Mikä on erikoisinta, mitä olet nähnyt tai kuullut luonnossa?
.Ja vielä härskisti näkösällä kuistin kivetyksellä.
Kommentit (111)
Elukka seisio takajaloilla ja tuijotti minua - minä häntä - tätä kesti noin 5 sekuntia - jonka jälkeen molemmat pinkaisivat kauheeta vauhtia pakoon:)
Olin tuolloin n. 7v.
Toinen mieleen jäänyt tapahtuma on, että olin menossa uimaan ja havaitsin vähän matkan päässä jotain kummaa - - se oli hirvi, joak oli tulossa kohti rantaa. Lähdin rauhallisesti kävelemään sisälle taloon ja sieltä katselin, miten hirvi nousi merestä ja jatkoi matkaansa metsään.
näin miehen seisoskelemassa risupuskassa ilman housuja. Kyllä miehet on aika kummallisia luontokappaleita...
Itse näin komeat revontulet kerran ja huuhkajan kävelevän maata pitkin siivet levällään meitä kohti. Ja metsäpeuran keskellä kaupunkia kesäyöllä!
pysähdyttiin autolla, kun nähtiin että hirvi on tien vieressä. Hirvi ei lähtenyt pakoon, vaan ammui minulle ja minä takaisin... hassu hirvi...
sellaista olen todistanut pari kertaa
kun ajoin niittokoneella jäniksenpoikasen palasiksi. Kyllä siinä kone rämisi niin rajusti, että ensin vaan pelästyin. Kun seuraavalla kierroksella näin, että se oli jänis, niin kyllä harmitti. Se on jäänyt mieleen.
Ja aika pelottavan näköistä oli kerran maantiellä, kun eläinkuljetus oli ajanut ojaan tai jotain. Ajettiin paikan ohi, ja ojanpenkalla lojui hujan hajan kymmeniä sian raatoja. Ihan hurja näky oli se.
ajelin pienella Fiatilla vesipuhvelin ja kamelin valista. Vahan pelotti.
mm. hieno koomeetta sade tais olla vuonna99 tai 00-talvella, useampana talvena peuralauma herkuttelemassa ikkunan takana omenoilla, metrin päässä hirvistä itse istuin autossa, saukko, lumikko, lapin upeat revontulet..
viimeisin; viimekesänä sateiden jälkeen lokit (oisko ollut valehtelematta 50-70kpl) herkuttelivat kastemadoilla yöllä meidän kerrostalon nurmella tuli ihan mieleen hitchcockin linnut yöks.. oli oikeesti tosi pelottavaa
toisena ja jonkun vastaus ekana??
kävi siinä, "hörppi" ja lähti pois. Tuli taas hetken kuluttua takaisin.
Samoin kolibrin samanlaista puuhaa.
Pesukarhujen joukkotappelu takapihallamme oli aika hurjaa ja äänekästä.
Lapsena mökillä kuistin kattoparrun päällä oli oravanpesä ja poikasista tuli tosi kesyjä. Ne kävi aina pöydänreunalla pyytelemässä ruokaa.
Albiinon oravan. Varpushaukan joka söi saalistaan ihan meidän ikkunan alla, eikä lähtenyt mihinkään vaikka töllisteltiin sitä koko perhe.
Pienen rupisammakon, joka nieli valtavan pitkää kastematoa. Mato pisti vastaan ja kiemurteli raivoisasti, samppi potki takajaloillaan sitä pois silmiltään, nieli ja nieli silmät kierossa. Toi toimitus kesti melkein puol tuntia :D
muta koomisin ja säälittävin ehkä oli kun hirvet juoksi tien yli ja toinen niistä heitti lipat ja liusui periillään vähän matkaa, sitten se pääsi ylös ja jatkoi matkaa, kauhe karvatuppo jäi vain, mahtoi olla kankku kipeä.
ja ksy kettu oli aika veikee.
juoksemassa parkkipaikalla autojen päältä. Raasut sitten myöhemmin ammuttiin :( Aluksi luulin niitä koiriksi, mutta hetken päästä tajusin niiden olevan hirviä. Tästä aikaa joku 13-15v ainakin.
Toivottavasti et ollut tuolloin paljon yli kaks vee, jos meni koirat ja hirvet sekaisin.
ihmetytti kovasti kun ulkoa alkoi kuulua kovaa puhinaa. Kuului sisälle asti vaikka ikkuna oli kiinni. Kaksi siiliä siellä kiersi toisiaan ja puhisi kuistilla. Eivätkä välittäneet mitään vaikka menin viereen katsomaan. En ole ikinä ennen kuullut siilien ääntelevän.
Otin n.10v sitten aurinkoa mökkirannassa, ehkä 5m vedenrajasta. Meidän mökki oli ainoa hiekkarantainen, naapurimökkien rannat semmoista metsäryteikköä ja tonttien välissä paikoin pitkät pätkät metsääkin. No makasin siis siinä hiekalla ja ykskaks kuului kauempaa ryminää, katsoin enkä nähnyt mitään joten ajattelin jonkun tekevän metsätöitä. Jatkoin silmät kiinni auringonottoa kunnes ryminä lähestyi ja nostin päätäni, kaksi ihan vauhkoa hirveä tömisti naapurin puolelta pitkin meidän rantaviivaa hiekka pöllyten toisen naapurin puolelle, minä makasin hölmistyneenä siinä vieressä. Hirvet olivat tosi pelottavia varsinkin siitä matoperspektiivistä maassa maaten, mylvivät vielä kovaan ääneen mennessään ja menivät risukosta oksat lentäen. Myöhemmin kuulin että karhu oli nähty samana aamuna 100m meidän mökiltä joten ehkä se säikytti hirvet.
Kotipihassa joku iso haukka jahtasi fasaania, joka säntäili pensaasta toiseen. Lopulta fasaani kipitti auton alle, haukka syöksähti perässä ja törmäsi täysillä autoon. Istui vähän aikaa pöllämystyneenä ja lensi sitten pois. Fasaanilla kävi mäihä.
Joku tosi iso pöllö, ilmeisesti huuhkaja, kuolleena ilman päätä keskellä peltoa. Mysteeriksi jäi, mikä tai kuka oli vienyt huuhkajalta pään.
Kirkkaanvihreä jättiläissudenkorento joka piti tosi kovaa pörinää. Säikähdin sitä niin että juoksin karkuun. (ei ollut mikään kauko-ohjattava helikopteri, vaikka sitäkin joku on veikannut...)
muta koomisin ja säälittävin ehkä oli kun hirvet juoksi tien yli ja toinen niistä heitti lipat ja liusui periillään vähän matkaa, sitten se pääsi ylös ja jatkoi matkaa, kauhe karvatuppo jäi vain, mahtoi olla kankku kipeä.
sori kirjoitusvirheet.
ja joskus kun asuin kaupungissa hirvi juoksi aamulla liikennevaloissa ja sitten mun pyörän edestä. sen verran oli vähän liikennettä ja pieni kaupunki.
ja ksy kettu oli aika veikee.muta koomisin ja säälittävin ehkä oli kun hirvet juoksi tien yli ja toinen niistä heitti lipat ja liusui periillään vähän matkaa, sitten se pääsi ylös ja jatkoi matkaa, kauhe karvatuppo jäi vain, mahtoi olla kankku kipeä.
ja ksy kettu oli aika veikee.muta koomisin ja säälittävin ehkä oli kun hirvet juoksi tien yli ja toinen niistä heitti lipat ja liusui periillään vähän matkaa, sitten se pääsi ylös ja jatkoi matkaa, kauhe karvatuppo jäi vain, mahtoi olla kankku kipeä.
sori kirjoitusvirheet.ja joskus kun asuin kaupungissa hirvi juoksi aamulla liikennevaloissa ja sitten mun pyörän edestä. sen verran oli vähän liikennettä ja pieni kaupunki.
*häpeää*
hmmm. Kettu, joka pällisteli vain, eikä pelännyt.
Kerran kun olin sänkipellolla kävelemässä, kettu jolkotteli pitkän aikaa samaa matkaa ihan lähistöllä. Välillä tuijoteltiin toisiamme mutta kettu ei ollut moksiskaan.
viestejä 46 (vai 47) kpl, mutta että kävijöitä 10?? Miten on mahdollista?