon, näyttää siltä ettei uskalla pukea mitään kaunista. Niin että laittakaa vaan tunikoita tai mekkoja tai toppeja tai vitsi mikroshortseja, kuhan ootte iloisia ja rohkeita.
Pitäkää puolenne siskot!
Ketä se sitten haittaa, ap:ta itseään? Tää on niin tätä: älä VAAN laita päälles mitään, mikä saa näyttämään pyöreemmältä! Se on _synti_...
Ja minunkin mielestä on tunikoita, jotka näyttää kivalta tanakammillakin ihmisillä, varsinkin kun niissä löytyy rohkeampia värejä ja kuvioita. Kurjimmalta minusta näyttää, jos ihminen (laiha tai lihava) pukeutuu piiloon, näyttää siltä ettei uskalla pukea mitään kaunista. Niin että laittakaa vaan tunikoita tai mekkoja tai toppeja tai vitsi mikroshortseja, kuhan ootte iloisia ja rohkeita.
Pitäkää puolenne siskot!
Enkä aio siitä mitään sanoa: täällä on aina näitä "läskit luoliin"-keskusteluja, joissa jos joku sanoo vastalauseen, se aina mainitsee loppuun sitten ettei itse kumminkaan kuulu siihen läskien inhottuun joukkoon. Hahaa, minäpä en kerro kuulunko vai en. xD Aion olla ihan vaan sitä mieltä, että ap:n tekstissä ei ole järjen hiventä, ja ap: "se on ite kuka sanoo!" ;D
Läskien oma kansanpuolue iskee. Olette säälittäviä:
Pitäkää puolenne siskot!
siis mua ei henk.koht. kertakaikkiaan kiinnosta mitä joku muu pukee päällensä. ei yhtään.
ja miksi lihavat ovat huonompia ihmisiä kuin laihat? sellaista kuvaa tässä välttämättä välittyy.
pukeutukoon jokainen niin kuin itse haluaa, välittämättä muiden mielipiteistä.
Valehtelee itselleen keksien tekosyitä, miksi tarvii sen suklaapalan ihan välttämättä tai miksi ei ole ollenkaan väliksi, että näyttää läskiltä. Ja miksi läskiä (sen huonon itsetunnon vuoksi) pitäisi kohdella hellävaroen silkkihansikkain? Oikeasti faktat reippaasti pöytään ja hommiin läskien hävittämiseksi. Siihen ei murehtiminen tai piilottelut auta mitään!
Läskien hyväksyminen antaa väärän kuvan lapsillekin. Eivät sitten itse tule tekemään mitään omille läskeilleen. Äidiltään ovat oppineet pitkät litaniat, miksi se on niin hyväksyttyä. Se ei saa olla hyväksyttyä. Ei mitään ymmärrystä, mitä tuhoa on itselleen tekemässä ja lapsilleen, joille on esimerkkinä.
ja miksi lihavat ovat huonompia ihmisiä kuin laihat?
Jos käy kaupassa niin vaihtoehdot on joko säkkimäisiä tunikoita tai ihon myötäisiä paitoja. Mitä ihmettä läski sitten pukee päällee ? Musta tunika on kuitenkin kivempi, kuin kaikki läskimakkarat toisten ihmeteltävinä. Tämä sekä itselläni, että muilla. Oma koko on 42
muutaman kuukauden kun laiduttaa niin molemmat vaihtoehdot käy hyvin.
Mutta ihmettelen että minkä takia yleensäkin ihmiset käyttävät vaatteita, jotka saavat heidät näyttämään rumemmilta kuin ovatkaan? Siis saahan ihminen näyttää rumalta, mutta miksi ei edes yritetä korostaa niitä kauniita piirteitä?
Yksi kaverini on aika pyöreä muodoltaan, ja hän on ratkaissut pukeutumisensa niin että käyttää mahdollisimman säkkimämisiä vaatteita, pitkiä hameita, tunikoita ja muita "kaapuja". Nykyään hän ei käytä rintaliivejäkään. Hänellä on todella kauniit sääret mutta kukaan ei näe niitä, kaikki vaan näkevät hänessä sen valtavan pallon jota hän korostaa. Onhan tämä tietysti sitä "rohkeaa" pukeutumista , ainakin av:lla...
menee ehkä 2 minuuttia niin joku läski tulee itkemään miten ilkeä ihminen olet ;)
Jos käy kaupassa niin vaihtoehdot on joko säkkimäisiä tunikoita tai ihon myötäisiä paitoja. Mitä ihmettä läski sitten pukee päällee ? /i]
SIinäpä ongelman ydin. Ihmiset eivät osta normaaleja vaatteitaan oikean kokoisena. Ja pitää riittävästi kokeilla (vaikka siellä pienessä pukukopissa alkaakin pian hermostumaan) eri merkkejä sinnikkäästi, niin se malliltaankin oma löytyy kyllä. Mutta ensin kannattaa tosiaan ratkaista se koko-ongelma ja reippaasti ostaa se kokonumeroa isompi, jos vaate menee liian ihonmyötäisesti. Turha kuvitella itseään pienemmäksi kuin oikeasti on. Rehellisyys palkitaan tässä pukeutumisasiassa.
ap
Jotain on pakko päälleen laittaa ja ne kaapissa olevat
liian pienet ihonmyötäiset ei oikein vedätä.
Ja ajatus, että lihava on laiska, saamaton, itsekuriltaan huono ei pidä
paikkaansa!
Lihavuuden syy voi olla monta muutakin asiaa kuin ed. oleva luettelo.
Tutustukaa ihmisen persoonaan ja huomatkaa, miten osaavia ja mukavia
voi olla lihavissakin.
t. monta, monta kiloa liian painava ihminen, joka tiedostaa syyn, mutta ei ole
tähän mennessä pystynyt sitä muuttamaan
"Niinhän ne ovatkin huonompia. Itsekuri kadoksissa. Elämä lepsuillaan."
Siis liikalihavuutta ei _sinänsä_ tarvitse hyväksyä, mutta ei kai se nyt ole toisten paikka sitä paheksuakaan. Lihavuutta ei kenenkään kannata sinänsä siis hyväksyä, mutta se ihminen siellä sisällä pitää hyväksyä. Terveysriskit tulee ottaa huomioon ja sen mukaan toimia, mutta ei ole mitään järkeä lähteä lynkkaamaan tuntemattomia ihmisiä lihavuuden takia.
Minun mielestä on henkilön itsensä ja hänen lääkärinsä välinen asia puuttua lihavuuteen. Yhteiskunta voi tehdä suosituksia ja ohjata ihmisiä terveeseen ruokavalioon, mutta muuten se on ihmisen oma asia. Tukea voi, kannustaa, mutta miksi pitää alkaa tuommoiseen ihmeelliseen noitavainoon?
Ja vaikka ihminen olisi kuinka lihava, on hänellä silti oikeus itsekunnioitukseen, sekä siihen että pukee päälleen minkä vaatteen tahtoo. Eikä tässä ketjussa nyt puhuttu lihavuuden terveysvaikutuksista, vaan siitä miten ap:ta häiritsee rumat läskin tunikoissaan - tässä on vissi ero.
t. Se joka sanoi ap:lle "se on ite kuka sanoo"
Valitsen sellaisia tunikoita jotka ovat istuvat rintojen kohdalta, napakat rintojen alta ja joissa on a-linjainen helma.
Pukevat erinomaisesti päärynävartaloani tuoden esiin hoikan vyötärön ja kätkien pienen pömppikseni.
Tässä esimerkkejä:
http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/normal/ells_1126/e…
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35306&produc…
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35306&produc…
ap voisi avata silmät ja katsoa ettei kaikki tunikat ole saman mallisia ja suunniteltu i-vartaloisille... ;D
Varsinkin kun varsinainen kritiikki ei kohdistu itse läskeihin vaan pukeutumiseen. Olisin iloinen, jos joku antaisi minulle pukeutumisneuvoja ihan hyvää hyvyyttään.
Itse tunnen lihavia ihmisiä, joista toiset pukeutuvat istuviin vaatteisiin, värikkäisiin, hameisiin, liiveihin ja sitten tunnen myös näitä kaapukummituksia, jotka huonoryhtisinä vaeltavat ja toivovat ettei kukaan näkisi. Ei kannusta tutustumaan ihmisen sisimpään tuollainen olemus.
Kyllä epäilen, onko tämä "näytät hirveeltä tossa tunikassa"-juttu hyvää hyvyyttään kirjoitettu.
Jos joku ystävä sanoo, että tuon tyylinen näyttää sun päällä tosi nätiltä, tms, niin se on hyvää hyvyyttään sanottu. tämä ketju ei.
On se hyvä, jotta joillain ihmisillä on varaa haukkua toisten ulkonäköä ja pukeutumista.. mutta itse olen sitä mieltä, että lihavien/pyöreiden ihmisten on parempi pitää tunikoita, kuin napapaitoja.. ja kyllä niitä siistejä tunikoita, jotka sopivat pyöreille ihmisille on kaupat pullollaan, ap on tainnut nähdä vaan vääränlaisia ihmisiä, jotka ovat pukeutuneet liian pieniin tunikoihin ja sen vuoksi näyttää "makkarankuorelta.. :DD
Laitapa Ap kuva omasta pukeutumisestasi tänne niin voidaan arvostella miten SINÄ osaat niin täydellisesti pukeutua :D
Laitapa Ap kuva omasta pukeutumisestasi tänne niin voidaan arvostella miten SINÄ osaat niin täydellisesti pukeutua :D
En sorru tällaiseen nälvimiseen. Kirjoitan vain asiaa. Muut tunikanvastustajat ovat näköjään vähän rajumpia arvioinneissaan tässä ketjussa. Älä sekoita minua heihin.
Nuo linkit kävin katsomassa. Ei kyllä auta makkaranpiilotteluun nekään, sorry vaan. Liekö sitten makukysymys, mutta ketjuun tulleiden vastausten perusteella en näköjään ole ainoa näin ajatteleva.
ap
Monet, siis todella monet, kerrat olen kokeillut niitä kaupassa ja aina näytän muodottomalta elefantilta, joka on raskaana. Musta ainakin ne näyttää siltä kuin olisi 5-6 kuukaudella. Ainoastaan tosi hoikilla näyttävät ok:lta. Toki tässä ruhossa on liikaa kiloja ja aina näytän kyllä ylipainoiselta, mutta tunikan kanssa vielä enemmän!
kuin makkarankuoren näköisiä tyköistuvia toppeja.