Ärsyttävää, naapurin muksu tulee joka päivä meille karkkien kanssa.
Ei siinä mitään, saa munkin lapset karkkia syödä mutta ei nyt mielellään kuitenkaan päivittäin. Kyse on tokaluokkalaisesta lapsesta ja äiti ilmeisesti jättää lapselle pari euroa rahaa joka päivä.
Sitten tässä on vielä sekin että, välillä tää lapsi mussuttaa sitä karkkia vaan itse. Muut katselee vierestä. Munkin muksu on ruvennut vinkumaan karkkirahaa. Tossa vieressä on kiska ja päivittäin pitäsi rampata siellä kun kerta kaverikin. En oo antanut kuin lauantaisin viikkorahan, mutta ärsyttää kun toinen vinkuu ja mä saan koko ajan selittää miksi en anna rahaa vaikka kaverillakin on.
Kommentit (5)
milloin teidän lapsilla on karkkipäivä ja sanoa, että syö naminsa jossain muualla kuin teillä muina päivinä. Se, ettei tarjoa karkkejaan muille, on taas lapsen vanhempien kasvattamattomuutta. Et sinä voi mennä sanomaan vieraalle lapselle, että tarjoapa muillekin.. tai ilmeisesti et ole voinut, etkä voi.
Sano, että meillä on karkkipäivä lauantaina. Olet ystävällinen ja syö omasi vasta kotona.
Jos tokaluokkalainen syö joka_päivä 2€ edestä karkkia niin kohta alkaa näkyä jo painossakin!
että teille ei saa karkkia tuoda tai jos tuo, niin pitää tarjota kaikille. En minä ainakaan kattelis, jos lasten kaverit tulis meille karkkia mussuttaan joka päivä. Jos ei lapsi usko, niin sano sille äidille tai pistä porttikielto vähäksi aikaa.
Sanot naapurin lapselle, että teillä on käytössä karkkipäivä, joka koskee myös vieraita l. teille ei kukaan tule karkkeja syömään muina päivinä kuin lauantaina.
Terveysvalistusta voit jakaa myös naapurin lapselle l. kerrot omille ja naapurin lapselle miksi ei karkkia ole hyvä syödä joka päivä.
ilmoitat, että hän voi jättää karkit kotiinsa siksi aikaa, kun tulee teille leikkimään.
Mielestäni tokaluokkalaiselle voi aivan selkeästi ilmoittaa, millaiset tavat teillä on, ja että nuo tavat koskevat myös vieraita.