Mystillinen puhelinnumero? Mielipiteitä ja apuehdotuksia kehiin! Kiitos!
Metrolehden artikkeli 4.5.2009 "Seksuaalinen häirintä kohdistuu usein nuoriin" toi mieleeni tämän:
Eri ikäiset koululaiset soittelivat puhelinnumerooni, joka minulla oli ollut noin 10 vuotta (Sonera liittymä). Ihmettelin aina miksi lapset ja nuoret soittelivat ja oliko jotain oikein asiaakin, ehkä hätä, joten sanoin, että minulle voi soittaa koska vain.
Ikävien kuvioiden vuoksi (ilman omaa syytäni) menetin tuon puhelinnumeron. Olen yrittänyt selvittää, kuka käyttää tuota numeroa, mutta saan vain jonkinlaisen firmanimen Nokialla. Se ei selviä (firman puhelinvaihde ei osaa sanoa) kuka numeroa todella käyttää eikä myöskään viesteihin vastata kun yritän kysellä, että kuka käyttää tätä entistä numeroani. Haluaisin, että tuo numero olisi sellainen, että sitä ei olisi annettu kenellekään...haluaisin sen takaisin...nyt minulla on numero, jossa on osittain samat numerot...
Nokiallahan on se nokiamissiokin, enkä yhtään tykkää siitä, että numero menee Nokialle johonkin firmaan... Tuskin esimerkiksi asianajotoimistojen ja pappiloiden numeroita ennenkään laitettiin jakeluun kun ovat lopettaneet numeronsa käytön (ja toimintansa). Joidenkin ihmisten kohdalla kotinumero ja toimintanumero on kuitenkin sama kuin ihmisen omissa nimissä oleva numero - ymmärrättekö...Sukunimelläni on pappiloita ja ainakin viisi kirkkoherraa/rovastia, joista neljä elossa. Yhden nimi menee politiikkaan ja vankiloihin. Puhelinvaihdeneiti kyseli mitä asia koskee ja kuka olen ja sitten hänelle tulikin kiire lopettaa puhelu...
Mitä minun pitäisi ajatella? Pitäisikö tehdä jotakin? Mitä voisin tehdä? Laitetaanko jokainen tekstarit tuohon numeroon ja kysytään, kuka sitä oikein käyttää...????
Kommentit (23)
yksi teksti tuottaa...
Eikö me osata suomea vai missä mättää???
ennen kuin käsitettiin, että psykoosissa se pimu oli. Siitä tuli muutaman kuukauden sairaalareissu ja sieltä sairaalasta se yritti soitella lehtiin, että hänet on kidnapattu ja pidetään vankina valepoliisien toimesta. Nyt ollut aivoistaan kasvis 8 vuotta ja täysin äitinsä käskytettävissä (mitä äitinsä käyttää raakasti hyväkseen).
Prepaidit ovat siis ihan oma juttunsa eikä kukaan häiriköi pähkähullua tietenkään.
Salainen numero ei tulis mieleenkään (mutta saa nähdä vaivaa numeron löytämiseksi ja on toinen numero, joka on salainen)
eikä anonyymisti toimiminen.
Pilapuheluita ovat nuo puhelut varmaan olleet, ei mitään häiriköintiä ja siitä on kauan. Osoituksena ehkä että kivalle ihmiselle on kiva soittaa...näes on kamala kasa saatuja nimiä...montakos sulla on???