Mitä vikaa valurautaisissa paistinpannuissa on?
Ne on ylivoimaisesti ja yksiselitteisesti parempia kun teflonilla pinnoitetut.
Kommentit (74)
Mulla on 65 vuotias pannu, eikä näy mitään vikaa vielä. Mikä määrä olisi mennyt teflonia tuossa ajassa?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:22"]
Mulla on 65 vuotias pannu, eikä näy mitään vikaa vielä. Mikä määrä olisi mennyt teflonia tuossa ajassa?
[/quote]
Mä en tiedä, minkä ikäinen meidän pannu on, mutta mieheni on ottanut sen mukaansa lapsudenkodistaan, ja pannu on ilmeisesti peräisin hänen isänsä poikamiestaloudesta. Eli yli 50-vuotias sekin!
Ruokkaa ottaa kiinni niihin niin perkeleesti.
Ne ovat aika painavia. Mutta muuten kyllä hyviä. Minulla on harmikseni puukahvainen valurautapannu, hankaloittaa pannun laittamista kuumaan uuniin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:24"]
Ruokkaa ottaa kiinni niihin niin perkeleesti.
[/quote]
Kun et osaa rasvapolttaa...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:26"]
Ne ovat aika painavia. Mutta muuten kyllä hyviä. Minulla on harmikseni puukahvainen valurautapannu, hankaloittaa pannun laittamista kuumaan uuniin.
[/quote]
Minullakin on mutta ruuvasin kahvan pois. Jos sinulla on Hackman Brasserie, voit irroittaa kahva normaalia isommalla jakoavaimella.
Mutta hyvää pannupizzaa tulee.
Mun valurautapannu painaa ihan helvetisti :D ei siinä muuta vikaa olekkaan. Okei vittumainen puhdistaa, tuntuu ettei rasva irtoa kunnolla.
Ne just on parhaita. Muita meile ei enä osteta. Ovat ikuisia käytössä. Pitää vain osata hoitaa oikein. EI saa pestä tiskiaineella!
Hinnat tosin ovat suolaisia
Tulasin juuri valurautaisen uunipannun , kun töistä saimme lahjaksi. Mitäsiinä
Voisi valmistaa? Kasviksia? Vinkkejä?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:28"]
Mun valurautapannu painaa ihan helvetisti :D ei siinä muuta vikaa olekkaan. Okei vittumainen puhdistaa, tuntuu ettei rasva irtoa kunnolla.
[/quote]
No voi helevata kun rasvan on tarkoitus pysyä pannulla. Puhdistat sen käytön jälkeen vedellä, tiskiharjalla ja paperilla ja kuivaat hellan levyllä minimilämmöllä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:32"]
[/quote]
No voi helevata kun rasvan on tarkoitus pysyä pannulla. Puhdistat sen käytön jälkeen vedellä, tiskiharjalla ja paperilla ja kuivaat hellan levyllä minimilämmöllä.
[/quote]
Vittu miten työlästä! Teflonpannu astianpesukoneeseen ja ostaa kolmen vuoden välein uuden, niin pääsee halvemmalla ja HUOMATTAVASTI vähemmällä puhdistuksella...
Tarttuu kiinni, lämpenee ja jäähtyy hitaasti, eli ei ragoi tehonsäätöön kovin hyvin, ruostuu jne.
Kymppi luettelee kaikki taitamattoman valurautapannun käyttäjän mokat!
[/quote]
[/quote]
No onpa hankalaa. Miksi, kun teflon pannu on paljon helpompi?
Ei mitään vikaa. Ylivoimaisesti parhaita kaiken paistamiseen! Sitäpaitsi aika haluttua tavaraa sellainen kunnon valurauta, ei halpa tavara ollenkaan. Tefloneita ei tarvitse enää ostaa kun yksi valurautainen on..=)
Olen pannut kaikki teflonpannut pois, kun opin käyttämään miehen valurautapannua. Teflonpannusta tulee hajua, kun sillä paistaa (huomasin sen vasta, kun itse lopetin teflonin käytön) ja se on muutenkin hengetön kertakäyttötuote.
Mä en oo muuten rasvapolttanut mun pannua, enkä kuivaa sitä pesun jälkeen hellalla, mutta silti se pysyy hyvänä eikä polta pohjaan.
Me ei kyllä tykätä, kun se valuttaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
No onpa hankalaa. Miksi, kun teflon pannu on paljon helpompi?
[/quote]
Teflonpannulla ei voi paistaa pihvejä, sitä ei voi laittaa uuniin tai grilliin eikä se kestä muutenkaan kovia lämpöjä.
Hiiliteräspannut tosin voittavat valurautaiset mielestäni. Kaikki valuraudan hyvät puolet mutta noin puolet kevyempiä, paremmat non-stick ominaisuudet eivätkä ime makuja läheskään niin helposti.
Np ainut huono puoli on lettujen heiton hankaluus painavalla pannulla. Olen heittänyt kaikki teflonit roskikseen, ne ovat kulutustavaraa toisin kun valurauta. Yksi hyvä puoli valuraudoissa myös, että tarvittaessa pannun voi laittaa uuniin, jos ei ole puu kahvaa.