Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jonka lapsella jokin krooninen sairaus?

Vierailija
08.05.2009 |

Minun lapsellani on haavainen koliitti. Tauti puhkesi hänen ollessa neljä vuotias. Nyt elellään sairauden ja vahvan läääkityksen kanssa. Yritän olla pelottelematta lasta sairaudella. Nyt on taas kovin kivulias kausi menossa ja sydäntä riistää kun lapsi kysyy että miksi juuri hänellä on tämä tauti ja koska kipu loppuu. Pelottaa tulevaisuus miten saisi lapselle mahdollisimman normaalin elämän sairaudesta huolimatta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella helposti kaikkiin infektioihin, mita kulloinkin on koulussa ja esikoulussa kierroksessa. Olen kotiaitina osittain sen takia, etta tyossakaynti etenkin talvella olisi mahdotonta, kun minua tarvitaan kotona hoitamassa ja lohduttamassa. Kesalla onneksi nuo astmaoireet helpottavat, mutta talvella kaymme jatkuvasti terveyskeskuksessa ja sairaalassakin hoitoa saamassa, kun hengitys ei kotikonstein pysy kunnossa. Aika pelottavaahan se on lapsille (kuin myos meille vanhemmille) kun henki ei kulje.

Etta jaksamista! Teilla varmasti ikavinta on se, etta lapsella on kipuja, ja etta han joutuu pohtimaan, miksi han juuri sairastui. Astma esim. on niin yleista etta kohtalotovereita loytyy jo luokkakavereistakin. Voisittekohan te loytaa muita lapsia, joilla on sama sairaus? Meidan esikoista erityisesti on auttanut se, etta tuntee muita lapsia, joilla on vakavia ruoka-aineallergioita ja jotka siksi eivat saa syoda niita tavallisia lasten herkkuja, joita muut saavat.

Vierailija
2/3 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on synnynnäinen kloridiripuli. On geneettinen ja parantumaton suolisto/aineenvaihduntasairaus. Ollaan yrietty mahdollisimman normaalia elämää elää. Potilasyhdistys Crohn ja colitiksen (www.crohnjacolitis.fi) saa vertaistukea ja apua suolistosairaille perheineen. Tsemppiä ja voimia!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän