Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Down ja abortti

Vierailija
06.05.2009 |

Tunnen itseni ja tekisin abortin, jos sikiöllä todettaisiin esim down.

Syyt:

1. Henkiset voimavarani eivät riittäisi

2. En kykenisi laittamaan lasta hoitolaitokseen

3. Kuka huolehtisi sairaasta lapsesta jos minulle sattuisi jotain?

4. Lapsella ei olisi hyvä olla, jos äiti ei jaksa

Hyväksyn abortin mutta abortti ei kuitenkaan saa olla ehkäisykeino (paitsi raiskauksissa).

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tappaa vain kun ne voi herkemmin sairastuakin.

Vierailija
22/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole itse kokenut ko.asiaa.

Itse en varmasti kykenisi aborttiin (ellei olisi todella vakavaa vammaa tiedossa), mutta sen tiedän että down-syndroomaa sairastavalla on usein monenlaista muuta ongelmaa terveyden kanssa. Monasti ihmetellään, miksi olisi rankkaa saada "aurinkoinen" down lapsi.

Voimia kuitenkin heille, jotka joutuvat tekemään vaikeita ratkaisuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...downeilla on kaikenlaisia terveydellisiä ongelmia, jotka voivat olla todella vaikeita, leukemiaa, sydänvikoja jne. jotka vaativat usein isoja leikkauksia ja hoitoja. Lisäksi he usein dementoituvat nuorina keski-ikäisinä.

Tunnen itseni ja tekisin abortin, jos sikiöllä todettaisiin esim down.

Syyt:

1. Henkiset voimavarani eivät riittäisi

2. En kykenisi laittamaan lasta hoitolaitokseen

3. Kuka huolehtisi sairaasta lapsesta jos minulle sattuisi jotain?

4. Lapsella ei olisi hyvä olla, jos äiti ei jaksa

Hyväksyn abortin mutta abortti ei kuitenkaan saa olla ehkäisykeino (paitsi raiskauksissa).

Vierailija
24/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt niin että on varmaksi todettu kromosomihäiriö istukkakokein yms. ja äiti ei ole murhannut vauvaa vaan synnyttänyt ja kaskummaa, lapsi olikin täysin terve!

Vierailija
25/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: helmikuussa tuon keskeytyskoitoksen kokenut

Vierailija
26/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse tullut hyvin nuorena raskaaksi vahingossa mutta abortti ei käynyt mielessä todella huonosta elämäntilanteesta riippumatta.

downiin ja muihin sairauksiin olen raskausaikana suhtautunut niin että pidetään tietysti jos niin käy. jos lapsen on tarkoitus kuolla niin silloin se kuolee mutta itse en murhaisi. sen kanssa on elettävä. sisarusten totuttava jne.

Vierailija
27/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptoipa sinä itsellesi muutama down kun olet niin hyvä ihminen.

itsekkäät syyt ekalla vastaajalla.

Onko tosiaan downin parempi kuolla kuin elää elämänsä vaikka hoitolaitoksessa jos oma äiti ei häntä kestä/jaksa? elämän lahja on niin suuri että uskon että elämä asuntolassa ja alkuun jossain laitoksessa on kuitenkin parempi kuin että elämä riistetään kokonaan.

Mielestäni edes raiskaus ei suoraan oikeuta aborttiin/lapsen murhaan. siinäkin pieni viaton ihminen murhataan. toki oikeus adoptoitavaksi annettavaksi on kaikilla mut siihenkään harva suostuu kun ollaan niin itsekkäitä. MINUSTA tuntuisi pahalta antaa toiselle, minä en jaksa 9 kk kantaa sisälläni, jne... mut ei tunnu riittävän pahalta että murhaa lapsensa, vie elämän uudelta ihmiseltä.

Vierailija
28/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa vielä sen verran että viimeisessä raskaudessa todettiin poikkeama joka usein merkitsee kromosomihäiriötä joten näitä asioita on joutunut miettimään. onneksi kuitenkin tuli terve lapsi!

Vierailija
29/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi kuitenkin tuli terve lapsi!

Vierailija
30/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse adoptoida ketään saadakseen olla jotain mieltä. Joidenkin mielestä vammaisuus on vika, joka estää elämän oikeuden. Joidenkin mielestä taas esim downin abortoiminen on surullinen juttu. Eikä ole kyse hyvyydestäkään. Ei meistä kukaan ole toistaan parempi tai huonompi mielipiteistä huolimatta.

Vierailija
31/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä kukaan ole toistaan parempi tai huonompi mielipiteistä huolimatta.

Vierailija
32/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä asiasta saa puhua siinä kuin uusista välikausihaalareistakin. Tämähän on aihevapaa. Kenenkään ei toisaalta ole pakko lukea täällä yhtikäs mitään.

Vierailija
33/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikiö on ihminen, mikä muukaan vai missä ihmisyyden raja menee? onko 1 kk vanha ihminen? tapahtuuko ihmisyys syntymässä?

ja mikä muu abortti on kuin suunniteltu tappo eli murha?

Vierailija
34/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa voidaan myös laillisesti. Abortissa sikiö tapetaan. Sehän on selvä asia eikä muuksi muutu. Se on kuitenkin laillinen toimenpide, jonka tekee lääkäri siksi kun hänen on niin käsketty tehdä. Vastuussa toimenpiteestä ovat kuitenkin vanhemmat.

Vierailija
35/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla on jokin geneettinen sairaus (vielä etsitään, mikä tarkemmin), jota ei mitenkään olisi voitu todeta k.o. tutkimuksissa. Minusta harhaanjohtavasti monet luulee, että lapsi on varmasti terve, jos ei niskapoimusta mitään havaita...

Vierailija
36/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo (eikä mieskään) halunnu seulontoja, otan vastaan sen mitä saan, ja toivon sydämestäni vain sitä, että saan elävän vauvan. En tekis aborttia, enkä ole milloinkaan sen kannalla, mutta jokainenhan sen valinnan tekee itse lakien puitteissa.. Mulla vaan ei tuu sitä tilannetta (vaikka tulisin raiskatuksikin) että suostuisin aborttiin...

Vierailija
37/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa voidaan myös laillisesti. Abortissa sikiö tapetaan. Sehän on selvä asia eikä muuksi muutu. Se on kuitenkin laillinen toimenpide, jonka tekee lääkäri siksi kun hänen on niin käsketty tehdä. Vastuussa toimenpiteestä ovat kuitenkin vanhemmat.

Vierailija
38/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siivetön voi kiiruhtaa kehtysvammalaitokseen adoptoimaan niitä vaikeasti letkuilla ruokittavia kädettömiä ja jalattomia ei ihmistä muistuttavia oliota hoitoonsa. Siellä ne elämän realiteetit aukeaa. Tiedätkö että tuollainen möykky jolla ei ole silmiä tai suuta voi elää jopa 50 vuotta eikä kukaan välitä. Sinä välität näistä, mene ja ota hoitoosi.

Vierailija
39/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkoisen monessa kehitysvammalaitoksessa hommia paiskonut, eikä siellä ole mitään letkuissa makaavia möykkyjä. Ei kenenkään tarvitse adoptoida ketään, ei vammaista eikä vammatonta, voidakseen kirjoittaa aihevapaapalstalle mielipiteitään.

Vierailija
40/47 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi

Sikiö painaa noin 700 g. Pituus on noin 28 cm. Lapsi on laiha, mutta monelta osin pitkälle kehittynyt. Tehokkaalla hoidolla voidaan pelastaa tässä vaiheessa syntynyt.

(rv 24)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi