Hyvät lihavat ihmiset! Älkää laittako tunikaa päällenne.
Jestas millaisilta teltoilta näyttävät! Ne eivät peitä, vaan ylikorostavat lihavuutta. Ja lihavalla tarkoitan tässä kaikkia kokoa 44 ja isompia. Jos kotona pidätte ja kauppareissulla, niin älkää ainakaan juhliin laittako.
Kommentit (69)
Kerro mulle millaisiin vaatteisiin mun pitäisi pukeutua.
Olen 175 cm pitkä pömppövatsainen, pitkäjalkainen, ylävartalosta hoikahko, päärynävartaloinen nainen. Painan n. 80 kiloa. Vaatekokoni on yläkropasa 42-44 alakropassa 44-46.
Minä olen kaupassa kokeillut monenlaisia vaatteita ihan omassa koossani. En yritä ahtautua liian pieniin vaatteisiin. Sovituskopissa olen viettänyt paljon aikaa ja etsinyt sellaisia vaatteita, mitkä näyttäisivät hyvältä päälläni. Kaikista parhaiten minun vartalolleni sopivat sellaiset empirevyötäröiset ei-telttamaiset puserot tai tunikat, missä kirein kohta on rintojen alapuolella ja vatsan kohdalla on väljyyttä. Housuissa minulle parhaiten sopivat sellaiset, mitkä hieman levenevät alaspäin.
Annapa nyt pukeutumisvinkkejä kun mielestäsi ihan väärin pukeudun. Haluatko ihan oikeasti, että pukeudun pömppövatsani kohdalta kireään paitaan?
T: se 175 cm pitkä pömppövatsainen, pitkäjalkainen, ylävartalosta hoikahko, päärynävartaloinen nainen, joka painaa n. 80 kiloa. Vaatekoko on yläkropasa 42-44 alakropassa 44-46.
T: se 175 cm pitkä pömppövatsainen, pitkäjalkainen, ylävartalosta hoikahko, päärynävartaloinen nainen, joka painaa n. 80 kiloa. Vaatekoko on yläkropasa 42-44 alakropassa 44-46.
Älä nyt ainakaan levitä sitä ylävartaloa, joka ilmeisesti on ihan ok.
Voisitko vähän tarkentaa? Kun mä olen kokeillut kaikenlaisia paitoja, ja parhaiten mulle sopii nuo empire-vyötäröiset, missä kirein kohta on rinnan alapuolella ja paidan helmassa väljyyttä. Telttamaisia ne ei mun silmään ole. Hartiat ja rinnat on ihan ok näköiset ja kokoiset, niitä koetan korostaa. Pömppövatsaani tai leveää takamustani en halua korostaa, pitäisikö minun? Niin ja siis leveä takamus mulla on vaikka painaisin 65 kiloa, tuo pömppövatsa vaan nyt on muistona tuosta ihanasta pojanpallerosta ^^. Eli äidiksi tulo teki minusta entisestä päärynästä eräänlaisen päärynä-omenan :D
ilkeilyä toi on, eikä neuvoja hyvästä sydämestä...
en yleensäkkään ymmärrä miten toisten pukeutuminen haittaa noin paljon jotakuta, että siitä pitää täällä lähteä neuvomaan...makuja on monia ja ap.n maku ei taatusti se ainut oikea. Aika monet hoikatkin ihmiset pukeutuva kammottavasti, so what?
Tässä esimerkki minun pömppövatsaista, muuten hoikkaa yläkroppaani imartelevasta paidasta:
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=18101&produc…
ja tässä esimerkki housumallista, mikä sopii hyvin tällaiselle päärynälle:
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=38072&produc…
Mitä teen väärin? Tähän tyyliin olen päätynyt monenmonien sovituskopissa vietettyjen hetkien jälkeen. :D Kuka haluaa että laitan sen pömpöttävän roikkunahkaisen mahani esiin?
ulkopuolisin silmin. Itse ainakin ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä miten kannattaisi pukeutua. Minä käytän paljon tunikoita, koska olen muuten melko muodoton, mutta kolmen lapsen jäljiltä on pömppövatsaa. Painoa en saa millään kertymään, vaikka söisin vaikka mitä, eli olen tälläkin hetkellä hitusen alipainoinen. Sääret minulla on todella hyvät, pitkät ja hoikat. Millaiset vaatteet minulle sopisi? Ihonmyötäisiä paitoja välttelen julkisilla paikoilla tuon vatsaongelman takia (viimeisestä synnytyksestä vasta alle vuosi). Sopiiko minulle siis tunika ja millaiset housut/hame olisi hyvät?
kuin laihoille.. Laihojen kannattais pitää vartalonmyötäisiä..
Minä jatkan samalla linjalla, kun ei parempia ehdotuksia tullut :) Eli aion jatkossakin pukeutua empire-mallisiin paitoihin ja tunikoihin, en kylläkään telttoihin. Eli aion korostaa hoikkaa yläkroppaa, en pömppövatsaa tahi leveää takamusta. Koettakaa kestää! Laittakaa silmät kiinni jos sattuu! :D
jos se ei hoikenna häntä?
Ei lihavuutta kuitenkaan saa pois, kyllä se näkyy vaikka olisi mitä päällä.
Eikös sulle ap tule oikeasti vain parempi mieli kun näet laardileenan tunikassa ja tunnet itsesi hoikaksi ja tyylikkääksi? Millä sitten korostisit omaa paremmuttasi jos muutkin olisivat yhtä upeit ilmestyksiä kuin sinä?
Tyylisi on hyva, ja mielestani vartalollesi sopiva. Nain juuri kehoitetaan paarynoita pukeutumaan oppaissakin ;) Itsellani juuri nyt paalla tunika, ja pillifarkut, ja olen saman mallinen kuin sina, mutta pienemmassa/lyhyemmassa mittakaavassa!
Minä jatkan samalla linjalla, kun ei parempia ehdotuksia tullut :) Eli aion jatkossakin pukeutua empire-mallisiin paitoihin ja tunikoihin, en kylläkään telttoihin. Eli aion korostaa hoikkaa yläkroppaa, en pömppövatsaa tahi leveää takamusta. Koettakaa kestää! Laittakaa silmät kiinni jos sattuu! :D
niitä on muunkin mallisia kuin rinnan alta rypytettyjä kauhtanoita.
Itse olen hoikka vyötäröinen dd-kuppia käyttävä ihan pikkuisen ylipainoinen, painoindeksi 26, ja tosiaan näytän tantalta tullaisessa rypytetyssä tunikassa, rinnan alta sopivassa ja A-linjaisessa helmassa leveä perseenikin päittyy ja näytän hyvältä.
Sanoisinkin että isorintaisen ei kannata käyttää tuollaista rinnanalta väljää tunikaa, pieni rintaisella se menee ja on miljoona kertaa parempi vaate kuin liian pieni vartaloa nuoleva rätti.
koska ne ovat mukavia pitää. Vitsailen joskus töissäkin, että tässä taas tullaan mammamekko päällä. Ja odottavalta äidiltä niissä näytänkin. Mutta mitäs sitten? Jos joku ei kestä katsoa, niin katselkoon vaikka kattoon. Minä pukeudun justaansa siten kuin itse haluan.
MIKÄÄN vaate ei saa satakiloista näyttämään 50 kiloiselta.
Joten miksi ihmeessä ei sitten saisi verhota kilojaan juuri niihin vaatteisiin, jotka omaa silmää miellyttää ja joissa itse tuntee olonsa hyväksi ja kauniiksi??
Terv. 34/36
Täällä voi syöttää omat mittansa ja katsella miltä mikäkin vaatemalli näyttää:
http://www.mtv3.fi/helmi/tyylitalo/virtualmodel/
esim yksi kaverini on noin 170 cm pitkä ja aika isorintainen. Hänellä sellaiset rintojen alta levenevät tunikat toimii pillifarkkujen kanssa. Minulla tuo yhdistelmä olisi kamala sillä kapenevat lahkeet vaan korostaa leveää lantiota, joka minulla on.
Ostin silti ihan piruuttaan ensimmäisen tunikani, koska haluan kevääksi jotain kevyempää vaatetta, en kuitenkaan mitään ihonmyötäistä. Kieltämättä näytän tuo tunika päälläni siltä että yritän piilotella raskautta, jota ei ole. Pistän sen ihan kiusallani töihin ja annan ihmisten miettiä.
Kuule, kaikki lihominen ei ole itseaiheutettua eikä tosiaan johdu syömisestä! Itse olen aina ollut pieni, 50-kiloinen, sievä nainen, mutta toisen lapseni syntymän jälkeen (painoin viimeisillänikin vain 58 kg) aloin lihoa. Lihoin, vaikka söin kuten ennenkin ja kävin säännöllisesti 3 x vko aerobicissä. Lääkäriltä kesti 2 vuotta - jona aikana lihoin 15 kg - selvittää lihomiseni syy, koska hänkin salaa kuvitteli minun vain syövän liikaa. Lopulta löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja sokeriaineenvaihdunnan häiriö. Kun näihin saatiin lääkkeet, lihominen lakkasi ja pikku hiljaa painokin alkoi pudota ja 6 kk:ssa olin entiselläni. Ja KOKO AIKANA EN MUUTTANUT RUOKAILU- TAI LIIKUNTATOTTUMUKSIANI!
Voitteko oikeasti uskoa, että kaikille ihmisille ei ulkonäkö ole maailman tärkein asia. Ei oma eikä toisten, ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa. Säälittää vaan ihmiset, jotka ei luota siihen, että karisma tai se, mitä sanoo voi oikeasti olla kiinnostavampaa kuin se, onko sulla tunika vai ei
Mun painoindeksi on 20, mutta mulla on suuret rinnat. Jos laitan tunikan päälleni se ei laskeudu nätisti, vaan - kaikki - luulevat, että olen raskaana ja yritän piilotella kasvavaa vatsaa..