Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vikaa valurautaisissa paistinpannuissa on?

Vierailija
15.05.2015 |

Ne on ylivoimaisesti ja yksiselitteisesti parempia kun teflonilla pinnoitetut.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np ainut huono puoli on lettujen heiton hankaluus painavalla pannulla. Olen heittänyt kaikki teflonit roskikseen, ne ovat kulutustavaraa toisin kun valurauta. Yksi hyvä puoli valuraudoissa myös, että tarvittaessa pannun voi laittaa uuniin, jos ei ole puu kahvaa.

Vierailija
22/74 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 65 vuotias pannu, eikä näy mitään vikaa vielä. Mikä määrä olisi mennyt teflonia tuossa ajassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:22"]

Mulla on 65 vuotias pannu, eikä näy mitään vikaa vielä. Mikä määrä olisi mennyt teflonia tuossa ajassa?

[/quote]

Mä en tiedä, minkä ikäinen meidän pannu on, mutta mieheni on ottanut sen mukaansa lapsudenkodistaan, ja pannu on ilmeisesti peräisin hänen isänsä poikamiestaloudesta. Eli yli 50-vuotias sekin!

Vierailija
24/74 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokkaa ottaa kiinni niihin niin perkeleesti.

Vierailija
26/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat aika painavia. Mutta muuten kyllä hyviä. Minulla on harmikseni puukahvainen valurautapannu, hankaloittaa pannun laittamista kuumaan uuniin.

Vierailija
27/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:24"]

Ruokkaa ottaa kiinni niihin niin perkeleesti.

[/quote]

Kun et osaa rasvapolttaa...

Vierailija
28/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:26"]

Ne ovat aika painavia. Mutta muuten kyllä hyviä. Minulla on harmikseni puukahvainen valurautapannu, hankaloittaa pannun laittamista kuumaan uuniin.

[/quote]

Minullakin on mutta ruuvasin kahvan pois. Jos sinulla on Hackman Brasserie, voit irroittaa kahva normaalia isommalla jakoavaimella.

Mutta hyvää pannupizzaa tulee.

Vierailija
29/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun valurautapannu painaa ihan helvetisti :D ei siinä muuta vikaa olekkaan. Okei vittumainen puhdistaa, tuntuu ettei rasva irtoa kunnolla.

Vierailija
30/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne just on parhaita. Muita meile ei enä osteta. Ovat ikuisia käytössä. Pitää vain osata hoitaa oikein. EI saa pestä tiskiaineella!

Hinnat tosin ovat suolaisia

Vierailija
31/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulasin juuri valurautaisen uunipannun , kun töistä saimme lahjaksi. Mitäsiinä
Voisi valmistaa? Kasviksia? Vinkkejä?

Vierailija
32/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:28"]

Mun valurautapannu painaa ihan helvetisti :D ei siinä muuta vikaa olekkaan. Okei vittumainen puhdistaa, tuntuu ettei rasva irtoa kunnolla.

[/quote]

No voi helevata kun rasvan on tarkoitus pysyä pannulla. Puhdistat sen käytön jälkeen vedellä, tiskiharjalla ja paperilla ja kuivaat hellan levyllä minimilämmöllä.

Vierailija
33/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:32"]

[/quote]

No voi helevata kun rasvan on tarkoitus pysyä pannulla. Puhdistat sen käytön jälkeen vedellä, tiskiharjalla ja paperilla ja kuivaat hellan levyllä minimilämmöllä.

[/quote]

Vittu miten työlästä! Teflonpannu astianpesukoneeseen ja ostaa kolmen vuoden välein uuden, niin pääsee halvemmalla ja HUOMATTAVASTI vähemmällä puhdistuksella...

Vierailija
34/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu kiinni, lämpenee ja jäähtyy hitaasti, eli ei ragoi tehonsäätöön kovin hyvin, ruostuu jne.

Vierailija
35/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi luettelee kaikki taitamattoman valurautapannun käyttäjän mokat!

Vierailija
36/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No onpa hankalaa. Miksi, kun teflon pannu on paljon helpompi?

Vierailija
37/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vikaa. Ylivoimaisesti parhaita kaiken paistamiseen! Sitäpaitsi aika haluttua tavaraa sellainen kunnon valurauta, ei halpa tavara ollenkaan. Tefloneita ei tarvitse enää ostaa kun yksi valurautainen on..=)

Vierailija
38/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut kaikki teflonpannut pois, kun opin käyttämään miehen valurautapannua. Teflonpannusta tulee hajua, kun sillä paistaa (huomasin sen vasta, kun itse lopetin teflonin käytön) ja se on muutenkin hengetön kertakäyttötuote.

Mä en oo muuten rasvapolttanut mun pannua, enkä kuivaa sitä pesun jälkeen hellalla, mutta silti se pysyy hyvänä eikä polta pohjaan.

Vierailija
39/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kyllä tykätä, kun se valuttaa kaiken.

Vierailija
40/74 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:01"]

[/quote]

[/quote]

No onpa hankalaa. Miksi, kun teflon pannu on paljon helpompi?

[/quote]

Teflonpannulla ei voi paistaa pihvejä, sitä ei voi laittaa uuniin tai grilliin eikä se kestä muutenkaan kovia lämpöjä.

Hiiliteräspannut tosin voittavat valurautaiset mielestäni. Kaikki valuraudan hyvät puolet mutta noin puolet kevyempiä, paremmat non-stick ominaisuudet eivätkä ime makuja läheskään niin helposti.