Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka juhlii tosiaan 10-vuotishääpäiväjuhlia?? Siis kutsumalla oikein vieraita yms?

Vierailija
05.05.2009 |

Onko tämä todellakin yleinen tapa? Tuli vain tuosta yhdestä toisesta ketjusta mieleen, joku sanoi juhlivansa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä juhliminen ei ole hyväksi, jos me ei olla juhlittu, niin muutkaan ei saa. Tai jos juhlii, niin en ainakaan mene. Tai jos menen, niin olen nyrpeällä naamalla ja jälkikäteen päivittelen, että mitä juhlimista nyt jossain 10 aviovuodessa on. Mekin on oltu yli 10 vuotta, eikä tässä liitossa ole mitään juhlimisen arvoista. Ehkä jos 50 vuotta on naimisissa niin sitä voi juhlia, ellei satu puolison hautajaiset samaan ajankohtaan.

Vai kuinka?

Vierailija
42/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaista porukkaa av täynnä.

Missään nimessä juhliminen ei ole hyväksi, jos me ei olla juhlittu, niin muutkaan ei saa. Tai jos juhlii, niin en ainakaan mene. Tai jos menen, niin olen nyrpeällä naamalla ja jälkikäteen päivittelen, että mitä juhlimista nyt jossain 10 aviovuodessa on. Mekin on oltu yli 10 vuotta, eikä tässä liitossa ole mitään juhlimisen arvoista. Ehkä jos 50 vuotta on naimisissa niin sitä voi juhlia, ellei satu puolison hautajaiset samaan ajankohtaan.

Vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kiva itsekin kutsua kaikki häissä olleet esim kun aviovuosia 15 täynnä, juhlimaan uudestaan!

meillä tosin kun tuo tulee täyteen, on yhteisiä vuosia yhteensä jo 28...

se jos mikä on mun mielestä juhlan paikka!

Vierailija
44/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee 10 v täyteen 2011. Olen miettinyt että jos kutsuisin vanhempani (kustansivat häät) kaason ja Bestmanin kahville ja kakulle.

Mies kyllä puheli yks päivä että voitaisiin ostaa minulle uusi sormus ja vahvistaa liittoa oikein papin kera tosin vaan lapset todistajina. En tiedä tarviiko sitä pappiakaan jos vaan kahdestaan vahvistetaan =).

Pitää nyt katsoa ja pohtia mitä tehdään onhan tässä vielä reilu vuosi aikaa.

Meillä ei muuten ole hääpäiviä juhlittu joten tuota 10v päivää kyllä jotenkin yritetään juhlistaa. sitten 20 v hääpäivää seuraavaksi =).

Vierailija
45/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juhlan aihe ja varmaan jonkinlaiset juhlat tulee värkättyä. Meillä hääpäivä on vielä uuden vuoden aatto, joten onpahan siinä lisäsyy kutsua vieraita :) Tai toinen vaihtoehto on lähteä jonnekin ulkomaille juhlan kunniaksi. Mä tykkään järjestellä juhlia ja kyllä mä avioliittoa pidän hyvänä syynä :)

Vierailija
46/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä millään "kutsutaan koko suku yms" systeemillä mutta muuten järjestämällä isot kekkerit kummakin lähimmille 50 kavereille jne. ;)

Mikä tahansa syy on hyvä syy järjestää juhlat! :)

Vierailija
47/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin mökillä naimisiin papin ja kahden todistajan läsnäollessa. Pääsimme juhlinnasta sillä kertaa, mutta joskus menin lupaamaan, että juhlitaan sitten 10 v hääpäivänä. Kaverit ja sukulaiset jaksaa muistuttaa. Olen jo alustavasti varannut paikan ja bändin.

Samalla tosin juhlitaan mun 40 v juhlat. Josko se kelpuuttaisi tämän 10 v hääpäiväjuhlan myös av:llä :)?

Vierailija
48/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee 10v naimisissa oloa täyteen ensi talvena ja silloin ollaan menossa kahdestaan viikonlopuksi reissuun.

Minusta se on jo juhlaa :-)

Mitään isoja sukujuhlia en ole ajatellutkaan järjestäväni. Tuskin silloinkaan pidetään mitään sukujuhlia kun tulee isompia vuosikymmeniä täyteen (jos vaan Luoja suo).

Vierailija
49/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on oltu vasta 10 vuotta susiparina, ei sitä semmosta saa juhlia!! HYI.

Vierailija
50/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häitä ei ole aikanaan juhlittu 200 lähimmän ystävän kanssa, niin 10 avioliittovuoden juhlinta on ihan ok.

Sen sijaan hääjuhlan uusinta kymmenen vuoden välein on mielestäni läheisten kidutusta.

Vierailija
51/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan mukava idea, kun oli hieno kesäilta. Paikalla oli ystäviä ja naapureita.

Nykyisessä avioerojen maailmassa 10 v on jo ihan juhlittava saavutus. Oikeastaan enemmänkin kuin ne prinsessahäät...

Vierailija
52/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset juhlii aika vähän. Mä asun Tanskassa ja meillä saatetaan juhlia vaikka 26½ vuotissynttäreitä, jos ei kummempaa syytä keksi ja haluaa pitää juhlat :)

Ja mä tarkoitan ihan kunnon juhlia. Tuollaiset synttäritkin voi olla esim. ravintolassa tai sitten kotona niin, että pitopalvelu hoitelee tarjoilut. :)

Vierailija
53/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin mitä haluaa. Vaikka koiran nimipäiviä.

Vierailija
54/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisten kidutusta.

Vierailija
55/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailla paljon herkkuja ja viettää aikaa tärkeiden/rakkaiden ihmisten kanssa.

Kun meidän juhliin tulee kutsu niin ei tarvitse miettiä pukeutumista, lasten hoitoa ja lahjoja. Pääasia, että saapuu paikalle.

Meillä juhlitaan mitä ihmeellisempiä asioita. Jopa pihasammakon nimipäivää.

Vierailija
56/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin ensin, että juhlat järjestettäisiin vasta 5-vuotishääpäivänä. Kaikkihan naimisiin pääsevät, mutta mielestäni tänä päivänä on saavutus, että liitto kestää.

Ihanaa, että ihmiset järjestävät juhlia. Niitä ei oo koskaan liikaa. Maailmallahan tämä juhliminen on sitä paitsi ihan yleinen käytäntö.

Vierailija
57/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhliin on tilattu pitopalvelu ja bändi, niin kyllä siinä tulee vieraillekin paineita. Kymmenen vuotta naimisissa on kuitenkin tosi vähän, kun avioliiton on kuitenkin lähtökohtaisesti tarkoitus kestää kuolemaan saakka. Tuntuisi hölmöltä ostaa usean kympin lahja ihan vain siitä hyvästä, että pari on pysynyt kymmenen vuotta naimisissa eroamatta. Toisaalta kai sitä nyt pitäisi omat ruokakustannuksensa kattaa lahjan muodossa?

Ymmärrän siis todellakin pienellä porukalla pidetyt vapaamuotoiset grillibileet, mutta suuruudenhullut prinsessahäiden uusintanäytökset valojen uusimisineen ovat aivan järjettömiä. Itse ainakin yhdistän tuon valojen uusimisen vahvasti siihen, että pari on käynyt eron partaalla, mutta päättänyt kuitenkin palata yhteen. Ymmärrän, että tällöin valojen uusimista tahdotaan juhlia pienimuotoisesti, mutta "huvin vuoksi" uusiminen tuntuu oudolta.

Vierailija
58/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhliin on tilattu pitopalvelu ja bändi, niin kyllä siinä tulee vieraillekin paineita. Kymmenen vuotta naimisissa on kuitenkin tosi vähän, kun avioliiton on kuitenkin lähtökohtaisesti tarkoitus kestää kuolemaan saakka. Tuntuisi hölmöltä ostaa usean kympin lahja ihan vain siitä hyvästä, että pari on pysynyt kymmenen vuotta naimisissa eroamatta. Toisaalta kai sitä nyt pitäisi omat ruokakustannuksensa kattaa lahjan muodossa?

Ymmärrän siis todellakin pienellä porukalla pidetyt vapaamuotoiset grillibileet, mutta suuruudenhullut prinsessahäiden uusintanäytökset valojen uusimisineen ovat aivan järjettömiä. Itse ainakin yhdistän tuon valojen uusimisen vahvasti siihen, että pari on käynyt eron partaalla, mutta päättänyt kuitenkin palata yhteen. Ymmärrän, että tällöin valojen uusimista tahdotaan juhlia pienimuotoisesti, mutta "huvin vuoksi" uusiminen tuntuu oudolta.

Miellä on usein vieraita muutenkin. Tarjotaan hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa - eikä siihen tartte mitään lahjuksia tuoda :). Joku saattaa tuoda jotain ja jotkut ei mitään. Ihan se ja sama. Meillä kutsutaan läheisiä ihmisiä, ystäviä ja sukua - ja juhlitaan tai muuten vaan istutaan iltaa ihan rennosti.

Juhlien ja kylästelyn tarkoitus ei ole stressata, vaan rentoutua ja pitää hauskaa. Sulla on nyt mun mielestäni ihan väärä kuva - vai onko teidän tuttavapiirissänne juhlat todellakin noin ankara koettelemus? :(

Vierailija
59/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin jotkut häät ovat olleet ankara koettelemus, kun hääpari on tahtonut pitää "oman näköisensä häät" ajattelematta vieraita pätkääkään. Hirvittää ajatellakin, että tämä sama tuska toistuisi kymmenen vuoden välein.

Puhuin edelleenkin isoista juhlista, joihin kutsutaan varta vasten juhlimaan kymmenettä hääpäivää. Juhliminen vapaamuotoisesti pienellä porukalla kotona tai mökillä ilman pitopalvelua yms. on ihan eri asia.

Vierailija
60/67 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mikä juhlan syy on. Kiva että joku jaksaa järjestää ja nähdä vaivaa! Parhaita ovat rennot ja vapaamuotoiset juhlat. Se valojen uusimishömppä lienee amerikkalaista vaikutusta, mutta menisin kyllä sellaisiinkin juhliin. Juhlia on aivan liian vähän nykyisin!