Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko painat/pituus ja mitä tänään olet syönyt?

Vierailija
06.05.2009 |

En vaan tajuu miksi olen lihava vaikka syön kevyesti!

86kg ja 162cm

aamu

puuroa ja tuoremehua 2 lasia

aamupäivä

müslia ja jogurttia(vähärasvaista) + patonkia 2 palaa kalkkunaleikkeellä ja kurkulla, kahvia rasvattomalla maidolla

päivä

teen juuri makaroni/tonnikala mössöä ja päällä kevyt juustoa.

Illalla suön salaattia ja patonkia kinkulla ja tuoremehua+ jogutiia

T. Laihduttaja

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala:

- ½ Ruispala, päällä sipasu rasvaa (ei näy juurikaan, 2 siivua 17% juusto)

- rasvaton, soekriton jogurtti

- teekupillinen

Lounas:

- kaksi pientä perunaa

- 100g porsaan ulkofilepihviä

- raejuustoa, kurkkua, ananasta

Välipala:

2 nakkia

Vierailija
22/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla tänään

aamupala klo 6.30: 2 dl vettä, 1dl appelsiinituoremehua, 2 dl rasvatonta jugurttia, 1 viipale ruisleipää (päällä kurkkuviipaleita ja tomaattia)

töissä klo 8.30: 2 dl vettä, kuppi kahvia ja 1 banaani

töissä klo 11.30: broilerisalaattia ja pala täysjyväpatonkia

töissä klo 14: Yosan kasvisperinen kaurasmoothie (mango-vanilja), 2 dl vettä ja kuppi kahvia.

Illalla kotona meinaan syödä lautasellisen kasvissosekeittoa ruisleivän kanssa ja juoda rasvatonta piimää.

Iltapalaksi otan vielä hedelmää.

Meneillään on rv 28 ja yritän rajoittaa painon nousua sillä painoindeksi oli lähtötilanteessa 25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 90kg ja 166cm, laihdutan, tähän mennessä on 2 kuukaudessa lähtenyt n.7kg.

Tänään olen syönyt:

-aamupala: 2 palaa Kuitukunkku-tummaa leipää, päällä floraa, ohuenohutta kinkkua ja goudajuustoa, omena, 3 mukia kahvia tilkalla maitoa

-ruoka: täysjyväriisiä keitetty porkkanaraasteen kanssa, broileri-paprikasalsa-kookosmaito-suolapähkinäkastiketta, lasi pepsi maxia

Illemmalla aion syödä välipalaksi vielä jonkun hedelmän, ja iltapalaksi raejuustoa ja ananasmurskaa.

Tällä ruokavaliolla jaksan, ei ole nälkä, ja paino kuitenkin tippuu. Viikonloppuisin olen sitten syönyt myös makeita herkkuja, pullaa, karkkia tms.

Vierailija
24/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista tarkkaan, mutta jotenkin tähän tyyliin:

Aamupala: kuppi kahvia, kaksi palaa ruisleipää (päällä margariinia ja tavallista edam-juustoa sekä salaattia)

Lounas: itse tehtyä janssonin kiusausta, pala ruisleipää+margariinia, maitoa (rasvatonta)

Välipala: kahvia, omenamehua lasillinen, jogurtti (kalinka), digestive-keksejä ainakin 5kpl (himoitsen näitä aina...)

Imetän.

Vierailija
25/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.15

neljä jälkiuuniruisleipää margariinilla ja ylikypsällä kinkulla

maitokahvi ja lasi rasvatonta maitoa

10.00

lasi kylmää vettä

11.30

n. 2,5dl palermonpastaa + uunipaprikaa

lasi rasvatonta maitoa

12.15

2dl pala viennetta mansikkaa

13.00

n. 200g (puoli kerää) jäävuorisalaattia

3dl kylmää vettä

14.30

2,5dl vadelma-banaanirahkaa

maitokahvi

15.50

40g kuivattua omenaa + 50g saksanpähkinöitä

3dl kylmää vettä

(olen laihtunut viime elokuusta seitsemän kiloa. Syön usein ja niin ettei tule kova nälkä. Yleensä pienehköjä annoksia..)

Vierailija
26/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haukkuvat ap:n aamupäivän välipalaa. Juu, myslissä on usein tosi paljon energiaa mutta ei ole lähtökohtaisesti huono asia syödä aamiaisen ja lounaan välissä jotain. Samoin iltapäivällä välipala tekee ihan terää.

Ap selvästi itsekin tietää, että lisää kasviksia ja tuoreita hedelmiä! Välipalaksi niitä ja pähkinöitä (on paljon energiaa, mutta toisaalta myös hyviä proteiineja).

Valitettavasti toiset vaan lihovat helpommin kuin toiset, elämä ei tunnu olevan reilua.

Vierailija
27/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun syömiseni:

aamiainen:

jälkiuunileipä, kinkkua, muromysliä, 0 % piimää ja kahvi

lounas:

pizza ja iso suklakakku ja kahvi

Nyt pitänee varmaan olla dieetillä loppupäivä...

Olen 176 cm ja 66 kg

Vierailija
28/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

179cm, 78 kg, rv 30

Tänään olen tähän mennessä syönyt:

- aamulla lasin vettä, lasin omenatuoremehua, n 2 dl jugurttia täysjyvämurojen kera ja kupin kahvia

- lounaaksi kanakastiketta, riisiä, salaattia ja vettä

- välipalaksi viinirypäleitä, välipalakeksin, vettä ja kahvia

Vierailija
29/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamiaisella ruissämpylä, kevytlevitettä, ohuen ohutta palvikinkkua ja iso tomaatti.

- junassa välipala: omena

- perillä kokouksessa puolikas täytettyä ciabattaleipää

- paluumatkalla junassa Elovena-välipalajuoma

- kotona 250 g broileri-vihannesvokkia, ei riisiä, ei leipää, 1 dl kuohuviiniä

- illalla aion vielä syödä 250 g maitorahkaa ja purkillisen ananasta.

Tuoremehuja ei kannata senkään takia syödä, että niistä ei saa kuitua, joten ne eivät täytä. Samat kalorit ja ravintoaineet saa paljon terveellisemmässä muodossa syömällä hedelmiä.

Vierailija
30/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat 52kg/165cm. Kahvia juonut monta kupillista. Syön seuraavan kerran illalla iltapalaksi 4 leipää ja maitoa.

Tiedän, ei ole mikään oikea oppinen ruokavalio, mutta en ole jaksanut/muistanut syödä. Eikä aamuisin aamupala maistu. Työpäivinä syön kyllä töissä hyvin, eli aamiaisen ja lounaan, mutta sittenkin loppupäivä menee äkkiä, enkä muista syödä kuin iltapalan.

Vierailija
31/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään:

aamiainen: kaurapuuroa, ruisleipäviipale, juustoviipale, kurkku, salaatti, tomaatti, jugurtti, kahvi, omenamehu (omatekonen).

välipala: geishapatukka

lounas: broileriwokkia, riisiä, raastetta, salaattia, maitoa (työpaikkaruokailu)

iltapäivä: kahvi ja keksi

Ilta: kirkasta kalasoppaa seitistä, ruisleipää, maitoa.

Ilta: luultavasti omppu, banaani, ananasta tms. hedelmää.

Tämä aika normaali mulla, mutta liikun myös jonkun verran (juoksua 3 krt/vko noin 10 kilsaa per kerta).

Vierailija
32/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala pari desiä 4 viljan puuroa veteen, juomana vettä, ½ kuppia kaakaota, yksi ruisleipä, päällä 2 % rasvaista kinkkua ja "rehuja"

Lounas täysjyväruispastaa, aurajuustoa 20 g, tavallista vihreää salaattia kurkulla, tomaatilla jne. ilman kastiketta. Vettä.

Omena

Päivälliseksi tulee lihakeittoa ja ruisleipää.

Puutteni ovat kalkin ja d-vitaminiin saanti, otan ne purkista, koska maitoallergian takia en voi maitoa käyttää. Lisäksi mulla on liian usein herkkupäiviä (karkkia). Liikun paljon ja juoksen kympin tuntiin, joten siinä vahvuuteni :) vaikka mikään laiheliini en varsinaisesti olekaan, kun painoindeksi on selvästi ylärajoilla.

Ap:lla on sama ongelma kuin monilla muillakin. He eivät tiedä, mikä ruoka täyttää ja kuinka paljon ruuassa on energiaa. Käyti esim. painonvartijoissa avaa silmiä kummasti!

Vierailija
33/50 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/50 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala: 1 paahtosämpylä, sipaisu margariinia, 2 siivua juustoa (5%), 2 kalkkunaleikkelettä, kurkkua, 2 dl tuoremehua (raskausajan ekstraherkku, ei kuulu normaaliin ruokavaliooni), 1/2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla

lounas: kasvissosekeitto, n. 100 grammaa rasvatonta raejuustoa

välipala: viili (1%), 100 g tummia viinirypäleitä, banaani

illallinen: iso kasa salaattia (tomaatti, kurkku, paprika), 80 g tonnikalaa vedessä, 1 omega-kananmuna, ceasar-salaatinkastiketta

Iltapalaksi syön varmaan rahkaa ja marjoja, saatan leipoa myös omenapiirakkaa jota syön palasen vaniliakastikkeen kera...

Sattuipa kysymyksesi osuvasti sillä olen raskausaikana repsahtanut syömään mitä sattuu ja tänään aloitin ruokapäiväkirjan pidon, jotta homma pysyisi hallinnassa.

Pari huomiota ruokavaliostasi:

- korvaa patonki tummalla, kuitupitoisella leivällä

- mysli on erittäin energiapitoista, voisiko myslin jättää pois ja sen sijasta syödä päivän mittaan hedelmiä

- ei tuoremehua jatkuvaan käyttöön, sokeroimaton täysmehu kuulostaa terveelliseltä, mutta on kaloripommi!

- lisää ruokavalioosi paljon kasviksia ja hedelmiä

- keitto on kevyt lounasvaihtoehto, samoin salaatti

- huolehdi että saat riittävästi proteiinia (vähärasvainen liha, kala, kana, kananmuna, rahka, raejuusto) -> lisää kylläisyyden tunnetta, pitää yllä lihasmassaa

Laihduttaminen on hidasta hommaa, mutta itse uskon siihen, että mitä hitaammin läski lähtee sen pysyvämpiä ovat tulokset. Tsemppiä laihdutukseen! Netissä on paljon bloggareita saman aiheen ympärillä, kannattaa käydä tutustumassa lisätsempin ja vertaistuen saamiseksi!

Vierailija
35/50 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä millään laihdu, mutta enää en juuri liikukaan.

Aamulla 1 pieni pyöreä näkkileipä, Becel ja juustoviipale päällä.

Lasi jugurttia

Maitokahvia monta kuppia

Riisi-jauhelihamössöä

Viipale jäätelöä (sitä vinetan minttua)

Vierailija
36/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen 164cm/50kg.

klo 9.30 aamupalaksi kaksi voileipää, päällä margariinia, juustoa, paprikaa ja kurkkua ja pari kuppia maitokahvia

klo 13 lounaaksi kasvislasagnea (olen vegetaristi) jonka kanssa tuoremehua

sen jälkeen päiväkahvi (maidolla), lapset nukkui, (olen hoitovapaalla)

äsken söin mukillisen mansikkajogurttia

päivälliseksi samaa kasvislasagnea mitä lounaaksikin tuoremehun kanssa

iltapalaksi usein voileipiä ja pari mandariinia

Syön usein pullan päiväkahvin kanssa, tänään ei ollut pullaa :(

Vierailija
37/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaikki yhdessä listassa:

* Vaalea leipä pois, tilalle ruisleipää, mieluusti 100% ruista

* Vaaleat makaronit ja riisit pois, tilalle täysjyvää

* Kaviksia lautasmallin mukaan, eli puolet ateriasta kasvista vähintään!

* Tuoremehut pois

* Myslit on aikamoisia energiapommeja

* Annoskoot ja ruoka-ajat kunniaan, ei mitään aamupäivän ylimääräisiä välipaloja. Jos on pakko jotain syödä, niin syö vaikka porkkanaa :)

Vierailija
38/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haukkuvat ap:n aamupäivän välipalaa. Juu, myslissä on usein tosi paljon energiaa mutta ei ole lähtökohtaisesti huono asia syödä aamiaisen ja lounaan välissä jotain. Samoin iltapäivällä välipala tekee ihan terää.

Ap selvästi itsekin tietää, että lisää kasviksia ja tuoreita hedelmiä! Välipalaksi niitä ja pähkinöitä (on paljon energiaa, mutta toisaalta myös hyviä proteiineja).

Valitettavasti toiset vaan lihovat helpommin kuin toiset, elämä ei tunnu olevan reilua.

Vierailija
39/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla kaks vaaleaa leipäsiivua, voimariinia, 2 siivua kinkkua ja 2 juustoa, kourallinen herneenversoja ja kolme kuppia kahvia

lounas vaalea leipä, voimariini, 1 siivu kinkkua, baanaani ja lasi tuoremehua

päivällinen kaks paistettua makkaraa ja paistettujan perunoita + puoli lautasta sipuli-tomaatti-lehtisalaattia. Iso lasi ravatonta maitoa.

Vierailija
40/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vähän poikkeuksellisesti syönyt, eli 2 annosta kana-vihersalaattia, pähkinöitä, 2 palaa marjapiirakkaa.

Normaalisti syön 5-6 pientä ateriaa, paljon vihanneksia, ´hedelmiä, vähän hiilihydraatteja, joka päivä vähän pähkinöitä. Tuoremehua 1 lasi aamuisin. Vähärasvaisia jugurtteja. Mutta myös herkkuja viikoittain, välillä useamminkin, leivon paljon. Karkkia ei tule syötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi