Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veroilmoituksessa valehtelu

Vierailija
07.05.2009 |

Tuttuni on käynyt töissä viereisessä kunnassa päivätöissä, jonne on tiheät ja hyvät joukkoliikenneyhteydet. Yhden vaihdon joutuu tekemään. Nyt hän sanoi ilmoittaneensa autokulut verotuksessa, koska joutuisi muka odottamaan busseja kaksi tuntia, jos käyttäisi niitä työmatkoihin. Se ei pidä ollenkaan paikkaansa.

Alkaako verotoimisto syyttää ihmistä valehtelusta. Eihän tästä tule muuten kuin henkilölle itselleen kuin lisätöitä, kun turhaan hakee autovähennyksiä. Tutkivatko verotoimistossa ihan bussiaikatauluista niiden kulkua.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan tälläiseen asiaan. huoh

Vierailija
2/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain verokorttiin muutosta ja oikein soittivat Kajaanin verotoimistosta tarkistaakseen millaisilla vehkeillä kuljen töihin. Mulla on matkaa 37 km (etelä-suomessa) eikä suoraa bussiyhteyttä ole. Tarkistivat joudunko tosiaan maksamaan 2*bussilipun matkallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tutkivat, jos kus eivät. Samassa kunnassa töissä oleville ei yleensä mene läpi, mutta eri kunnassa olevilla voi mennä.

Mutta ei ne mistään valhetelusta ala syyttää, ne ei vaan hyväksy vähennyksiä.

Vierailija
4/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijat asuvat usein verotoimiston lähellä ja ennen kaikkea lukevat satoja veroilmoituksia.

Ei ne ihan dillejä ole siellä verotoimistossakaan, päinvastoin monessa kunnassa verotoimiston työt on tosi haluttuja (aika varma työpaikka).

Vierailija
5/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan joku joka miettii mitä laittaisi omaan veroilmoitukseensa ja siksi kyselee täällä muka tuttavan asioista.

Vierailija
6/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin hyväksyivät matkakulut. piti toimittaa työvuorokuvaukset ja bussiaikatulut yms.

Vierailija
7/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin hyväksyivät matkakulut. piti toimittaa työvuorokuvaukset ja bussiaikatulut yms.

Itse olen saanut maksimivähennykset omalla autolla ilman sen ihmeempiä selvityksiä.

Vierailija
8/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedetään ettei alueella ole julkista liikennettä. Tai sitten se voi johtua kyllä verotoimiston linjasta. Tosin nykyään se on hankalaa, munkin verotus valmistellaan kajaanissa, mitä ne Vantaan bussien kulusta tietää:-)

Vierailija
9/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedetään ettei alueella ole julkista liikennettä. Tai sitten se voi johtua kyllä verotoimiston linjasta. Tosin nykyään se on hankalaa, munkin verotus valmistellaan kajaanissa, mitä ne Vantaan bussien kulusta tietää:-)

Ehkä syys on siinä, että joskus vuonna nakki ja muussi laitoin veroilmoitukseen matkan jonka kuljen enkä ole muuttanut ja työpaikkakin on sama, matkahan ei siinä muutu mihinkään.

Julkisellä mulla menisi töihin ainakin 2,5 tuntia, omalla autolla max 45 min. Mitä järkeä mennä julkisella....kun lapsikin pitää viedä hoitoon työmatkalla.

Vierailija
10/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkaan oman auton kuluja ei saa vähentää vain siksi, että matka-aika venyy pitkäksi tai että lapsi pitää viedä hoitoon. Jos aikataulut sattuvat huonosti yhteen työaikojen kanssa ja odotusaika venyy yli kahden tunnin (muistaakseni), niin silloin saa oman auton kulut vähentää. Muistaakseni myös silloin, jos pysäkille on pitkä matka, oman auton kulut saa vähentää.

Vierailija
11/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verovelvollinen on tietäensä tehnyt perusteettoman vähennysvaatimuksen, määrätään veronkorotus. Jos vähennysvaatimus on vähäinen (alle 500€), korotus voidaan jättää määräämättä.

Kannattaa harkita, miten paljon valehtelee.

Vierailija
12/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rikoksen nimi on veropetos ja kannattaa miettiä haluaako syyllistyä petokseen.

Vierailija
13/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvittelee olevansa erikoistapaus.

Vierailija
14/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verovelvollinen on tietäensä tehnyt perusteettoman vähennysvaatimuksen, määrätään veronkorotus. Jos vähennysvaatimus on vähäinen (alle 500€), korotus voidaan jättää määräämättä.

ei mitään veronkorotusta tule vaikka laitat mitä. Veroviraston tädit korjaavat tiedot oikeiksi....

Vierailija
15/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Minä.

Kyllä tulee veronkorotus, jos TIETÄEN tekee perusteettoman vähennysvaatimuksen. Vahingoista ei tietenkään, mutta jos kirkkain silmin valehtelee, ettei julkisia mene, niin kyllä tulee.

ei mitään veronkorotusta tule vaikka laitat mitä. Veroviraston tädit korjaavat tiedot oikeiksi....

Vierailija
16/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin mielivaltaista ja virkailijasta riippuvaista, mikä on mun mielestä outoa ja idioottimaista.

Ex-naapuri sai vähennykset oman auton mukaan kun kulki naapurikuntaan, johon meni busseja ihan hyvillä yhteyksillä, kun verotoimistossa oli joku tuttu töissä.

Mulla on ihan sama tilanne kuin jollain aikaisemmalla kirjoittajalla, bussilla työmatka kestäisi 2 h suuntaansa ja lapsi täytyy viedä hoitoon myös, jolloin hoitopäivä venyisi 12 h pitkäksi. Ei riitä perusteluksi verottajalle.

Vierailija
17/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Minä.

Kyllä tulee veronkorotus, jos TIETÄEN tekee perusteettoman vähennysvaatimuksen. Vahingoista ei tietenkään, mutta jos kirkkain silmin valehtelee, ettei julkisia mene, niin kyllä tulee.

Esim mieheni työn takia laitamme vähennyksiin erinäisiä kuluja. Emme tiedä meneekö löpi vai ei. Joskus menee ja joskus ei. Jos ei mene läpi, niin verotoimistossa vaan korjataan veroehdotus, ei sen kummempaa.

Ei mitään veronkorotusta ole viimeiseen 15 v tullut.

Vierailija
18/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään, kun rupeavat katkerina antamaan kavereitaan verottajalle ilmi.

Hanki elämä.

Vierailija
19/19 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin mielivaltaista ja virkailijasta riippuvaista, mikä on mun mielestä outoa ja idioottimaista.

Ex-naapuri sai vähennykset oman auton mukaan kun kulki naapurikuntaan, johon meni busseja ihan hyvillä yhteyksillä, kun verotoimistossa oli joku tuttu töissä.

Mulla on ihan sama tilanne kuin jollain aikaisemmalla kirjoittajalla, bussilla työmatka kestäisi 2 h suuntaansa ja lapsi täytyy viedä hoitoon myös, jolloin hoitopäivä venyisi 12 h pitkäksi. Ei riitä perusteluksi verottajalle.

Verottaja hyväksyy oman auton käytön jos bussipysäkille on matkaa yli 3 km, julkista liikennettä ei ole tai odotusaika on yli 2 tuntia. Se että pitää lapsi viedä hoitoon autolla, ei kelpaa syyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi